Зарубіжна література, 5 клас
|
||
|
Тема |
Дата уроку |
1 |
Розділ 1. Вступ. Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги. |
|
2 |
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. (ТЛ) Фольклор, народна казка, сюжет, мандрівні сюжети. |
|
3 |
Урок розвитку мовлення 1 (усний). Літературний практикум за жанрами фольклору (прислів’я, приказки, загадки, пісні різних народів) |
|
4 |
Розділ 2. Скарбниця народних казок (4 год.) Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. |
|
5 |
Урок позакласного читання 1. Арабські казки. «Розповідь про царя Шахріяра» (МТ) Фільмографія. |
|
6 |
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (перша подорож). Утвердження духовної стійкості людини в образі Синдбада-Мореплавця. |
|
7 |
Природний світ крізь призму фольклору. Ідеї дружби, поваги до представників різних країн і народів, любові до батьківщини у казці «Синдбад-Мореплавець». |
|
8 |
Брати Грімм — відомі збирачі німецьких народних казок. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури |
|
9 |
«Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. (ТЛ) Мандрівні сюжети. |
|
10 |
Урок розвитку мовлення 2 (писемний). Персонажі казки "Пані Метелиця" як носії моральних цінностей. Складання порівняльної характеристики образів пасербиці та Рідної доньки ТЛ. Антитеза у казці. |
|
11 |
Діагностувальна робота № 1 (тестові завдання) |
|
12 |
Розділ 3. Літературні казки (14 годин). (ТЛ) Літературна казка, подібності й відмінності літературної казки від народної |
|
13 |
Г. К. Андерсен. Знайомство з письменником. |
|
14 |
Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Робота над змістом. |
|
15 |
Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці. |
|
16 |
Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності. |
|
17 |
Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору. |
|
18 |
О. Уайльд. Знайомство з письменником. |
|
19 |
О. Уайльд «Хлопчик-зірка». Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. |
|
20 |
О. Уайльд «Хлопчик-зірка». Фальшиві та справжні цінності. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Символічний зміст назви твору |
|
21 |
Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. Краса зовнішня та внутрішня. (ТЛ) Тема та ідея художнього твору, |
|
22 |
Р. Дал. Життя і творчість. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. (УС) Українські переклади літературних казок різних країн |
|
23 |
Р. Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі. |
|
24 |
Р. Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. |
|
25 |
Р. Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. (ЛК) Національні особливості літературних казок зарубіжних письменників. |
|
26 |
Діагностувальна робота № 2 (тестові завдання+відповіді на питання) |
|
27 |
Розділ 4. Слухаємо голоси природи (9 годин). Г. Гейне. Знайомство з письменником. |
|
28 |
Г. Гейне. «Задзвени із глибини…». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля. Вивчити вірш напам’ять |
|
29 |
Урок виразного читання. Складання партитури вірша. (ТЛ) Вірш, пейзаж |
|
30 |
Р. Кіплінг. Знайомство з письменником |
|
31 |
Урок позакласного читання 2. Р. Кіплінг. Казки про тварин. «Рікі-Тікі-Таві» |
|
32 |
Р. Кіплінг. «Рікі-тікі-таві». Робота над змістом. |
|
33 |
Підсумковий урок. Кінець першого семестру |
|
34 |
Р. Кіплінг. «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. |
|
35 |
Р. Кіплінг. «Мауглі». Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. |
|
36 |
Р. Кіплінг. «Мауглі». Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ. |
|
37 |
Е. Сетон-Томпсон. Знайомство з письменником. (ТЛ) Оповідання. |
|
38 |
Е. Сетон-Томпсон. «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. (ЛК) Описи природи, тварин у науково-популярних текстах, художній літературі та інших видах мистецтва. |
|
39 |
Е. Сетон-Томпсон. «Лобо». Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин. (МТ) Фільмографія |
|
40 |
Діагностувальна робота № 3 (тестові завдання+відповіді на питання) |
|
41 |
Розділ 5. Сила творчої уяви (9 год.) Льюїс Керролл . Знайомство з письменником |
|
42 |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Ознаки казки. Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. ТЛ. Поглиблення понять про казку (літературну), повість |
|
43 |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Персонажі, які оточують героїню. |
|
44 |
Льюїс Керролл. Льюїс Керролл . «Аліса в Країні Див». Ознаки казки. |
|
45 |
Урок розвитку мовлення 3 (усний). Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору |
|
46 |
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення й творчого ставлення до життя. |
|
47 |
Урок позакласного читання 3. Льюїс Керролл. «Аліса в Задзеркаллі». |
|
48 |
Елеонор Портер. «Поліанна». Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. |
|
49 |
Е. Портер. «Поліанна». Творча фантазія головної героїні. |
|
50 |
Е. Портер. «Поліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста |
|
51 |
Е. Портер. «Поліанна» Художні засоби розкриття образу Поліанни. |
|
52 |
Е. Портер. «Полліанна». Робота над змістом |
|
53 |
Діагностувальна робота № 4 (твір). Відгук на книгу |
|
54 |
Розділ 6. У вирі захопливих пригод (7 год.) Марк Твен. Знайомство з письменником. «Пригоди Тома Сойєра». |
|
55 |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Життя містечка і пригоди юних друзів. |
|
56 |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ дитинства в романі. ТЛ. Повість. |
|
57 |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр і Гекльберрі Фін |
|
58 |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Том Соєр і Беккі Тетчер. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. (ТЛ) Поглиблення понять: персонаж, герой/героїня літературного твору |
|
59 |
Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра» Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим. |
|
60 |
Урок розвитку мовлення 4 (писемний). Складання порівняльної характеристики образів |
|
61 |
Урок позакласного читання 4. П. Маар. Знайомство з письменником. «Що не день, то субота» |
|
62 |
П. Маар. «Що не день, то субота». Робота над змістом. |
|
63 |
П. Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. |
|
64 |
П. Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. |
|
65 |
Діагностувальна робота № 5 (тестові завдання+відповіді на питання) |
|
66 |
Розділ 7. Підсумки (2 год.) Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року |
|
67 |
Підсумки. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. |
|
68 |
Підсумки. Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами. |
|
69 |
Підсумки. Українські перекладачі творів зарубіжних письменників |
|
70 |
Підсумковий урок |
|