КАЛЕНДАРНО – ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З КУРСУ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»
За підручником «Я досліджую світ» 3 клас, автори: Грущинська І., Хитра З.
І семестр (48 годин)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Д.з |
Наскрізні змістові лінії |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. |
||
|
Діяльність (уміння) |
Знаннєвий складник |
Ставлення (ціннісний складник) |
||||
1 тиждень. Людина – частина природи
|
|||||||
1. |
|
У чому неповторність людини? |
|
Здоров’я і безпека (дотримання здорового способу життя) |
Спостерігає за навколишнім світом. |
Розуміє, чим люди відрізняються і подібні. |
Усвідомлює неповторність людини |
2. |
|
Що об’єднує людей зі світом живої природи? |
|
Здоров’я і безпека (дотримання здорового способу життя) |
Порівнює людину і тварин |
Знає, які ознаки притаманні всім живим істотам |
Усвідомлює неповторність людини |
3. |
|
У чому полягають відмінності між людиною і тваринами? |
|
Громадянська відповідальність (усвідомлювати себе як учасника спільноти своїх друзів, активного члена команди). |
Робить висновки та узагальнення за результатами власних спостережень. |
Знає, які ознаки притаманні всім живим істотам |
Обґрунтовує судження за темою уроку. |
2 тиждень. Потреби людини
|
|||||||
4. |
|
Від чого залежить твоє здоров’я? |
|
Здоров’я і безпека (дотримання здорового способу життя) |
Розмірковує над питанням: що впливає на твое здоров'я. |
Знає правила здорового способу життя |
Усвідомлює важливість збереження здоров'я. |
5. |
|
Що тобі необхідно для життя? |
|
Громадянська відповідальність (усвідомлювати себе як учасника спільноти своїх друзів, активного члена команди). |
Характеризує потреби людини. |
Знає, що таке потреби. |
Робить висновки за результатами своєї діяльності. |
6. |
|
Чому людина має працювати? |
|
Громадянська відповідальність (усвідомлювати себе як учасника спільноти своїх друзів, активного члена команди). |
Характеризує свою діяльність. |
Знає , що таке праця |
Робить висновки за результатами своєї діяльності. |
3 тиждень. Прагнення людини
|
|||||||
7. |
|
Для чого потрібне вміння вчитися? |
|
Громадянська відповідальність (дотримання встановлених у суспільстві норм та обов’язків). |
Усвідомлює себе як частину суспільства. |
Розуміє вислів “уміння вчитися” |
Усвідомлює себе частиною суспільства |
8. |
|
Які риси характеру допомагають досягати успіху? |
|
Громадянська відповідальність |
Працює зі схемами |
Розуміє поняття «характер” |
Усвідомлює себе частиною суспільства |
9. |
|
Як розвивати свої творчі здібності? |
|
Громадянська відповідальність |
Спостерігає за розвитком своїх здібностей |
Розуміє поняття «творчість” |
Усвідомлює себе частиною суспільства |
4 тиждень. Правила співжиття
|
|||||||
10 |
|
Навіщо потрібно вміти спілкуватися? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток |
Складає діалоги, дотримуючись правил ввічливого спілкування
|
Знає правила ввічливого спілкування
|
Робить висновки за результатами уроку. |
11 |
|
Як можна вирішувати конфлікти? |
|
Громадянська відповідальність (формулювати особисті ціннісні пріоритети). |
Спостерігає за досягненнями відомих українців. |
Знає, як вирішувати конфлікти |
Усвідомлює себе частиною суспільства |
12 |
|
Застосовуємо знання щодня. Перевірна робота №1 |
|
Громадянська відповідальність (формулювати особисті ціннісні пріоритети). |
Проводить спостереження за змістом уроку. |
Розуміє вивчений матеріал. |
Оцінює свою діяльність. |
5 тиждень. Природа – частина навколишнього світу
|
|||||||
13 |
|
Чому природа – це невіддільна частина навколишнього світу? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Називає у чому полягає значущість природи для людини |
Розуміє поняття “навколишній світ” |
Робить висновки за результатами уроку |
14 |
|
Що називають тілами (об’єктами), а що – явищами природи? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Розрізняє природні явища і тіла |
Розуміє поняття «природне явище», “об'єкт” |
Оцінює свою діяльність. |
15 |
|
Яке обладнання допомагає досліджувати природу? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує природу за допомогою обладнання |
Називає обладнання, що допомагають досліджувати природу |
Робить висновки за результатами уроку |
6 тиждень. Сонце – джерело життя на Землі
|
|||||||
16 |
|
Як Сонце здійснює вплив на Землю? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує, який вплив сонце здійснює на Землю. |
Знає, що таке доба, рік.
|
Робить висновки за результатами уроку |
17 |
|
Які явища в неживій природі залежать від Сонця? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Спостерігає на навколишнім світом. |
Знає, які явища в неживій природі залежать від сонця |
Робить висновки за результатами уроку |
18 |
|
Як Сонце впливає на живу природу? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток |
Спостерігає на навколишнім світом. |
Знає, як Сонце впливає на живу природу |
Робить висновки за результатами уроку |
7 тиждень. Планета «Вода»
|
|||||||
19 |
|
Чому вода – найзагадковіша речовина на Землі? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Проводить досліди з водою.
|
Знає властивості води |
Робить висновки за результатами уроку |
20 |
|
Де на Землі міститься солона і прісна вода? |
|
Здоров’я і безпека |
Спостервгає за навколишнім світом |
Знає де на Землі міститься солона і прісна вода |
Усвідомлює необхідність збереження здоров’я. |
21 |
|
Чому відбувається коло обіг води в природі? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Спостерігає за навколишнім світом |
Розуміє поняття “колообіг води” |
Усвідомлює необхідність збереження навколишнього світу |
8 тиждень. Значення води
|
|||||||
22 |
|
Яке значення має вода для природи й людини? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує роль води у природі.
|
Розуміє значення води у природі |
Усвідомлює значення води у природі. |
23 |
|
Яке значення має вода для природи й людини? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує роль води у природі.
|
Розуміє значення води у природі |
Усвідомлює значення води у природі. |
24 |
|
Як восени розселяються рослини? |
|
Як люди використовують енергію води на суходолі та в морі? |
Досліджує, як люди використовують енергію води |
Розуміє значення води у природі |
Усвідомлює значення води у природі. |
9 тиждень. Охорона води
|
|||||||
25 |
|
Як відбувається забруднення води? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему)
|
Досліджує, як відбувається забруднення води у природі
|
Знає, що треба робити, щоб зменшити забруднення води |
Усвідомлює значення води у природі. |
26 |
|
Як потрібно охороняти воду від забруднення? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує, як відбувається забруднення води у природі
|
Знає, що треба робити, щоб зменшити забруднення води |
Усвідомлює значення води у природі. |
27 |
|
Застосовуємо знання щодня. Перевірна робота №2 |
|
Громадянська відповідальність (формулювати особисті ціннісні пріоритети). |
Проводить спостереження за змістом уроку. |
Розуміє вивчений матеріал. |
Оцінює свою діяльність. |
10 тиждень. Властивості та склад повітря
|
|||||||
28 |
|
Які властивості має повітря? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує властивості повітря |
Знає властивості повітря
|
Робить висновки щодо засвоєного матеріалу. |
29 |
|
Як властивості та склад повітря впливають на природу Землі? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує, як властивості та склад повітря впливає на природу |
Знає склад повітря |
Робить висновки щодо засвоєного матеріалу. |
30 |
|
Як вітер впливає на природу Землі? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує, як віткр впливає на природу Землі |
Розуміє поняття “вітер” |
Робить висновки щодо засвоєного матеріалу.. |
11 тиждень. Вітер і погода
|
|||||||
31 |
|
Які зміни приносить вітер у довкілля? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Аналізує , які зміни приносить вітер у довкілля. |
Знає та називає зміни у природі спричинені вітром. |
Робить висновки щодо засвоєного матеріалу.. |
32 |
|
Як люди «товаришують» із вітром? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує, як люди “товаришують” з вітром |
Знає значення вітру у природі |
Висловлює судження щодо змісту уроку. |
33 |
|
Які прилади допомагають досліджувати погоду?
|
|
Здоров’я і безпека |
Використовує прилади для дослідження природи |
Знає прилади, які допомагають досліджувакти природу
|
Робить висновки щодо засвоєного матеріалу.. |
12 тиждень. Охорона повітря
|
|||||||
34 |
|
Як забруднення повітря впливає на здоров’я? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему)
|
Дискутує за темою уроку. |
Знає, як забруднення повітря впливає на здоров'я. |
Обговорює тему уроку |
35 |
|
Як охороняти повітря від забруднення? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Дискутує за темою уроку. |
Знає, як охороняти повітря від забруднення |
Робить висновки щодо засвоєного матеріалу.. |
36 |
|
Застосовуємо знання щодня. Перевірна робота №3 |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Аналізує вивчений матеріал. |
Оперує засвоєними знаннями. |
Робить висновки щодо засвоєного матеріалу.. |
13 тиждень. Гірські породи й корисні копалини
|
|||||||
37 |
|
Із чого складається тверда оболонка Землі? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему)
|
Визначає гірські породи і мінерали за малюнками |
Знає, що таке гірські породи |
Робить висновки за матеріалом уроку. |
38 |
|
Що таке корисні копалини і як ти їх можеш досліджувати? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує корисні копалини |
Розуміє поняття «корисні копалини”. |
Оцінює свою роботу. |
39 |
|
Що таке корисні копалини і як ти їх можеш досліджувати? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему)
|
Досліджує корисні копалини |
Розуміє поняття «корисні копалини”. |
Робить висновки за матеріалом уроку. |
14 тиждень. Застосування корисних копалин
|
|||||||
40 |
|
Де в побуті застосовують корисні копалини? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему)
|
Спостерігає, де в побуті застосовують корисні копалини |
Розуміє поняття «корисні копалини”.
|
Обґрунтовує свою думку. |
41 |
|
Чи можуть вичерпатися запаси корисних копалин? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Доводить свою думку з теми |
Розуміє поняття «корисні копалини”.
|
Усвідомлює необхідність спостереження за природою. |
42 |
|
Чому корисні копалини потрібно використовувати ощадливо? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему)
|
Доводить свою думку з теми |
Розуміє поняття «корисні копалини”.
|
Усвідомлює необхідність спостереження за природою. |
15 тиждень. Ґрунт – особлива прикмета планети Земля
|
|||||||
43 |
|
Чим ґрунт відрізняється від гірської породи? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Розрізняє, чим грунт відрізняється від гірської породи |
Знає ,чим грунт відрізняється від гірської породи |
Усвідомлює необхідність спостереження за природою. |
44 |
|
Як дослідити склад ґрунту й визначити умови, необхідні для рослин? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує склад грунту |
Знає склад грунту |
Усвідомлює необхідність збереження здоров’я. |
45 |
|
Як дослідити склад ґрунту й визначити умови, необхідні для рослин? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує склад грунту |
Знає склад грунту |
Усвідомлює необхідність збереження природи |
16 тиждень. Родючий ґрунт – запорука врожаю
|
|||||||
46 |
|
Яке значення має ґрунт для природи й життя людей? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує значення грунту для природи і життя людей |
Розуміє значення грунту для природи і життя людей
|
Обговорення теми |
47 |
Як підтримувати й поліпшувати родючість ґрунту? |
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему) |
Досліджує значення грунту для природи і життя людей |
Розуміє значення грунту для природи і життя людей
|
Обговорення теми |
|
48 |
|
Застосовуємо знання щодня
|
|
Екологічна безпека і сталий розвиток (розглядати природу, як цілісну систему)
|
Аналізує вивчений матеріал. |
Оперує засвоєними знаннями. |
Робить висновки щодо засвоєного матеріалу.. |