КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ
«Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» 3 КЛАС
за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Б Шияна
до підручника «Я досліджую світ» для 3 класу
( за редакцією М.С.Вашуленка)
№ |
ТЕМА |
ДАТА |
ПРИМІТКИ |
Живі організми. Рослини.
|
|||
109. |
Що потрібно рослинам? Робота з текстом, що «вміють» робити рослини? Складання розповіді «Що рослини роблять удень, а що – вночі? (с. 4) |
10.01. |
|
|
Що потрібно рослинам? Живлення рослин. Назви груп рослин. Пошук цікавих фактів про рослини своєї місцевості (с. 5) |
10.01. |
|
|
Рослини моєї місцевості. Цікаві факти. Виготовлення аплікації (с. 5) |
11.01. |
|
|
Рослини моєї місцевості. Цікаві факти. Виготовлення аплікації (продовження). |
12.01. |
|
|
Досліджую квіткові рослини. Будова квіткових рослин. Плоди рослин: соковиті, сухі. Складання розповіді про будову своєї улюбленої квіткової рослини (с. 6-7) |
13.01. |
|
|
Як людина використовує квіткові рослини? (складання міркування). Робота з текстом. Списування. Розбір слів за будовою (с. 7) |
13.01. |
|
|
Дізнаюсь про особливості хвойних рослин. Робота з віршем. Назви хвойних дерев. Порівняння груші і ялини (с. 8) |
14.01. |
|
|
Будова хвойних рослин. Дослідження дерев своєї місцевості. Порівняння висоти хвойних рослин. Цікаві факти (с. 9) |
17.01. |
|
|
Звідки з’явилися рослини? Культурні рослини. Професії людей. Цікаві факти (с. 12-13) |
17.01. |
|
|
Дослідження походження культурних рослин. Робота з текстом. «Звідки в Україну завезли моркву?». Складання казки (с. 13; зошит с. 6) |
18.01. |
|
|
Визначаю умови для життя рослин. «Незвичайні пригоди Карика і Валі». Без чого неможливе життя рослин? (с. 14) |
19.01. |
|
|
Середовище існування рослин. Які існують види рослин? Складання розповіді за схемою. Види рослин за їхньою потребою у теплі (с. 15) |
20.01. |
|
|
Пристосування рослин. Рослини посушливих степів і прісних водойм. Розгадування ребуса. «Поміркуй і скажи» (с. 16; зошит с. 7) |
20.01. |
|
|
Пристосування рослин. Складання кінцівки казки «Як маленька крапелька допомогла квіточці». Виготовлення квітки в техніці ори гамі (с. 17) |
21.01. |
|
|
Як розмножуються рослини? Способи розмноження рослин. Робота з текстом. Поради щодо виконання практичної роботи «Як розводять фіалки за допомогою листків» (с. 20-21; зошит с. 9) |
24.01. |
Домашнє завдання |
|
Як розмножуються рослини? Способи розмноження рослин. Виготовлення спінеру «Розвиток рослини». |
24.01. |
|
|
Визначаю різноманітність грибів. Будова гриба. Грибниця. Які гриби людина вирощує штучно? Чи можна дітям куштувати гриби (пошук інформації) (с. 22; зошит с. 10, з.1). |
25.01. |
Домашнє завдання |
|
Що вміють робити гриби? Негативний вплив грибів. «Поміркуй і розкажи». Дієслово (с. 23) |
26.01. |
|
|
Визначаю користь рослин. Лікарські рослини. Робота з віршем. Дії з іменованими числами. Твір-опис лікарської рослини (пошук інформації) (с. 24-25) |
27.01. |
|
|
Коли рослина – ворог? Отруйні рослини. Установлення відповідності. Назви отруйних кімнатних рослин. Доповідь про свою улюблену кімнатну рослину за планом (с. 28-29) |
27.01. |
|
|
Застосовую знання про рослини. «Дивний ліс. Робота в парах. Гра «Я знаю 5 рослин». Цікаві факти. Продовж речення (с. 30-31) |
28.01. |
|
|
Діагностувальна робота. |
31.01. |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань. |
31.01. |
|
Живі організми. Тварини.
|
|||
|
Чи впливають тварини на природу? Групи тварин. Порівняння тварин за розміром та будовою. Значення тварин у природі (с. 32) |
01.02. |
|
|
«Як людина завдає шкоди тваринам?» (складання розповіді за обраною світлиною). «Поради людству» (виготовлення плакату) (с. 33) |
02.02. |
|
|
«Поради людству» (виготовлення плакату) (продовження). |
03.02. |
|
|
«Як людина завдає шкоди тваринам?». Виготовлення тварини з пластмасових пляшок (на вибір). |
03.02. |
|
|
«Як людина завдає шкоди тваринам?». Виготовлення тварини з пластмасових пляшок (на вибір) (продовження). |
04.02. |
|
|
Яких тварин найбільше? Комахи. Середовище існування комах. Розвиток метелика. Робота в парах. «Відгадай кінцівку казки». Вибіркове списування (с. 36-37). |
07.02. |
|
|
Хто заселяє водойми? Особливості будови риб. Морські і прісноводні риби. Етапи розвитку риб. Дії з іменованими числами. Роль риб для водойм і людини (с. 38-39; зошит с. 15). |
07.02. |
|
|
Вивчаю тварин суходолу. «Пихата жаба» В.Сухомлинський. Якими бувають земноводні (с. 40). |
08.02. |
|
|
Плазуни. Назви плазунів. Плазуни мого краю. Збір інформації (с. 41). |
09.02. |
Домашнє завдання |
|
Плазуни мого краю. Малювання хамелеона (с. 41). |
10.02. |
|
|
Різноманітність птахів. Будова тіла птахів. Робота з текстом. «Чому в лелеки чорні крила» (складання казки). Розв’язування задачі (с. 44). |
10.02. |
Домашнє завдання |
|
Способи живлення птахів. Робота в парах: доповнення видів птахів своїми прикладами. Відгадування загадок. Доповнення схеми (с. 45; зошит с. 18). |
11.02. |
|
|
Дізнаюся про турботливість птахів. Перелітні та осілі птахи. Робота з текстом: розрізнення прийменників та префіксів. Розв’язування задач (с. 46-47).
|
14.02. |
|
|
«Пташина їдальня». Списування. Як ти допомагаєш взимку осілим птахам (с. 47). |
14.02. |
|
|
«Пташина їдальня». Виготовлення годівнички з використанням пластикової пляшки або паперової коробки (с. 47). |
15.02. |
|
|
Як живуть звірі? Види звірів. Розв’язування задач. Робота з текстом. Як ти можеш допомогти звірам узимку? Чи варто наближатися до диких звірів? (с. 48-49). |
16.02. |
|
|
Дізнаюся про турботливість звірів. Складання розповіді про звіра, якого зустрічав у лісі. Розв’язування задач (с. 52-53). |
17.02. |
|
|
«Зайчик і горобина» В. Сухомлинський. Форми іменника. Члени речення. Виготовлення зайчика з кольорового паперу (с. 53). |
17.02. |
|
|
Чим дикі тварини відрізняються від свійських? Яких тварин одомашнила людина? Діаграма Вена. «Свійські та дикі тварини». Цікаві факти. Робота з віршем (с. 54-55). |
18.02. |
|
|
Застосовую знання про тварин. Робота з малюнком-схемою. Чим прославились відомі тварини? Збір інформації (с. 58-59). |
21.02. |
Домашнє завдання |
|
Застосовую знання про тварин. Виготовлення лепбуку «Тварини». |
21.02. |
|
|
Застосовую знання про тварин. Виготовлення лепбуку «Тварини» (продовження). |
22.02. |
|
|
Діагностувальна робота. |
23.02. |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань. |
24.02. |
|
Людина та її організми.
|
|||
|
Розрізняю системи органів людини. Назви систем органів та їх значення. Становлення відповідності. Відгадування загадки. Розв’язування задачі. Цікаві факти (с. 60-61). |
24.02. |
|
|
Назви систем органів та їх значення. Виготовлення книжечки-довідника («Всеосвіта»). |
25.02. |
|
|
Вивчаю скелет і м’язи. Навіщо людині скелет і м’язи. Як працюють м’язи. Вправи для правильної постави. Цікаві факти (с. 62-63). |
28.02. |
|
|
Вивчаю травну систему. Травлення. Будова травної системи. Що таке поживні речовини? (с. 66). |
28.02. |
|
|
Травлення. Встановлення відповідності між назвами органів і процесами, які відбуваються завдяки їм. Складання розповіді. «Закінчи казку» (с. 67). |
01.03. |
|
|
Вивчаю травну систему. Виготовлення рельєфу «Травна система» (пластилін). |
02.03. |
|
|
Складаю раціон харчування. Продукти рослинного і тваринного походження. «Здорові» продукти харчування. Розв’язування задачі на знаходження вартості (с. 68-69). |
03.03. |
|
|
Вивчаю систему органів дихання. Будова дихальної системи. Шлях повітря в організмі людини. Розгадування ребусів: звуко-буквенний аналіз слів відгадок (с. 72). |
03.03. |
|
|
Легені. Як треба дбати про органи дихання? Дихальні вправи. Складання пам’ятки «Бережи органи дихання!». Розв’язування задачі. Цікаві факти (с. 73; зошит с. 29). |
04.03. |
|
|
Будова дихальної системи. Створення макету органів дихання. |
07.03.
|
|
|
Будова дихальної системи. Створення макету органів дихання (продовження).
|
07.03. |
|
|
Дізнаюся про функції кровоносної системи. Складові кровоносної системи. Встановлення відповідності між назвами органів і їх функціями. Цікаві факти (с. 74; зошит с. 30). |
09.03. |
|
|
Дослідницький практикум. «Як часто серце виштовхує кров у судини?». Дослід. Розповідь за світлинами «Як можна зміцнити здоров’я». розв’язування задачі на різницеве порівняння. Цікаві факти (с. 75). |
10.03. |
|
|
Чи є шкіра органом тіла? Шкіра – наш природній одяг. Робота в парах: проведення дослідів «Властивості шкіри» (с. 76). |
10.03. |
|
|
Функції шкіри. Похідні шкіри. Чинники, що негативно впливають на шкіру. Розв’язування задачі. Цікаві факти. Робота в групах (с. 77). |
11.03. |
|
|
Про що «говорять» органи чуття? Назви органів чуття. Робота за схемою (с. 80). |
14.03. |
|
|
Про що «говорять» органи чуття? Робота з віршем. Добір слів-назв органів чуття. Творче списування. Створення порадника «Як треба берегти органи чуття» (с. 81; зошит с. 33). |
14.03. |
|
|
Застосовую знання про людину та її організми. Уявна екскурсія у музей людського тіла (82-83). |
15.03. |
|
|
Застосовую знання про людину та її організми. Виготовлення макетів систем органів людини. |
16.03. |
|
|
Діагностувальна робота. |
17.03. |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
17.03. |
|
Корекційно-рефлексивна робота |
|||
|
|
18.03. |
|
|
|
21.03. |
|
|
|
21.03. |
|
|
|
22.03. |
|
Моя шкільна і місцева громади
|
|||
|
Визначаю правила спілкування. Як краще спілкуватися з друзями. Робота з прислів’ями та приказками. «Поміркуй і розкажи» (с. 84; зошит с. 34). |
23.03. |
|
|
Як висловити прохання. Правила ввічливості. Розподіл слів за групами «Закінчи речення» (с. 85). |
24.03. |
|
|
Чи вмію я слухати? Спілкування. Правила спілкування. Ознаки слухання. Опис уважного слухача. (с. 88-89; зошит с. 36). |
24.03. |
|
|
Вчуся розуміти. «Історія про появу мови». Міміка. Жести. Робота в групах: «Показ улюбленої телепередачі без слів» (с. 90). |
25.03. |
|
|
Що сприяє порозумінню? Як уникнути непорозумінь? Робота з віршем. Доповнення і розв’язування задачі (с. 91; зошит с. 37). |
04.04 |
|
|
Які вчинки корисні для спільноти? Що об’єднує людей? Малюнки корисних вчинків. Хто потребує особливого піклування? (с. 92; зошит с. 38). |
04.04. |
|
|
Що є основою щасливого життя великої родини, людства? Робота з притчею. Чим ти можеш допомогти іншим? (планування дій). Милосердя. Благодійність у твоєму селищі (с.93). |
05.04. |
|
|
Волонтерство: навіщо і як допомагати іншим? «Як волонтери допомагають іншим?» (складання розповіді за світлинами. Робота з текстом (с. 96). |
06.04. |
|
|
Як ти допомагаєш іншим? «Закінчи речення». Робота в парах: розв’язування задач. Створення емблеми волонтерства (с. 97; зошит с. 40). |
07.04. |
|
|
Моя громада. Що таке «громада»? Складання тексту-розповіді «До якої громади належиш ти?». Аналіз діаграми (с. 98; зошит с. 41). |
07.04. |
|
|
Яких людей можна назвати гідними громадянами? Робота з оповіданням В. Сухомлинського (с. 99). |
08.04. |
|
|
Шкільна громада. Дії шкільної громади. Правила роботи у шкільній громаді (с. 100-101). |
11.04. |
|
|
Свята шкільної громади. Тиждень української мови у школі. Виготовлення соняшника – символа України (с. 101). |
11.04. |
|
|
Створення лепбуку «Мова в нашому житті» за зразком (с. 101). |
12.04. |
|
|
Створення лепбуку «Мова в нашому житті» за зразком (продовження). |
13.04. |
|
|
Застосовую знання про шкільну і місцеву громади. Опитування «Якою я хочу бачити школу?» (створення інформаційного плакату) (с. 104-105). |
14.04. |
|
|
Діагностувальна робота. |
14.04. |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
15.04. |
|
Моя культурна спадщина
|
|||
|
Що розповідає про минуле? Пам’ятки минулого. Робота з віршем. Тлумачення значень слів. Відновлення прислів’я (с. 106; зошит с. 44). |
18.04. |
|
|
Пам’ятки України. Цікаві факти. Робота з текстом. Розв’язування задачі. Змагання «Хто назве більше музеїв України» (с. 107). |
18.04. |
|
|
Історичні та культурні пам’ятки рідного краю. Види історичних джерел. Робота з загадкою. Що означає вислів «Любити свою країну»? (с. 108). |
19.04. |
|
|
Краєзнавча розвідка. Історичні і культурні пам’ятки Краснопілля. |
20.04. |
|
|
Краєзнавча розвідка. Історичні і культурні пам’ятки Краснопілля. |
21.04. |
|
|
Культурна спадщина. Ознайомлення з культурною спадщиною Харкова. Складання списку назв історичних та культурних пам’яток рідного краю (с. 109, з. 4-5; зошит с. 45). |
21.04. |
|
|
Відомі особи культури і мистецтва України: Л. Костенко, М. Лисенко, Б. Ступка. Читання анаграм. Обчислення виразів (с. 110-111). |
22.04. |
|
|
Видатні українці. Створення проєкту. Збір інформації. Розв’язування кросворду. Правопис власних іменників. Дієслово (с. 110-111).
|
26.04. |
Домашнє завдання |
|
Видатні українці. Павло Арсенович Грабовський. Екскурсія до музею села Грабовське. |
27.04. |
|
|
Видатні спортсмени/спортсменки України. Впізнай видатних українців. Запис прізвищ в абетковій послідовності. Розв’язування задач (с. 112-113; зошит с. 47). |
28.04. |
|
|
Видатні спортсмени/спортсменки України. Параолімпійці. Що треба робити, щоб стати видатним спортсменом/спортсменкою? Робота за таблицею. Збір інформації про одного з спортсменів (с. 113; зошит с. 47). |
28.04. |
Домашнє завдання |
|
Визначаю способи мандрування. Як люди мандрували в різні часи? Правопис власних назв. Складання розповіді «Цікаві місця України» (с. 116). |
29.04. |
|
|
Мої мандрівки різними видами транспорту. Аналіз фрагментів квитків за поданими питаннями. Дії з іменованими числами: розв’язування задач (с. 117; зошит с. 49). |
03.05. |
|
|
Організовую подорож. Маршрут подорожі. Робота з картою. Вибір одягу для подорожі. Аналіз календаря погоди (с. 118; зошит с. 50). |
04.05. |
|
|
Організовую подорож. Соляні печери. Цікаві факти. Розв’язування задач на визначення часу. Складання казки про пригоди школярів у соляних печерах (с. 119; зошит с. 50). |
05.05. |
|
|
Українські й іноземні винахідники та мандрівники. Творча робота. Складання продовження тексту. Пошук інформації про сучасних українських мандрівників (с. 122; зошит с. 52) |
05.05. |
Домашнє завдання |
|
Українські й іноземні винахідники та мандрівники. Якості мандрівника. Першовідкривачі. Робота з текстом. Пошук інформації про мореплавців (с. 123). |
06.05. |
Домашнє завдання |
|
Роль винаходів у нашому житті. Встановлення відповідності між описом і назвою винаходу. Утворення пар «Пофантазуй і стань винахідником» (с. 124; зошит с. 53, з.1). |
10.05. |
|
|
Винаходи людства. Цікаві факти. Перегляд мультфільму. Складання розповіді за світлинами. Творча робота «Як людина могла винайти сірники?» (с. 125; зошит с. 53, з. 2-3). |
11.05. |
|
|
Застосовую знання про культурну спадщину. Пограємо у гру «Моя культурна спадщина» (с. 126-127). |
12.05. |
|
|
Діагностувальна робота. |
12.05. |
|
|
Аналіз діагностувальної робота. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
13.05. |
|
Ми – громадяни України. Ми – європейці.
|
|||
|
Збираю відомості про минуле. Історичні пам’ятки. Історичне джерело. Збір інформації. Доповнення речень (с. 128; зошит с. 54, з. 1-2). |
16.05. |
|
|
Способи отримання інформації. Опрацювання легенди. Пошук інформації про походження назви твого селища. Дослідження історичного джерела за пам’яткою (с. 129; зошит с. 54). |
16.05. |
|
|
Подорожую в минулому. Перегляд відео про українських козаків. Робота в групах: обговорення зображеного на малюнку. Складання речення з «розсипаних» слів (с. 132-133; зошит с. 56, з. 1).
|
17.05. |
|
|
Подорожую в минулому. Легенда. Робота з числами. Театралізуємо: створення «козацького війська». Презентація вистави (с. 133; зошит с. 56, з. 3). |
18.05. |
|
|
Що об’єднує українців? Доповнення вірша словами з довідки. «Збери» прислів’я та приказки (с. 134-135; зошит с. 57, з. 1-2). |
19.05. |
|
|
Україна – демократична держава. «Незалежність». «Правова держава». «Демократія». Встановлення відповідності. Добір синонімів. Складання опису за допомогою прикметників (с. 138; зошит с. 59, з. 1). |
19.05. |
|
|
Права дитини в Україні. Перегляд та обговорення мультфільму за питаннями. Робота в парах. Створення лепбуку «Подорожуємо Україною» (збір матеріалів) (с. 139). |
20.05. |
Домашнє завдання |
|
«Якщо я буду президентом…». Символ демократичної держави. Створення лепбуку «Подорожуємо Україною» (с. 139; зошит с. 59, з. 3-4). |
23.05. |
|
|
Створення лепбуку «Подорожуємо Україною» (продовження). |
23.05. |
|
|
Держави-сусіди України. Прапори держав-сусідів України. Складання розповіді про одну з країн держав-сусідів України (збір інформації, заповнення візитівки) (с. 140-141; зошит с. 60). |
24.05. |
Домашнє завдання |
|
Навіщо держави об’єднуються? Європейський Союз. Робота в парах. Запис назв в абетковій послідовності. Обчислення значень виразів. Перегляд відео (с. 144-145; зошит с. 61-6). |
25.05. |
|
|
Застосовую знання за розділом «Ми – громадяни України. Ми – європейці». Робота з картою України. Гра «Я знаю міста України». Складання розповіді про країну Європи за поданою схемою в яку хотіли мігрувати (с. 148). |
26.05. |
|
|
Застосовую знання за розділом «Ми – громадяни України. Ми – європейці». Робота з картою Європи. Робота в парах. Гра «Я знаю країни Європи та їхні столиці» (с. 149). |
26.05. |
|
|
Діагностувальна робота. |
27.05. |
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
30.05. |
|
Корекційно-рефлексивна робота |
|||
|
|
30.05. |
|
|
|
31.05. |
|
|
|
01.06. |
|
|
|
02.06 |
|
|
|
02.06. |
|
|
|
03.06. |
|
|
Узагальнення і систематизація знань учнів за ІІ семестр. |
06.06 |
|
|
Підсумок за рік. |
06.06 |
|