Календарне планування з УЛ 7 клас 2019-2020 н.р.
із пронумерованою абеткою для шифрограми.
Українська література
7 клас
(2/70 год)
Фронтальні види контрольних робіт
Контрольні роботи: |
І семестр |
ІІ семестр |
3 |
3 |
|
контрольний твір |
1 |
1 |
тести, відповіді на запитання |
2
|
2 |
Уроки розвитку мовлення |
у.
п. |
у.
п. |
Уроки ПЧ |
2 |
2 |
Література рідного краю |
2 |
2 |
Повторення та узагальнення |
1 |
1 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
І семестр |
|||
№ з/п |
Дата |
Зміст програмного матеріалу |
Примітки |
Вступ |
|||
1 |
|
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником, його особливість і значення. Функції мистецтва. |
|
Із пісенних скарбів |
|||
2
|
|
Жанрово-тематичне розмаїття пісень (суспільно-побутові: козацькі, чумацькі, кріпацькі, рекрутські та солдатські, бурлацькі, наймитські й заробітчанські тощо). Ідейно-художнє багатство їх. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. ТЛ: суспільно-побутові пісні. |
|
3
|
|
Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких пісень. «Ой на горі та женці жнуть», «Стоїть явір над водою». |
Напам'ять одну пісню (на вибір). |
Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких пісень. «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». |
|||
4 |
|
Коломийки. «Дозвілля молоді», «Жартівливі коломийки» – «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Будова, ритм коломийок. Життєствердний і гумористичний пафос. ТЛ: коломийки. |
|
5 |
|
ЗМ №1. Складання коломийок. |
|
6 |
|
УЛРК №1. Літературні персоналії територіальної громади. |
|
Про далекі минулі часи |
|||
7 |
|
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. «Захар Беркут». Історична основа повісті. ТЛ: історична повість. |
|
8 |
|
Змалювання у повісті героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників. |
|
9 |
|
Патріотична ідея у творі. Уславлення сміливості, патріотизму, вірності в образах Максима і Мирослави. |
|
10 |
|
Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образів Захара Беркута і Тугара Вовка. |
|
11 |
|
Художні засоби, особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. Значення повісті. |
|
12 |
|
КР №1. Із пісенних скарбів, коломийки, Іван Франко (розгорнуті відповіді на запитання). |
|
Тематична 1 |
|||
13 |
|
Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі («Мені тринадцятий минало...»). |
|
14 |
|
Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності («Тополя»). ТЛ: балада, метаморфоза. |
|
15 |
|
«Заповіт» («Як умру, то поховайте...») – твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. ТЛ: ідея. |
Напам’ять |
16 |
|
УЛРК №2. Літературні персоналії територіальної громади. (вірші про Т. Шевченка) |
|
17 |
|
Андрій Чайковський. Коротко про митця. «За сестрою». Відтворення історичних подій із позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет повісті. ТЛ: героїко-романтична повість, композиція. |
|
18 |
|
Родина Судаків. Геройство й лицарська відвага Павлуся. |
|
19 |
|
Шляхетність, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. |
|
20 |
|
Використання в повісті фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації). |
|
21 |
|
КР №2. Тарас Шевченко, Андрій Чайковський (тестування). |
|
22 |
|
УПЧ №1. Адріан Кащенко. «Над Кодацьким порогом». |
|
Тематична 2 |
|||
23 |
|
Михайло Стельмах. «Гуси-лебеді летять» – автобіографічна повість про дитинство (розділи 1-9 на вибір учителя) ТЛ: автобіографічний твір. |
|
24 |
|
Звичаї, традиції українців. Єдність світу природи і світу дитячої душі. Образ гусей-лебедів. |
|
25 |
|
Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика. |
|
26 |
|
Характеристика інших образів (діда, батьків, подружки Люби). Мова повісті. Роль художніх засобів та елементів фольклору. |
|
27 |
|
ЗМ №2. Створення каліграм про природу. |
|
28 |
|
КР №3. Письмовий твір на одну з тем: «Шанобливе ставлення до природи у повісті "Гуси-лебеді летять"», «Поетична розповідь про дитинство (за повістю "Гуси-лебеді летять")», «Стародавні уявлення і вірування нашого народу в повісті "Гуси-лебеді летять"». |
|
29 |
|
УПЧ №2. Світ поезій Михайла Стельмаха. |
|
30 |
|
Повторення вивченого. Семестрове оцінювання. |
|
Зошит. Тематична 3. І семестр. Скоригована |
|||
II семестр |
|||
Ти знаєш, що ти – людина... |
|||
31 |
|
Григір Тютюнник. Цікавий епізод із дитинства письменника. Повість «Климко». Тема воєнного лихоліття в повісті. Автобіографічна основа твору. |
|
32 |
|
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. |
|
33 |
|
ЗМ №3. Усне переказування найбільш вражаючих епізодів із повісті з аргументацією свого вибору. |
|
34 |
|
Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка. |
|
35 |
|
Художні особливості твору. Мова персонажів як засіб характеристики їх. ТЛ: художня деталь. |
|
36 |
|
УПЧ №3. Григір Тютюнник «Вогник далеко в степу». |
|
37 |
|
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. Оповідання «Скарб», морально-етичні проблеми твору. |
|
38 |
|
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. |
|
Тематична 1 |
|||
39 -40 |
|
Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)». Актуальні морально-етичні питання у творі, проблема збереження загальнолюдських цінностей. Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. |
|
41 |
|
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. «Дощ полив...». |
|
42 |
|
Ідея зіткнення неповторності й буденності, стандарту в «Кольорових мишах». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни. |
|
43- 44 |
|
Розгорнута притчева метафора про глибоке духовне наповнення людини – її «крилатість», що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті («Чайка на крижині», «Крила»). |
Напам’ять 1 поезію(на вибір) |
45 |
|
КР №4. Григір Тютюнник, Олекса Стороженко, Богдан Лепкий, Ліна Костенко (розгорнуті відповіді на запитання). |
|
Тематична 2 |
|||
46 |
|
Василь Симоненко – «лицар на білому коні» в українській літературі. «Лебеді материнства». Фольклорна основа поезії. Символічний зміст образу лебедів, романтичний пафос твору. |
Напам'ять одну поезію (на вибір). |
47 |
|
Загальнолюдські цінності та ідеї у вірші «Ти знаєш, що ти – людина?». |
|
48 |
|
Романтичний порив, прагнення пошуку, відкриттів і самовідкриттів у поезії «Гей, нові Колумби й Магеллани». |
|
49 |
|
Марина Павленко. «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. |
|
51 |
|
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. |
|
52 |
|
Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Образи дітей і дорослих, аналіз їхніх учинків. |
|
53 |
|
Роль у творі художніх засобів. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів. |
|
54 |
|
УПЧ №4. Степан Васильченко «Приблуда». |
|
55 -56 |
|
Любов Пономаренко. «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела. |
|
57 |
|
КР № 5. Василь Симоненко, Марина Павленко, Любов Пономаренко (тестування). |
|
Тематична 3 |
|||
Ми – українці |
|||
58 |
|
Україна періоду Другої світової війни, діяльність українських патріотів. Олег Ольжич – поет національного героїзму. Заклик іти за велінням свого серця, жити повнокровним життям у вірші «Господь багатий нас благословив». /Або/ Проблема людської волі в поезії «Захочеш – і будеш...» (із циклу «Незнаному воякові»). /на вибір учителя/ |
|
59 |
|
Лицар духу українського народу Олена Теліга. Вірш «Сучасникам» як моральний заповіт нащадкам. Ідея оптимізму і життєлюбства в художньому слові. Поезії «Радість». /на вибір учителя/ |
|
60 |
|
Олександр Гаврош. Коротко про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили». Повість про пригоди українського силача. |
|
61 – 62 |
|
Іван Сила (Іван Фірцак) – утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. |
|
63 |
|
Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. |
|
64 |
|
ЗМ №4. Створення власної історії з головним героєм повісті Іваном Силою (письмово). |
|
65 |
|
Андрій Малишко. Відомий український поет, його пісні, що стали народними. Оспівування любові до матері, її щирих почуттів до своєї дитини («Пісня про рушник»). |
Напам'ять одну поезію (на вибір). |
66 |
|
Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності у вірші «Чому, сказати, й сам не знаю...». Ліризм поезій Андрія Малишка. |
|
67 |
|
КР № 6. Письмовий твір на одну з тем: «Ідея патріотичного оптимізму та життєлюбства у творах Олега Ольжича й Олени Теліги», «Богатир Карпат Іван Сила», «Пісенно-поетична творчість Андрія Малишка». |
|
68 |
|
УЛРК № 3.Літературні персоналії територіальної громади. |
|
69 |
|
УЛРК № 4. Літературні персоналії територіальної громади. |
|
70 |
|
Урок-підсумок. Підсумковий урок-бесіда про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільше зацікавлення. Семестрове та річне оцінювання. |
|
Зошит. Тематична 4. ІІ семестр. Скоригована. Річна. |
а |
б |
в |
г |
ґ |
д |
е |
є |
ж |
з |
и |
і |
ї |
й |
к |
л |
м |
н |
о |
п |
р |
с |
т |
у |
ф |
х |
ц |
ч |
ш |
щ |
ь |
ю |
я |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |