Календарне планування з української мови 5 кл. НУШ І семестр (до підручника Голуб, Горошкіна)

Про матеріал
Календарне планування з української мови 5 кл. НУШ І семестр (до підручника Голуб, Горошкіна) для вчителів української мови (2023-2024 навчальний рік)
Перегляд файлу

Зміст програмового матеріалу    І семестр

Год.

Дата

Очікувані результати

Мовленнєва лінія

1

ВСТУП. Українська мова в житті українців

 

 

Пояснює роль і важливість державної мови в житті людини; 

- вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого повідомлення [6 МОВ 1.1.2-1]; 

- пов’язує, зіставляє почуте із життєвим досвідом [6 МОВ 1.4.5];

 - обґрунтовує своє ставлення до змісту почутої інформації [6 МОВ 1.5.1]; 

- визначає основні проблеми, порушені в тексті, пов’язуючи їх із життєвим досвідом [6 МОВ 2.2.1]; 

- пояснює значення здобутої з тексту інформації [6 МОВ 2.4.1];

 - обстоює власну позицію щодо обговорюваних питань [6 МОВ 1.6.2]; 

- наводить кілька простих аргументів і прикладів на підтвердження власної позиції [6 МОВ 1.6.2-1];

 - розрізняє відому і нову, головну і важливу другорядну інформацію, факти та судження [6 УМД 2.2.2].

 

Організаційна діяльність

 (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність (здійснення пошуку інформації на підтвердження важливої ролі мови в житті людини; узагальнення різних думок, виявлення спільного й різного тощо).

Мовленнєва діяльність

 (обговорення ролі української мови в житті українців; висловлення власної думки щодо важливості мови в житті людини; обґрунтування важливості бережного ставлення до мови).

Текстова діяльність

(сприйняття й аналіз тексту, що містить нову інформацію; структурування інформації; переведення текстової інформації про мову в графічну тощо (створення колажу, моделі, малюнка); написання есе («Мої емоції в мові», «Як слово веде мене у світ?», «Які можливості дає мені мова?», «Яким був би світ без мови?» тощо).

 

2

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. Повторення вивченого в 1-4 класах. Лексичне значення слова.  Тлумачний словник.

 

 

- Вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть [6 МОВ 4.1.2-1-2];

- порівнює та зіставляє слова, що належать до певних груп за вивченими ознаками [6 МОВ 4.1.1-2];

- виокремлює та розрізняє значення багатозначних слів, синонімів, пряме й переносне значення [6 МОВ 4.1.1-1];

 - розрізняє відому і частково нову для себе інформацію [6 УМД 1.3.1-2];

- виявляє і виправляє помилки, допущені в тексті з урахуванням засвоєних мовних норм [6 МОВ 3.3.1]; - вживає слова відповідно до їхнього лексичного значення;

- збагачує власне мовлення,  використовуючи різні джерела [6 МОВ 4.2.4];

 - користується різними видами словників;

- визначає окремі деталі, що сприяють або заважають комунікації [6 УМД 1.5.2].

- Сприймає      подану      в      достатньо вільному          темпі            інформацію відповідного обсягу на відому й частково нову тематику [6 МОВ 1.1.1];

- реагує на почуте, уточнюючи важливі для розуміння деталі [6 МОВ 1.1.2];

- формулює тему та ідею почутого повідомлення [6 МОВ 1.4.1-1];

 

- Сприймає      подану      в      достатньо вільному          темпі            інформацію відповідного обсягу на відому й частково нову тематику [6 МОВ 1.1.1];

- реагує на почуте, уточнюючи важливі для розуміння деталі [6 МОВ 1.1.2];

- формулює тему та ідею почутого повідомлення [6 МОВ 1.4.1-1];

- розуміє та відтворює зміст почутого повідомлення [6 МОВ 1.1.2-2];

 - унаочнює та візуалізує почуте повідомлення (самостійно або з допомогою інших осіб), використовуючи різні засоби (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації [6 МОВ 1.2.3-1];

- знаходить у почутому відповіді на поставлені запитання [6 МОВ 1.3.1-1];

- стисло переказує фактичний зміст почутого повідомлення (зокрема невеликого художнього тексту, медіатексту або уривка з нього на знайому тему, якщо інформація проста, добре структурована, подана повільно та чітко [6 МОВ 1.2.1-1];

- передає простими фразами прихований зміст повідомлення, виражений за допомогою типових,  зрозумілих для сприйняття невербальних засобів [6УМД1.1.3];

- добирає відповідно до поставленого завдання або самостійно визначених цілей інформацію з одного чи кількох джерел [6 МОВ 1.3.1];

- визначає мету повідомлення [6 МОВ 1.4.4];

- розрізняє відому й нову для себе інформацію [6 МОВ 1.3.1-2];

- ефективно використовує інформаційні ресурси (бібліотеки, сайти тощо) для задоволення власних читацьких потреб і розширення кола читацьких інтересів [6 МОВ 2.5.1-3];

- записує від руки або з використанням спеціальних (у тому числі цифрових) пристроїв власні міркування, інформацію з різних джерел [6 МОВ 3.1.1]

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування;  організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність

(визначення мети інформації; формулювання теми та ідеї почутої інформації; розрізнення нової й відомої інформації; передавання /відтворення її графічно (карти, схеми, плани, моделі тощо)

чи образно (малюнок); добір і демонстрування зразків різних видів інформації; пошук інформації відповідно до поставленого завдання; знаходження, опрацювання і збереження інформації; аналіз змісту інформації тощо).

 Мовленнєва діяльність

(реагування на почуту інформацію (коментар); вибіркове, стисле переказування змісту почутого відповідно до поставленого завдання; висловлення своєї думки тощо).

Текстова діяльність

(написання висновків на основі почутої інформації тощо).

 

3

Однозначні та багатозначні слова.

Тлумачний словник.

 

 

4

Розвиток мовлення №1. Види інформації

 

 

5

Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми

 

 

6

Пароніми.

 

 

7

Словники синонімів, антонімів, омонімів, паронімів.

 

 

8

Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова.  Словник іншомовних слів.

 

 

9

 

Контрольна робота № 1. Лексикологія (Повторення вивченого в 1-4 класах, групи слів за значенням і походженням).

 

 

10

Аналіз контрольної роботи.

Навчальне аудіювання

 

 

11

 

 

Написання апострофа в словах іншомовного походження. 

 

 

 

12

 

Розвиток мовлення №2. Числова інформація

 

 

13

14

Написання м’якого знака у словах іншомовного походження.

 

 

15

Подвоєння та подовження приголосних у словах іншомовного походження.

 

 

16

Букви і та и у словах іншомовного походження.

 

 

17

Активна й пасивна лексика української мови.

 

 

18

Контрольне аудіювання

Розвиток мовлення №3. Види інформації (звукова, відео).

 

 

19

Неологізми. Письменницькі новотвори.

 

 

20

Групи за вживанням. Загальновживані слова.

 

 

21

Слова обмеженого вживання. Діалектні, професійні слова й терміни

 

 

22

Лексична помилка

 

 

23

Розвиток мовлення №4. Діалог

 

 

24

Суржик. Навчальне списування

 

 

25

Розвиток мовлення №5. Джерела інформації. Добір і пошук інформації

 

 

26

Повторення вивченого з лексикології.

 

 

27

Контрольна робота № 2. Лексикологія (правопис слів іншомовного походження, активна й пасивна лексика).

 

 

28

Аналіз контрольної роботи.

Читання вголос

 

 

29

ФРАЗЕОЛОГІЯ. Фразеологізми. Поняття про фразеологізм, його лексичне значення.

 

 

- Вирізняє лексичні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їхню суть [6 МОВ 4.1.2-1-2];

- виокремлює та розрізняє фразеологізми [6 МОВ 4.1.1-1];

- виявляє фразеологізми в своєму та  чужому мовленні, пояснює їхню суть [6 МОВ 4.1.2-1];

 - послуговується фразеологізмами у повсякденному спілкуванні [6 МОВ 1.7.2-1];

- вправно користується фразеологічним словником;

 - формулює запитання, щоб уточнити суть фразеологізмів [6 МОВ 1.4.6-2];

- використовує фразеологізми для ефективної комунікації зі співрозмовником [6 МОВ 1.7.1-1];

- дотримується норм у виборі фразеологізмів [6 МОВ 1.7.1-3];

- засобами фразеологізмів пояснює свій (та інших осіб) емоційний стан з увагою до його відтінків [6 МОВ 1.8.1];

 - використовує фразеологізми для збагачення міжособистісної комунікації позитивними емоціями, створення комфортної атмосфери спілкування, спонукання співрозмовників до певних дій [6 МОВ 1.8.3-1];

- досліджує джерела фразеології [МОВ 4.1];

- сприймає інформацію (текст), що  містить фразеологізми [МОВ 1.1];

- демонструє багатий активний запас фразеологізмів [6 МОВ 1.7.2];

- виявляє власні мовні уподобання у процесі добору фразеологізмів [6 МОВ 4.2.1].

 

- Чітко й правильно вимовляє звуки в процесі мовлення;

 - спостерігає за фонетичними явищами в мовленні, зокрема й на прикладі літературних творів [6 МОВ 4.1.2];

- аналізує мовлення за орфоепічними та орфографічними характеристиками [6 МОВ 3.3.2-4];

 - вправно застосовує алфавіт;

- знаходить й виправляє огріхи й помилки в змісті, будові й мовному оформленні власних висловлень [6 МОВ 3.3.1-1];

- застосовує знання правил орфографії й орфоепії для вдосконалення власного мовлення [6 МОВ 4.1.1];

 - виявляє й аналізує орфографічні помилки;

- пояснює виправлення, покликаючись на вивчені правила [6 МОВ 3.3.1-2];

 - вправно користується словниками;

- відтворює зміст почутого тексту з дотриманням орфоепічних норм[6 МОВ 1.2.1];

 - удосконалює письмовий текст (власний та чужий) [6 МОВ 3.3.2-4];

- характеризує вплив неправильного наголошування, вимови на сприйняття слухачем змісту почутого повідомлення [6 МОВ 1.5.3-1];

- дотримується орфоепічних, графічних, орфографічних норм у процесі вибору мовленнєвих засобів [6 МОВ 1.7.1-3];

- послуговується засобами милозвучності у власному мовленні [6 МОВ 1.7.2-1];

- розпізнає роль окремих звуків як виражальних засобів у тексті [6 МОВ 2.2.6-2];

- виявляє і виправляє помилки, допущені в тексті, з урахуванням засвоєних мовних норм [6 МОВ 3.3.1].

 

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність

(дослідження джерел фразеології; добір/пошук прикладів різних видів фразеологічних одиниць; добір/пошук синонімічних, антонімічних фразеологізмів; дослідження особливостей фразеологізмів народів світу; передавання змісту фразеологізмів невербальними засобами; ведення фразеологічного словничка тощо). Мовленнєва діяльність

(висловлення ставлення до події, явища чи вчинку засобами фразеології тощо).

Текстова діяльність

 (виявлення фразеологізмів у літературних творах; критичне оцінювання доцільності вжитих у тексті фразеологізмів; збагачення тексту фразеологізмами; вираження власної думки щодо змісту прослуханого тексту; обґрунтування свого ставлення до проблеми з опорою на власні знання й досвід).

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність (визначення різниці між компліментом і лестощами, між проханням, умовлянням, благанням, клянченням; визначення пропозицій, на які необхідно відповідати відмовою, а на які – згодою, добір компліментів за віковою, статусною ознакою людини; аналіз компліментів; добір відповідей на комплімент; аналіз смс-повідомлень; складання дописів для чату тощо).

Текстова діяльність (оформлення тексту прохання; формулювання різних видів пропозицій; формулювання відмови на пропозицію; складання й аналіз текстів вибачення, подяки,  привітання, повідомлення; виявлення, аналіз у тексті втішання, вибачення, подяки й визначення їхньої ролі у процесі спілкування тощо).

Мовленнєва діяльність  

(усні звернення з проханням, пропозицією, запрошенням, привітанням тощо).

 

30

Розвиток мовлення № 6.Текст. Повторення вивченого в 1-4 класах. Тема, підтема (мікротема).

 

 

31

Різновиди фразеологічних одиниць (прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми).

 

 

32

Розвиток мовлення №7. Ключові слова. Основна думка. Первинні і вторинні тексти.

 

 

33

Контрольне списування.

Джерела українських фразеологізмів.

 

 

34

35

Розвиток мовлення №8 і № 9. Розповідь. Побудова розповіді. Розповідь про себе.

 

 

36

Фразеологізми в ролі членів речення. Фразеологізми в літературних творах

 

 

37

Розвиток мовлення №10. Опис. Побудова опису. Опис тварини

 

 

38

Розвиток мовлення №11. Опис тварини

 

 

39

Ознайомлення із фразеологічним словником. Фразеологізми у мовленні.

 

 

40

Розвиток мовлення №12. Усний переказ тексту з елементами опису.

 

 

41

 

Розвиток мовлення №13. Навчальний письмовий переказ тексту з елементами опису.

 

 

42

Розвиток мовлення № 14. Контрольний письмовий переказ тексту з елементами опису.

 

 

43

44

Розвиток мовлення №15 і № 16.  Роздум. Побудова роздуму. Роздум на тему екології.

 

 

45

Контрольна робота № 3. Фразеологія.

 

 

46

Аналіз контрольної роботи. Навчальний диктант

 

 

47

Поглиблене повторення вивченого в 1-4 класах. Голосні й приголосні звуки.

 

 

48

Наголос в українській мові. Словник наголосів. Орфоепічний словник

 

 

49

50

Особливості вимови й написання ненаголошених голосних.

 

 

51

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розвиток мовлення № 17. Жанр мовлення. Роль жанрів у житті людини. Комплімент, лестощі, похвала.

 

 

52

Приголосні тверді й м’які

 

 

Організаційна діяльність (цілевизначення; планування; організація роботи; самоконтроль, рефлексія).

Пізнавальна діяльність

(порівняння й зіставлення звуків природи й звуків мови; порівняння вимови наголошених і ненаголошених звуків; практичні завдання, що передбачають використання алфавіту; виявлення помилок у застосуванні алфавіту; добір прикладів застосування орфографічних правил у житті людини; виявлення проблемних ситуацій, спричинених орфографічними помилками; виконання завдань, що передбачають використання орфографічного словника тощо).

Текстова діяльність

 (читання тексту з дотриманням правильної вимови звуків; переказування тексту, що містить звукові природні елементи; виявлення слів, у яких зміна наголосу впливає на граматичне чи лексичне значення; звуковий аналіз окремих слів у тексті; аналіз порушень милозвучності у тексті й живому мовленні; графічне відтворення тексту, сприйнятого на слух; виявлення й аналіз графічних помилок; виявлення слів, у яких різняться вимова й написання; редагування текстів, у яких допущено орфографічні помилки; складання й оформлення власного висловлення згідно з усталеними орфографічними нормами; перетворення звукового фрагменту природи (ранок у лісі, гроза/дощ, шум моря тощо) в художній текст; сприймання усного висловлення на визначену тему, виявлення й аналіз у ньому орфоепічних помилок; виявлення впливу орфоепічної, графічної, орфографічної помилки на  зміст інформації тощо)

 

53

Контрольний диктант

Складання діалогів

 

 

54

Аналіз контрольного диктанту

Розвиток мовлення №18. Прохання, благання, пропозиція.

 

 

55

Приголосні дзвінкі й глухі. Вимова приголосних у корені слова

 

 

56

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.

 

 

57

Узагальнення й систематизація знань із розділі «Фонетика. Орфоепія»

 

 

58

Контрольна робота № 4. Фонетика. Орфоепія.

 

 

59

Аналіз контрольної роботи.

Читання вголос

 

 

60

Розвиток мовлення № 19. Запрошення, згода, відмова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Дончук Тетяна
    Дякую за структуроване календарне планування :)
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Levchenko Olena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 грудня 2023
Переглядів
3110
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку