Українська література
7 клас
70 год.
(2 год. на тиждень)
Програма. Українська література. 5 − 9 класи: програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказами МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл.: Р. В. Мовчан та ін. К. : ВД «Освіта», 2013. URL:https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas (дата звернення: 10.08.2019)
КТП уклали відповідно до листа МОНУ від 01.07.2019 р. № 1/11-5966 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році».
Підручник. Авраменко О. М. Українська література : підруч. для 7 класу ЗНЗ. К. : Грамота, 2015. 288 с.
|
Усього годин |
КР (тести, відп. на пит.) |
Класн. твір |
РМ |
ПЧ |
ЛРК |
Напам. |
Зош. |
ТО |
|
усн. |
письм. |
|||||||||
Рік |
70 |
4 |
2 |
2 |
2 |
4 |
4 |
5 |
9 |
7 |
І сем. |
32 |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
2 |
4 |
3 |
ІІ сем. |
38 |
2 |
1 |
1 |
1 |
2 |
2 |
3 |
5 |
4 |
Календарно-тематичне планування на 2019 − 2020 н. р.
І − ІІ семестри
№ з/п |
Тема, зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітка |
І семестр |
|||
Вступ |
|||
1 |
Вступ. Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва. |
|
|
Із пісенних скарбів |
|||
2 |
Суспільно-побутові пісні. Жанрово-тематичне розмаїття (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). Їхнє ідейно-художнє багатство. Висловлювання відомих людей про українські народні пісні. ТЛ: суспільно-побутові пісні. |
|
Напам’ять одна пісня (на вибір) |
3 |
Трагізм і героїзм у козацьких і чумацьких піснях. «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька». |
|
|
4 |
Коломийки − «перли розсипаного намиста». Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок. Коломийки «Дозвілля молоді». ТЛ: коломийки. |
|
|
5 |
«Жартівливі коломийки». Гумор і любов до життя. |
|
|
6 ЛРК1 |
ЛРК № 1. Пісенне багатство рідного краю. |
|
|
Про минулі часи |
|||
7 |
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. Історична основа повісті «Захар Беркут»[1]. ТЛ: історична повість. |
|
|
8 |
Змалювання героїчної боротьби русичів-українців проти монголо-татарських нападників. Образ тухольської громади: роль і місце кожного в суспільному житті. |
|
|
9 |
Патріотична ідея у творі. Лідерські якості головного героя Захара Беркута. |
|
|
10 |
Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Образи Максима, Мирослави, Тугара Вовка. |
|
|
11 |
Художні засоби, особливості мови повісті «Захар Беркут». Роль діалектизмів. Переказ і коментування змісту. |
|
|
12 КР1 ТО1 (12 ф) |
КР № 1. «Із пісенних скарбів. І. Франко «Захар Беркут»: тестування, розгорнені відповіді на питання. |
|
|
13 |
Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). Вірш «Мені тринадцятий минало». Мотив усеперемагаючого життєлюбства, доброти, любові. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому й складному світі. |
|
|
14 |
Балада Т. Шевченка «Тополя». Ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, метаморфоза, ідея. |
|
|
15 |
«Як умру, то поховайте …» («Заповіт») ‒ твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього. |
|
Напам’ять «Заповіт» |
16 ПЧ2 |
ПЧ № 2. Літературно-музична композиція «Дзвенить Шевченкове слово». |
|
|
17 |
Андрій Чайковський. Коротко про митця. Героїко-романтична повість «За сестрою». Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. ТЛ: героїко-романтична повість. |
|
|
18 |
Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті. ТЛ: композиція. |
|
|
19 |
Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема, прийому гіперболізації). |
|
|
20 РМ1 (письм.) |
Родинні цінності й патріотизм у творі. Образ Павлуся як утілення благородства й лицарства, сміливості й винахідливості. РМ № 1 (п). Складання плану до характеристики підлітка (письмово). |
|
|
21 КТ1 ТО2 (9 ф) |
Контрольний класний твір на тему: «Павлусь ‒ відважний лицар та герой» (за повістю А. Чайковського «За сестрою»). |
|
|
22 |
Михайло Стельмах. Коротко про митця. Його поетичне сприймання світу. Автобіографічна повість про дитинство «Гуси-лебеді летять» (робота над змістом 1-го розділу повісті). ТЛ: автобіографічний твір. |
|
|
23 |
Образи діда, батьків у повісті (робота над змістом 2-го розділу повісті). |
|
|
24 |
Єдність світу природи і світу дитячої душі в повісті «Гуси-лебеді летять» (у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях). Образ чутливого до краси Михайлика, його подружки Люби (робота над змістом 8-го розділу повісті). |
|
|
25 |
Звичаї, традиції українців, елементи фольклору в повісті (робота над змістом 9-го розділу повісті). Образ гусей-лебедів. Головна думка твору. |
|
|
26 РМ2 (усн.) |
Художні засоби твору. РМ № 2 (у). Переказ змісту розділів повісті (на вибір). |
|
|
27 ПЧ2 |
ПЧ № 2. Дилогія М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять», «Щедрий вечір» (загальне ознайомлення). |
|
|
28 КР2 |
КР № 2. «Творчість Т. Шевченка, А. Чайковського, М. Стельмаха»: тестування, розгорнені відповіді на питання. |
|
|
29 ЛРК2 ТО3 (8 ф) |
ЛРК № 2. Ознайомлення з письменниками-земляками, їхніми творами. Збірка віршів Т. А. Полякова «Хай сняться червоні маки». |
|
|
30 |
Григір Тютюнник. Коротко про дитинство письменника. Робота з текстом повісті «Климко». |
|
|
31 |
Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття. |
|
|
32 |
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Характеристика образу Климка. Ідея самопожертви. |
|
|
ІІ семестр |
|||
Про минулі часи |
|||
33 |
Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь. |
|
|
34 РМ3 (усн.) |
РМ № 3 (у). Переказ змісту повісті. |
|
|
35 ПЧ3 |
ПЧ № 3. Повість Г. Тютюнника «Вогник далеко в степу». |
|
|
«Ти знаєш, що ти − людина ...» |
|||
36 |
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори. «Скарб»: морально-етичні проблеми оповідання. Робота з текстом твору. |
|
|
37 |
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання «Скарб». Переказ та коментування сюжету. |
|
|
38 ПЧ4 ТО4 (9 ф) |
ПЧ № 4. Оповідання О. Стороженка «Закоханий чорт». |
|
|
39 |
Богдан Лепкий. Коротко про письменника. «Мишка» (Казка для дітей, для малих і великих)». Актуальні морально-етичні питання у творі. Збереження загальнолюдських цінностей − необхідна умова життя в суспільстві. Робота з текстом (читання, коментування). |
|
|
40 |
Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі. Переказ змісту. Складання власного закінчення твору. |
|
|
41 |
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. Уявне, фантастичне і реальне в її поезіях. Вірш «Дощ полив». |
|
Напам’ять один вірш (на вибір) |
42 |
Ідея зіткнення неповторності й буденності в поезії «Кольорові миші». Умовна, вигадана ситуація. Образ особливої дівчинки Анни. |
|
|
43 |
«Чайка на крижині». Духовне багатство – найбільший скарб у житті. |
|
|
44 |
«Крила»: ідея глибокого духовного наповнення людини – її «крилатості», що виявляється індивідуально. |
|
|
45 КТ2 |
Контрольний класний твір на одну із тем: «Духовне багатство людини», «Яку людину можна назвати щасливою». |
|
|
46 |
Василь Симоненко. Коротко про митця. Патріотичні мотиви у вірші «Лебеді материнства». |
|
|
47 |
Загальнолюдські цінності та ідеї в поезії «Ти знаєш, що ти людина ...». |
|
Напам’ять один вірш (на вибір) |
48 ТО5 (10 ф) |
Громадянські мотиви лірики поета. Поезія «Гей, нові Колумби й Магеллани». |
|
|
49 |
Марина Павленко. Коротко про письменницю. Повість-казка «Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських». Робота з текстом. |
|
|
50 |
Робота з текстом (переказ, коментування сюжету). |
|
|
51 |
Казкове й реалістичне в повісті-казці, час теперішній і минулий у ній. |
|
|
52 |
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожного. Образи дітей та дорослих. |
|
|
53 |
Добро і зло в повісті, у сучасному світі та в людині. Символічне значення образів старовинної шафи та чарівних коралів. Художні засоби у творі. |
|
|
54 |
Любов Пономаренко. Новела «Гер переможений». Загальнолюдська ідея гуманізму й толерантності. ТЛ: новела. |
|
|
55 |
Особливості художніх засобів новели (роль деталей, поєднання різних часових площин тощо). |
|
|
56 КР3 |
КР № 3. «Ти знаєш, що ти − людина ...»: тестування, розгорнені відповіді на питання. |
|
|
57 ЛРК3 ТО6 (9 ф) |
ЛРК № 3. Ознайомлення з письменниками-земляками, їхніми творами. Поетична збірка М. П. Уманця «Не жалкуй за прожитим». |
|
|
Ми ‒ українці |
|||
58 |
Українські національні герої, лицарі духу: Олег Ольжич та Олена Теліга. Олег Ольжич. Поезія «Захочеш – і будеш» (із циклу «Незнаному воякові»). Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом. |
|
|
59 |
Олена Теліга. Поезія «Сучасникам». Ідея оптимізму й життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам. |
|
|
60 |
Олександр Гаврош. Коротко про письменника. «Неймовірні пригоди Івана Сили» − повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном Європи з кількох видів спорту, об’їздив півсвіту, здобувши безліч перемог. Історична довідка про Івана Фірцака. |
|
|
61 |
Переказ змісту повісті. Специфіка розкриття теми в літературі й кіномистецтві (перегляд уривків кінофільму «Іван Сила» (2013 р.), реж. В. Андрієнко). |
|
|
62 |
Іван Сила (Іван Фірцак) − утілення непереможного духу українського народу, його доброти й щирості. |
|
|
63 |
Морально-етична проблематика твору: добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність. Образи героїв. |
|
|
64 РМ4 (письм.) |
РМ № 4 (п). Власний варіант оповідання про героя повісті О. Гавроша Івана Силу: серйозне ставлення до свого здоров’я, до спорту, чесність у спортивних змаганнях. |
|
|
65 |
Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. «Пісня про рушник»: символічність образів. Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в поезіях. |
|
|
66 |
«Чому, сказати, й сам не знаю…» («Стежина»). Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. |
|
Напам’ять один вірш (на вибір) |
67 |
Ліризм поезій А. Малишка. Значення пісенної спадщини українських поетів. |
|
|
68 КР4 |
КР № 4. «Ми − українці»: тестування, розгорнені відповіді на питання. |
|
|
69 ЛРК4 |
ЛРК № 4. Ознайомлення з письменниками-земляками, їхніми творами. Вірші юних поетів Сватівщини. |
|
|
70 ТО7 (13 ф) |
Підсумковий урок. Бесіда про твори, які вивчались упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість. |
|
|
Учитель − Поліна Володимирівна Мокрушина
Перевірено
___вересня ЗДНВР С. КОЛЄСНІКОВА
Умовні позначки:
КТП − календарно-тематичне планування
РМ (у) − урок розвитку мовлення (усний)
РМ (п) − урок розвитку мовлення (письмовий)
КР − контрольна робота
КТ − контрольний твір
ПЧ − урок позакласного читання
ЛРК − урок літератури рідного краю
ТО − тематичне оцінювання
Кольори:
Жовтий − уроки РМ
Зелений − контрольні роботи
Фіолетовий − твори для вивчення напам’ять
Список творів для вивчення учнями 7 класу напам’ять
І семестр
Народна пісня (на вибір: напр., «Гомін, гомін по діброві»)
«Як умру, то поховайте» / «Заповіт»
ІІ семестр
Поезія Л. Костенко (на вибір: напр., «Крила»)
Поезія В. Симоненка (на вибір: напр., «Ти знаєш, що ти − людина...»)
Поезія А. Малишка (на вибір: напр., «Пісня про рушник»)
[1]Червоним курсивом позначені очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів, внесені до теми уроку.