Календарне планування зукраїнської літератури для 6 класу на 2018-2019 н.р.

Про матеріал

Календарне планування створене з метою допомогти вчителю-філологу легко зорієнтуватися у видах робіт та формах контролю, згідно з дійсною програмою на 2018-2019 н. р.

Перегляд файлу

Українська література              6 клас

 

     Календарне планування з української літератури на 20­­__ - 20__ навчальний рік

6 КЛАС

(70 год, 2 год на тиждень)

За програмою Українська література. 5  9 класи : програма для ЗНЗ (зі змінами, затвердженими наказом МОНУ № 804 від 07.06.2017 р.) / укл. : Р. В. Мовчан та ін. К. : Освіта, 2013.

 

За підручником: Л. Т. Коваленко. Підручник «Українська література» для 6 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Київ. : «Освіта», 2014 рік.

 

Семестри

І

Дата

           ІІ

Дата

Контрольні роботи у формі

3

 

          3

 

у формі:

 

 

  •          контрольного класного твору;

1

 

 

 

            1

 

  •          виконання інших завдань (тести, відповіді на запитання).

2

            2

 

 

Уроки розвитку мовлення  (РМ)

2

(у+п)

 

 

 

 

2

           (у+п)

 

 

 

 

Уроки позакласного читання (ПЧ)

2

 

 

          2

 

 

Література рідного краю (ЛРК)

2

 

 

          2

 

 

          Виразне читання (УВЧ)

1

 

          1

 

          Перевірка зошитів

4

 

 

         5

 

 

 

 

 

 

 

Напамять

 

Дата

  • Дві пісні (на вибір) із календарно-обрядової творчості

 

  • Гімн України «Ще не вмерла України»

 

  • Одна пісня (на вибір) літературного походження

 

  • Леся Українка «Як дитиною, бувало…»

 

  • Ігор Калинець один вірш на вибір

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

з/п

К-сть

годин

Дата, клас

 

Тема уроку

 

 

Д/з, повторення, примітки

 

 

 

 

 

 

І СЕМЕСТР

Вступ

 

 

1

 

1

 

 

 

Книжка в житті людини. Книги в Київській Русі. Сучасний читач і його роль у новому «житті» твору.

 

Календарно-обрядові пісні

 

2

 

1

 

 

 

Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Народна обрядова пісня, її різновиди.

ТЛ: народна пісня

 

 

 

3

 

1

 

 

 

Пісні літнього циклу. Русальні:  «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору»; купальські: «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку»,  «Купайло,купайло»; жниварські: «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька».

 

 

 

4

 

1

 

 

 

Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить». Колядки: «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!». Щедрівки: «Засівна»,  «Нова радість стала», «Щедрик, щедрик, щедрівочка».

 

 

5

 

1

 

 

 

Пісні весняного циклу. Веснянки: «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «Кривий танець».

ТЛ: повтори (рефрен), анафора.

 

 

 

6-7

 

2

 

 

 

Народні колискові пісні. «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать».

Провідні мотиви, лексичні особливості колискових.

ТЛ: колискова.

 

 

8

ПЧ№1

1

 

 

 

Урок позакласного читання  №1. Українські народні перекази та легенди: «Скелі Мангупа», «Шандровський соляний колодязь».

 

9

РМ№1 (ус.)

1

 

 

 

РМ №1. Конкурс на кращого читця улюбленої пісні із календарно-обрядової творчості.

 

 

10

ЛРК№1

1

 

 

 

 

 

 

Література рідного краю № 1. Пісні рідного краю. Дніпропетровщина.

 

11

КР1

ТО1

1

 

 

 

Контрольна робота №1 з теми «Загадково прекрасна і славна давнина України (календарно-обрядові пісні, народні колискові пісні)» (тестові завдання).

 

Пісні літературного походження.

 

12

 

1

 

 

 

Специфіка пісень літературного походження.

«Ще не вмерла України» П. Чубинського, М. Вербицького — національний гімн нашої держави. Історія створення національного гімну. Значення національного гімну в житті українського народу.

TЛ: гімн.

 

 

 

13

 

1

 

 

 

О.Кониський, М.Лисенко. «Молитва» - духовний гімн України. Зв'язок народної легенди про дівчину-Україну з «Молитвою» О.Кониського. Виразне читання і коментування пісні.

 

 

 

14

 

1

 

 

 

С.Чарнецький, Г.Труха. «Ой у лузі червона калина похилилася» –  пісня, що стала народною. Провідні мотиви, роль символів у пісні. Виразне читання і коментування пісні.

 

 

 

15

ЛРК№2

 

1

 

 

 

Література рідного краю № 2.  Тема малої Батьківщини як складової частини України. Рід, родина, спадкоємність поколінь у творах письменників Дніпропетровщини.

 

 

16

 

1

 

 

 

Микола Вороний. Коротко про письменника.  «Євшан-зілля». Історична основа, зв'язок з літописною легендою. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів у поемі. Роль слова, пісні, історії в житті будь-якої людини. Краса природи рідного краю.

ТЛ: ліро-епічний твір, поема.

 

 

 

17

 

1

 

 

 

Микола Вороний. «Євшан-зілля». Образи юнака-половця, старого хана і гудця-акина. Актуальність поеми. Значення історичної пам’яті для кожної людини як усвідомлення приналежності до свого народу, національної свідомості, вірності Батьківщині.

ТЛ: ліричний герой.

 

 

 

18

 

1

 

 

 

Тарас Шевченко. Відомості про перебування поета в Санкт-Петербурзі.

Провідний мотив вірша «Думка» («Тече вода в синє море…»). Роль художніх засобів у вірші.

 

 

 

19

 

 

1

 

 

 

Тарас Шевченко. Поема «Іван Підкова»  (без вступу). Історична основа поеми. Патріотичні мотиви твору. Зображення історичного минулого. Героїзм та відвага козаків та їхнього ватажка. Особливості художніх засобів у зображенні штормового моря, бою.

 

 

 

20

УВЧ№1

 

 

1

 

 

 

 

Урок виразного читання  №1 напамять віршів Т.Г.Шевченка.

 

 

21

 

1

 

 

 

Володимир Рутківський. Про письменника. Історичний роман «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Історична основа твору. Твір про волелюбних, сміливих  героїв, які вміють вистояти у складних ситуаціях. Засудження підступності, жорстокості та підлості зрадників. Тема боротьби українських козаків проти татарської орди.

 

 

 

22

 

1

 

 

 

Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Незвичайні здібності козаків-характерників. Сміливість і відвага козацьких джур Грицика та Санька. Геройство та вміння з честю вийти із найскладніших ситуацій козака-характерника Швайки та його юних помічників Грицика та Санька.

 

 

 

23

 

1

 

 

 

Володимир Рутківський. «Джури козака Швайки» («На козацьких островах»). Інші персонажі твору, їх вчинки. Проблеми національної свідомості, патріотизму, зрадництва. Усвідомлення вибору.

 

 

 

24

КР2

ТО2

 

1

 

 

 

Контрольна робота №2 з теми «Загадково прекрасна і славна давнина України  (пісні літературного походження)» (тестові завдання).

 

 

Я і світ

 

25

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

Леся Українка. Дитинство поетеси, роль родини у її вихованні. «Мрії». Неповторний світ дитинства в поезії.

 

 

26

 

1

 

 

 

Леся Українка. «Як дитиною бувало…». Образ мужньої, сильної духом дівчини, її життєрадісний погляд на світ, вільнолюбство, впевненість, розвинена уява.

 

 

 

27

 

1

 

 

 

Леся Українка. «Тиша морська». Значення мистецтва в житті людини. Гармонія людини і природи.

 

 

 

28

 

 

1

 

 

 

Володимир Винниченко. Дитинство письменника. Оповідання «Федько-халамидник». Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька.

 

 

29

 

1

 

 

 

Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Життя і пригоди Федька, його стосунки з однолітками. Роль художніх засобів у творі. Робота з текстом.

 

 

30

 

1

 

 

 

Володимир Винниченко. «Федько-халамидник». Щедрий на добро внутрішній світ героя. Федько як особистість.

ТЛ: головний герой, другорядні герої.

 

 

 

31

РМ№2 (п.)

 

1

 

 

 

РМ № 2.  Складання плану характеристики персонажа.

 

 

32

ПЧ№2

 

1

 

 

 

Урок позакласного читання №2. В.Винниченко. «Кумедія з Костем».

 

 

33

КР3

Твір

ТО3

 

1

 

 

 

Контрольна робота №3 з теми «Я і світ».

Письмовий твір-роздум «Яка краса врятує світ? (про красу зовнішню і красу людської душі)».

 

 

ІІ СЕМЕСТР

 

34

 

1

 

 

 

Станіслав Чернілевський. «Теплота родинного інтиму...», «Забула внучка в баби черевички...»

Настрої і почуття, висвітлені в поезіях (любов, доброта, висока духовність). Образ рідної людини та важливість родинних цінностей.

 

 

 

35

 

1

 

 

 

Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.

 

 

 

36

 

1

 

 

 

 

Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». Світ дитинства – вічне джерело сили, натхнення, мрій, фантазій у поезіях. Виразне читання і коментування змісту, вміння виокремлювати й пояснювати художні засоби.

 

 

 

37

 

1

 

 

 

Ігор КАЛИНЕЦЬ. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» зі збірки «Дивосвіт» (на вибір)

Талановитий український поет, автор віршів для дітей.
Своєрідність форми його поезій. Персоніфіковані образи природних  явищ – дивовижне й незвичайне в  повсякденному житті.  Гармонія людини і природи.

 

 

 

38

 

 

 

 

1

 

 

 

Емма Андієвська. Сучасна українська письменниця і художниця, її казки-притчі.

«Казки про яян». Добро і любов до світу. Порушення питань моралі, дружби, сили слова.

ТЛ: притча.

 

 

 

39

 

 

1

 

 

 

Емма Андієвська. «Казки про яян».  Прихований повчальний зміст казки-притчі». Фантастичні елементи у творі.

 

 

 

40

 

 

1

 

 

 

Емма Андієвська. «Говорюща риба». Принципи толерантного ставлення до інших, вірності мріям, прагнення гармонії зі світом. Важливість та актуальність проблеми, порушеної у творі.

 

 

 

41

ЛРК№3

 

1

 

 

 

Література рідного краю № 3. Творчість письменників-земляків.

 

 

 

42

РМ№3

(ус.)

 

1

 

 

 

РМ №3. Усний твір на морально-етичну тему (бачення й розуміння краси і приваби світу, гармонійно і щасливо жити в ньому) за вивченими творами Емми Андієвської.

 

 

 

43

КР4

ТО4

 

1

 

 

 

Контрольна робота № 4 з теми «Я і світ. Творчість С. Чернілевського, І. Жиленко, І.Калинця, Е. Андієвської» (тестові завдання).

 

Пригоди і романтика

 

44

 

1

 

 

 

Всеволод Нестайко. В.Нестайко – відомий у світі український дитячий письменник. Повість «Тореадори з Васюківки» (скорочено).

ТЛ:  повість, пригодницький твір.

 

 

45

 

1

 

 

 

Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки» (скорочено). Пригодницький захоплюючий сюжет твору, мрія і дійсність, смішне, комічне, романтичне у творі. Зв'язок пригодницького і звичайного, комічного і нейтрального; прочитаного з власними життєвими спостереженнями. Робота над змістом.

 

 

 

46

 

1

 

 

 

Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки» (скорочено). Образи Яви Реня та Павлуші Завгороднього. Поведінка героїв, їхні вчинки, моральний вибір у різних життєвих ситуаціях. Формування активної життєвої позиції, позитивних рис характеру на прикладі героїв повісті.

 

 

 

47

 

1

 

 

 

 

 

 

Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки» (скорочено). Характеристика улюбленого героя. Проблеми у творі. Дружба та перше кохання.

 

 

 

 

48

УВЧ№2

 

 

 

1

 

 

 

 

Урок виразного читанн№2. Читання і коментування найцікавіших епізодів повісті «Тореадори з Васюківки».

 

 

 

49

ПЧ№3

 

1

 

 

 

 

 

Урок позакласного читання  №3. В. Нестайко. «Чарівний талісман».

 

 

50

 

1

 

 

 

Ярослав Стельмах. Повість «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Таємничі, веселі й незвичайні події в повісті, передані образним словом.

 

 

 

51

 

1

 

 

 

Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків-головних героїв.

 

 

 

52

 

1

 

 

 

Ярослав Стельмах. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Уява, фантазія, романтичність у житті сучасної людини. Необхідність навчатися упродовж життя, здобувати досвід. Важливість збереження довкілля для сьогодення та майбутнього.

 

 

 

 

53

РМ№4

(п)

 

 

1

 

 

 

 

 

РМ №4. Написання листа літературному героєві.

 

 

54

 

 

1

 

 

 

Леся Воронина – сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. Повість «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності. Робота над змістом твору.

ТЛ: сюжет, його елементи.

 

 

 

55

 

1

 

 

 

 

Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Роль сімї у формуванні життєвих переконань людини.

Стосунки між різними поколіннями в родині. (Дискусія)

 

 

 

56

 

1

 

 

 

 

Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Головний герой твору Клим Джура – рятівник світу. Його друзі й вороги. Еволюція Клима від боягуза до супергероя.

 

 

57

1

 

 

Леся Воронина. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку №9». Виховання в собі рис сміливості, хоробрості, кмітливості, відповідальності, прогнозування можливих наслідків діяльності.

 

 

58

КР5

Твір

ТО5

 

1

 

 

 

Контрольна робота №5 з теми «Пригоди і романтика». Письмовий твір «Безсмертя і добро, вічність і краса – основа життя людини на землі» (за вивченими творами).

 

 

Гумористичні твори

 

59

 

1

 

 

 

 

 

Гумористичне й сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів (анекдоти, байки, усмішки, гуморески, співомовки тощо). Роль гумору в житті українців.

 

 

 

60

 

1

 

 

 

Леонід Глібов. Визначний український байкар, поет. Викривальна і навчальна спрямованість байок письменника. Побудова байки. «Щука».
ТЛ: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.

 

 

 

 

 

61

 

1

 

 

 

Леонід Глібов. «Муха і бджола», «Жаба і Віл».

Читання і коментування прихованого змісту байок Л.Глібова.

 

 

 

62

 

1

 

 

 

Степан Руданський. Про письменника. Співомовки С.Руданського – унікальне явище у світовому письменстві.

«Добре торгувалось», «Запорожці у короля».

Висміювання моральних вад, негативних рис характеру. Авторська симпатія до простої людини, до її розуму, кмітливості, почуття гумору, вміння посміятися над власною безпорадністю та відстояти свою гідність.
ТЛ: гумореска, співомовка.

 

 

 

63

 

1

 

 

 

Степан Руданський. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля». Вияв народної мудрості в гуморесках, викривальний пафос співомовок. зв’язок історичних фактів із їх гумористичним відображенням у співомовках.

 

 

 

64

 

 

1

 

 

 

Павло Глазовий. Про письменника.

Гуморески «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», Кухлик» (2-3 на вибір). Основні ідеї творів, художні особливості гуморесок. Іронічно-пародійна, викривальна спрямованість гумористичних і сатиричних творів.

 

 

65

 

1

 

 

 

Павло Глазовий. «Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала», Кухлик» (2-3 на вибір). Роль мови в житті людини. Проблеми мови й народу.

 

 

 

66

ЛРК№4

 

1

 

 

 

Література рідного краю №4. Гумористичні твори письменників-земляків.

 

 

 

67

ПЧ№4

 

1

 

 

 

Урок позакласного читання  4. Я.Стельмах. «Найкращий намет», «Вікентій Прерозумний».

 

 

68

КР6

ТО6

 

1

 

 

 

Контрольна робота №6 з теми «Гумористичні твори» (тестові завдання).

 

69-70

2

 

 

Підсумковий урок за рік.

 

Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільше зацікавлення.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

1

 

doc
Додано
2 серпня 2018
Переглядів
2366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку