Календарне планування з зарубіжної літератури. Клас: 10. Рівень: Профільний. Семестр: І. Усього 48 уроків. Розроблено відповідно чинної програми, що затверджена наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407;
Календарне планування
10 клас
Зарубіжна література
Профільний рівень
І семестр
2018-2019 н.р.
Усього – 102 (105) години;
текстуальне вивчення творів – 80 годин;
розвиток мовлення – 6 годин;
позакласне читання – 6 годин;
літературне краєзнавство – 2 години;
резервний час – 8 (11) годин.
Семестри |
І |
ІІ |
Контрольні роботи у формі: |
4 |
4 |
|
1 |
1 |
|
3 |
3 |
Уроки розвитку мовлення** |
3 (1у+2п) |
3 (2у+1п) |
Уроки позакласного читання |
3 |
3 |
Перевірка зошитів |
4 |
5 |
№ з/п |
Зміст уроку |
Дата |
|
ВСТУП ОРИГІНАЛЬНА І ПЕРЕКЛАДНА ЛІТЕРАТУРА В СУЧАСНОМУ СВІТІ (2 год.) |
|||
1 |
Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача за доби цифрових технологій |
|
|
2 |
Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Художній переклад як творчий процес і його результат. Перекладна література як важлива складова вітчизняної культури й чинник формування української нації |
|
|
ЗОЛОТІ СТОРІНКИ ДАЛЕКИХ ЕПОХ (14 год.) |
|||
Давня Греція |
|||
3 |
Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер «Одіссея» (загальний огляд) |
|
|
4 |
Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Засудження насильства й несправедливості, самовпевненості й марнославства у творі |
|
|
5 |
Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості в образі Одіссея |
|
|
6 |
РМ (усно). Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в поемі Гомера «Одіссея» |
|
|
7 |
ПЧ. Прованська лірика. Творчість Дж. Рюделя та Б . де Борна |
|
|
Італія |
|||
8 |
Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники |
|
|
9 |
Поема Данте Аліґ’єрі «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження. Особливості композиції поеми. Жанрова своєрідність твору |
|
|
10 |
Данте Аліґ’єрі «Божественна комедія» («Пекло»). Концепція світу у творі |
|
|
11 |
Данте Аліґ’єрі «Божественна комедія» («Рай»). Концепція людини у творі |
|
|
12 |
Алегоричний зміст образів та епізодів «Божественної комедії». Переклади Данте українською. Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури |
|
|
13 |
Контрольна робота. Написання твору-роздуму за поемою Данте Аліґ’єрі «Божественна комедія» |
|
|
Англія |
|||
14 |
Ренесанс в Англії. Здобутки й представники |
|
|
15 |
Здобутки драматургії Вільяма Шекспіра. Переклади В. Шекспіра українською |
|
|
16 |
Філософські й моральні проблеми в трагедії «Гамлет» В. Шекспіра. Провідні мотиви твору Напам’ять один із монологів Гамлета за вибором учителя |
|
|
17 |
Художній простір трагедії В. Шекспіра «Гамлет»: данське королівство як символ |
|
|
18 |
РМ (письмово). Гамлет — вічний образ світової літератури |
|
|
19 |
Багатогранність шекспірівських характерів у трагедії «Гамлет». Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації за наступних епох |
|
|
20 |
Контрольна робота за темами «Вступ. Оригінальна й перекладна література в сучасному світі», «Золоті сторінки далеких епох» |
|
|
Проза й поезія пізнього романтизму й переходу до реалізму ХІХ ст |
|||
21 |
Шляхи розвитку романтизму в Європі та США. Провідні течії романтизму. Популярні жанри романтизму |
|
|
Німеччина |
|||
22 |
Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Романтизм у Німеччині. Ернст Теодор Амадей Гофман: віхи мистецького шляху |
|
|
23 |
Е. Т. А. Гофман «Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер». Гофман як представник гротескної течії романтизму. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. Особливості сюжету та проблематика твору |
|
|
24 |
Сатирико-метафоричний зміст та композиція повісті «Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору та його символіка |
|
|
25 |
РМ (усно). Протистояння митця Бальтазара та філістера Цахеса |
|
|
26 |
Філософський сенс казки «Крихітка Цахес, на прізвисько Циннобер». Значення творчості Е. Т. А. Гофмана |
|
|
27 |
ПЧ. Е. Т. А. Гофман «Золотий горнець» |
|
|
Україна |
|||
28 |
Микола Васильович Гоголь. Значення М. В. Гоголя для розвитку світової культури. М. В. Гоголь і Україна. М. В. Гоголь за кордоном |
|
|
29 |
Творча історія поеми «Мертві душі» М. В. Гоголя. Зв’язок композиції твору з поемою Данте Аліґ’єрі «Божественна комедія». Жанрова своєрідність твору |
|
|
30 |
Неоднозначність образу Чичикова (поема М. В. Гоголя «Мертві душі») |
|
|
31 |
Образи поміщиків у поемі М. В. Гоголя «Мертві душі», засоби їхнього створення (портрет, художня деталь, мова та ін.) |
|
|
32 |
Образи чиновників губернського міста N. Образ автора. Ліричні відступи в поемі М. В. Гоголя «Мертві душі» |
|
|
33 |
ЛК. М. В. Гоголь «Сорочинський ярмарок» |
|
|
34 |
Контрольна робота за темою «Проза пізнього романтизму й переходу до реалізму ХІХ ст.» |
|
|
Росія |
|||
35 |
Поезія «чистого мистецтва». Федір Іванович Тютчев — поет-філософ і тонкий лірик. Провідні мотиви творчості митця 1 вірш напам’ять (за вибором учня) |
|
|
36 |
Ф. І. Тютчев «Іще горять в душі бажання…», «Silentium». Майстерність описів у поезії митця. Засоби художньої виразності |
|
|
37 |
Афанасій Афанасійович Фет «Шепіт, ніжний звук зітхання…», «Я прийшов до тебе, мила…». Своєрідність пейзажної та інтимної лірики А. А. Фета 1 вірш напам’ять (за вибором учня) |
|
|
38 |
Романтичні теми, мотиви, образи. Елементи імпресіонізму в поезії А. А. Фета |
|
|
39 |
ПЧ. Ф. М. Достоєвський «Хлопчик у Христа на ялинці» |
|
|
40 |
ЛК. А. Міцкевич «Кримські сонети» |
|
|
США |
|||
41 |
Розвиток романтизму в США, видатні представники. Волт Вітмен «Листя трави». Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця 1 вірш напам’ять (за вибором учня) |
|
|
42 |
Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Традиції та художнє новаторство В. Вітмена |
|
|
43 |
Контрольна робота за темою «Поезія пізнього романтизму й переходу до реалізму ХІХ ст.» |
|
|
Роман ХІХ ст |
|||
Франція |
|||
44 |
Роман як жанр літератури, його формування і провідні ознаки. Різновиди роману XIX ст., національна своєрідність. Творчий шлях Стендаля, його внесок у скарбницю психологічної прози ХІХ ст. Роман «Червоне і чорне»: історія написання |
|
|
45 |
Поєднання соціально-політичного та психологічного аспектів у романі Стендаля «Червоне і чорне». Гостра критика режиму Реставрації. Зображення соціального середовища у творі. Сюжет твору |
|
|
46 |
Конфлікт молодої людини й суспільства в романі «Червоне і чорне» Стендаля. Образ Жульєна Сореля |
|
|
47 |
Жіночі образи роману Стендаля «Червоне і чорне» |
|
|
48 |
Символіка роману Стендаля «Червоне і чорне». Психологізм творчості письменника в романі. Новаторство Стендаля в реалістичному відтворенні художньої моделі суспільства й людини |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|