Календарне планування Захист України 11 клас дівчата

Про матеріал
В допомогу вчителям, які викладають курс "Захист України (Основи медичних знань)" (група дівчат) у 11 класі
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ  З КУРСУ ЗАХИСТ  УКРАЇНИ ДЛЯ 11 КЛАСУ (ДІВЧАТА)

№ п/п

Дата

Тема уроку

Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів

Примітки

Вступ

 

 

Основні положення МГП. Застосування МГП.

Учениця (учень):

характеризує принципи і норми МГП; особи та розпізнає об'єкти, які знаходяться під захистом МГП;

знає Женевські конвенції та Додаткові протоколи до них;

розуміє відмінність МГП від права людини.

називає умови відповідальності держав і фізичних осіб порушення міжнародного гуманітарного права.

 

 

 

Засоби і методи ведення воєнних дій.

 

Домедична допомога при опіках, тепловому та сонячному ударі, обмороженні, електротравмах, утопленні

 

 

Поняття про опіки. Характеристика термічних та  хімічних  опіків. Домедична допомога при термічних та хімічних опіках.

Знаннєвий і діяльнісний компонент

Учениця (учень):

класифікує опіки;

характеризує опіки;

називає порушення в організмі людини від дії електричного струму чи блискавки;

називає ускладнення опіків;

пояснює способи профілактики сонячного удару, відмороження та ураження електричним струмом;

розуміє періоди обмороження та стадії загального замерзання тіла;

розрізняє відмінність між ураженнями електричним струмом і блискавкою;

надає домедичну допомогу при тепловому та сонячному ударі, діях низьких температур, ураженні електричним струмом;

застосовує способи накладання пов’язок при опіках та відмороженнях;

пояснює особливості надання допомоги при утопленні.

 

 

 

Тепловий та сонячний удар, причини їх виникнення та симптоми розвитку. Домедична допомога при тепловому та сонячному ударах.

 

 

 

Обмороження та його періоди. Класифікація обмороження. Домедична допомога при обмороженнях

 

 

 

Дія електричного струму на організм людини. Електротравма. Надання домедичної допомоги при ураженні електричним струмом. Ураження блискавкою. 

 

 

 

Домедична допомога постраждалому при утопленні.

 

 

 

Підсумковий урок

 

Отруєння. Домедична допомога при отруєннях, укусах комах, змій та диких тварин

 

 

Поняття про отруту і отруєння. Причини та способи потрапляння отрути до організму, шляхи її виведення. Основні ознаки та класифікація отруєнь.

Учениця (учень):

класифікує отруєння організму людини;

наводить приклади згубного впливу отруйних речовин на організм людини;

характеризує профілактичні заходи отруєння хімічними речовинами, продуктами харчування тваринного та рослинного походження;

знає характеристику отруйних речовин хімічної зброї, знає їх дію на організм людини;

надає домедичну допомогу ураженнях небезпечними хімічними речовинами;

володіє навичками надання домедичної допомоги при отруєнні невідомою речовиною;

пояснює особливості укусів отруйних комах;

називає симптоми загального отруєння від укусу змій;

пояснює особливості укусів диких тварин.

 

 

 

Особливості функціонального отруєння нейротропними препаратами, алкоголем та нікотином.

 

 

 

Отруєння речовинами, що є хімічною зброєю. Заходи безпеки під час надання домедичної допомоги.

 

 

 

Отруйні комахи та наслідки їх укусів. Клінічна картина дії отрути комах.

 

 

 

Укуси отруйних змій. Симптоми загального отруєння від укусу змій. Домедична допомога. Укуси диких тварин, особливості надання домедичної допомоги.

 

Основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях

 

 

Основні принципи щодо захисту населення.  Повідомлення про загрозу і виникнення НС та постійного його інформування про наявну обстановку.

Учень (учениця):

характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, призначення та будову основних засобів індивідуального захисту органів дихання та шкіри, сигнали і порядок оповіщення населення про виникнення надзвичайних ситуацій і порядок дій при цьому, способи проведення евакуації населення;

вміє користуватися основними засобами індивідуального захисту органів дихання та шкіри.

класифікує обладнання та пояснює порядок використання інженерних споруд для захисту населення;

характеризує основні способи захисту населення в надзвичайних ситуаціях, способи проведення евакуації населення;

вміє користуватися медичними засобами захисту (аптечка індивідуальна, індивідуальний протихімічний пакет (ІПП), пакет перев’язувальний індивідуальний (ППІ);

пояснює правила безпеки під час захисту населення в надзвичайних ситуаціях,

характеризує способи проведення евакуації населення;

виконує алгоритм підготовки населення до евакуаційних заходів та розміщення населення.

 

 

 

Спостереження та контроль за ураженістю навколишнього середовища, продуктів харчування та сильнодіючими отруйними речовинами та біологічними препаратами.

 

 

 

Порядок дій в умовах   особливого періоду, під час артилерійського обстрілу, у натовпі, у разі виявленні підозрілого предмету. Надання екстреної психологічної допомоги (самодопомоги).

 

 

 

Складання та вміст тривожної валізи на випадок термінової евакуації або переходу до захисних споруд (підвалів, погребів тощо).

 

 

 

Види терористичних проявів та способи дій терористів. Захист від терористичних проявів та дії населення в умовах надзвичайних ситуацій 

 

 

 

Характеристика зон стихійного лиха. Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт.

 

 

 

Розшук уражених у завалах, а також в будинках, які пошкоджені і горять.

 

 

 

Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів.

 

 

 

Підсумковий урок

 

Домедична допомога в бойових умовах

 

 

Вступ до курсу тактичної медицини.  Причини превентивних смертей  при бойовій травмі. Етапи надання домедичної допомоги

Учениця (учень):

Учениця (учень):

розуміє особливості та відмінності надання допомоги в цивільних і тактичних умовах.

розрізняє етапи надання допомоги в умовах бойових дій.

дотримується плану дій під час надання допомоги під активним вогнем супротивника.

вміє розпізнати ознаки кровотечі, що загрожує життю.

володіє методами виносу та переміщення поранених  та вміє зупинити кровотечу, що загрожує життю, на етапі надання допомоги під активним вогнем противника.

знає алгоритм дій на етапі допомоги в зоні тактичних умов.

володіє технікою зупинки кровотеч, що загрожують життю.

володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів

вміє проводити повний огляд грудної клітки та використовувати оклюзійні наклейки.

вміє розпізнати ознаки напруженого пневмотораксу.

розуміє необхідність виявлення та зупинки інших зовнішніх  кровотеч.

вміє розпізнати дві головні ознаки геморагічного шоку в пораненого.

володіє технікою накладання шин та застосування жорсткого щитка при травмі ока.

визначає необхідність прийому набору пігулок для пораненого.

розуміє необхідність заходів з попередження гіпотермії.

вміє розпізнати ознаки черепно-мозкової травми.

розуміє важливість заповнення документації пораненого та підготовки до евакуації.

 

 

 

Надання допомоги на етапі під вогнем (CUF, Care Under Fire) План дій на етапі під вогнем.

 

 

 

Техніка виносу пораненого з небезпечної зони

 

 

 

Ознаки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі. Застосування турнікетів для кінцівок. Само- і взаємодопомога.

 

 

 

Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, Tactical Field Care) Загальновійськовий набір пігулок. Підготовка до евакуації. Документація.

 

 

 

Послідовність дій за алгоритмом «MARCH». Загальні причини зміни стану свідомості.

 

 

 

Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Принцип тампонування ран. Використання рекомендованих гемостатичних засобів. Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану

 

 

 

Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів. Виведення нижньої щелепи. Безпечне введення носового повітроводу.

 

 

 

Проникаючі поранення грудей. Огляд грудної клітки. Використання герметизуючих (оклюзійних) наклейок. Поранення легень. Напружений пневмоторакс

 

 

 

Повний огляд пораненого, зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч. Тактично значущі ознаки шоку в поранених. 

 

 

 

Надання домедичної допомоги при переломах, опіках, відмороженнях, проникаючому пораненні ока. Накладання шин. Застосування жорсткого щитка при травмі ока. Підсумковий урок

 

Навчально-тренувальні заняття (збори)

Розділ 1. Основи медичних знань і домедичної допомоги

Тема 2. Надання домедичної допомоги при раптовій зупинці серця

 

 

Особливості підтвердження зупинки серця.

Алгоритм проведення серцево-легеневої реанімації.

Алгоритм проведення серцево-легеневої реанімації з використанням автоматичного дефібрилятора.

 

Особливості підтвердження раптовій зупинці серця;

вміє визначати наявність дихання;

володіє навиками проведення штучного дихання та зовнішнього масажу серця;

вміє використовувати автоматичний дефібрилятор при проведенні серцево-легеневої реанімації.

 

 

 

Штучне дихання. Зовнішній масаж серця.

 

 

 

Засоби, які використовуються при проведенні серцево-легеневої реанімації.Надання постраждалому стабільного положення на боці.

 

Тема 3. Домедична допомоги при порушенні прохідності дихальних шляхів та інших невідкладних станах

 

 

Прийом Хеймліка, особливості використання. 

Діяльнісний компонент

Учениця (учень):

знає ознаки різних видів кровотеч;

вміє застосовувати кровоспинні джгути для зупинки масивної кровотечі;

вміє тампонувати рани при вузлових кровотечах;

знає особливості використання гемостатиків.

Діяльнісний компонент

Учениця (учень):

застосовує способи накладання шини з підручного матеріалу;

вміє накладати шини на верхню та нижню кінцівки;

надає домедичну допомогу при переломах та вивихах;

вміє накладати пов’язки на рани грудної клітки;

вміє накладати пов’язки на рани живота.

 

 

 

 

Способи зупинки зовнішньої артеріальної, венозної і капілярної кровотечі.

 

 

 

Зупинка артеріальної кровотечі з кінцівок і вузлової кровотечі. Місця затискання артерій. Порядок застосування джгута для зупинки крові. Тампонування ран при вузловій кровотечі.

 

 

 

Способи самодопомоги при зовнішніх кровотечах.

 

 

 

Заходи домедичної допомоги при переломах і вивихах.

Особливості накладання шин на верхню та нижню кінцівки.

 

 

 

Особливості накладання пов’язок на рани живота.

Особливості накладання пов’язок на рани грудної клітки.

 

 

 

Особливості переміщення постраждалих з травмами.

 

Розділ 4. Домедична допомога в бойових умовах

Тема 2. Надання домедичної допомоги в секторі обстрілу

 

 

Алгоритм з надання домедичної допомоги у секторі обстрілу.

Переведення пораненого в положення на боці (животі).

Діяльнісний компонент

Учениця (учень):

вміє переводити пораненого в положення на боці (животі);

володіє навичками зупинки кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок, за допомогою спеціальних джгутів.

 

 

 

Зупинка кровотечі з ран шиї, тулуба, кінцівок.

Зупинка кровотечі з ран верхньої та нижньої кінцівки кінцівок (взаємодопомога).

 

 

 

Зупинка кровотечі за допомогою спеціальних джгутів (самодопомога).

 

Тема 3. Надання допомоги в зоні тактичних умов

 

 

Способи та правила транспортування потерпілих при різноманітних ушкодження: перенесенням на руках, на плечах, на спині, з використанням носильних лямок і підручних засобів, на санітарних ношах.

Діяльнісний компонент

Учениця (учень):

вміє застосувати на практиці різні способи транспортування потерпілих при різноманітних ушкодженнях;

виконує алгоритм первинного огляду пораненого;

визначає ознаки життя;

вміє накладати пов’язки на грудну клітку, голову, живіт, джгут на кінцівки;

володіє навичками зупинки кровотечі з рани тулуба за допомогою гемостатичних засобів та кровотечі з рани кінцівки за допомогою спеціальних перев’язувальних пакетів

 

 

 

Алгоритм з надання домедичної допомоги у секторі укриття.

Первинний огляд пораненого, визначення ознак життя.

Переведення в стабільне положення.

 

 

 

Накладання пов’язки на грудну клітку, голову, живіт. Накладання джгута на кінцівки.

 

 

 

Зупинка кровотечі з рани тулуба за допомогою гемостатичних засобів (само- та взаємодопомога).

Зупинка кровотечі з рани кінцівки за допомогою спеціальних перев’язувальних пакетів (само-та взаємодопомога).

 

 

 

Контроль практичних навичок

 

 

 

 

Навчальна програма «ЗАХИСТ ВІТЧИЗНИ»  ДЛЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ СИСТЕМИ  ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ (РІВЕНЬ СТАНДАРТУ)

«Затверджено Міністерством освіти і науки України» (Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.3
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Коваленко Світлана Іванівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Уманець Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Хотинюк Тетяна Петрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Потапова Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
До підручника
Захист Вітчизни (рівень стандарту, академічний, профільний, для дівчат – Основи медичних знань) 11 клас (Гудима А.А., Пашко К.О., Герасимів І.М., Фука М..М.)
Додано
4 вересня 2021
Переглядів
8287
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку