Календарне планування "Зарубіжна література" за програмою 2022 року, 5 клас

Про матеріал
Теми уроків за модельною навчальною програмою «Зарубіжна література. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори О. Ніколенко та ін., наказ МОНУ від 12.07. 2021 № 795). 2 уроки на тиждень. Для створення тематичних планів уроків у «Моїй школі».
Перегляд файлу

Зарубіжна література, 5  клас

 

 

Тема

Дата уроку

1

Розділ 1. Вступ. Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги.

 

2

Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. (ТЛ) Фольклор, народна казка, сюжет, мандрівні сюжети.

 

3

Урок розвитку мовлення 1 (усний). Літературний практикум за жанрами фольклору (прислів’я, приказки, загадки, пісні різних народів)

 

4

Розділ 2. Скарбниця народних казок (4 год.) Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

 

5

Урок позакласного читання 1. Арабські казки. «Розповідь про царя Шахріяра»  (МТ) Фільмографія.

 

6

Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (перша подорож). Утвердження духовної стійкості людини в образі Синдбада-Мореплавця.

 

7

Природний світ крізь призму фольклору. Ідеї дружби, поваги до представників різних країн і народів, любові до батьківщини у казці «Синдбад-Мореплавець».

 

8

Брати Грімм — відомі збирачі німецьких народних казок. Значення діяльності братів Я. і В. Ґрімм для розвитку європейської культури

 

9

 «Пані Метелиця». Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. (ТЛ) Мандрівні сюжети.

 

10

Урок розвитку мовлення 2 (писемний). Персонажі казки "Пані Метелиця" як носії моральних цінностей.  Складання порівняльної  характеристики образів пасербиці та Рідної доньки ТЛ. Антитеза у казці.

 

11

Діагностувальна робота № 1 (тестові завдання)

 

12

Розділ 3. Літературні казки (14 годин). (ТЛ) Літературна казка, подібності й

відмінності літературної казки від народної

 

13

Г. К. Андерсен. Знайомство з письменником.

 

14

Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Робота над змістом.

 

15

Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці.

 

16

Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Утвердження дружби та вірності.

 

17

Г. К. Андерсен. «Снігова королева». Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору.

 

18

О. Уайльд. Знайомство з письменником.

 

19

О. Уайльд «Хлопчик-зірка». Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами.

 

20

О. Уайльд «Хлопчик-зірка». Фальшиві та справжні цінності. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Символічний зміст назви твору

 

21

Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. Краса зовнішня та внутрішня. (ТЛ) Тема та ідея художнього твору,

 

22

Р. Дал. Життя і творчість. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. (УС) Українські переклади

літературних казок різних країн

 

23

Р. Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика». Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі.

 

24

Р. Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика».  Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини.

 

25

Р. Дал. «Чарлі і шоколадна фабрика».  Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. (ЛК) Національні особливості літературних казок зарубіжних письменників.

 

26

Діагностувальна робота № 2 (тестові завдання+відповіді на питання)

 

27

Розділ 4. Слухаємо голоси природи (9 годин). Г. Гейне. Знайомство з письменником.

 

28

Г. Гейне. «Задзвени із глибини…». Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля. Вивчити вірш напам’ять

 

29

Урок виразного читання. Складання партитури вірша. (ТЛ) Вірш, пейзаж

 

30

Р. Кіплінг. Знайомство з письменником

 

31

Урок позакласного читання 2. Р. Кіплінг. Казки про тварин. «Рікі-Тікі-Таві»

 

32

Р. Кіплінг. «Рікі-тікі-таві». Робота над змістом.

 

33

Підсумковий урок. Кінець першого семестру

 

34

Р. Кіплінг. «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі.

 

35

Р. Кіплінг. «Мауглі». Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.

 

36

Р. Кіплінг. «Мауглі». Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.

 

37

Е. Сетон-Томпсон. Знайомство з письменником. (ТЛ) Оповідання.

 

38

Е. Сетон-Томпсон. «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. (ЛК) Описи природи, тварин у науково-популярних текстах, художній літературі та

інших видах мистецтва.

 

39

Е. Сетон-Томпсон. «Лобо». Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин. (МТ) Фільмографія

 

40

Діагностувальна робота № 3 (тестові завдання+відповіді на питання)

 

41

Розділ 5. Сила творчої уяви (9 год.) Льюїс Керролл . Знайомство з письменником

 

42

Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Ознаки казки. Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди. ТЛ. Поглиблення понять про казку (літературну), повість

 

43

Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Персонажі, які оточують героїню.

 

44

Льюїс Керролл. Льюїс Керролл . «Аліса в Країні Див».  Ознаки казки.

 

45

Урок розвитку мовлення 3 (усний). Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див». Особливості художньої мови твору

 

46

Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див».  Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення й творчого ставлення до життя.

 

47

Урок позакласного читання 3. Льюїс Керролл. «Аліса в Задзеркаллі».

 

48

Елеонор Портер. «Поліанна». Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще.

 

49

Е. Портер. «Поліанна». Творча фантазія головної героїні.

 

50

Е. Портер. «Поліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста

 

51

Е. Портер. «Поліанна» Художні засоби розкриття образу Поліанни.

 

52

Е. Портер. «Полліанна». Робота над змістом

 

53

Діагностувальна робота № 4 (твір). Відгук на книгу

 

54

Розділ 6. У вирі захопливих пригод (7 год.) Марк Твен. Знайомство з письменником. «Пригоди Тома Сойєра».

 

55

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Життя містечка і пригоди юних друзів.

 

56

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Світ дитинства в романі. ТЛ. Повість. 

 

57

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Том Сойєр і Гекльберрі Фін

 

58

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра». Том Соєр і Беккі Тетчер. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими. (ТЛ) Поглиблення понять: персонаж, герой/героїня літературного твору

 

59

Марк Твен. «Пригоди Тома Сойєра» Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.

 

60

Урок розвитку мовлення 4 (писемний). Складання порівняльної  характеристики образів

 

61

Урок позакласного читання 4. П. Маар. Знайомство з письменником. «Що не день, то субота»

 

62

П. Маар. «Що не день, то субота». Робота над змістом.

 

63

П. Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.

 

64

П. Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості. 

 

65

Діагностувальна робота № 5 (тестові завдання+відповіді на питання)

 

66

Розділ 7. Підсумки (2 год.) Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року

 

67

Підсумки. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні.

 

68

Підсумки. Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами.

 

69

Підсумки. Українські перекладачі творів зарубіжних письменників

 

70

Підсумковий урок

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Михайлова Людмила
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гладкая Виктория
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 серпня 2022
Переглядів
16966
Оцінка розробки
4.7 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку