Календарне планування створене з метою допомогти вчителю-філологу легко зорієнтуватися у видах робіт та формах контролю, згідно з дійсною програмою на 2018-2019 н. р.
Українська література 6 клас
Календарне планування з української літератури на 20__ - 20__ навчальний рік
6 КЛАС
(70 год, 2 год на тиждень)
За програмою Українська література. 5 − 9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р. В. Мовчан та ін. К. : Освіта, 2013.
За підручником: Л. Т. Коваленко. Підручник «Українська література» для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ. : «Освіта», 2014 рік.
Семестри |
І |
Дата |
ІІ |
Дата |
||||||||||
Контрольні роботи у формі |
3 |
|
3 |
|
||||||||||
у формі: |
|
|
||||||||||||
|
1 |
|
|
|
1 |
|
||||||||
|
2 |
2 |
|
|
||||||||||
Уроки розвитку мовлення (РМ) |
2 (у+п) |
|
|
2 (у+п) |
|
|
||||||||
Уроки позакласного читання (ПЧ) |
2 |
|
|
2 |
|
|
||||||||
Література рідного краю (ЛРК) |
2 |
|
|
2 |
|
|
||||||||
Виразне читання (УВЧ) |
1 |
|
1 |
|
||||||||||
Перевірка зошитів |
4 |
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|||||||||||||
Напамя’ть
|
Дата |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
№ з/п |
К-сть годин |
Дата, клас |
Тема уроку
|
Д/з, повторення, примітки |
|
|
|
||||
|
|
|
|
І СЕМЕСТР Вступ |
|
1 |
1 |
|
|
Книжка в житті людини. Книги в Київській Русі. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору. |
|
Календарно-обрядові пісні |
|||||
2 |
1 |
|
|
Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди. ТЛ: народна пісня
|
|
3 |
1 |
|
|
Пісні літнього циклу. Русальні: «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору»; купальські: «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло,купайло»; жниварські: «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька».
|
|
4 |
1 |
|
|
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить». Колядки: «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!». Щедрівки: «Засівна», «Нова радість стала», «Щедрик, щедрик, щедрівочка». |
|
5 |
1 |
|
|
Пісні весняного циклу. Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «Кривий танець». ТЛ: повтори (рефрен), анафора.
|
|
6-7 |
2 |
|
|
Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Провідні мотиви, лексичні особливості колискових. ТЛ: колискова.
|
|
8 ПЧ№1 |
1 |
|
|
Урок позакласного читання №1. Українські народні перекази та легенди: «Скелі Мангупа», «Шандровський соляний колодязь». |
|
9 РМ№1 (ус.) |
1 |
|
|
РМ №1. Конкурс на кращого читця улюбленої пісні із календарно-обрядової творчості.
|
|
10 ЛРК№1 |
1
|
|
|
Література рідного краю № 1. Пісні рідного краю. Дніпропетровщина. |
|
11 КР1 ТО1 |
1 |
|
|
Контрольна робота №1 з теми «Загадково прекрасна і славна давнина України (календарно-обрядові пісні, народні колискові пісні)» (тестові завдання). |
|
Пісні літературного походження. |
|||||
12 |
1 |
|
|
Специфіка пісень літературного походження. «Ще не вмерла України» П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої держави. Історія створення національного гімну. Значення національного гімну в житті українського народу. TЛ: гімн.
|
|
13 |
1 |
|
|
О.Кониський, М.Лисенко. «Молитва» - духовний гімн України. Зв'язок народної легенди про дівчину-Україну з «Молитвою» О.Кониського. Виразне читання і коментування пісні.
|
|
14 |
1 |
|
|
С.Чарнецький, Г.Труха. «Ой у лузі червона калина похилилася» – пісня, що стала народною. Провідні мотиви, роль символів у пісні. Виразне читання і коментування пісні.
|
|
15 ЛРК№2 |
1 |
|
|
Література рідного краю № 2. Тема малої Батьківщини як складової частини України. Рід, родина, спадкоємність поколінь у творах письменників Дніпропетровщини. |
|
16 |
1 |
|
|
Микола Вороний. Коротко про письменника. «Євшан-зілля». Історична основа, зв'язок з літописною легендою. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі. Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю. ТЛ: ліро-епічний твір, поема.
|
|
17 |
1 |
|
|
Микола Вороний. «Євшан-зілля». Образи юнака-половця, старого хана і гудця-акина. Актуальність поеми. Значення історичної пам’яті для кожної людини як усвідомлення приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині. ТЛ: ліричний герой.
|
|
18 |
1 |
|
|
Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі. Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море…»). Роль художніх засобів у вірші.
|
|
19
|
1 |
|
|
Тарас Шевченко. Поема «Іван Підкова» (без вступу). Історична основа поеми. Патріотичні мотиви твору. Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Особливості художніх засобів у зображенні штормового моря, бою. |
|
20 УВЧ№1 |
1 |
|
|
Урок виразного читання №1 напам’ять віршів Т.Г.Шевченка. |
|
21 |
1 |
|
|
Володимир Рутківський. Про письменника. Історичний роман «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Історична основа твору. Твір про волелюбних, сміливих героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.
|
|
22 |
1 |
|
|
Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Геройство та вміння з честю вийти із найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька.
|
|
23 |
1 |
|
|
Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Інші персонажі твору, їх вчинки. Проблеми національної свідомості, патріотизму, зрадництва. Усвідомлення вибору.
|
|
24 КР2 ТО2 |
1 |
|
|
Контрольна робота №2 з теми «Загадково прекрасна і славна давнина України (пісні літературного походження)» (тестові завдання).
|
|
Я і світ |
|||||
25
|
1 |
|
|
Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. «Мрії». Неповторний світ дитинства в поезії. |
|
26 |
1 |
|
|
Леся Українка. «Як дитиною бувало…». Образ мужньої, сильної духом дівчини, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява.
|
|
27 |
1 |
|
|
Леся Українка. «Тиша морська». Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи.
|
|
28
|
1 |
|
|
Володимир Винниченко. Дитинство письменника. Оповідання «Федько-халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька. |
|
29 |
1 |
|
|
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Життя і пригоди Федька, його стосунки з однолітками. Роль художніх засобів у творі. Робота з текстом. |
|
30 |
1 |
|
|
Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість. ТЛ: головний герой, другорядні герої.
|
|
31 РМ№2 (п.) |
1 |
|
|
РМ № 2. Складання плану характеристики персонажа. |
|
32 ПЧ№2 |
1 |
|
|
Урок позакласного читання №2. В.Винниченко. «Кумедія з Костем». |
|
33 КР3 Твір ТО3 |
1 |
|
|
Контрольна робота №3 з теми «Я і світ». Письмовий твір-роздум «Яка краса врятує світ? (про красу зовнішню і красу людської душі)».
|
|
ІІ СЕМЕСТР |
|||||
34 |
1 |
|
|
Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...» Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей.
|
|
35 |
1 |
|
|
Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.
|
|
36 |
1
|
|
|
Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». Світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій у поезіях. Виразне читання і коментування змісту, вміння виокремлювати й пояснювати художні засоби.
|
|
37 |
1 |
|
|
Ігор КАЛИНЕЦЬ. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір)
Талановитий український поет, автор віршів для дітей.
|
|
38
|
1 |
|
|
Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця, її казки-притчі. «Казки про яян». Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова. ТЛ: притча.
|
|
39
|
1 |
|
|
Емма Андієвська. «Казки про яян». Прихований повчальний зміст казки-притчі». Фантастичні елементи у творі.
|
|
40
|
1 |
|
|
Емма Андієвська. «Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. Важливість та актуальність проблеми, порушеної у творі.
|
|
41 ЛРК№3 |
1 |
|
|
Література рідного краю № 3. Творчість письменників-земляків.
|
|
42 РМ№3 (ус.) |
1 |
|
|
РМ №3. Усний твір на морально-етичну тему (бачення й розуміння краси і приваби світу, гармонійно і щасливо жити в ньому) за вивченими творами Емми Андієвської.
|
|
43 КР4 ТО4 |
1 |
|
|
Контрольна робота № 4 з теми «Я і світ. Творчість С. Чернілевського, І. Жиленко, І.Калинця, Е. Андієвської» (тестові завдання). |
|
Пригоди і романтика |
|||||
44 |
1 |
|
|
Всеволод Нестайко. В.Нестайко – відомий у світі український дитячий письменник. Повість «Тореадори з Васюківки» (скорочено). ТЛ: повість, пригодницький твір. |
|
45 |
1 |
|
|
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки» (скорочено). Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі. Зв'язок пригодницького і звичайного, комічного і нейтрального; прочитаного з власними життєвими спостереженнями. Робота над змістом.
|
|
46 |
1 |
|
|
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки» (скорочено). Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Поведінка героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях. Формування активної життєвої позиції, позитивних рис характеру на прикладі героїв повісті.
|
|
47 |
1
|
|
|
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки» (скорочено). Характеристика улюбленого героя. Проблеми у творі. Дружба та перше кохання.
|
|
48 УВЧ№2
|
1 |
|
|
Урок виразного читанн№2. Читання і коментування найцікавіших епізодів повісті «Тореадори з Васюківки».
|
|
49 ПЧ№3 |
1 |
|
|
Урок позакласного читання №3. В. Нестайко. «Чарівний талісман». |
|
50 |
1 |
|
|
Ярослав Стельмах. Повість «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.
|
|
51 |
1 |
|
|
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків-головних героїв.
|
|
52 |
1 |
|
|
Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Уява, фантазія, романтичність у житті сучасної людини. Необхідність навчатися упродовж життя, здобувати досвід. Важливість збереження довкілля для сьогодення та майбутнього.
|
|
53 РМ№4 (п) |
1 |
|
|
РМ №4. Написання листа літературному героєві. |
|
54
|
1 |
|
|
Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. Повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності. Робота над змістом твору. ТЛ: сюжет, його елементи.
|
|
55 |
1
|
|
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Роль сім’ї у формуванні життєвих переконань людини. Стосунки між різними поколіннями в родині. (Дискусія)
|
|
56 |
1
|
|
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Головний герой твору Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.
|
|
57 |
1 |
|
|
Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Виховання в собі рис сміливості, хоробрості, кмітливості, відповідальності, прогнозування можливих наслідків діяльності. |
|
58 КР5 Твір ТО5 |
1 |
|
|
Контрольна робота №5 з теми «Пригоди і романтика». Письмовий твір «Безсмертя і добро, вічність і краса – основа життя людини на землі» (за вивченими творами).
|
|
Гумористичні твори |
|||||
59 |
1 |
|
|
Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Роль гумору в житті українців.
|
|
60 |
1 |
|
|
Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. Викривальна і навчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. «Щука». |
|
61 |
1 |
|
|
Леонід Глібов. «Муха і бджола», «Жаба і Віл». Читання і коментування прихованого змісту байок Л.Глібова.
|
|
62 |
1 |
|
|
Степан Руданський. Про письменника. Співомовки С.Руданського – унікальне явище у світовому письменстві. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля».
Висміювання моральних вад, негативних рис характеру. Авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність.
|
|
63 |
1 |
|
|
Степан Руданський. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля». Вияв народної мудрості в гуморесках, викривальний пафос співомовок. зв’язок історичних фактів із їх гумористичним відображенням у співомовках.
|
|
64
|
1 |
|
|
Павло Глазовий. Про письменника. Гуморески «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», Кухлик» (2-3 на вибір). Основні ідеї творів, художні особливості гуморесок. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів. |
|
65 |
1 |
|
|
Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», Кухлик» (2-3 на вибір). Роль мови в житті людини. Проблеми мови й народу.
|
|
66 ЛРК№4 |
1 |
|
|
Література рідного краю №4. Гумористичні твори письменників-земляків.
|
|
67 ПЧ№4 |
1 |
|
|
Урок позакласного читання №4. Я.Стельмах. «Найкращий намет», «Вікентій Прерозумний». |
|
68 КР6 ТО6 |
1 |
|
|
Контрольна робота №6 з теми «Гумористичні твори» (тестові завдання). |
|
69-70 |
2 |
|
|
Підсумковий урок за рік.
Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.
|
|
1