Зарубіжна літ-ра 5 клас
(1,5 год. на тиждень)
До Модельної навчальної програми «Зарубіжна література. 5-6 класи» (авт. Богданець-Білоскаленко Н. І., Снєгірьова В. В., Фідкевич О. Л.), рекомендованої Міністерством освіти і науки України Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 29.09.2021 № 1031).
ЗА ПРОГРАМОЮ |
ЗАПЛАНОВАНО |
Всього: 52 години І семестр – 24 год. ІІ семестр – 28 год. |
Всього: І семестр – 23 години ІІ семестр |
№ |
Дата |
Тема уроку |
|
Тема. Вступ. Казки народів світу (10 год.) |
|||
1. |
|
|
Зміст навчального предмета «Зарубіжна література». Роль книжки в сучасному житті. |
2. |
|
|
Значення творів зарубіжних письменників для сучасних читачів. Види читання в цифрову епоху. (Розповідь - самопрезентація «Я читач/читачка». Фотоколаж улюблених книжок художньої літератури, малюнків за улюбленими літературними творами.) |
3. |
|
|
Фольклор, його характерні ознаки. Жанрова специфіка фольклорної казки. Різновиди казок, їхні характерні ознаки. |
4. |
|
|
Німецька народна казка «Пані Метелиця». Антитеза як композиційний елемент казки. |
5. |
|
|
«Пані Метелиця». Відображення у казці народних ідеалів: прославлення доброти, працьовитості, справедливості і засудження жадібності, лінощів, пихи. |
6. |
|
|
Французька народна казка «Дроворубова донька». Своєрідність інтерпретації у казці мандрівного сюжету «красуня і чудовисько». Чарівні елементи в казці. |
7. |
|
|
«Дроворубова донька». Поєднання в образі героїні краси зовнішньої і внутрішньої. Утвердження ідеї активного добра. |
8. |
|
|
Арабська народна казка «Синдбад-Мореплавець» (1 подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. |
9. |
|
|
«Синдбад-Мореплавець». Ідеї дружби, поваги до представників різних країн і народів, любові до батьківщини. |
10. |
|
|
Контрольна робота (тест). |
Тема. Літературна казка. ( 9 год.) |
|||
11. |
|
|
Ганс Крістіан Андерсен «Снігова королева» (5 ГОД) Чарівний світ твору. Образи скандинавського фольклору. Роль фантастики. |
12. |
|
|
«Снігова королева». Стислий переказ епізоду за вибором учнів. |
13. |
|
|
«Снігова королева». Боротьба добра і зла у казці. |
14. |
|
|
«Снігова королева». Торжество самовідданої дружби в казці. |
15. |
|
|
Розповідь про улюбленого героя / героїню казки (усно). |
16. |
|
|
О. Уайльд. «Хлопчик-Зірка». Сюжет твору. Основний конфлікт. |
17. |
|
|
«Хлопчик-Зірка». Еволюція образу головного героя: шлях Хлопчика-Зірки від егоїзму й байдужості до відкриття в собі любові й милосердя. |
18. |
|
|
«Хлопчик-Зірка». Хибні та справжні цінності. Краса зовнішня та внутрішня. Символічний зміст назви твору. |
19. |
|
|
Контрольна робота (тест). |
Тема. Реальність і вигадка в художній літературі (11 год. = 4+7 (ІІ сем.)) |
|||
20. |
|
|
Р. Е. Распе «Пригоди барона Мюнхгаузена». Життєствердний образ барона Мюнхгаузена. Вигадані ним історії, поєднання в них правдоподібності й уяви. |
21. |
|
|
«Пригоди барона Мюнхгаузена». Використання в розповідях героя комічних елементів, фантастики, гіперболи та інших художніх засобів. |
22. |
|
|
Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див» (1-3 розд.) Аліса, світ її уяви та захопливі пригоди. |
23. |
|
|
«Аліса в Країні Див». Персонажі, які оточують героїню. |