Орієнтовне календарно - тематичне планування складено за новою програмою відповідно до чинної програми з урахування уроків розвитку мовлення та контрольних робіт.
Українська література
8 клас
(70 год, 2 год. на тиждень)
Форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Контрольні роботи (тести, зв’язні відповіді) |
2 |
2 |
Контрольні письмові твори (класні) |
1 |
1 |
Розвиток зв’язного мовлення:
|
1 1 |
1 1 |
Урок позакласного читання |
2 |
2 |
Література рідного краю |
2 |
2 |
№ |
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть год. |
Дата |
Прим. |
І семестр |
||||
1 |
Вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. ТЛ: художній образ, художній твір. |
1 |
|
|
2 |
УСНА НАРОДНА ТВОРЧІСТЬ “Зажурилась Україна”, “Та, ой, як крикнув же козак Сірко” – історичні пісні про боротьбу козаків із турецько-татарськими нападниками. ТЛ: історичні пісні
|
1 |
|
|
3 |
“Ой Морозе, Морозенку”, “Максим козак Залізняк” – пісні про боротьбу проти національного й соціального гніту.
|
1 |
|
|
4 |
Образ гетьмана Богдана Хмельницького в пісні “Чи не той то хміль”. Лицарські якості народного месника в пісні “За Сибіром сонце сходить” |
1 |
|
|
5 |
Маруся Чурай – легендарна поетеса з Полтави. Особиста трагедія в пісні “Ой не ходи, Грицю”
|
1 |
|
|
6 |
Народнопоетичні образи пісень “Віють вітри, віють буйні”, “Засвіт встали козаченьки” |
1 |
|
Вивч. нап. |
7 |
Художні образи й ритмомелодика пісні “Засвіт встали козаченьки” (виразне читання напам’ять) |
1 |
|
|
8 |
Народні думи – героїчний епос України. Різновиди дум та їхні виконавці. ТЛ: думи
|
1 |
|
|
9, 10 |
Героїчний вчинок української полонянки в думі “Маруся Богуславка”
|
2 |
|
|
11 |
РМ № 1. Мій герой (моя героїня) із фольклорної спадщини (усний навчальний твір із теми “Усна народна творчість”) |
1 |
|
|
12 |
Контрольна робота №1 “Історичні пісні й думи” (тест) |
1 |
|
|
13 |
СВІТ УКРАЇНСЬКОЇ ПОЕЗІЇ Тарас Шевченко. Історія викупу поета з неволі, перебування в казематі й заслання |
1 |
|
Нап. 1 поезію |
14 |
Творчість як єдина втіха на засланні в поезії “Думи мої, думи мої...” (1847)
|
1 |
|
|
15, 16 |
Роздуми про власну долю в поезії Т. Шевченка “Мені однаково, чи буду...”. Символіка вірша “Ой три шляхи широкії...”. ТЛ. Філософська лірика |
2 |
|
|
17 |
Контрольна робота №2 РМ № 2. Контрольний твір на тему “Патріотичні мотиви в поезіях Т. Шевченка” |
1 |
|
|
18 |
ПЧ № 1. Захопливі історії підлітка у творі Анатолія Дімарова “На коні й під конем”
|
1 |
|
|
19 |
Леся Українка. Мужність і сила духу поетеси. Мотиви весни й оптимізму в поезії “Давня весна” |
1 |
|
|
20
|
Мотив гармонійного єднання людини з природою в поезії Лесі Українки “Хотіла б я піснею стати...” |
1 |
|
Нап. |
21 |
Ритмомелодика й настрій поезії Лесі Українки “Хотіла б я піснею стати...” (виразне читання напам’ять)
|
1 |
|
|
22 |
Роль митця в суспільстві, ідея вільної творчості в поемі Лесі Українки “Давня казка” |
1 |
|
|
23 |
Патріотичний пафос вірша Володимира Сосюри “Любіть Україну!” ТЛ: громадянська лірика
|
1 |
|
Нап. |
24 |
Інтимні й пейзажні мотиви в поезіях Володимира Сосюри “Васильки” й “Осінь”. ТЛ: інтимна, пейзажна лірика |
1 |
|
|
25 |
Ідеї людяності й бережливого ставлення до природи у вірші Володимира Підпалого “Бачиш: між трав зелених...”. Глибина художніх образів вірша “Зимовий етюд”. |
1 |
|
|
26 |
Самобутня постать поета Василя Голобородька. Художні образи вірша “З дитинства: дощ” (“Я уплетений...”). ТЛ: вільний вірш |
1 |
|
|
27 |
Оригінальність і простота висловлення глибоких почуттів і важливих думок у віршах Василя Голобородька “Наша мова”, “Теплі слова” |
1 |
|
|
28 |
Контрольна робота №3 “Поетичні твори Лесі Українки, В. Сосюри, В. Підпалого, В. Голобородька” (тест) |
1 |
|
|
29 |
ПЧ № 2. Сива давнина в романі Володимира Малика “Черлені щити”.
|
1 |
|
|
30 |
Література рідного краю
|
1 |
|
|
ІІ семестр
|
|
|||
31
|
В. Герасим’юк «Чоловічий танець».
|
1 |
|
|
32 |
Філософські мотиви віршів Івана Малковича “З янголом на плечі” й “З нічних молитов”
|
1 |
|
|
33 |
Література рідного краю
|
1 |
|
|
34 |
Естетична й звукова цілісність вірша Анатолія Мойсієнка “Жовтень жовті жолуді...” |
1 |
|
|
35 |
Художні образи вірша Ігоря Павлюка “Дівчинка”, «Вертатись пізно», «Асоціації».
|
|
|
|
36 |
Ангел як оберіг у вірші Галини Кирпи “Мій ангел такий маленький...”. Гуманізм вірша “Коли до вас темної ночі...”
|
1 |
|
|
37 |
НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА Іван Карпенко-Карий – український драматург. Перший професійний український театр (театр “корифеїв”)
|
1 |
|
|
38 |
Трагікомедія “Сто тисяч”- класичний взірець українського «театру корифеїв». ТЛ: драматичний твір, комедія, трагікомедія
|
1 |
|
|
39 |
Засоби сатиричного змалювання вад героїв трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч”
|
1 |
|
|
40 |
Бездуховність людини, засліпленої прагненням до наживи, у трагікомедії Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч”
|
1 |
|
|
41 |
Контрольна робота № 4. РМ № 3 Контрольний твір на тему “Чи завжди гроші породжують бездуховність?”(за трагікомедією Івана Карпенка-Карого “Сто тисяч” і сучасним життям)
|
1 |
|
|
42 |
З УКРАЇНСЬКОЇ ПРОЗИ Місце, час подій, історична епоха в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”. Роль прологу у творі. |
1 |
|
|
43 |
Проблема волі людини та можливостей її здобуття в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”
|
1 |
|
|
44 |
Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”
|
1 |
|
|
45 |
Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії в повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”
|
1 |
|
|
46 |
Особливості композиції повісті Михайла Коцюбинського “Дорогою ціною”
|
1 |
|
|
47 |
Олександр Довженко – кінорежисер і письменник. “Ніч перед боєм” – оповідання про героїзм, самовідданість і патріотичні почуття українців у роки воєнного лихоліття
|
1 |
|
|
48 |
Моральний урок діда Платона й діда Савки для солдатів у повісті Олександра Довженка “Ніч перед боєм”
|
1 |
|
|
49 |
ПЧ № 3. Олесь Гончар. “Бригантина” (бесіда з позакласного читання)
|
1 |
|
|
50 |
Портрети школярів-підлітків з повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”
|
1 |
|
|
51 |
Проблеми дорослішання в повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”
|
1 |
|
|
52 |
Роль батьків і вчителів у вихованні дітей у повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”
|
1 |
|
|
53 |
Особливості композиції повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути”
|
1 |
|
|
54 |
Інсценізація уривків повісті Ніни Бічуї “Шпага Славка Беркути” (розвиток навичок виразного читання напам’ять прозового тексту) |
1 |
|
|
55 |
Контрольна робота № 5. “Творчість М. Коцюбинського, О. Довженка, Н. Бічуї” (тест) |
1 |
|
|
56, 57 |
Проблема знеосіблення людини в суспільстві, особистості й натовпу в оповіданні Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало”
|
2 |
|
|
58 |
РМ № 4. Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому світі? (навчальний міні-твір за оповіданням Володимира Дрозда “Білий кінь Шептало”)
|
1 |
|
|
59, 60 |
“Місце для дракона” Юрія Винничука – повість-казка про сучасний світ, у якому й досі живуть “драконячі закони”
|
2 |
|
|
61 |
Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя в повісті-казці Юрія Винничука “Місце для дракона”
|
1 |
|
|
62 |
Добро і зло, вірність і зрада в повісті Юрія Винничука “Місце для дракона”
|
1 |
|
|
63 |
УКРАЇНСЬКИЙ ГУМОР Гумористичні ситуації в повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”
|
1 |
|
|
64 |
Дружба й перше кохання, вірність і перший поцілунок у повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”
|
1 |
|
|
65 |
Образи Вітька Горобця, Федька Котигорошка й Галі Козачок у повісті Валентина Чемериса “Вітька + Галя, або Повість про перше кохання”
|
1 |
|
|
66 |
Контрольна робота № 6. “Творчість В. Дрозда, Ю. Винничука, В. Чемериса” (тест)
|
1 |
|
|
67 |
ПЧ № 4. Володимир Рутківський. “Сині води” (бесіда з позакласного читання)
|
1 |
|
|
68-69 |
Література рідного краю |
2 |
|
|
70 |
Підсумковий урок за ІІ семестр. У світі художнього слова (літературна вікторина )
|
1 |
|
|