Календарне планування з української мови для 4 класу за підручником Захарійчук М.Д., Мовчун А.І. В плануванні є всі потрібні перевірні роботи та враховані всі зміни оновленої програми 2016.
Українська мова
За підручником М. Д. Захарійчук, А. І. Мовчун
119 годин на рік
І семестр – 4 години на тиждень
ІІ семестр – 3 години на тиждень
№ з/п |
Тема уроку |
Дата |
Примітка |
МОВА І МОВЛЕННЯ |
|||
1. |
Мова – жива скарбниця історії народу |
05.09. |
|
2. |
Неперервне поповнення словникового складу мови. Старі й нові слова |
06.09. |
|
3. |
Культура мовлення та спілкування в різних мовленнєвих ситуаціях |
07.09. |
|
ТЕКСТ |
|||
4. |
Тема і мета висловлювання, заголовок тексту |
08.09. |
|
5. |
Тема, основна думка в текстах-розповідях, описах, міркуваннях, есе |
12.09. |
|
6. |
Засоби зв’язку речень у тексті |
13.09. |
|
7. |
Поділ тексту на частини. План тексту. Спостереження за роллю абзаців. |
14.09. |
|
8. |
Урок розвитку писемного мовлення. Ознайомлення з жанром есе. Складання і записування есе. |
15.09. |
|
9. |
Текст-міркування: твердження, докази, висновки |
19.09. |
|
10. |
Закріплення знань про текст-міркування |
20.09. |
|
11. |
Побудова тексту-опису, тексту-розповіді |
21.09. |
|
12. |
Контрольна робота: списування |
22.09. |
|
13. |
Аналіз контрольної роботи. Художній і науково-популярний тексти-описи |
26.09. |
|
14. |
Вправляння у написанні замітки до стінгазети, листа. Узагальнення і систематизація знань. |
27.09. |
Тема |
РЕЧЕННЯ |
|||
15. |
Речення за метою висловлювання та інтонацією. Повторення вивченого |
28.09. |
|
16. |
Головні та другорядні члени речення |
29.09. |
|
17. |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання тексту опису за змістом малюнка |
03.10. |
|
18. |
Зв’язок слів у реченні |
04.10. |
|
19. |
Поширення речень словами та словосполученнями |
05.10. |
|
20. |
Однорідні члени речення. Головні та другорядні однорідні члени речення |
06.10. |
|
21. |
Однорідні члени речення. Інтонації перелічування та протиставлення (кома, сполучники) |
10.10. |
|
22. |
Складання речень з однорідними членами . |
11.10. |
|
23. |
Закріплення знань про однорідні члени речення. |
12.10. |
|
СЛОВО. ЗНАЧЕННЯ СЛОВА |
|||
24. |
Повторення й узагальнення вивченого про слово |
13.10. |
|
25. |
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом: переставляння частин тексту, додавання кінцівки |
17.10. |
|
26. |
Будова слова. Спільнокореневі слова. Форма слова. Контрольна робота: складання діалогу |
18.10. |
|
27. |
Частини мови. Узагальнення й повторення вивченого |
19.10. |
Тема |
ІМЕННИК |
|||
28. |
Іменник як частина мови. Повторення вивченого |
20.10. |
|
29. |
Іменники-синоніми, іменники-антоніми. Багатозначність іменників |
31.10. |
|
30. |
Рід іменників |
01.11. |
|
31. |
Змінювання іменників за числами |
02.11. |
|
32. |
Відмінки іменників. Початкова форма іменників |
03.11. |
|
33. |
Урок розвитку писемного мовлення. Робота з деформованим текстом (заміна недоречно повторюваних слів) |
07.11. |
|
34. |
Написання іменників жіночого й чоло-вічого роду із закінченням -а, -я в однині |
08.11. |
|
35. |
Закінчення іменників жіночого роду на - а, (-я) в орудному відмінку однини |
09.11. |
|
36. |
Форми іменників жіночого роду з основою на приголосний в орудному відмінку однини |
10.11. |
|
37. |
Змінювання іменників чоловічого роду без закінчень в орудному відмінку однини |
14.11. |
|
38. |
Закінчення іменників чоловічого роду на – ар, - яр у родовому й орудному відмінках однини |
15.11. |
|
39. |
Закінчення іменників чоловічого роду – назв істот у давальному та місцевому відмінках однини |
16.11. |
|
40. |
Закінчення іменників середнього роду в однині |
17.11. |
|
41. |
Урок розвитку писемного мовлення. Вибірковий переказ тексту з елементами опису |
21.11. |
|
42. |
Зміна приголосних [г], [к], [х] на [з'], [ц'], [с'] перед закінченням – і в іменниках різного роду |
22.11. |
|
43. |
Закріплення знань про зміну приголосних в іменниках. Визначення роду, числа, відмінка іменників. |
23.11. |
|
44. |
Чергування кореневих звуків [о], [е] з [і] в іменниках жіночого та чоловічого роду з основою на приголосний. |
24.11. |
|
45. |
Закінчення іменників у множині |
28.11. |
|
46. |
Контрольна робота з мовної теми «Іменник» |
29.11. |
|
47. |
Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань про іменник |
30.11. |
Тема |
ПРИКМЕТНИК |
|||
48. |
Прикметник як частина мови. Роль прикметників у мовленні |
01.12. |
|
49. |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання письмового висловлювання за прочитаним твором. |
05.12. |
|
50. |
Прикметники-синоніми, прикметники-антоніми. Уживання прикметників у прямому та переносному значенні. Уживання прикметників у художніх та науково-популярних текстах |
06.12. |
|
51. |
Змінювання прикметників за родами й числами в сполученні з іменниками |
07.12. |
|
52. |
Змінювання прикметників у сполученні з іменниками в однині та множині. Закінчення прикметників з основою на твердий приголосний |
08.12. |
|
53. |
Змінювання прикметників з основою на м’який приголосний в однині та множині. Визначення відмінків прикметників за відмінками іменників |
12.12. |
|
54. |
Практичні вправи на визначення відмінків прикметника |
13.12. |
|
55. |
Урок розвитку писемного мовлення. Детальний переказ тексту за колективно складеним планом |
14.12. |
|
56. |
Контрольна робота: письмовий переказ. |
15.12. |
|
57. |
Аналіз контрольної роботи. Уживання знака м’якшення перед закінченням прикметників у родовому, давальному, орудному та місцевому відмінках однини |
19.12. |
|
58. |
Закріплення знань про правопис прикметників із знаком м’якшення. |
20.12. |
|
59. |
Вправи на вживання різних відмінкових форм прикметників |
21.12. |
|
60. |
Контрольна робота: диктант. |
22.12. |
|
61. |
Аналіз контрольної роботи. Вимова й написання найуживаніших прикметників на -ськ, -зьк, -цьк |
26.12. |
|
62. |
Змінювання прикметників у множині. Закріплення знань про правопис прикметників у множині |
27.12. |
|
63. |
Урок розвитку писемного мовлення. Складання запрошення |
28.12. |
|
64. |
Узагальнення і систематизація вивченого протягом І семестру |
29.12. |
Тема |