Календарне планування з української мови 3 клас

Про матеріал

Українська мова : підруч. Для 3кл.загальноосвіт.навч.закл.з навчанням українською мовою/ М.С. Вашуленко, О. І. Мельничайко,Н.А.Васильківська/ за ред. М.С.Вашуленко. –К. : Видавничий дім «Освіта»,2013. -192с. : іл.

Перегляд файлу

 

                                                 Українська мова

 

Українська мова : підруч. Для 3кл.загальноосвіт.навч.закл.з навчанням українською мовою/ М.С. Вашуленко, О. І. Мельничайко,Н.А.Васильківська/ за ред. М.С.Вашуленко. –К. : Видавничий дім «Освіта»,2013. -192с. : іл.

 

 1 семестр

 

№ уроку

Тема уроку

Вправи

Дата

Мова і мовлення

1.      

Мова — найважливіший засіб людського спілкування. Українська мова – державна мова України. Український алфавіт.

1-9

 

2.      

Культура усного і писемного мовлення.

10-19

 

3.      

Культура спілкування. Практичне засвоєння слів увічливості. Увічливі звертання .

20-23

 

 

  Учень/учениця:

пояснює значення мови в житті людей;

розрізнює поняття державна (українська) і рідна мова;

знає основні ознаки культури усного і писемного мовлення; володіє словами ввічливості, різними формами звертання до тих, з ким спілкується

 

                                                                  Текст

 

4.      

 Текст. Добирання заголовків до тексту

24-28

 

5.      

Визначення теми, мети текстів різних типів, добирання до них заголовків

29-35

 

6.      

Зв’язок між реченнями в тексті. Частини тексту

36-40

 

7.      

Текст-розповідь. Складання розповіді за малюнками

41-46

 

8.      

Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання тексту-опису.

57-59

 

9.      

Текст-міркування. Його основні частини .

47-52

 

10.  

Спостереження за ознаками художніх, науково-популярних та ділових текстів .

53-56

 

11.  

Абзац. Поділ тексту на абзаци. План тексту. Складання розповіді за поданим планом.

60-64

 

12.  

Складання текстів-інструкцій до гри та для виготовлення іграшки

65-67

 

13.  

Особливості текстів-листів. Складання письмових привітань, запрошень. Правила написання адреси

68-74

 

14.  

Контроль та оцінювання знань за темами «Мова і мовлення», «Текст»

 

 

 

  Учень/учениця:

визначає в тексті його основні складові – зачин, основну частину, кінцівку

відновлює деформований текст із переміщеними частинами

впізнає за характерними ознаками художні, наукові (правила, визначення), науково-популярні та ділові тексти

розрізняє типи текстів за їх характерними ознаками;

визначає тему (про що цей текст) та мету (чого він вчить, для чого створений) у текстах різних типів добирає заголовок відповідно до теми тексту

бере участь у колективному (під керівництвом учителя) складанні плану прочитаного тексту

впізнає і визначає кількість абзаців у тексті дотримується абзаців при списуванні тексту, в оформленні творчих робіт, переказів пояснює зв’язок між абзацами та планом тексту

зв’язує два сусідні речення в тексті за допомогою слів він, вона, воно, вони, цей, ця, ці, потім, тоді та ін. використовує синоніми для зв’язку речень у тексті;

складає і записує художні і науково-популярні тексти  за поданим зразком; есе складає усно (під керівництвом учителя);

 

                                                              Речення

 

15.  

Повторення вивченого про речення. Поділ тексту на речення

75-79

 

16.  

Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання розповіді за планом і опорними словами

 

 

17.  

Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Окличні речення. Інтонування речень .

80-84

 

18.  

Питальні речення. Побудова питальних речень за змістом розповідних .

85-87

 

19.  

Звертання. Розділові знаки при звертаннях

88-92

 

20.  

Головні і другорядні члени речення

93-97

 

21.  

Закріплення знань про члени речення. Установлення зв’язку слів у реченні. Побудова речень за схемами

98-102

 

22.  

Узагальнення знань і вмінь учнів за темою «Речення» .

103-107

 

 

  Учень/учениця:

розрізнює на слух і на письмі розповідні, питальні і спонукальні речення впізнає окличні речення на слух та на письмі за розділовим знаком у кінці

правильно інтонує речення, різні за метою висловлювання та вираженням експресії (почуттів)

складає усно і записує речення, різні за метою висловлювання та вираженням почуттів

правильно вживає розділові знаки в кінці різних за метою висловлювання речень;

виділяє звертання в усній формі інтонацією, а на письмі розділовими знаками – комами, знаком оклику використовує форми кличного відмінка (до вчителя, товаришів по класу, працівників школи, членів родини)

визначає в реченні головні члени (підмет і присудок – його основу); виділяє словосполучення у групі підмета і групі присудка; визначає другорядні члени речення (без поділу їх на види)

встановлює з допомогою і під керівництвом учителя смислові і граматичні зв’язки між словами у простому неускладненому реченні з підметом-іменником і присудком-дієсловом за допомогою питань від головного слова до залежного (практично, без термінів): росте (на чому? де?) на грядці поспішає (до чого? куди?) до класу

складає і поширює прості речення за запитаннями.

 

Слово. Значення слова.

 

23.  

Слова з прямим і переносним значенням

108-111

 

24.  

Урок розвитку зв’язного мовлення.

 

 

25.  

Слова, що мають кілька значень .

112-115

 

26.  

Слова, що звучать і пишуться однаково

116-120

 

27.  

Слова, близькі за значенням (синоніми) .

121-125

 

28.  

Ознайомлення з фразеологізмами

126-128

 

29.  

Слова, протилежні за значенням (антоніми) .

129-134

 

30.  

Перевірна робота. Диктант

 

 

 

  Учень/учениця:

виявляє в тексті слова з прямим і переносним значенням, багатозначні слова, найуживаніші омоніми (омофони – коса (дівчини і знаряддя праці) омоформи – моя мати – мати книжку омóграфи (книжкú і кнúжки) практично, у процесі навчальної роботи, без уживання термінів 

добирає синоніми й антоніми до загальновживаних слів використовує їх в усному і писемному мовленні (навчальних творчих роботах) пояснює і вживає у власному мовленні опрацьовані за підручниками фразеологізми, зокрема, прислів’я

пояснює значення слів, опрацьованих у попередній навчальній діяльності користується прийомами тлумачення слів (добір синонімів, опора на морфемну будову тощо) та тлумачним словником

добирає слова для точного вираження думки в усному і писемному мовленні;

виявляє у навчальних текстах, у мовленні товаришів по класу, у власному мовленні хибні, примітивні слова; замінює їх літературними, нормативними

 

                                                         Будова слова.

 

31.  

Аналіз перевірної роботи. Закінчення слова

135-140

 

32.  

Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання речень за малюнком і планом

 

 

33.  

Основа слова .

141-146

 

34.  

Частини основи

147-151

 

  1.  

Спільнокореневі слова. Корінь

152-155

 

36.  

Розрізнення синонімів, спільнокореневих слів та різних форм одного й того самого слова

156-159

 

37.  

Розрізнення слів із коренями, що звучать однаково, але мають різне значення

160-163

 

38.  

Чергування голосних [о], [е] з [і] у коренях слів .

164-168

 

39.  

Чергування приголосних [г], [к], [х] із [ж], [ч], [ш] і [з’], [ц’], [с’]

169-173

 

40.  

Урок розвитку зв’язного мовлення. Складання тексту-міркування «Книга — твій друг, без неї — як без рук»

 

 

41.  

Вимова і правопис слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях

174-178

 

42.  

Ненаголошені [е], [и], які перевіряються наголосом .

179-183

 

43.  

Вимова та правопис слів із ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом .

184-189

 

44.  

Контроль та оцінювання знань за темами «Речення», «Слово. Значення слова», «Будова слова»

 

 

45.  

Аналіз перевірної роботи. Вимова слів із дзвінкими та глухими приголосними звуками

190-193

 

46.  

Правильна вимова і правопис слів із дзвінкими приголосними в кінці та середині слів перед глухими .

194-197

 

47.  

Правило перевірки правопису слів типу просьба, боротьба, кігті, нігті

198-204

 

48.  

Урок розвитку зв’язного мовлення. Упорядкування деформованого тексту

 

 

49.  

Повторення правопису слів із дзвінкими приголосними в кінці та середині слів перед глухими .

205-209

 

50.  

Префікс. Словотворча роль префіксів. Перевірна робота. Діалог

210-214

 

51.  

Префікси і прийменники

215-219

 

52.  

Правопис префіксів роз-, без-

220-224

 

53.  

Написання префіксів з- (с-)

225-228

 

54.  

Закріплення вивченого матеріалу

229-232

 

55.  

Перевірна робота. Діалог.

 

 

56.  

Урок розвитку зв’язного мовлення. Письмовий переказ тексту за складеним планом

 

 

57.  

Апостроф після префіксів .

233-236

 

58.  

Перевірна робота. Списування .

 

 

59.  

Перевірна робота. Диктант

 

 

60.  

Аналіз перевірної роботи. Перенос слів із префіксами .

237-240

 

61.  

Суфікс

241-245

 

62.  

Закріплення знань про роль суфіксів у словах

246-250

 

63.  

Розбір слів за будовою

251-255

 

64.  

Збіг однакових приголосних звуків на межі кореня та суфікса

256-258

 

 

.

 

 

 

 

 

 

 

Учень/учениця:

змінює слова за питаннями під керівництвом учителя;

виділяє змінну частину, визначає основу

знаходить, визначає закінчення у слові, поданому в кількох формах пояснює роль закінчення у зв’язках слів у реченні;

знаходить, визначає корінь у ряді спільнокореневих слів

визначає префікс, суфікс у ряді слів з тим самим префіксом, суфіксом

розрізнює,добирає під керівництвом учителя і самостійно  спільнокореневі слова, що належать до різних части мови;

 аналізує в навчальній роботі під керівництвом учителя і самостійно слова за будовою

правильно вимовляє слова з ненаголошеними голосними звуками [е], [и]

знає, що таке «орфограма»; знаходить слова з орфограмами,  перевіряє їх;

користується орфографічним словником для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом

знає правило вимовляння дзвінких приголосних звуків у кінці слова і складу перед глухим і дотримується його в мовленні

користується правилом перевірки написання слів із сумнівними приголосними, що піддаються асиміляції (про[зь]ба, моло[дь]ба, кі[х]ті, ні[х]ті).

утворює нові слова від заданої основи за допомогою префіксів

пояснює значення префіксів у словах з опорою на введення їх у словосполучення, речення

розрізнює в процесі навчальної роботи співзвучні префікси і прийменники (типу без сорому – безсоромний, на письмінаписаний) на слух і на письмі.

знає і дотримується в навчальній роботі правила вимовляння і правопису префіксів роз-, без- , з-, с-;

дотримується правил правопису слів з апострофом після префіксів, переносу слів із префіксами у процесі виконання навчальних вправ

утворює нові слова, що належать до тієї самої частини мови за допомогою поданих суфіксів (ручка, рученька, ручище чорний, чорнявий, чорненький, чорнющий);

пояснює в навчальній роботі значення, якого надають словам найуживаніші суфікси, зокрема суфікси зменшення, здрібнілості, пестливості.


Календарне планування уроків української мови у 3 класі

2 семестр

 

№ уроку

Тема уроку

Вправи

Дата

 

Частини мови

 

65.

Загальне уявлення про частини мови.

259-262

 

 

66.

Логічні вправи на розрізнення слів за родовими і видовими ознаками та за смисловими групами у межах кожної частини мови.

263-266

 

67.

Добір спільнокореневих слів, які належать до різних частин мови, розрізнення їх за питаннями, значенням, роллю в реченні та за зв’язками з іншими словами.

267-271

 

68.

Закріплення вивченого

272-275

 

 

  Учень/учениця:

ділить на групи слова, які відповідають на питання різних частин мови (серед них числівників, прислівників без уживання терміна), які розрізнюються за родом, числом (іменники, прикметники), стоять у формі того чи іншого часу (дієслова)

 будує сполучення зі слів, що є різними частинами мови, використовуючи службові слова: пішли до лісу хлопчики і дівчатка;

розрізнює слова за родовими і видовими ознаками: птахи: лелеки, зозулі, синиці, горобці дерева: дуб, клен, яблуня, вишня кольори: червоний, фіолетовий, зелений тощо

добирає групи спільнокореневих слів, що належать до різних частин мови, вводить їх у словосполучення і речення (дуб, дубовий, задубіти сміх, смішний, усміхатися)

 

                                                                Іменник

 

       69.

Загальне поняття про іменник. Іменники, що означають назви істот та неістот.

276-279

 

70.

Урок розвитку зв’язного мовлення.

 

 

71.

Іменники, що означають назви істот та неістот. Зв’язок іменників з іншими словами у реченні.

280-283

 

72.

Власні і загальні іменники. Велика буква у власних іменниках.

284-287

 

73

Закріплення навичок правопису власних і загальних іменників.

288-293

 

74.

Поняття предметності на прикладах іменників, утворених від прикметників.

294-297

 

75.

Поняття предметності на прикладах іменників, що означають дії.

298-303

 

76.

Урок розвитку зв’язного мовлення.

 

 

77.

Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній.

304-307

 

78.

Вправи на визначення роду іменників. Спостереження за родовими закінченнями іменників.

308-312

 

79.

Змінювання іменників за числами.

313-317

 

80.

Іменники, які вживаються тільки в однині чи множині.

318-321

 

81

Змінювання іменників за відмінками

322-325

 

82.

Урок розвитку зв’язного мовлення.

 

 

83.

Прийменники й закінчення як засоби вираження зв’язку між словами в реченні. Роль іменників у реченні.

326-330

 

84.

Перевірна робота. Диктант.

 

 

 

   Учень/учениця:

має уявлення про іменник як частину мови впізнає в тексті і самостійно добирає іменники ставить питання до іменників, що належать до різних родів будує сполучення іменників з іншими словами, використовуючи для зв’язку закінчення і прийменники

розрізнює іменники-назви істот і неістот, правильно ставить до них питання

розрізнює власні і загальні іменники, добирає відповідні приклади вживає в письмових текстах власні іменники з великою буквою

відносить до іменників за поставленим питанням що? опредмечені якості, дії (зелень, добро, плавання, напис).

розрізнює і пояснює в процесі навчальної роботи іменники в прямому і переносному значеннях

визначає рід іменників, ставить питання і відносить іменник до одного з родів

змінює іменники за числами; визначає число іменників;

знає назви відмінків і відмінкові питання; має уявлення про відмінювання іменників;пояснює на конкретних прикладах значення терміну форма слова;

добирає найуживаніші (1-3) синоніми та антонім до кожного із заданих іменників;

вживає синоніми й антоніми в усних і письмових висловлюваннях бере участь в удосконаленні навчальних і власних текстів за допомогою синонімів.

 

 

                                                        Прикметник

 

85.

Аналіз контрольної роботи. Загальне поняття про прикметник. Значення прикметників у мовленні.

331-335

 

86.

Зв’язок прикметників з іменниками.

336-340

 

87.

Встановлення зв’язку прикметників з іменниками.

341-345

 

88.

Урок розвитку зв’язного мовлення.

 

 

89.

Змінювання прикметників за числами у сполученні з іменниками.

346-350

 

90

Закріплення вміння змінювати прикметники за числами, ставити питання до прикметника, редагувати текст.

351-355

 

91.

Змінювання прикметників за родами. Родові закінчення прикметників.

356-359

 

92.

Визначення роду і числа прикметників за іменниками. Прикметники-антоніми.

360-369

 

93.

Закріплення вивченого. Повний аналіз прикметника як частини мови.

365-369

 

94.

Урок розвитку зв’язного мовлення.

 

 

95.

Вживання прикметників у прямому і переносному значеннях.

369-373

 

96.

Спостереження за роллю прикметників у загадках. Закріплення вивченого.

374-378

 

97.

Вправи на засвоєння різних форм прикметників у сполученні з іменниками.

379-383

 

98.

Закріплення й узагальнення знань про прикметник.

384-387

 

99.

Контроль та оцінювання знань за темами «Іменник. Прикметник»

 

 

100.

Урок розвитку зв’язного мовлення.

 

 

 

    Учень/учениця:

має уявлення про прикметник як частину мови впізнає прикметники в реченні і тексті пояснює роль прикметників у мові і мовленні

будує сполучення прикметників з іменниками; встановлює між ними граматичний зв’язок за допомогою питань (нове пальто – пальто (яке?) нове у новому пальті – у пальті (якому?) новому);

пояснює пряме і переносне значення прикметників у процесі виконання навчальних вправ

добирає до поданих прикметників 1-3 синоніми та антонім використовує їх в усному і писемному мовленні, зокрема в описах

бере участь у колективних навчальних вправах з удосконалення речень, текстів шляхом додавання (добору) прикметників до іменників

складає прості загадки про предмети за допомогою прикметників, що характеризують предмети-відгадки;

змінює прикметники за родами визначає рід прикметників за закінченням, поставленим питанням за родом іменників, з якими вони зв’язані

змінює прикметники за числами, вводить їх у речення.

 

                                                                     Дієслово

 

101.

Аналіз перевірної роботи. Загальне поняття про дієслово. Зв’язок дієслова з іменником у реченні.

388-391

 

102.

Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах.

392-394

 

103.

Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах.

395-398

 

104.

Дієслова синоніми.

399-403

 

105.

Дієслова антоніми.

404-407

 

106.

Урок розвитку зв’язного мовлення. Перевірна робота. Усний твір.

 

 

107.

Закріплення вивченого.

408-412

 

108.

Закріплення вивченого.

413-417

 

109.

Змінювання дієслів за часами.

418-422

 

110.

Розрізнення часових форм дієслів.

423-426

 

111.

Дієслова завершеної і незавершеної дії.

427-431

 

112.

Урок розвитку зв’язного мовлення. Перевірна робота. Письмовий переказ.

 

 

113.

Закріплення знань і вмінь про часові форми дієслова.

432-436

 

114.

Закріплення вивченого.

437-440

 

115.

Написання не з дієсловами.

441-445

 

116.

Закріплення знань і вмінь з теми.

446-449

 

117.

Контроль та оцінювання знань з теми «Дієслово»

 

 

118.

Повторення вивченого на протязі року.

450-456

 

119.

Перевірна робота. Диктант

 

 

120.

Урок розвитку зв’язного мовлення.

 

 

121.

Повторення вивченого на протязі року.. Списування.

457-461

 

122.

Повторення вивченого на протязі року.

462-466

 

124.

Повторення вивченого на протязі року.

467-470

 

125.

 

 

 

 

Учень/учениця:

має уявлення про дієслово як частину мови

впізнає дієслова в реченні, тексті, ставить до них питання; пояснює їх значення у мові і мовленні зв’язує з іменниками

добирає до поданого дієслова 1-3 синоніми, антонім пояснює в навчальній роботі дієслова, вжиті у переносному значенні

бере участь у колективних навчальних вправах з удосконалення текстів шляхом добору дієслів-синонімів

розрізнює часові форми дієслова ставить питання до дієслів різних часових форм

змінює дієслова за часами у формах доконаного і недоконаного виду (без уживання термінів) за допомогою питань: що робить? що зробить? що робив? що зробив?

розпізнає часові форми дієслів у тексті

вживає дієслова з не в усному і писемному мовленні, в різних ситуаціях спілкування (в суперечках, дискусіях, застереженнях, виправдовуваннях, порадах, повчаннях)

 

 

docx
Додано
25 квітня 2018
Переглядів
2425
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку