Календарно-тематичне планування 3 клас ІІ семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування для 3 класу розроблене відповідно до програми Шияна Р. Б.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ  УРОКІВ 

«Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»  3 КЛАС

за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Б Шияна

до підручника «Я досліджую світ»  для 3 класу

 ( за редакцією М.С.Вашуленка)

 

ТЕМА

ДАТА

ПРИМІТКИ

                                            Живі організми. Рослини.

 

109.

Що потрібно рослинам? Робота з текстом, що «вміють» робити рослини? Складання розповіді «Що рослини роблять удень, а що – вночі? (с. 4)

10.01.

 

  1.        

Що потрібно рослинам? Живлення рослин. Назви груп рослин. Пошук цікавих фактів про рослини своєї місцевості (с. 5)

10.01.

 

  1.        

Рослини моєї місцевості. Цікаві факти. Виготовлення аплікації (с. 5)

11.01.

 

  1.        

Рослини моєї місцевості. Цікаві факти. Виготовлення аплікації (продовження).

12.01.

 

  1.        

Досліджую квіткові рослини. Будова квіткових рослин. Плоди рослин: соковиті, сухі. Складання розповіді про будову своєї улюбленої квіткової рослини (с. 6-7)

13.01.

 

  1.        

Як людина використовує квіткові рослини? (складання міркування). Робота з текстом. Списування. Розбір слів за будовою (с. 7)

13.01.

 

  1.        

Дізнаюсь про особливості хвойних рослин. Робота з віршем. Назви хвойних дерев. Порівняння груші і ялини (с. 8)

14.01.

 

  1.        

Будова хвойних рослин. Дослідження дерев своєї місцевості. Порівняння висоти хвойних рослин. Цікаві факти (с. 9)

17.01.

 

  1.        

Звідки з’явилися рослини? Культурні рослини. Професії людей. Цікаві факти (с. 12-13)

17.01.

 

  1.        

Дослідження походження культурних рослин. Робота з текстом. «Звідки в Україну завезли моркву?». Складання казки (с. 13; зошит с. 6)

18.01.

 

  1.        

Визначаю умови для життя рослин. «Незвичайні пригоди Карика і Валі». Без чого неможливе життя рослин? (с. 14)

19.01.

 

  1.        

Середовище існування рослин. Які існують види рослин? Складання розповіді за схемою. Види рослин за їхньою потребою у теплі (с. 15)

20.01.

 

  1.        

Пристосування рослин. Рослини посушливих степів і прісних водойм. Розгадування ребуса. «Поміркуй і скажи» (с. 16; зошит с. 7)

20.01.

 

  1.        

Пристосування рослин. Складання кінцівки казки «Як маленька крапелька допомогла квіточці». Виготовлення квітки в техніці ори гамі (с. 17)

21.01.

 

  1.        

Як розмножуються рослини? Способи розмноження рослин. Робота з текстом. Поради щодо виконання практичної роботи «Як розводять фіалки за допомогою листків» (с. 20-21; зошит

с. 9)

24.01.

Домашнє завдання

  1.        

Як розмножуються рослини? Способи розмноження рослин. Виготовлення спінеру «Розвиток рослини».

24.01.

 

 

 

  1.        

Визначаю різноманітність грибів. Будова гриба. Грибниця. Які гриби людина вирощує штучно? Чи можна дітям куштувати гриби (пошук інформації) (с. 22; зошит с. 10, з.1).

25.01.

Домашнє завдання

  1.        

Що вміють робити гриби? Негативний вплив грибів. «Поміркуй і розкажи». Дієслово (с. 23)

26.01.

 

  1.        

Визначаю користь рослин. Лікарські рослини. Робота з віршем. Дії з іменованими числами. Твір-опис лікарської рослини (пошук інформації)              (с. 24-25)

27.01.

 

  1.        

Коли рослина – ворог? Отруйні рослини. Установлення відповідності. Назви отруйних кімнатних рослин. Доповідь про свою улюблену кімнатну рослину за планом (с. 28-29)

27.01.

 

  1.        

Застосовую знання про рослини. «Дивний ліс. Робота в парах. Гра «Я знаю 5 рослин». Цікаві факти. Продовж речення

(с. 30-31)

28.01.

 

  1.        

Діагностувальна робота.

31.01.

 

  1.        

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань.

31.01.

 

                                              Живі організми. Тварини.

 

  1.        

Чи впливають тварини на природу? Групи тварин. Порівняння тварин за розміром та будовою. Значення тварин у природі (с. 32)

01.02.

 

  1.        

«Як людина завдає шкоди тваринам?» (складання розповіді за обраною світлиною). «Поради людству» (виготовлення плакату) (с. 33)

02.02.

 

  1.        

«Поради людству» (виготовлення плакату) (продовження).

03.02.

 

  1.        

«Як людина завдає шкоди тваринам?». Виготовлення тварини з пластмасових пляшок (на вибір).

03.02.

 

  1.        

«Як людина завдає шкоди тваринам?». Виготовлення тварини з пластмасових пляшок (на вибір) (продовження).

04.02.

 

  1.        

Яких тварин найбільше? Комахи. Середовище існування комах. Розвиток метелика. Робота в парах. «Відгадай кінцівку казки». Вибіркове списування (с. 36-37).

07.02.

 

  1.        

Хто заселяє водойми? Особливості будови риб. Морські і прісноводні риби. Етапи розвитку риб. Дії з іменованими числами. Роль риб для водойм і людини (с. 38-39; зошит с. 15).

07.02.

 

  1.        

Вивчаю тварин суходолу. «Пихата жаба»            В.Сухомлинський. Якими бувають земноводні              (с. 40).

08.02.

 

  1.        

Плазуни. Назви плазунів. Плазуни мого краю. Збір інформації

(с. 41).

09.02.

Домашнє завдання

  1.        

Плазуни мого краю. Малювання хамелеона (с. 41).

10.02.

 

  1.        

Різноманітність птахів. Будова тіла птахів. Робота з текстом. «Чому в лелеки чорні крила» (складання казки). Розв’язування задачі (с. 44).

10.02.

Домашнє завдання

  1.        

Способи живлення птахів. Робота в парах: доповнення видів птахів своїми прикладами. Відгадування загадок. Доповнення схеми (с. 45; зошит с. 18).

11.02.

 

  1.        

Дізнаюся про турботливість птахів. Перелітні та осілі птахи. Робота з текстом: розрізнення прийменників та префіксів. Розв’язування задач     (с. 46-47).

 

14.02.

 

  1.        

«Пташина їдальня». Списування. Як ти допомагаєш  взимку осілим птахам (с. 47).

14.02.

 

  1.        

«Пташина їдальня». Виготовлення годівнички з використанням пластикової пляшки або паперової коробки (с. 47).

15.02.

 

  1.        

Як живуть звірі? Види звірів. Розв’язування задач. Робота з текстом. Як ти можеш допомогти звірам узимку? Чи варто наближатися до диких звірів?      (с. 48-49).

16.02.

 

  1.        

Дізнаюся про турботливість звірів. Складання розповіді про звіра, якого зустрічав у лісі. Розв’язування задач (с. 52-53).

17.02.

 

  1.        

«Зайчик і горобина» В. Сухомлинський. Форми іменника. Члени речення. Виготовлення зайчика з кольорового паперу (с. 53).

17.02.

 

  1.        

Чим дикі тварини відрізняються від свійських? Яких тварин одомашнила людина? Діаграма Вена. «Свійські та дикі тварини». Цікаві факти. Робота з віршем (с. 54-55).

18.02.

 

  1.        

Застосовую знання про тварин. Робота з малюнком-схемою. Чим прославились відомі тварини? Збір інформації (с. 58-59).

21.02.

Домашнє завдання

  1.        

Застосовую знання про тварин. Виготовлення лепбуку «Тварини».

21.02.

 

  1.        

Застосовую знання про тварин. Виготовлення лепбуку «Тварини» (продовження).

22.02.

 

  1.        

Діагностувальна робота.

23.02.

 

  1.        

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань.

24.02.

 

Людина та її організми.

 

  1.        

Розрізняю системи органів людини. Назви систем органів та їх значення. Становлення відповідності. Відгадування загадки. Розв’язування задачі. Цікаві факти (с. 60-61).

24.02.

 

  1.        

Назви систем органів та їх значення. Виготовлення книжечки-довідника («Всеосвіта»).

25.02.

 

  1.        

Вивчаю скелет і м’язи. Навіщо людині скелет і м’язи. Як працюють м’язи.  Вправи для правильної постави. Цікаві факти (с. 62-63).

28.02.

 

  1.        

Вивчаю травну систему. Травлення. Будова травної системи. Що таке поживні речовини? (с. 66).

28.02.

 

  1.        

Травлення. Встановлення відповідності між назвами органів і процесами, які відбуваються завдяки їм. Складання розповіді. «Закінчи казку» (с. 67).

01.03.

 

  1.        

Вивчаю травну систему. Виготовлення рельєфу «Травна система» (пластилін).

02.03.

 

  1.        

Складаю раціон харчування. Продукти рослинного і тваринного походження. «Здорові» продукти харчування. Розв’язування задачі на знаходження вартості (с. 68-69).

03.03.

 

  1.        

Вивчаю систему органів дихання. Будова дихальної системи. Шлях повітря в організмі людини. Розгадування ребусів: звуко-буквенний аналіз слів відгадок  (с. 72).

03.03.

 

  1.        

Легені. Як треба дбати про органи дихання? Дихальні вправи. Складання пам’ятки «Бережи органи дихання!». Розв’язування задачі. Цікаві факти (с. 73; зошит с. 29).

04.03.

 

  1.        

Будова дихальної системи. Створення макету органів дихання.

07.03.

 

 

  1.        

Будова дихальної системи. Створення макету органів дихання (продовження).

 

07.03.

 

  1.        

Дізнаюся про функції кровоносної системи. Складові кровоносної системи. Встановлення відповідності між назвами органів і їх функціями. Цікаві факти (с. 74; зошит с. 30).

09.03.

 

  1.        

Дослідницький практикум. «Як часто серце виштовхує кров у судини?». Дослід. Розповідь за світлинами «Як можна зміцнити здоров’я». розв’язування задачі на різницеве порівняння. Цікаві факти (с. 75). 

10.03.

 

  1.        

Чи є шкіра органом тіла? Шкіра – наш природній одяг. Робота в парах: проведення дослідів «Властивості шкіри» (с. 76).

10.03.

 

  1.        

Функції шкіри. Похідні шкіри. Чинники, що негативно впливають на шкіру. Розв’язування задачі. Цікаві факти. Робота в групах (с. 77).

11.03.

 

  1.        

Про що «говорять» органи чуття? Назви органів чуття. Робота за схемою (с. 80).

14.03.

 

  1.        

Про що «говорять» органи чуття? Робота з віршем. Добір слів-назв органів чуття. Творче списування. Створення порадника «Як треба берегти органи чуття» (с. 81; зошит с. 33).

14.03.

 

  1.        

Застосовую знання про людину та її організми. Уявна екскурсія у музей людського тіла (82-83).

15.03.

 

  1.        

Застосовую знання про людину та її організми. Виготовлення макетів систем органів людини.

16.03.

 

  1.        

Діагностувальна робота.

17.03.

 

  1.        

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів.

17.03.

 

Корекційно-рефлексивна робота

  1.        

 

 

18.03.

 

  1.        

 

 

21.03.

 

  1.        

 

 

21.03.

 

  1.        

 

 

22.03.

 

Моя шкільна і місцева громади

 

  1.        

Визначаю правила спілкування. Як краще спілкуватися з друзями. Робота з прислів’ями та приказками. «Поміркуй і розкажи»                                   (с. 84; зошит с. 34).

23.03.

 

  1.        

Як висловити прохання. Правила ввічливості. Розподіл слів за групами «Закінчи речення» (с. 85).

24.03.

 

  1.        

Чи вмію я слухати? Спілкування. Правила спілкування. Ознаки слухання. Опис уважного слухача. (с. 88-89; зошит с. 36).

24.03.

 

  1.        

Вчуся розуміти. «Історія про появу мови». Міміка. Жести. Робота в групах: «Показ улюбленої телепередачі без слів» (с. 90).

25.03.

 

  1.        

Що сприяє порозумінню? Як уникнути непорозумінь? Робота з віршем. Доповнення і розв’язування задачі (с. 91; зошит с. 37).

04.04

 

  1.        

Які вчинки корисні для спільноти? Що об’єднує людей? Малюнки корисних вчинків. Хто потребує особливого піклування? (с. 92; зошит с. 38).

04.04.

 

  1.        

Що є основою щасливого життя великої родини, людства? Робота з притчею. Чим ти можеш допомогти іншим? (планування дій). Милосердя. Благодійність у твоєму селищі (с.93).

05.04.

 

  1.        

Волонтерство: навіщо і як допомагати іншим? «Як волонтери допомагають іншим?» (складання розповіді за світлинами. Робота з текстом (с. 96).

06.04.

 

  1.        

Як ти допомагаєш іншим? «Закінчи речення». Робота в парах: розв’язування задач. Створення емблеми волонтерства (с. 97; зошит с. 40).

07.04.

 

  1.        

Моя громада. Що таке «громада»? Складання тексту-розповіді «До якої громади належиш ти?». Аналіз діаграми (с. 98; зошит с. 41).

07.04.

 

  1.        

Яких людей можна назвати гідними громадянами? Робота з оповіданням В. Сухомлинського (с. 99).

08.04.

 

  1.        

Шкільна громада. Дії шкільної громади. Правила роботи у шкільній громаді (с. 100-101).

11.04.

 

  1.        

Свята шкільної громади. Тиждень української мови у школі. Виготовлення соняшника – символа України (с. 101).

11.04.

 

  1.        

Створення лепбуку «Мова в нашому житті» за зразком (с. 101).

12.04.

 

  1.        

Створення лепбуку «Мова в нашому житті» за зразком (продовження).

13.04.

 

  1.        

Застосовую знання про шкільну і місцеву громади. Опитування «Якою я хочу бачити школу?» (створення інформаційного плакату) (с. 104-105).

14.04.

 

  1.        

Діагностувальна робота.

14.04.

 

  1.        

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів.

15.04.

 

Моя культурна спадщина

 

  1.        

Що розповідає про минуле? Пам’ятки минулого. Робота з віршем. Тлумачення значень слів. Відновлення прислів’я (с. 106; зошит с. 44).

18.04.

 

  1.        

Пам’ятки України. Цікаві факти. Робота з текстом. Розв’язування задачі. Змагання «Хто назве більше музеїв України» (с. 107). 

18.04.

 

  1.        

Історичні та культурні пам’ятки рідного краю. Види історичних джерел. Робота з загадкою. Що означає вислів «Любити свою країну»? (с. 108).

19.04.

 

  1.        

Краєзнавча розвідка. Історичні і культурні пам’ятки Краснопілля.

20.04.

 

  1.        

Краєзнавча розвідка. Історичні і культурні пам’ятки Краснопілля.

21.04.

 

  1.        

Культурна спадщина. Ознайомлення з культурною спадщиною Харкова. Складання списку назв історичних та культурних пам’яток рідного краю   (с. 109, з. 4-5; зошит с. 45).

21.04.

 

  1.        

Відомі особи культури і мистецтва України:              Л. Костенко, М. Лисенко, Б. Ступка. Читання анаграм. Обчислення виразів (с. 110-111).

22.04.

 

  1.        

Видатні українці. Створення проєкту. Збір інформації. Розв’язування кросворду. Правопис власних іменників. Дієслово (с. 110-111).

 

26.04.

Домашнє завдання

  1.        

Видатні українці. Павло Арсенович Грабовський. Екскурсія до музею села Грабовське. 

27.04.

 

  1.        

Видатні спортсмени/спортсменки України. Впізнай видатних українців. Запис прізвищ в абетковій послідовності. Розв’язування задач (с. 112-113; зошит с. 47).

28.04.

 

  1.        

Видатні спортсмени/спортсменки України. Параолімпійці. Що треба робити, щоб стати видатним спортсменом/спортсменкою? Робота за таблицею. Збір інформації про одного з спортсменів (с. 113; зошит с. 47).

28.04.

Домашнє завдання

  1.        

Визначаю способи мандрування. Як люди мандрували в різні часи? Правопис власних назв. Складання розповіді «Цікаві місця України»          (с. 116).

29.04.

 

  1.        

Мої мандрівки різними видами транспорту. Аналіз фрагментів квитків за поданими питаннями. Дії з іменованими числами: розв’язування задач (с. 117; зошит с. 49).

03.05.

 

  1.        

Організовую подорож. Маршрут подорожі. Робота з картою. Вибір одягу для подорожі. Аналіз календаря погоди (с. 118; зошит с. 50).

04.05.

 

  1.        

Організовую подорож. Соляні печери. Цікаві факти. Розв’язування задач на визначення часу. Складання казки про пригоди школярів у соляних печерах       (с. 119; зошит с. 50).

05.05.

 

  1.        

Українські й іноземні винахідники та мандрівники. Творча робота. Складання продовження тексту. Пошук інформації про сучасних українських мандрівників (с. 122; зошит с. 52)

05.05.

Домашнє завдання

  1.        

Українські й іноземні винахідники та мандрівники. Якості мандрівника. Першовідкривачі. Робота з текстом. Пошук інформації про мореплавців                    (с. 123).

06.05.

Домашнє завдання

  1.        

Роль винаходів у нашому житті. Встановлення відповідності між описом і назвою винаходу. Утворення пар «Пофантазуй і стань винахідником»            (с. 124; зошит с. 53, з.1).

10.05.

 

  1.        

Винаходи людства. Цікаві факти. Перегляд мультфільму. Складання розповіді за світлинами. Творча робота «Як людина могла винайти сірники?» (с. 125; зошит с. 53, з. 2-3).

11.05.

 

  1.        

Застосовую знання про культурну спадщину. Пограємо у гру «Моя культурна спадщина»                      (с. 126-127).

12.05.

 

  1.        

Діагностувальна робота.

12.05.

 

  1.        

Аналіз діагностувальної робота. Узагальнення і систематизація знань учнів.

13.05.

 

Ми – громадяни України. Ми – європейці.

 

  1.        

Збираю відомості про минуле. Історичні пам’ятки. Історичне джерело. Збір інформації. Доповнення речень (с. 128; зошит с. 54, з. 1-2).

16.05.

 

  1.        

Способи отримання інформації. Опрацювання легенди. Пошук інформації про походження назви твого селища. Дослідження історичного джерела за пам’яткою (с. 129; зошит с. 54).

16.05.

 

  1.        

Подорожую в минулому. Перегляд відео про українських козаків. Робота в групах: обговорення зображеного на малюнку. Складання речення з «розсипаних» слів (с. 132-133; зошит с. 56, з. 1).

 

17.05.

 

  1.        

Подорожую в минулому. Легенда. Робота з числами. Театралізуємо: створення «козацького війська». Презентація вистави (с. 133; зошит  с. 56, з. 3).

18.05.

 

  1.        

Що об’єднує українців? Доповнення вірша словами з довідки. «Збери» прислів’я та приказки (с. 134-135; зошит с. 57, з. 1-2).

19.05.

 

  1.        

Україна – демократична держава. «Незалежність». «Правова держава». «Демократія». Встановлення відповідності. Добір синонімів. Складання опису за допомогою прикметників (с. 138; зошит с. 59, з. 1).

19.05.

 

  1.        

Права дитини в Україні. Перегляд та обговорення мультфільму за питаннями. Робота в парах. Створення лепбуку «Подорожуємо Україною» (збір матеріалів) (с. 139).

20.05.

Домашнє завдання

  1.        

«Якщо я буду президентом…». Символ демократичної держави. Створення лепбуку «Подорожуємо Україною» (с. 139; зошит с. 59, з. 3-4).

23.05.

 

  1.        

Створення лепбуку «Подорожуємо Україною» (продовження).

23.05.

 

  1.        

Держави-сусіди України. Прапори держав-сусідів України. Складання розповіді про одну з країн держав-сусідів України (збір інформації, заповнення візитівки) (с. 140-141; зошит с. 60).

24.05.

Домашнє завдання

  1.        

Навіщо держави об’єднуються? Європейський Союз. Робота в парах. Запис назв в абетковій послідовності. Обчислення значень виразів. Перегляд відео (с. 144-145; зошит с. 61-6).

25.05.

 

  1.        

Застосовую знання за розділом «Ми – громадяни України. Ми – європейці». Робота з картою України. Гра «Я знаю міста України». Складання розповіді про країну Європи за поданою схемою в яку хотіли мігрувати (с. 148).

26.05.

 

  1.        

Застосовую знання за розділом «Ми – громадяни України. Ми – європейці». Робота з картою Європи. Робота в парах. Гра «Я знаю країни Європи та їхні столиці» (с. 149).

26.05.

 

  1.        

Діагностувальна робота.

27.05.

 

  1.        

Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів.

30.05.

 

Корекційно-рефлексивна робота

  1.        

 

 

30.05.

 

  1.        

 

 

31.05.

 

  1.        

 

 

01.06.

 

  1.        

 

 

02.06

 

  1.        

 

 

02.06.

 

  1.        

 

 

03.06.

 

  1.        

Узагальнення і систематизація знань учнів за ІІ семестр.

06.06

 

  1.        

Підсумок за рік.

06.06

 

 

doc
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 3 клас, Планування
НУШ
Додано
31 жовтня 2023
Переглядів
1011
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку