5 клас, зарубіжна література
(Рекомендована кількість годин: 1,5 год. на тиждень (52,5 год. за навчальний рік))
Складено відповідно до програми: Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5–6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Ніколенко О.М., Ісаєва О.О., Клименко Ж.В., Мацевко-Бекерська Л.В., Юлдашева Л.П., Рудніцька Н.П., Туряниця В. Г., Тіхоненко С.О., Вітко М.І., Джангобекова Т.А.) Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795)
Теорія літератури (ТЛ)
Література і культура (ЛК)
Україна і світ (УС)
Медіатекст (МТ)
Контрольні роботи – 4 год.
Розвиток мовлення – 4 год.
Позакласне читання – 4 год.
№ з/п |
Тема
|
К-сть годин |
Дата |
Примітка |
І семестр Вступ. Роль книжки в третьому тисячолітті Учень/учениця І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації у різних комунікативних ситуаціях визначає мету (провідну думку) почутого та/або прочитаного висловлювання та його форму (монолог/діалог); формулює і відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного повідомлення; відтворює усно (творчо переказує (повністю або частково), коментує, інтерпретує) почутий та/або прочитаний текст. ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів характеризує, обговорює порушені в художньому тексті/медіатексті теми й проблеми читання, діалогу з книжкою, формування якостей творчого читача/читачки; проєктує власний або відомий життєвий досвід на порушені в тексті проблеми; висловлює в усній формі власні думки, почуття і враження, викликані прочитаними раніше творами зарубіжної літератури, розмірковує про користь паперових та електронних книг. ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі створює власні міркування про улюблену книжку у вигляді мінітвору або посту для соцмереж; дискутує (очно або в онлайн-середовищі) на тему читання та вибору художньої літератури, порівнює позиції учасників дискусії, обстоює власну позицію. IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення вирізняє окремі мовні явища у своєму та чужому мовленні, пояснює їх. |
||||
1
|
Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги. (ТЛ) Зарубіжна література. (ЛК) Роль художньої літератури в житті людини та сучасному суспільстві. Уривок із лекції Ніла Ґеймана «Чому наше майбутнє залежить від читання». (УС) Українські ресурси (друковані, цифрові та ін.) художніх творів для школярів. (МТ) Бібліотеки в медіапросторі. Популяризація читання художньої літератури медійними засобами. Кінофільм «Чорнильне серце» (режисер Ієн Софтлі, Німеччина, Велика Британія, США, 2008) https://uakino.club/filmy/genre_adventure/2768-chornilne-serce.html |
1 |
|
|
СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації у різних комунікативних ситуаціях стисло переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту, акцентує увагу на окремих деталях; перефразовує репліки в діалозі персонажів; унаочнює та візуалізує зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту (малюнки, комікси тощо) для відтворення змісту. ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів визначає головну і другорядну інформацію у прочитаному тексті; формулює тему та основну думку художнього тексту/медіатексту; проводить паралелі між образами та ситуаціями, зображеними в художньому тексті/медіатексті і власним життєвим досвідом; висловлює в усній та/або письмовій формі власні почуття, враження, викликані прочитаним художнім текстом/медіатекстом, а також своє ставлення до зображених у тексті людей, подій, ситуацій, явищ тощо; переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання. ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі створює власне висловлення про вчинок/вчинки персонажа(ів), враховуючи основні засади академічної доброчесності; складає та оформлює власне висловлення згідно з усталеними нормами сучасної української мови; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення. IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення виокремлює та розрізняє в художніх текстах мовні одиниці різних рівнів (частини мови, форми слова, словосполучення, речення тощо), визначає їхню роль у характеристиці персонажів, розкритті подій і явищ; відтворює окремі художні засоби для втілення власних творчих намірів (створення стилізації казки або фанфіку). |
||||
2 |
Казки народів світу: різновиди, ознаки, загальнолюдські ідеали та національна самобутність. Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Порівняльна характеристика Чандарави (індійська народна казка «Фарбований шакал») та Лиса Микити (казка І. Франка «Фарбований Лис»). (ТЛ) Фольклор, народна казка. Казки про тварин (УС) Українські народні казки. Подібні образи в зарубіжних та українських казках. Казка І. Франка «Фарбований Лис» (ЛК) Культурні традиції, національні особливості світосприймання в казках різних країн і народів. Ілюстрації до казки І. Франка українських художників Перевірка знань: https://cutt.ly/pYyAFT0 |
1 |
|
|
3 |
Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Утілення в образі Іссумбосі чесності, любові до праці, кмітливості й відваги. Національний колорит японських казок. (УС) Подібні образи в зарубіжних та українських казках. Казка «Івасик-Телесик» (ЛК) Ілюстрації до казки «Івасик-Телесик» Перевірка знань: https://cutt.ly/dYyABe6 https://vseosvita.ua/test/hra-tak-chy-ni-za-kazkamy-farbovanyi-shakal-ta-issumbbosi-abo-khlopchyk-mizynchyk-968275.html |
1 |
|
|
4 |
ПЧ №1. Японська народна казка «Момотаро, або Хлопчик-Персик». Теми дружби, сміливості, зв’язку з природою в казці. (УС) Подібні образи в зарубіжних та українських казках. Казка «Котигорошко» (ЛК) Ілюстрації до казки «Котигорошко» (МТ) https://cutt.ly/WWXWomr |
1 |
|
|
5 |
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. (ТЛ) Чарівна казка, чарівні події, герої, предмети Перевірка знань: https://naurok.com.ua/test/penzlik-malyana-1617809.html https://cutt.ly/rYyA0Aq |
1 |
|
|
6 |
ПЧ №2. Китайська народна казка «Червоний ліхтарик». Випробування духовної сутності людини у творі. Слова й учинки героїв та героїні казки. https://cutt.ly/HTMSPRE |
1 |
|
|
7 |
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (перша подорож). Утвердження духовної стійкості людини в образі Синдбада-Мореплавця. (УС) Любов до батьківщини. Гостинність, повага до представників різних країн і віросповідань (ЛК) Фільмографія: «Сьома подорож Синдбада» (режисер Н. Юран, США, 1958), «Пригоди Синдбада» (режисер Ад Нах, США, 1998) Перевірка знань: https://cutt.ly/wYyA3F7 |
1 |
|
|
8 |
Брати Я. і В. Ґрімм. «Пані Метелиця». Зіставлення образів героїнь казки. Утвердження у творі доброти, працьовитості, справедливості. (ТЛ) Фольклористика. Фольклористи (УС) Ідея туги за рідним домом. Подібність образів у зарубіжних і українських казках. «Дідова дочка і бабина дочка» (ЛК) Фільмографія: «Пані Метелиця» (режисер Г. Кольдиць, НДР, 1963) (МТ) https://cutt.ly/VWXWse1 Перевірка знань: https://cutt.ly/DYyA7CT |
1 |
|
|
9 |
РМ № 1 (п). Письмовий переказ змісту вивченої упродовж теми казки (навчальний переказ). |
1 |
|
|
10 |
Контрольна робота №1 за розділами «Вступ. Казки народів світу (індійська, японська, китайська, арабська, німецька)» (тестування) |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації у різних комунікативних ситуаціях вичерпно відповідає на запитання за змістом почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; самостійно складає простий план почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; у разі потреби грамотно перепитує співрозмовника (формулює відповідні запитання) для уточнення важливих для розуміння почутого та/або прочитаного деталей; вибірково переказує (усно) зміст почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту; передає з використанням окремих способів і засобів візуалізації (у формі малюнка, постера, фотоколажу або ін.) враження від почутого та/або прочитаного художнього тексту/медіатексту. ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів читає тексти у різний спосіб (оглядово, вибірково, з коментуванням, в особах тощо) відповідно до мети читання; проєктує власний або відомий життєвий досвід на порушені в художньому тексті/медіатексті проблеми; визначає спільні та різні елементи змісту і форми у фольклорних і літературних казках; характеризує емоційний стан літературних персонажів, їхню поведінку та вчинки; переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання; творчо опрацьовує прочитаний художній текст/медіатекст, у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів тощо. ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі створює письмові тексти (коментар, пост для соцмереж щодо прочитаного твору або ін.), зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; добирає доречні засоби мовної виразності для оформлення власного висловлення; знаходить і виправляє недоліки та помилки в будові і мовному оформленні власного висловлення; аналізує зміст написаного з погляду цілісності та повноти викладу; коригує текст на основі проведеного аналізу. IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні, обґрунтовуючи зроблений вибір. |
||||
11 |
Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки. Ганс Крістіан Андерсен. Казка «Снігова королева». Боротьба добра і зла у творі. Історія чарівного дзеркала. Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Характеристика образу дівчинки. (ТЛ) Літературна казка. Автор твору, письменник. Авторський твір (ЛК) Фільмографія: казкові сюжети Г. К. Андерсена в мультиплікації |
1 |
|
|
12 |
Утвердження дружби та вірності у казці Г.К. Андерсена «Снігова королева». Чарівний світ твору. (ТЛ) Тема, ідея художнього твору https://cutt.ly/5OVWuh4 |
1 |
|
|
13 |
Оскар Уайльд. «Хлопчик-зірка». Основний конфлікт. Символічний зміст назви твору. Динаміка образу головного героя, його стосунки з матір’ю та іншими персонажами. Шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. (УС) Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві (ЛК) Національні особливості літературних казок зарубіжних письменників https://cutt.ly/cEl6N5x |
1 |
|
|
14 |
РМ №2 (у). Фальшиві та справжні цінності. Любов до матері – одна з визначальних цінностей життя. Краса зовнішня та внутрішня. (ТЛ) Протиставлення Перевірка знань: https://cutt.ly/pYySwQ8 |
1 |
|
|
15 |
Контрольна робота №2 за творчістю Г. К. Андерсена, О.Уайльда (тестування) |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
16 |
Узагальнення вивченого упродовж І семестру |
1 |
|
|
ІІ семестр |
||||
17 |
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки. (УС) Українські національні ласощі |
1 |
|
|
18 |
Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини. Образи дітей і дорослих у повісті-казці «Чарлі і шоколадна фабрика». (ЛК) Фільмографія: «Чарлі і шоколадна фабрика» (режисер Т.Бертон, США, Велика Британія, 2005) |
1 |
|
|
19 |
Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі «Чарлі і шоколадна фабрика». Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору. Перевірка знань: https://cutt.ly/MYySt0b |
1 |
|
|
20-21 |
ПЧ №3. Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Пеппі Довгапанчоха». Дивовижний світ мрій і пригод Пеппі та її друзів у повісті «Пеппі Довгапанчоха». Безжурний характер і винахідливість Пеппі, її вміння перетворювати життя на диво. (УС) Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві. (ЛК) Фільмографія: «Пеппі Довгапанчоха» (режисер У.Хелльбум, Швеція, Німеччина, 1969) (МТ) https://cutt.ly/sEcp7Ni |
2 |
|
|
22 |
Контрольна робота № 3 за розділом «Літературні казки світу» (тестування) |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації у різних комунікативних ситуаціях знаходить у почутому та/або прочитаному повідомленні (художньому тексті/медіатексті) відповіді на поставлені запитання; визначає ключові слова в почутому та/або прочитаному повідомленні (науково-популярному тексті, художньому тексті, медіатексті); формулює тему та ідею почутого та/або прочитаного повідомлення (художнього тексту/медіатексту); визначає основну і другорядну інформацію, мікротеми, важливі деталі в художньому тексті/медіатексті; розповідає про власний емоційний стан, описуючи окремі відтінки настрою, почуттів, переживань, які виникли в результаті сприймання художнього тексту/медіатексту; регулює власні емоції під час художньої декламації. ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів знаходить у тексті відому і нову інформацію; розрізняє тексти різних стилів, типів і жанрів (науково-популярний текст, вірш, казка, оповідання) у контексті авторського задуму; розпізнає виражальні засоби (пейзаж), використовує окремі з них; переказує зміст художнього тексту/медіатексту у різний спосіб відповідно до завдання; творчо опрацьовує прочитаний текст (художній текст/медіатекст), у разі потреби змінюючи персонажів, додаючи окремі епізоди, переказуючи прочитане з позиції одного з персонажів тощо. ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі створює невеликі типові повідомлення на спеціальних (захищених) цифрових сервісах і в соціальних мережах; дискутує (очно або в онлайн-середовищі) на теми, пов’язані з прочитаними творами, переглянутими фільмами; дотримується норм етикету під час онлайн-спілкування. IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення порівнює художні та науково-популярні тексти про тварин і явища природи, виявляючи в них певні мовні та стильові ознаки. |
||||
23 |
Зарубіжні поети про природу: Й.В. Ґете («Нічна пісня подорожнього»), Г. Гейне («Задзвени із глибини...»). Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля. (ТЛ) Вірш. Пейзаж. Оригінал і переклад (УС) Українські переклади поезій (ЛК) Пейзажі в різних видах мистецтва |
1 |
|
Напам’ять обидві поезії |
24 |
Дж. Кітс (1795-1821) («Про коника та цвіркуна»). Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів про природу Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва. https://cutt.ly/kUbI7xG |
1 |
|
|
25 |
Редьярд Кіплінг. «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі. (УС) Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві (ЛК) Фільмографія: «Книга Джунглів» (режисер Дж. Фавро, США, 2016) |
1 |
|
|
26 |
Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис. Закони джунглів і цінності людського життя. (ЛК) «Мауглі» (режисер Е. Серкіс, США, 2018) |
1 |
|
|
27 |
Закони джунглів і цінності людського життя в оповіданнях Р. Кіплінга про Мауглі. (ТЛ) Персонаж, герой/героїня літературного твору |
1 |
|
|
28 |
Ідея відповідальності людини за природний світ у творі Р. Кіплінга. (МТ) https://cutt.ly/PT96x9N |
1 |
|
|
29 |
Ернест Сетон-Томпсон «Лобо». Авторські спостереження за світом природи. (ТЛ) Письменник-анімаліст. Анімалістика (ЛК) Описи природи, тварин у науково-популярних текстах, художній літературі та інших видах мистецтва |
1 |
|
|
30 |
Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання «Лобо», авторських характеристиках. (УС) Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві (ЛК) Фільмографія: «Лобо» (режисери Джеймс Алгар, Джек Коуффер, США, 1962), «Лобо» (режисер Стів Гудер, США, 2007) |
1 |
|
|
31 |
Утвердження в оповіданні «Лобо» ідеї гуманного ставлення людей до тварин. (ТЛ) Оповідання (ЛК) «Хроніки тварин Сетона» (режисер Т. Сирато, Японія, 1989) Перевірка знань: https://cutt.ly/hYySpuK |
1 |
|
|
32 |
Контрольна робота № 4 за розділом «Слухаємо голоси природи» (тестування) |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації у різних комунікативних ситуаціях аргументовано зіставляє почуте та/або прочитане із життєвим досвідом; виявляє взаємозв’язок змісту або інших компонентів літературного твору (цитат, уривків, епізодів, вчинків персонажів тощо) із власними потребами для особистісного розвитку; розповідає про власний емоційний стан під час сприймання художнього тексту/медіатексту. ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів визначає порушені в художньому тексті/медіатексті проблеми, характеризує і співвідносить їх із сучасністю; формулює тему та основну думку художнього тексту/медіатексту; виокремлює в художньому тексті мікротеми, коментує їх; проєктує власну поведінку в ситуаціях, подібних до тих, що зображені в художньому тексті/медіатексті. ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі записує власні міркування про прочитані твори та інформацію про них з інших джерел (зокрема цифрових), створюючи постер за прочитаним твором; висловлюється в захищеному цифровому середовищі щодо проблем, які порушуються у художніх творах. IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення порівнює літературних персонажів за визначеними ознаками, зокрема характеризує їхні вчинки, ставлення до інших, особливості їхньої мови тощо. |
||||
33 |
Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Творча історія книги. Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди. Персонажі, які оточують героїню. (ТЛ) Поглиблення понять про казку (літературну) (ЛК) Фільмографія: «Аліса у Дивокраї» (режисер Є. Пружанський, Україна (1981) |
1 |
|
|
34 |
Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення й творчого ставлення до життя. Особливості художньої мови твору «Аліса в Країні Див». Ознаки казки. (ТЛ) Початкові поняття про фантастику (УС) Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві (ЛК) «Аліса у Дивокраї» (режисер Т. Бертон, США, 2010), «Аліса у Дивокраї» (режисер Г.Ласке, США, 1951) Перевірка знань: https://cutt.ly/pYySfpm |
1 |
|
|
35 |
РМ № 3 (п). Складання плану до образу героїні. |
1 |
|
|
36-37 |
ПЧ №3. Ернст Теодор Амадей Гофман «Лускунчик і Мишачий король». Реальний світ і вигадка в казці. Характер головної героїні (Марі). Фантастичні перетворення персонажів. Битва добра і зла. Символічний образ Різдва, різдвяної ялинки. Ідеї добра, людяності, любові. Значення мрії в житті людини. (УС) Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві (ЛК) Фільмографія: балет «Лускунчик» на музику П. Чайковського. «Лускунчик і чотири королівства» (режисер Л. Гальстрем, США, 2018) https://cutt.ly/6U6Tqc2 |
2 |
|
|
38 |
Елеанор Портер «Поліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). Щирість, мужність і оптимізм Поліанни. |
1 |
|
|
39 |
Творча фантазія головної героїні, позитивний вплив Поліанни на життя міста, долю інших людей. (ТЛ) Портрет (ЛК) Фільмографія: «Поліанна» (режисер Д.Свіфт, США, 1960), «Поліанна» (режисер С. Хардінг, Велика Британія, 2003) |
1 |
|
|
40 |
Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Поліанною. (УС) Переклади творів українською мовою Перевірка знань: https://cutt.ly/IYySm2D |
1 |
|
|
41 |
РМ №4 (у). Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще. |
1 |
|
|
У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації у різних комунікативних ситуаціях розпізнає в почутому та/або прочитаному художньому тексті/медіатексті факти, судження та аргументи; використовує елементи конспектування (зокрема визначає ключові слова та фрази в почутому та/або прочитаному повідомленні); відтворює основні думки і факти, окремі висловлювання персонажів у літературному творі, що розкривають зміст почутого та/або прочитаного повідомлення; визначає спільне і різне в повідомленнях літературних персонажів (героїв/героїнь). ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів пояснює вплив прочитаного художнього тексту/медіатексту на формування власного естетичного смаку, читацьких інтересів; розкриває актуальність літературних творів у контексті викликів сучасності та власних життєвих потреб; аргументує власну оцінку прочитаного художнього тексту/медіатексту, наводячи доречні цитати; фіксує елементи художнього тексту/медіатексту, оптимізуючи написане за допомогою окремих графічних позначок (у формі коміксу, аніме або ін.). ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі доповнює та/або замінює окремі частини тексту відповідно до теми і мети висловлення; удосконалює письмовий текст (власний і чужий); визначає способи виправлення помилок у власному мовленні; демонструє здатність до конструктивної взаємодії у процесі редагування. IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення порівнює окремі елементи художніх текстів; творчо використовує мовні засоби, обираючи із запропонованих варіантів доречні нестандартні рішення, обґрунтовуючи зроблений вибір. |
||||
42 |
Марк Твен «Пригоди Тома Соєра». Світ дитинства в романі. (УС) Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві (ЛК) Художні твори для дітей і про дітей у сучасному мистецтві |
1 |
|
|
43 |
Соєр і Гекльберрі Фінн. Том Соєр і Беккі Тетчер. Життя містечка і пригоди юних друзів. |
1 |
|
|
44 |
Мрії Тома Соєра, його витівки, бажання самоствердитися. |
1 |
|
|
45 |
Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим. (ТЛ) Повість Перевірка знань: https://cutt.ly/kYySYse |
1 |
|
|
46 |
Туве Янсон (1914-2001). «Капелюх чарівника». Чарівність художнього світу твору. Особливості вигаданого світу Долини мумі-тролів. (УС) Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві (ЛК) Фільмографія: «Щасливе сімейство мумі-тролів» (режисер Х.Сайто, М. Кодзіма, Японія, Фінляндія, Нідерланди, 1990) https://cutt.ly/AOVWKsC |
1 |
|
|
47 |
Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей. (ЛК) «Долина мумі-тролів» (режисер С. Бокс, Д.Роббі, Фінляндія, Велика Британія, 2019) |
1 |
|
|
48-50 |
ПЧ №4. Маар. «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору. Реальне і фантастичне у творі. Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії. https://cutt.ly/dOVW5F7 |
2 |
|
|
51 |
Контрольна робота № 5 за розділом «Сила творчої уяви. У вирі захопливих пригод» (тестування) |
1 |
|
|
|
Тематичне оцінювання |
|
|
|
Підсумки І. Взаємодія з іншими особами усно, сприймання і використання інформації у різних комунікативних ситуаціях створює самостійно (або спільно з іншими) усне повідомлення на обрану тему на підставі зібраної інформації, розрізняє відому і нову для себе інформацію, її користь для себе й співрозмовників; наводить аргументи і приклади (цитати з художнього тексту/ медіатексту) на підтвердження власної позиції; доброзичливо висловлює своє ставлення до думок інших осіб, зважаючи на неповноту або суперечливість почутої інформації. ІІ. Аналіз, інтерпретація, критичне оцінювання інформації в текстах різних видів описує свої літературні вподобання, наводячи приклади з прочитаних творів; створює текст за визначеними характеристиками на основі графічної інформації. ІІІ. Висловлювання думок, почуттів, ставлень, письмова взаємодія з іншими особами, зокрема в цифровому середовищі взаємодіє з іншими особами в цифровому середовищі – спільно створює та презентує інформацію про художні твори у довільно обраний спосіб (буктрейлер, аудіо- чи відеозапис власного виступу тощо). IV. Дослідження літературних і мовних явищ, читацької діяльності та індивідуального мовлення створює індивідуально або спільно з іншими плакат (або презентацію) про улюбленого письменника/письменницю з використанням творів мистецтва. |
||||
52 |
Повторення вивченого матеріалу за 5 клас. Художні твори класики й сучасності, прочитані впродовж навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів. Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. (УС) Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві |
1 |
|
|