Календарно-тематичне планування
5 - А клас
Українська література
На тиждень - 2 год.
І семестр
понеділок, середа
2018 - 2019 н. р.
|
Усього (на рік) |
І семестр |
ІІ семестр |
Кількість годин за програмою/планом |
70 |
29 |
|
Контр. роботи (завдання) |
6 |
3 |
|
Контрольні твори |
1 |
- |
|
Розвиток мовлення |
4 |
2 |
|
Позакласне читання |
4 |
1 |
|
Напам’ять |
4 |
- |
|
Резерв |
6 |
|
|
Виразне читання |
2 |
1 |
|
Повторення та узагальнення |
2 |
1 |
|
Література рідного краю |
4 |
2 |
|
Календарне планування розроблено за навчальною програмою: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013. (зі змінами, затвердженими наказами Міністерства від 07.06.2017 № 804.
№ з/п |
Дата 5 - А
|
фактич. дата |
З м і с т у р о к у |
Прим. |
Вступ (1 год.) |
||||
1 |
03.09 |
|
Слово в житті людини. Початок словесного мистецтва: фольклор і літописи. Художня література як мистецтво слова |
|
СВІТ ФАНТАЗІЇ ТА МУДРОСТІ. Міфи і легенди давніх українців. Народні перекази. (3 г. + 1 ПЧ ) |
||||
2 |
05.09 |
|
Позакласне читання № 1. Розповіді учнів про прочитане влітку. Рекомендована література для позакласного читання протягом року. |
|
3 |
10.09 |
|
Міфи і легенди давніх українців. Міфи як первісні уявлення про всесвіт і людину, реальні та фантастичні елементи людської поведінки |
|
4 |
12.09 |
|
Легенди: «Про зоряний Віз», «Берегиня», «Дажбог», «Неопалима купина», «Чому в морі є перли і мушлі». |
|
5 |
17.09 |
|
Народні перекази. «Прийом у запорожців». Звичаї та традиції запорозьких козаків. |
|
СВІТ ФАНТАЗІЇ ТА МУДРОСТІ. Народні казки (4 г. + 1 РМ + 1 ЛРК ) |
||||
6 |
19.09 |
|
Народні казки. «Яйце-райце». Світогляд народу, його морально-етичні принципи в казці; зв'язок із міфами. «Мудра дівчина |
|
7 |
24.09 |
|
«Ох». Тематика народних казок, їх різновиди |
|
8 |
26.09 |
|
«Летючий корабель». Яскравий національний колорит казки. Її побудова. Народне уявлення про добро і зло. Фантастичне і реальне, смішне і страшне, красиве і потворне |
|
9 |
01.10 |
|
Розвиток мовлення №1. Усний переказ улюбленої (самостійно прочитаної) народної казки. |
|
10 |
03.10 |
|
Література рідного краю №1. Народні казки рідного краю. |
|
11 |
08.10 |
|
Контрольна робота № 1 з теми: «Світ фантазії, мудрості. Народні міфи, перекази, казки». |
ТО №1 |
СВІТ ФАНТАЗІЇ ТА МУДРОСТІ. Літературні казки (10 г.) |
||||
12 |
10.10 |
|
Літературні казки. Особливості літературної казки, її відмінність од народної. Дитинство І. Франка. |
|
13 |
17.10 |
|
І. Франко. І. Франко-казкар (зб. «Коли ще звірі говорили»). Зміст казки «Фарбований Лис». |
|
14 |
22.10 |
|
І. Франко. «Фарбований Лис». Образ Лиса, риси його характеру. |
|
15 |
24.10 |
|
Василь Королів-Старий. «Хуха-Моховинка». Короткі відомості про письменника і його фантастичні казки. Образи фантастичних істот |
|
16 |
05.11 |
|
Добро і зло в казці «Хуха-Моховинка». Світлий життєствердний погляд на світ. Наскрізний гуманізм казки. Аналіз зовнішності (портрета) казкових істот. |
|
17 |
07.11 |
|
Василь Симоненко. «Цар Плаксій та Лоскотон». Цікаві сторінки з життя митця. Різні життєві позиції царя Плаксія і Лоскотона. Казкова історія і сучасне життя. |
|
18 |
12.11 |
|
Галина Малик. Біографічні відомості про письменницю. Повість-казка «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії». |
|
19 |
14.11 |
|
Морально-етичні проблеми в казці: добро і зло, відповідальність за свої вчинки, вміння долати перешкоди на шляху до мети. |
|
20 |
19.11 |
|
Символіка країни Недоладії та її мешканців. Своєрідність композиції твору. |
|
21 |
21.11 |
|
Контрольна робота № 2 з теми: «Літературні казки» |
ТО № 2 |
Із народної мудрості. (5 г. + 1 РМ + 1 ЛРК + 1 ВЧ ) |
||||
22 |
26.11 |
|
Із народної мудрості. Загадки. Загадка як вид усної народної творчості. Розгляд змісту і форми загадок. Види загадок |
|
23 |
28.11 |
|
Прислів’я та приказки. Народне уявлення про довколишній світ та його оцінка в прислів’ях і приказках |
|
24 |
03.12 |
|
Леонід Глібов. «Химерний, маленький...», «Що за птиця?», «Хто вона?», «Хто розмовляє?», «Хто сестра і брат?». |
|
25 |
05.12 |
|
Контрольна робота № 3 з теми: «Світ фантазії, мудрості. Загадки, прислів’я». |
|
26 |
10.12 |
|
Розвиток мовлення № 2. Краса і мудрість у прислів’ях та приказках. Складання власних загадок |
|
27 |
12.12 |
|
Виразне читання віршів загадок і прислів’їв. |
|
28 |
17.12 |
|
Література рідного краю № 2. |
|
29 |
19.12 |
|
Повторення та узагальнення за І семестр. |
ТО № 3 |
Календарно-тематичне планування
5 – А клас
Українська література
На тиждень - 2 год.
ІІ семестр
понеділок, середа
2018 - 2019 н. р.
|
Усього (на рік) |
І семестр |
ІІ семестр |
Кількість годин за програмою/планом |
64 |
29 |
35 |
Контр. роботи (завдання) |
6 |
3 |
3 |
Контрольні твори |
1 |
- |
1 |
Розвиток мовлення |
4 |
2 |
2 |
Позакласне читання |
4 |
1 |
3 |
Напам’ять |
4 |
- |
4 |
Резерв |
6 |
|
|
Виразне читання |
2 |
1 |
1 |
Повторення та узагальнення |
2 |
1 |
1 |
Література рідного краю |
4 |
2 |
2 |
Календарне планування розроблено за навчальною програмою: Українська література. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Освіта, 2013. (зі змінами, затвердженими наказами Міністерства від 07.06.2017 № 804 (додаток до листа МОНУ від 09.08.2017 р. № 1/9 - 436).
№ з/п |
Дата 5 А
|
фактич. дата |
З м і с т у р о к у |
Примітка |
ІСТОРИЧНЕ МИНУЛЕ НАШОГО НАРОДУ (11 + 1 ПЧ) |
||||
30 |
09.01 |
|
«Повість минулих літ» − найдавніший літопис нашого народу. Значення літописання для нащадків. Казкові та історичні мотиви літописних сюжетів. |
|
31 |
14.01 |
|
Літописні оповіді: «Три брати – Кий, Щек, Хорив і сестра їхня Либідь», «Святослав укладає мир з греками і повертається до Києва. Смерть Святослава». |
|
32 |
16.01 |
|
Любов руських (українських) князів до своєї землі, їхня сила духу, воля, благородство, сміливість, рішучість, вірність. Літописна оповідь «Володимир вибирає віру». |
|
33 |
21.01 |
|
Літописні оповіді «Розгром Ярославом печенігів. Початок великого будівництва в Києві. Похвала книгам». |
|
34 |
23.01 |
|
Олександр Олесь. «Ярослав Мудрий» (із кн. «Княжа Україна»). |
|
35 |
28.01 |
|
Олександр Олесь. «Заспів», «Україна в старовину», «Похід на Царгород» (із кн. «Княжа Україна»). |
|
36 |
30.01 |
|
Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». Драматичний твір на тему народної казки. |
|
37 |
04.02 |
|
Олександр Олесь. «Микита Кожум’яка». |
|
38 |
06.02 |
|
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Фантастичне і реальне в пригодницькій повісті. Важливість знань про історичне минуле нашого народу в житті людини. |
|
39 |
11.02 |
|
Зірка Мензатюк. «Таємниця козацької шаблі». Твір про справжні життєві цінності. Стосунки між дорослими й дітьми. |
|
40 |
13.02 |
|
Позакласне читання № 2 Оксана Сенатович. «Малий Віз». |
|
41 |
18.02 |
|
Контрольна робота № 4 з теми: «Історичне минуле нашого народу». |
ТО № 4 |
РІДНА УКРАЇНА. СВІТ ПРИРОДИ (16 + 2 РМ + 1 ВЧ + 2 ПЧ + 2 ЛРК) |
||||
42 |
20.02 |
|
С. Васильченко. «В бур’янах». Україна часів Т. Шевченка. Розповідь про поета, його дитинство (на основі повісті С. Васильченка). |
|
43 |
25.02 |
|
Тарас Шевченко. «За сонцем хмаронька пливе...» н. Картини довколишнього світу, природи у поезіях Т. Шевченка − інша, художня реальність, створена уявою митця за допомогою засобів образної мови. |
Нап. |
44 |
27.02 |
|
Тарас Шевченко. «Садок вишневий коло хати...» н. Краса природи у творі. |
Нап. |
45 |
04.03 |
|
П. Г. Тичина. Коротко про поета і край, де він народився. Майстерне відтворення краси природи, вираження життєрадісності, патріотичних почуттів засобами художнього слова. «Не бував ти у наших краях». |
|
46 |
06.03 |
|
П. Г. Тичина. «Гаї шумлять», «Блакить мою душу обвіяла» н (на вибір). Мелодійність віршів П. Тичини. |
Нап. |
47 |
11.03 |
|
Виразне читання № 2 віршів Т. Шевченка та П. Тичини |
|
48 |
13.03 |
|
Розвиток мовлення № 3. Художній етюд про природу (письмово) |
|
49 |
18.03 |
|
Євген Гуцало. Основні відомості про письменника. Оповідання «Лось». Вічне протистояння добра і зла. |
|
50 |
20.03 |
|
Євген Гуцало. Співчуття, милосердя − шлях до перемоги добра. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань в оповіданні «Лось». |
|
51 |
01.04 |
|
Розвиток мовлення № 4 Підготовка до написання твору за оповіданням Є. Гуцало «Лось» (усно). |
|
52 |
03.04 |
|
Контрольний твір за оповіданням Є. Гуцало «Лось» |
|
53 |
08.04 |
|
ПЧ № 3 Євген Гуцало. Дивовижний світ рідної природи в поезіях митця. «Зірка», «Чарівники», «Журавлі високі пролітають…». |
|
54 |
10.04 |
|
Контрольна робота № 5 з теми: «Рідна Україна. Світ природи. Твори Т. Шевченка, П. Тичини, Є. Гуцала». |
ТО № 5 |
55 |
15.04 |
|
Максим Рильський. Основні відомості про поета. Його вміння бачити красу рідної природи і створювати красу засобами поетичної мови. «Дощ» («Благодатний, довгожданий…»). |
|
56 |
17.04 |
|
Максим Рильський. «Осінь-маляр із палітрою пишною…»н (на вибір). Єдність людини і природи, зв’язок між станом людської душі та довкіллям. |
Нап. |
57 |
22.04 |
|
Григір Тютюнник. Коротко про письменника. Ідея неповторності й багатства внутрішнього світу людини в оповіданні «Дивак». |
|
58 |
24.04 |
|
Микола Вінграновський. Коротко про митця. «Сіроманець». Захоплююча й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людини і природи. Гуманізм повісті. |
|
59 |
06.05 |
|
Микола Вінграновський. «Сіроманець». Доброта, вигадливість, рішучість Сашка, його здатність на самостійні вчинки, особливо у відстоюванні своєї позиції. |
|
60 |
08.05 |
|
Контрольна робота № 6 з теми «Рідна Україна. Світ природи. Твори М. Рильського, Гр. Тютюнника, М. Вінграновського». |
|
61 |
13.05 |
|
Позакласне читання № 4 М. Вінграновський. Поезія «Перша колискова». «Бабусин дощ», «Сама собою річка ця тече...». |
|
62 |
15.05 |
|
Література рідного краю № 3 |
|
63 |
20.05 |
|
Урок-підсумок. Література на літо. |
|
64 |
22.05 |
|
Література рідного краю № 4. |
ТО № 6 |