Календарне планування_ ЯДС_ 4клас

Про матеріал
Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу, до підручника «Я досліджую світ» 4 КЛАС. У 2 частинах (автори Т. Гільберг, С. Тарнавської. Н. Павич, видавництво «ГЕНЕЗА») для класів, що працюють за навчальним планом Типової освітньої програми (4 клас), розробленої під керівництвом О. Я. Савченко,без трудового навчання,з урахуванням резервних годин.
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

з інтегрованого курсу,

до підручника «Я досліджую світ» 4 КЛАС. У 2 частинах

(автори Т. Гільберг, С. Тарнавської. Н. Павич,

видавництво «ГЕНЕЗА»)

для класів, що працюють за навчальним планом

Типової освітньої програми (4 клас), розробленої під керівництвом О. Я. Савченко

 

№ уроку2

з/п

Дата

ТЕМА

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

з  індексами ТОП «САВЧЕНКО»

Учень / учениця:

РОЗДІЛ 1. РОЗДІЛ 1. ПОДОРОЖУЄМО УКРАЇНОЮ

1

 

Як наука допомагає нам пізнавати навколишній світ

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань [4 ГІО 2.2]
  • пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4 ПРО 1.6]
  • пояснює необхідність виробляти в собі такі риси; [4СЗО8.1]

Тема 1. Природа України

2-3

 

Наша країна – Україна

  • знає зміст основних символів держави (Гімн, Прапор, Герб, рідна мова); [4 ГІО 8.3], зміст народних символів; [4 ГІО 8.3];

- має уявлення про права та обов’язки; право на життя; рівноправність людей, право кожного на захист, любов і піклування; право на працю, захист, відпочинок; право на освіту [4 ГІО 6.2];

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]

показує на карті України і називає місцевість свого проживання, Україна на карті світу, значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]

4

 

Для чого потрібні глобуси і карти

  • має уявлення значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]

розпізнає: рівнини, гори, пагорби, яри; знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

5

 

Про що розповідають карти

  • має уявлення значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]

розпізнає: рівнини, гори, пагорби, яри; знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

6

 

Як орієнтуватися на місцевості

  • називає способи орієнтування на місцевості; визначає сторони горизонту по компасу[4 ПРО 1.1];
  • орієнтується на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак; [4 ПРО 1.5]
  • визначає сторони горизонту по компасу; застосовує знання для  складання плану приміщення, орієнтування на місцевості [4ПРО1.4]

7

 

Яка поверхня України

  • має уявлення значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]
  • розпізнає: рівнини, гори, пагорби, яри; знаходить і показує на картах об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]
  • називає правила поведінки під час землетрусів, повені[4 ПРО 1.1]

8

 

Що змінює поверхню Землі

  • розпізнає: рівнини, гори, пагорби, яри; знаходить і показує на картах об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]
  • має уявлення і виявляє практично турботу про своє

оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3]

відповідально ставиться до обговорення проблем природи, ухвалення рішень щодо поводження у природі без заподіяння їй шкоди [4 СЗО 4.5]

9

 

Що таке план місцевості

  • пояснює значення плану місцевості і карти [4 ПРО 1.4]

застосовує знання для складання плану приміщення, орієнтування на місцевості [4 ПРО 1.4]

10

 

Що таке масштаб

  • пояснює значення плану місцевості і карти; [4 ПРО 1.4]

знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

11

 

Які країни є сусідами України

-виявляє інтерес до пізнання символіки інших держав; [4ГІО3.1];

-цікавиться іншими країнами, країнами сусідами; [4 ГІО 3.2];

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]

показує на карті України і називає місцевість свого проживання, Україна на карті світу, значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]

12-13

 

Ми – громадяни України

- має уявлення про права та обов’язки; право на життя; рівноправність людей, право кожного на захист, любов і піклування; право на працю, захист, відпочинок; право на освіту; [4 ГІО 6.2];

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]
  • має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1];

-має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер); [4 ПРО 1.1]

14-15

 

Про великі права маленької дитини

- має уявлення про права та обов’язки; право на життя; рівноправність людей, право кожного на захист, любов і піклування; право на працю, захист, відпочинок; право на освіту; [4 ГІО 6.2];

- пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1];

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2];

Тема 2. Культурна спадщина України

16-17

 

Що ми знаємо про свою історію

- має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3]

- цікавиться історією і культурою свого краю; ; накопичує відповідну інформацію;[4 ГІО 6.2]

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]

 

18-19

 

Славетні творці української держави

- має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3];

- цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацію;[4 ГІО 6.2];

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2];
  • аналізує традиції, що відображують ставлення українців до природи; [4 ГІО 3.2];
  • висловлює судження щодо різноманітності і цінності природи України; [4 ПРО 4.1], [4 ГІО 2.2];

-усвідомлює відповідальність за стан природи у місцевій громаді; [4 ПРО 3.4], [4 ПРО 4.4];

20-21

 

Де шукати скарби України

 

- має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3]

- цікавиться історією і культурою свого краю; ; накопичує відповідну інформацію;[4 ГІО 6.2]

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]

відповідально ставиться до обговорення проблем природи, ухвалення рішень щодо поводження у природі без заподіяння їй шкоди [4 СЗО 4.5]

-цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацію виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях[4ГІО4.2]

Тема 3. Багатства України

22

 

На які природні ресурси багата Україна

  • називає природні ресурси України (водні, ґрунтові, корисні копалини, рослинні і тваринні) і пояснює їх значення для громадян нашої держави; [4 ПРО 1.3];
  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2];
  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2];

- висловлює судження щодо різноманітності і цінності природи України; [4 ПРО 4.1],

23

 

Які паливні корисні копалини є на території України

  • характеризує значення 2-3 видів корисних копалин для економіки нашої країни і добробуту її громадян; [4 ПРО 3.1]
  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]

- пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];

дотримується основних правил безпечного користування електроенергією, побутовими приладами (праска, електрична чи газова плита, та ін); [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5],

24-25

 

Де живе енергія

  • розповідає про вплив Сонця а нашу планету, [4 ПРО 2.1]
  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2]

26

 

Чим можна замінити корисні копалини

  • обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];
  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

висловлює судження щодо різноманітності і цінності природи України; [4 ПРО 4.1], [4 ГІО 2.2];

27

 

Якими способами оберігає людина себе від холоду

  • проводить спостереження за погодою, сезонними змінами у природі своєї місцевості; [4 ПРО 1.2]
  • пояснює, сезонні зміни у природі); значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4]
  • пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1];

-дотримується основних правил безпечного користування електроенергією, побутовими приладами (праска, електрична чи газова плита, та ін); [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5],

28-29

 

Як заощадити електроенергію

  • аналізує та оцінює свій внесок у збереження довкілля; ситуації повсякденного життя, пов’язані з використанням води, електроенергії, тепла; [4 ПРО 4.4], [4 ГІО 8.2],
  • пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1];
  • дотримується основних правил безпечного користування електроенергією, побутовими приладами (праска, електрична чи газова плита, та ін); [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5],
  • здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1];

-пояснює, сезонні зміни у природі); значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4]

30

 

На які водні ресурси багата Україна

  • пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1]

31-32

 

Озера і болота України

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2];

обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1]

33

 

Якою буває погода

  • дізнається з різних джерел про методи передбачення погоди, народні прикмети про зміну погоди; [4 ПРО 2.1];
  • проводить спостереження за погодою, сезонними змінами у природі своєї місцевості; [4 ПРО 1.2];
  • застосовує знання для спостереження за погодою, спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4];
  • значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті;  [4 ПРО 1.4];
  • пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1]

34

 

Які скарби приховує Чорне море

  • пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

- визначає головне в інформації природничого змісту, висловлює враження щодо неї; презентує інформацію про природу у вигляді

повідомлення, малюнку, схеми, презентації тощо; [3ПРО 2.2]

35

 

Які скарби приховує Азовське море

  • пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

- визначає головне в інформації природничого змісту, висловлює враження щодо неї; презентує інформацію про природу у вигляді повідомлення, малюнку, схеми, презентації тощо; [3 ПРО 2.2]

36

 

Чому ґрунти є важливим природним ресурсом країни

  • пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];
  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу[4 ПРО 2.1]

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

- визначає головне в інформації природничого змісту, висловлює враження щодо неї; презентує інформацію про природу у вигляді повідомлення, малюнку, схеми, презентації тощо; [3 ПРО 2.2]

Тема 4. Природні зони України

37

 

Де на Землі спекотно, а де – холодно

  • розпізнає і називає рослини, тварин, гриби своєї місцевості (по 3-4 представники), моделює зв’язки між ними; [4 ПРО 4.3]
  • складає ланцюги живлення; [4 ПРО 2.2];

- характеризує природну зону України за планом; [4 ПРО 3.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу[4 ПРО 2.1];

38-39

 

Подорожуємо  зонами мішаних і  широколистих лісів

  •  наводить приклади і описує природні угруповання своєї місцевості за планом (назва угруповання, рослини і тварини угруповання, зв’язки між ними, значення угруповання для людини); [4 ПРО 1.5];
  •  характеризує мешканців природного угруповання, їхні зв’язки між собою і неживою природою; [4 ПРО 3.1]
  •  пояснює залежність між умовами природної зони та її мешканцями, особливостями праці і побуту людей, які в ній проживають; [4 ПРО 3.3]
  •  спостерігає сезонні явища у природі своєї місцевості, характеризує зміни в неживій і живій природі та в діяльності людей, які при цьому відбуваються; [4 ПРО 2.2]
  •  аналізує зв’язки в природних угрупованнях (організмів між собою, організмів із неживою природою); [4 ПРО 3.1];

-складає ланцюги живлення; [4 ПРО 2.2]

40-41

 

Подорожуємо лісостепом

-наводить приклади і описує природні угруповання своєї місцевості за планом (назва угруповання, рослини і тварини угруповання, зв’язки між ними, значення угруповання для людини); [4 ПРО 1.5];

-характеризує мешканців природного угруповання, їхні зв’язки між собою і неживою природою; [4 ПРО 3.1]

-пояснює залежність між умовами природної зони та її мешканцями, особливостями праці і побуту людей, які в ній проживають; [4 ПРО 3.3]

-спостерігає сезонні явища у природі своєї місцевості, характеризує зміни в неживій і живій природі та в діяльності людей, які при цьому відбуваються; [4 ПРО 2.2]

-аналізує зв’язки в природних угрупованнях (організмів між собою, організмів із неживою природою); [4 ПРО 3.1];

-складає ланцюги живлення; [4 ПРО 2.2]

- характеризує природну зону України за планом [4 ПРО 3.1]

42-43

 

Екскурсія просторами степу

  • наводить приклади і описує природні угруповання своєї місцевості за планом (назва угруповання, рослини і тварини угруповання, зв’язки між ними, значення угруповання для людини); [4 ПРО 1.5];
  •  характеризує мешканців природного угруповання, їхні зв’язки між собою і неживою природою; [4 ПРО 3.1]
  •  пояснює залежність між умовами природної зони та її мешканцями, особливостями праці і побуту людей, які в ній проживають; [4 ПРО 3.3]
  •  спостерігає сезонні явища у природі своєї місцевості, характеризує зміни в неживій і живій природі та в діяльності людей, які при цьому відбуваються; [4 ПРО 2.2]
  •  аналізує зв’язки в природних угрупованнях (організмів між собою, організмів із неживою природою); [4 ПРО 3.1];
  • складає ланцюги живлення; [4 ПРО 2.2]
  • характеризує природну зону України за планом;  пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань [4 ГІО 2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу[4 ПРО 2.1]

44

 

Сходження на Говерлу

-розповідає про найважливіші природні об’єкти України, своєї місцевості;[4 ПРО 2.2]

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань [4 ГІО 2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу[4 ПРО 2.1]

45

 

Подорож Кримськими горами

  • виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];
  • обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];
  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

- визначає головне в інформації природничого змісту, висловлює враження щодо неї; презентує інформацію про природу у вигляді повідомлення, малюнку, схеми, презентації тощо; [3ПРО 2.2]

46

 

Заповідні території

та охорона природи Карпат

і Кримських гір

 розповідає про найважливіші природні об’єкти України, своєї місцевості; [4 ПРО 2.2]; робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4]

  • виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];
  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];
  •  обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

- визначає головне в інформації природничого змісту, висловлює враження щодо неї; презентує інформацію про природу у вигляді

повідомлення, малюнку, схеми, презентації тощо; [3  ПРО 2.2]

РОЗДІЛ 2. МАТЕРИКИ І ОКЕАНИ

47-48

 

Материки, океани і частини світу на географічних картах

  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, та необхідність толерантного ставлення до різноманітності культур, звичаїв народів; виявляє інтерес і повагу до різних культур і звичаїв; [4 ГІО 3.1];
  • називає назви материків, океанів; [4 ПРО 1.1]
  • про різноманітність природи материків, мешканців океанів; [4

ПРО 2.1];

знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

Тема 1. Природа голубої  планети

49-50

 

Тихий океан

-знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

-розповідає про різноманітність природи мешканців океанів; [4 ПРО 2.1]

51-52

 

Чим цікавий Атлантичний океан

  • розповідає про різноманітність природи мешканців океанів; [4 ПРО 2.1]
  • знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2];
  • виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

53-54

 

Які таємниці приховує Північний Льодовитий океан

  • розповідає про різноманітність природи мешканців океанів; [4 ПРО 2.1]
  • знаходить і показує на картах океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

- виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];

  •  обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

55-56

 

Що приховують глибини Індійського океану

  • розповідає про різноманітність природи мешканців океанів; [4 ПРО 2.1]
  • знаходить і показує на картах океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]
  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];
  •  обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

Тема 2.  Природа материків

57

 

Євразія – найбільший материк

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]

знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2];

  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

58-59

 

Які рослини і тварини мешкають на материку Євразія

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]
  • наводить приклади співробітництва України з іншими країнами щодо проблем охорони природи, енергозбереження, безпечного життя, запобігання стихіям; цікавиться іншими країнами, країнами- сусідами; [4ГІО3.2]
  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

60

 

Чому Африка – найспекотніший материк землі

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]
  • знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2];
  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

61-62

 

Які рослини і тварини мешкають в Африці

- розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]

  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

63

 

Північна Америка

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]

знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2];

  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

-обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

64-65

 

Рослинний і тваринний світ Північної Америки

- розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]

-має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

66

 

Природа Південної Америки

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО2.1]
  • знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2];
  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

67-68

 

Рослинний і тваринний світ Південної Америки

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО2.1]

- має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

69

 

Австралія – найсухіший материк

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]
  • знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2];
  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про  природу [4 ПРО 2.1];

наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

70-71

 

Рослинний і тваринний світ Австралії

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]

-має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

72

 

Антарктида – найхолодніший материк

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]

знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

  • наводить приклади співробітництва України з іншими країнами щодо проблем охорони природи, енергозбереження, безпечного життя, запобігання стихіям; цікавиться іншими країнами, країнами- сусідами; [4ГІО3.2]
  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];
  • виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

73-74

 

Рослинний і тваринний

світ Антарктиди

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]
  • знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]
  • наводить приклади співробітництва України з іншими країнами щодо проблем охорони природи, енергозбереження, безпечного життя, запобігання стихіям; цікавиться іншими країнами, країнами- сусідами; [4ГІО3.2]

РОЗДІЛ. 3. ВСЕСВІТ І СОНЯЧНА СИСТЕМА

75-76

 

Як влаштована Сонячна система

-має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему; значення різних видів карт;[4 ПРО 1.1]

  • моделює Сонячну систему, сузір’я, зміни земної поверхні, обертання Землі; [4 ПРО 1.4]
  •  розповідає про вплив Сонця і Місяця на нашу планету, наводить приклади небесних тіл, [4 ПРО 1.4]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

77-78

 

Сонце – центральне тіло Сонячної системи

  • називає способи орієнтування на місцевості; [4 ПРО 1.1]

- розповідає про вплив Сонця на нашу планету, про різноманітність природи материків [4 ПРО 2.1]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

79

 

Які бувають планети

  • моделює Сонячну систему,  [4 ПРО 1.4]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

80

 

Таємниці планет земної групи

  • моделює Сонячну систему, [4 ПРО 1.4]

розповідає про вплив Сонця і Місяця на нашу планету, про різноманітність природи материків [4 ПРО 2.1]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

81

 

Як відбувається добовий і річний рух Землі

  • моделює обертання Землі; [4 ПРО 1.4]

-пояснює, як рух нашої планети впливає на явища, що

відбуваються у неживій і живій природі (зміни дня і ночі; нерівномірне нагрівання земної поверхні; колообіг води; сезонні зміни у природі  [4 ПРО 1.4]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

82

 

Що можна побачити на зоряному небі

  • моделює Сонячну систему, сузір’я, [4 ПРО 1.4]
  • має уявлення значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]

- розпізнає: об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

83

 

Молочний  шлях – наша галактика

  • моделює Сонячну систему, сузір’я, [4 ПРО 1.4]

-має уявлення значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]

- розпізнає: об’єкти відповідно до навчального завдання; [4ПРО2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

84-85

 

Давні і сучасні уявлення людей про Всесвіт

-пояснює, як рух нашої планети впливає на явища, що

відбуваються у неживій і живій природі (зміни дня і ночі; нерівномірне нагрівання земної поверхні; колообіг води; сезонні зміни у природі); значення плану місцевості і

карти; значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4]

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2]
  • здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1]
  • цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацію  [4 ГІО 6.2]
  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань [4 ГІО 2.2]
  • здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій,

обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1]

РОЗДІЛ 4.  МАЙБУТНЄ – ЦЕ МИ

Тема 1.  Людина і природа

86

 

Які взаємо-зв’язки існують у природі

  • моделює самостійно/у групі зв’язки «природа – людина», «природа-рукотворний світ», «людина –рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю; [4 ПРО 1.4]

- складає ланцюги живлення; [4 ПРО 2.2]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

87-88

 

Як людина змінює природу

  • моделює самостійно/у групі зв’язки «природа – людина», «природа-рукотворний світ», «людина –рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю; [4 ПРО 1.4]

усвідомлює відповідальність за стан природи у місцевій громаді; [4 ПРО 3.4]

- виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

89-90

 

Чому матеріали використовують повторно

  • має уявлення і виявляє практично турботу про

про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3]

-наводить приклади співробітництва України з іншими країнами щодо проблем охорони природи, енергозбереження, безпечного життя, запобігання стихіям; цікавиться іншими країнами, країнами- сусідами; [4 ГІО 3.2];

- робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4];

-діє у довкіллі, не завдаючи шкоди природі; [4 ПРО 3.2];

- усвідомлює відповідальність за стан природи у місцевій громаді; [4 ПРО 3.4], [4 ПРО 4.4];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв;[4 ГІО 2.2];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2];

- пояснює, як властивості матеріалів зумовлюють їх використання; [4 ПРО 3.3]

- здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1]

91-92

 

Що таке екологічні  проблеми

- називає екологічні проблеми планети; джерела забруднення природи; [4 ПРО 1.1]

- наводить приклади природоохоронних заходів; природоохоронних територій; пояснює наслідки забруднення водойм, повітря, ґрунтів, знищення лісів та іншої небезпеки, що спричинює діяльністю людини; [4 ПРО 1.5]

- виявляє самостійно/у групі факти забруднення довкілля, пропонує і обґрунтовує власні ідеї щодо способів зменшення негативного впливу людини на природу і відповідально діє задля цього; [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5],

- дізнається про екологічні проблеми від інших людей, із ЗМІ та інших джерел, аналізує цю інформацію,  обговорює способи її вирішення; [4 ПРО 2.2]

- аналізує та оцінює свій внесок у збереження довкілля; ситуації повсякденного життя, пов’язані з використанням води, електроенергії, тепла; [4 ПРО 4.4], [4 ГІО 8.2],

- долучається до організації і проведення природоохоронних заходів; [4 ПРО 4.1],

- відповідально ставиться до обговорення проблем природи, ухвалення рішень щодо поводження у природі без заподіяння їй шкоди [4 СЗО 4.5]

  • усвідомлює відповідальність за стан природи у місцевій громаді; [4 ПРО 3.4], [4 ПРО 4.4];
  • виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];
  • здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій,обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1];
  • моделює самостійно/у групі зв’язки «природа – людина», «природа-рукотворний світ», «людина – рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю; [4 ПРО 1.4]
  • висловлює судження щодо різноманітності і цінності природи України; [4 ПРО 4.1],  [4 ГІО 2.2];

- виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1;]

- здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1]

Тема 2 Людина - багатство країни

93-94

 

Людина – найбільша цінність

 

- має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер); [4 ПРО 1.1]

- пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4 ПРО 1.6];

- має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3];

- цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацію;[4 ГІО 6.2]

95-96

 

Моя дорога до успіху

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]
  • аргументує неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим; [4 СЗО 1.1]
  • пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4 ПРО 1.6]
  • має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1]

-наводить приклади такої поведінки, де виявляються ці риси; [4 ГІО 8.1]

97

 

Як жити серед людей

 

  • має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1]
  •  наводить приклади такої поведінки, де виявляються ці риси; [4 ГІО 8.1]
  • розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4ГІО 6.1]
  • вирішує конфліктні ситуації мирним шляхом; [4 ГІО 6.2]
  • пояснює необхідність виробляти в собі такі риси; [4СЗО 8.1];
  • вживає доречно слова етикету;[4 СЗО 1.4]
  • встановлює зв’язки між конкретними вчинками і ставленням людей, розуміє необхідність культурної поведінки в громадських місцях (транспорті, музеї, бібліотеці, тощо); [4 ГІО 2.3], [4 СЗО 2.4]
  • уміє поводитися в гостях; знає правила гостинності; [4СЗО 4.4];

- пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4ПРО 1.6];

98-99

 

Як запобігти небезпечним ситуаціям

 

  • має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1]
  • наводить приклади такої поведінки, де виявляються ці риси;          [4 ГІО 8.1]
  • пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі       [4 СЗО 2.1]
  • має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення        [4 ГІО 1.3];
  • наводить та оцінює приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших [4 ГІО 6.2]
  • наводить приклади, відповідальності за скоєні правопорушення;
  • аргументує неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим; [4 СЗО 1.1];

100-101

 

Безпека на дорозі

  • пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1];
  • має уявлення про культуру взаємин людей на вулиці; [4 ГІО 7.1]
  • наводить приклади такої поведінки, де виявляються ці риси; [4 ГІО 8.1]
  • пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1]
  • має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення [4 ГІО 1.3];
  • наводить та оцінює приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших [4 ГІО 6.2]

-аргументує неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим; [4 СЗО 1.1];

102

 

Що таке правопорушення

  • наводить та оцінює приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших, знає про можливі правопорушення серед дітей; [4 ГІО 6.2]
  • наводить приклади, відповідальності за скоєні процесі виконання соціальних ролей правопорушення; [4 ГІО 8.1]

103

 

Як людина змінює світ

 

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2];
  • здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1]

- моделює самостійно/у групі зв’язки «природа -людина», «природа-рукотворний світ», «людина - рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю; [4 ПРО 1.4]

  • називає екологічні проблеми планети; джерела забруднення природи;[4 ПРО 1.1]
  • виявляє самостійно/у групі факти забруднення довкілля, пропонує і обґрунтовує власні ідеї щодо  способів зменшення негативного впливу людини на природу і відповідально діє задля цього; [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5],
  • відповідально ставиться до обговорення проблем природи, ухвалення рішень щодо поводження у природі без заподіяння їй шкоди [4 СЗО 4.5];
  • робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4];
  • виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1]

104-105

 

Це ми зможемо

 

- має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3];

- цікавиться історією і культурою свого краю; ; накопичує відповідну інформацію;[4 ГІО 6.2];

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2];
  • здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1];
  • моделює самостійно/у групі зв’язки «природа -людина», «природа-рукотворний світ», «людина - рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю; [4 ПРО 1.4]
  • називає екологічні проблеми планети; джерела забруднення природи; [4 ПРО 1.1]
  • відповідально ставиться до обговорення проблем природи, ухвалення рішень щодо поводження у природі без заподіяння їй шкоди [4 СЗО 4.5]
  • діє у довкіллі, не завдаючи шкоди природі; [4 ПРО 3.2]
  • - наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань[4 ГІО 2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1]

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Данілова Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 вересня 2021
Переглядів
2326
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку