«Я досліджую світ. 3 клас» (всього 105 год.)
Підручник: «Я досліджую світ»
(До підручника І. Жаркової, Л. Мечник, Л. Роговської,
Л. Пономарьової, О. Антонова)
Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти під керівництвом О. Я. Савченко.
І семестр (46 годин)
№ п/п |
Дата |
Скориго-вана |
Зміст навчального матеріалу |
|
|
|
ІСТОРІЯ ТА ТРАДИЦІЇ РІДНОЇ ШКОЛИ. ШКІЛЬНИЙ РОЗПОРЯДОК |
1 |
|
|
Вступ. Історія та традиції рідної школи. Шкільний розпорядок (с. 3–6). |
2 |
|
|
Ставлення до інших (с. 7–8). |
3 |
|
|
Як уникнути конфлікту. Моделювання способів вирішення конфліктних ситуацій (з опорою на літературні твори, ситуації реального життя)(с.9-10) |
|
|
|
СТАВЛЕННЯ ДО ІНШИХ |
4 |
|
|
Небезпечні ситуації в школі. Обговорення правил поведінки, прийнятих у класі, школі (с. 13–14). |
5 |
|
|
Небезпечні ситуації на вулиці (с. 15–16). |
6 |
|
|
Сім’я. Склад сім’ї. Історія роду. Родинні стосунки між поколіннями. Моделювання способів поведінки чуйного ставлення до старших та інших членів сім’ї (с. 17–19). |
|
|
|
СІМ’Я. СКЛАД СІМ’Ї. ІСТОРІЯ РОДУ. РОДИННІ СТОСУНКИ МІЖ ПОКОЛІННЯМИ |
7 |
|
|
Розподіл прав та обов’язків у сім’ї. Дозвілля в сім’ї (с. 22–24). |
8 |
|
|
Небезпечні ситуації вдома (с. 25–26). |
9 |
|
|
Приватний і громадський простір. Моделювання (інсценізація) поведінки у громадських місцях (з опорою на літературні твори, ситуації реального життя) (с. 27–28). |
|
|
|
ПРИРОДА — ЧАСТИНА НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ |
10 |
|
|
Природа — частина навколишнього світу (с. 31–32). |
11 |
|
|
Тіла та явища природи (с. 33–35). |
12 |
|
|
Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота № 1 за темою: Людина-частина живої природи. |
|
|
|
ДОСЛІДЖЕННЯ ПРИРОДИ. ЗНАЧЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ПРИРОДИ |
13 |
29.09. |
|
Корегувальна робота. Дослідження природи. Значення дослідження природи (с. 38–39). |
14 |
03.10. |
|
Джерела інформації про природу та способи її представлення (с. 40–42). |
15 |
04.10. |
|
Дослідження як джерело знань про природу. Дослідження властивостей речовин (за вибором учнів / вчителя) (с. 43–44). |
|
|
|
ОБЛАДНАННЯ ДЛЯ ВИВЧЕННЯ ПРИРОДИ |
16 |
|
|
Обладнання для вивчення природи (с. 47–48). |
17 |
|
|
Основні кроки під час дослідження тіл і явищ природи (с. 49–51). |
18 |
|
|
Спостереження. Вправляння у складанні плану спостереження (с. 52). |
|
|
|
ВИМІРЮВАННЯ. ВПРАВЛЯННЯ У ПРОВЕДЕННІ ВИМІРЮВАНЬ |
19 |
|
|
Вимірювання. Вправляння у проведенні вимірювань (с. 56). |
20 |
|
|
Експеримент (дослід). Вправляння у складанні плану експерименту (с. 57). |
21 |
|
|
Дослідження властивостей тіл неживої природи (за вибором учнів/вчителя). |
|
|
|
НЕЖИВА ПРИРОДА. РІЗНОМАНІТНІСТЬ ТІЛ НЕЖИВОЇ ПРИРОДИ ТА ЇХНІ ВЛАСТИВОСТІ |
22 |
|
|
Моделювання у вивченні природи (с. 60–61). |
23 |
|
|
Нежива природа. Різноманітність тіл неживої природи та їх властивості (с. 62–64). |
24 |
|
|
Речовини, їх різноманітність, властивості та застосування. Дослідження розчинності у воді речовин, що використовуються у побуті (харчової солі, крохмалю, питної соди) (с. 68–70). |
|
|
|
|
25 |
|
|
Вода в природі. Різноманітність водойм. Три стани води (с. 71–73). |
26 |
|
|
Колообіг води в природі (с. 74–75). |
27 |
|
|
Застосовуємо знання щодня. Діагностувальна робота №2 за темою: Людина і нежива природа. |
|
|
|
ОЧИЩЕННЯ ВОДИ |
28 |
|
|
Корегувальна робота. Очищення води. Способи очищення води (с. 79–80). |
29 |
|
|
Повітря. Властивості повітря. Спостереження дослідів, які демонструють властивості повітря (с. 81–82). |
30 |
|
|
Гірські породи, їх властивості. Порівняння властивостей гірських порід (за вибором учнів/учителя) (с. 83–84). |
|
|
|
КОРИСНІ КОПАЛИНИ, ЇХНІ ВИДИ. |
31 |
|
|
Корисні копалини, їх види. Використання та охорона корисних копалин. Ознайомлення з корисними копалинами (с. 87–89). |
32 |
|
|
Ґрунт. Склад і утворення ґрунту. Дослідження складу і властивостей ґрунту (с. 90–91). |
33 |
|
|
Догляд за ґрунтом (с. 92–93). |
|
|
|
КОРИСНІ КОПАЛИНИ, ЇХНІ ВИДИ. |
34 |
|
|
Значення води, повітря і ґрунту в природі та діяльності людей, їх охорона (с. 97–99). |
35 |
|
|
Організми — тіла живої природи. Різноманітність рослин (с. 100–102). |
36 |
|
|
Дихання і живлення рослин (с. 106–107). |
|
|
|
ЗНАЧЕННЯ ВОДИ, ПОВІТРЯ І ҐРУНТУ В ПРИРОДІ |
37 |
|
|
Квіткові рослини. Розмноження, ріст і розвиток рослин (с. 108–109). |
38 |
|
|
Розмноження квіткових рослин за допомогою кореня, стебла та листка. Спостереження розвитку рослини, яку вирощено з різних частин рослини (насінини, бульби, живця, пагона) (с. 110–111). |
39 |
|
|
Середовище існування рослин. Пристосування рослин до умов існування. Виявлення пристосування рослин до певних умов існування Дослідження умов росту рослин (с. 116–117). |
|
|
|
СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ РОСЛИН. ПРИСТОСУВАННЯ РОСЛИН ДО УМОВ ІСНУВАННЯ |
40 |
|
|
Тварини — організми (с. 118–119). |
41 |
|
|
Комахи (с. 122–123). |
42 |
|
|
Риби (с. 124–125). |
|
|
|
Середовище існування тварин. |
43 |
|
|
Земноводні (с. 126–127). |
44 |
|
|
Плазуни (с. 130–131). Діагностувальна робота №3 за темою: Пристосування рослин і тварин до у мов. |
45 |
|
|
Корегувальна робота. Птахи (с. 132–133). |
|
|
|
|
46 |
|
|
Яке значення має ґрунт для природи й життя людей?(с.70) |