Календарне планування з української мови 5 кл. НУШ І семестр (до підручника Голуб, Горошкіна)

Про матеріал
Календарне планування з української мови 5 кл. НУШ І семестр (до підручника Голуб, Горошкіна) для вчителів української мови (2023-2024 навчальний рік)
Перегляд файлу

Зміст програмового матеріалу    І семестр

Год.

Дата

Очікувані результати

Мовленнєва лінія

1

ВСТУП. Українська мова в житті українців

 

 

Пояснює роль і важливість державної мови в житті людини; 

- вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення [6 МОВ 1.1.2-1]; 

- пов’язує, зіставляє почуте із життєвим досвідом [6 МОВ 1.4.5];

 - обґрунтовує своє ставлення до змісту почутої інформації [6 МОВ 1.5.1]; 

- визначає основні проблеми, порушені в тексті, пов’язуючи їх із життєвим досвідом [6 МОВ 2.2.1]; 

- пояснює значення здобутої з тексту інформації [6 МОВ 2.4.1];

 - обстоює власну позицію щодо обговорюваних питань [6 МОВ 1.6.2]; 

- наводить кілька простих аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції [6 МОВ 1.6.2-1];

 - розрізняє відому і нову, головну і важливу другорядну інформацію, факти та судження [6 УМД 2.2.2].

 

Організаційна діяльність

 (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність (здійснення пошуку інформації на підтвердження важливої ролі мови в житті людини; узагальнення різних думок, виявлення спільного й різного тощо).

Мовленнєва діяльність

 (обговорення ролі української мови в житті українців; висловлення власної думки щодо важливості мови в житті людини; обґрунтування важливості бережного ставлення до мови).

Текстова діяльність

(сприйняття й аналіз тексту, що містить нову інформацію; структурування інформації; переведення текстової інформації про мову в графічну тощо (створення колажу, моделі, малюнка); написання есе («Мої емоції в мові», «Як слово веде мене у світ?», «Які можливості дає мені мова?», «Яким був би світ без мови?» тощо).

 

2

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. Повторення вивченого в 1-4 класах. Лексичне значення слова.  Тлумачний словник.

 

 

- Вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть [6 МОВ 4.1.2-1-2];

- порівнює та зіставляє слова, що належать до певних груп за вивченими ознаками [6 МОВ 4.1.1-2];

- виокремлює та розрізняє значення багатозначних слів, синонімів, пряме й переносне значення [6 МОВ 4.1.1-1];

 - розрізняє відому і частково нову для себе інформацію [6 УМД 1.3.1-2];

- виявляє і виправляє помилки, допущені в тексті з урахуванням засвоєних мовних норм [6 МОВ 3.3.1]; - вживає слова відповідно до їхнього лексичного значення;

- збагачує власне мовлення,  використовуючи різні джерела [6 МОВ 4.2.4];

 - користується різними видами словників;

- визначає окремі деталі, що сприяють або заважають комунікації [6 УМД 1.5.2].

- Сприймає      подану      в      достатньо вільному          темпі            інформацію відповідного обсягу на відому й частково нову тематику [6 МОВ 1.1.1];

- реагує на почуте, уточнюючи важливі для розуміння деталі [6 МОВ 1.1.2];

- формулює тему та ідею почутого повідомлення [6 МОВ 1.4.1-1];

 

- Сприймає      подану      в      достатньо вільному          темпі            інформацію відповідного обсягу на відому й частково нову тематику [6 МОВ 1.1.1];

- реагує на почуте, уточнюючи важливі для розуміння деталі [6 МОВ 1.1.2];

- формулює тему та ідею почутого повідомлення [6 МОВ 1.4.1-1];

- розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення [6 МОВ 1.1.2-2];

 - унаочнює та візуалізує почуте повідомлення (самостійно або з допомогою інших осіб), використовуючи різні засоби (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації [6 МОВ 1.2.3-1];

- знаходить у почутому відповіді на поставлені запитання [6 МОВ 1.3.1-1];

- стисло переказує фактичний зміст почутого повідомлення (зокрема невеликого художнього тексту, медіатексту або уривка з нього на знайому тему, якщо інформація проста, добре структурована, подана повільно та чітко [6 МОВ 1.2.1-1];

- передає простими фразами прихований зміст повідомлення, виражений за допомогою типових,  зрозумілих для сприйняття невербальних засобів [6УМД1.1.3];

- добирає відповідно до поставленого завдання або самостійно визначених цілей інформацію з одного чи кількох джерел [6 МОВ 1.3.1];

- визначає мету повідомлення [6 МОВ 1.4.4];

- розрізняє відому й нову для себе інформацію [6 МОВ 1.3.1-2];

- ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів [6 МОВ 2.5.1-3];

- записує від руки або з використанням спеціальних (у тому числі цифрових) пристроїв власні міркування, інформацію з різних джерел [6 МОВ 3.1.1]

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування;  організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність

(визначення мети інформації; формулювання теми та ідеї почутої інформації; розрізнення нової й відомої інформації; передавання /відтворення її графічно (карти, схеми, плани, моделі тощо)

чи образно (малюнок); добір і демонстрування зразків різних видів інформації; пошук інформації відповідно до поставленого завдання; знаходження, опрацювання і збереження інформації; аналіз змісту інформації тощо).

 Мовленнєва діяльність

(реагування на почуту інформацію (коментар); вибіркове, стисле переказування змісту почутого відповідно до поставленого завдання; висловлення своєї думки тощо).

Текстова діяльність

(написання висновків на основі почутої інформації тощо).

 

3

Однозначні та багатозначні слова.

Тлумачний словник.

 

 

4

Розвиток мовлення №1. Види інформації

 

 

5

Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми

 

 

6

Пароніми.

 

 

7

Словники синонімів, антонімів, омонімів, паронімів.

 

 

8

Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова.  Словник іншомовних слів.

 

 

9

 

Контрольна робота № 1. Лексикологія (Повторення вивченого в 1-4 класах, групи слів за значенням і походженням).

 

 

10

Аналіз контрольної роботи.

Навчальне аудіювання

 

 

11

 

 

Написання апострофа в словах іншомовного походження. 

 

 

 

12

 

Розвиток мовлення №2. Числова інформація

 

 

13

14

Написання м’якого знака у словах іншомовного походження.

 

 

15

Подвоєння та подовження приголосних у словах іншомовного походження.

 

 

16

Букви і та и у словах іншомовного походження.

 

 

17

Активна й пасивна лексика української мови.

 

 

18

Контрольне аудіювання

Розвиток мовлення №3. Види інформації (звукова, відео).

 

 

19

Неологізми. Письменницькі новотвори.

 

 

20

Групи за вживанням. Загальновживані слова.

 

 

21

Слова обмеженого вживання. Діалектні, професійні слова й терміни

 

 

22

Лексична помилка

 

 

23

Розвиток мовлення №4. Діалог

 

 

24

Суржик. Навчальне списування

 

 

25

Розвиток мовлення №5. Джерела інформації. Добір і пошук інформації

 

 

26

Повторення вивченого з лексикології.

 

 

27

Контрольна робота № 2. Лексикологія (правопис слів іншомовного походження, активна й пасивна лексика).

 

 

28

Аналіз контрольної роботи.

Читання вголос

 

 

29

ФРАЗЕОЛОГІЯ. Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.

 

 

- Вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть [6 МОВ 4.1.2-1-2];

- виокремлює та розрізняє фразеологізми [6 МОВ 4.1.1-1];

- виявляє фразеологізми в своєму та  чужому мовленні, пояснює їхню суть [6 МОВ 4.1.2-1];

 - послуговується фразеологізмами у повсякденному спілкуванні [6 МОВ 1.7.2-1];

- вправно користується фразеологічним словником;

 - формулює запитання, щоб уточнити суть фразеологізмів [6 МОВ 1.4.6-2];

- використовує фразеологізми для ефективної комунікації зі співрозмовником [6 МОВ 1.7.1-1];

- дотримується норм у виборі фразеологізмів [6 МОВ 1.7.1-3];

- засобами фразеологізмів пояснює свій (та інших осіб) емоційний стан з увагою до його відтінків [6 МОВ 1.8.1];

 - використовує фразеологізми для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, спонукання співрозмовників до певних дій [6 МОВ 1.8.3-1];

- досліджує джерела фразеології [МОВ 4.1];

- сприймає інформацію (текст), що  містить фразеологізми [МОВ 1.1];

- демонструє багатий активний запас фразеологізмів [6 МОВ 1.7.2];

- виявляє власні мовні уподобання у процесі добору фразеологізмів [6 МОВ 4.2.1].

 

- Чітко й правильно вимовляє звуки в процесі мовлення;

 - спостерігає за фонетичними явищами в мовленні, зокрема й на прикладі літературних творів [6 МОВ 4.1.2];

- аналізує мовлення за орфоепічними та орфографічними характеристиками [6 МОВ 3.3.2-4];

 - вправно застосовує алфавіт;

- знаходить й виправляє огріхи й помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень [6 МОВ 3.3.1-1];

- застосовує знання правил орфографії й орфоепії для вдосконалення власного мовлення [6 МОВ 4.1.1];

 - виявляє й аналізує орфографічні помилки;

- пояснює виправлення, покликаючись на вивчені правила [6 МОВ 3.3.1-2];

 - вправно користується словниками;

- відтворює зміст почутого тексту з дотриманням орфоепічних норм[6 МОВ 1.2.1];

 - удосконалює письмовий текст (власний та чужий) [6 МОВ 3.3.2-4];

- характеризує вплив неправильного наголошування, вимови на сприйняття слухачем змісту почутого повідомлення [6 МОВ 1.5.3-1];

- дотримується орфоепічних, графічних, орфографічних норм у процесі вибору мовленнєвих засобів [6 МОВ 1.7.1-3];

- послуговується засобами милозвучності у власному мовленні [6 МОВ 1.7.2-1];

- розпізнає роль окремих звуків як виражальних засобів у тексті [6 МОВ 2.2.6-2];

- виявляє і виправляє помилки, допущені в тексті, з урахуванням засвоєних мовних норм [6 МОВ 3.3.1].

 

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність

(дослідження джерел фразеології; добір/пошук прикладів різних видів фразеологічних одиниць; добір/пошук синонімічних, антонімічних фразеологізмів; дослідження особливостей фразеологізмів народів світу; передавання змісту фразеологізмів невербальними засобами; ведення фразеологічного словничка тощо). Мовленнєва діяльність

(висловлення ставлення до події, явища чи вчинку засобами фразеології тощо).

Текстова діяльність

 (виявлення фразеологізмів у літературних творах; критичне оцінювання доцільності вжитих у тексті фразеологізмів; збагачення тексту фразеологізмами; вираження власної думки щодо змісту прослуханого тексту; обґрунтування свого ставлення до проблеми з опорою на власні знання й досвід).

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність (визначення різниці між компліментом і лестощами, між проханням, умовлянням, благанням, клянченням; визначення пропозицій, на які необхідно відповідати відмовою, а на які – згодою, добір компліментів за віковою, статусною ознакою людини; аналіз компліментів; добір відповідей на комплімент; аналіз смс-повідомлень; складання дописів для чату тощо).

Текстова діяльність (оформлення тексту прохання; формулювання різних видів пропозицій; формулювання відмови на пропозицію; складання й аналіз текстів вибачення, подяки,  привітання, повідомлення; виявлення, аналіз у тексті втішання, вибачення, подяки й визначення їхньої ролі у процесі спілкування тощо).

Мовленнєва діяльність  

(усні звернення з проханням, пропозицією, запрошенням, привітанням тощо).

 

30

Розвиток мовлення № 6.Текст. Повторення вивченого в 1-4 класах. Тема, підтема (мікротема).

 

 

31

Різновиди фразеологічних одиниць (прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми).

 

 

32

Розвиток мовлення №7. Ключові слова. Основна думка. Первинні і вторинні тексти.

 

 

33

Контрольне списування.

Джерела українських фразеологізмів.

 

 

34

35

Розвиток мовлення №8 і № 9. Розповідь. Побудова розповіді. Розповідь про себе.

 

 

36

Фразеологізми в ролі членів речення. Фразеологізми в літературних творах

 

 

37

Розвиток мовлення №10. Опис. Побудова опису. Опис тварини

 

 

38

Розвиток мовлення №11. Опис тварини

 

 

39

Ознайомлення із фразеологічним словником. Фразеологізми у мовленні.

 

 

40

Розвиток мовлення №12. Усний переказ тексту з елементами опису.

 

 

41

 

Розвиток мовлення №13. Навчальний письмовий переказ тексту з елементами опису.

 

 

42

Розвиток мовлення № 14. Контрольний письмовий переказ тексту з елементами опису.

 

 

43

44

Розвиток мовлення №15 і № 16.  Роздум. Побудова роздуму. Роздум на тему екології.

 

 

45

Контрольна робота № 3. Фразеологія.

 

 

46

Аналіз контрольної роботи. Навчальний диктант

 

 

47

Поглиблене повторення вивченого в 1-4 класах. Голосні й приголосні звуки.

 

 

48

Наголос в українській мові. Словник наголосів. Орфоепічний словник

 

 

49

50

Особливості вимови й написання ненаголошених голосних.

 

 

51

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток мовлення № 17. Жанр мовлення. Роль жанрів у житті людини. Комплімент, лестощі, похвала.

 

 

52

Приголосні тверді й м’які

 

 

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність

(порівняння й зіставлення звуків природи й звуків мови; порівняння вимови наголошених і ненаголошених звуків; практичні завдання, що передбачають використання алфавіту; виявлення помилок у застосуванні алфавіту; добір прикладів застосування орфографічних правил у житті людини; виявлення проблемних ситуацій, спричинених орфографічними помилками; виконання завдань, що передбачають використання орфографічного словника тощо).

Текстова діяльність

 (читання тексту з дотриманням правильної вимови звуків; переказування тексту, що містить звукові природні елементи; виявлення слів, у яких зміна наголосу впливає на граматичне чи лексичне значення; звуковий аналіз окремих слів у тексті; аналіз порушень милозвучності у тексті й живому мовленні; графічне відтворення тексту, сприйнятого на слух; виявлення й аналіз графічних помилок; виявлення слів, у яких різняться вимова й написання; редагування текстів, у яких допущено орфографічні помилки; складання й оформлення власного висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами; перетворення звукового фрагменту природи (ранок у лісі, гроза/дощ, шум моря тощо) в художній текст; сприймання усного висловлення на визначену тему, виявлення й аналіз у ньому орфоепічних помилок; виявлення впливу орфоепічної, графічної, орфографічної помилки на  зміст інформації тощо)

 

53

Контрольний диктант

Складання діалогів

 

 

54

Аналіз контрольного диктанту

Розвиток мовлення №18. Прохання, благання, пропозиція.

 

 

55

Приголосні дзвінкі й глухі. Вимова приголосних у корені слова

 

 

56

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.

 

 

57

Узагальнення й систематизація знань із розділі «Фонетика. Орфоепія»

 

 

58

Контрольна робота № 4. Фонетика. Орфоепія.

 

 

59

Аналіз контрольної роботи.

Читання вголос

 

 

60

Розвиток мовлення № 19. Запрошення, згода, відмова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
791
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку