ОРІЄНТОВНЄ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ з інтегрованого курсу, до підручника «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» 4 КЛАС

Про матеріал
ОРІЄНТОВНЄ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ з інтегрованого курсу, до підручника «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» 4 КЛАС. У 2 частинах (автори Т. Гільберг, С. Тарнавської. Н. Павич, видавництво «ГЕНЕЗА») для класів, що працюють за навчальним планом Типової освітньої програми (4 клас), розробленої під керівництвом О. Я. Савченко
Перегляд файлу

ОРІЄНТОВНЄ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ

з інтегрованого курсу,

до підручника «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» 4 КЛАС. У 2 частинах

(автори Т. Гільберг, С. Тарнавської. Н. Павич,

видавництво «ГЕНЕЗА»)

для класів, що працюють за навчальним планом

Типової освітньої програми (4 клас), розробленої під керівництвом О. Я. Савченко

 

Програма «Я досліджую світ» для 4-го класу закладів загальної середньої освіти реалізує завдання природничої (ПРО), громадянської та історичної (ГІО), соціальної та здоров’язбережувальної (СЗО), технологічної (ТЕО) освітніх галузей.

ІНТЕГРОВАНИЙ КУРС (4 КЛАС)

140 год на рік/4 години на тиждень

(І семестр  - 64 год,

ІІ семестр – 76 год)

Природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров'язбережувальна  галузі

Технологічна галузь

Орієнтовний розподіл годин між освітніми галузями в рамках інтегрованого предмета «Я досліджую світ»: природнича, технологічна, соціальна і здоров'язбережувальна, громадянська та історична – 4 год.

 

У програмі вказано орієнтовна кількість годин на вивчення кожного розділу/теми/параграфу. Вчитель може самостійно розподілити години по темах програми, керуючись власним досвідом і враховуючи підготовленість учнів та умови роботи у даному класі.

Кількість годин (уроків) для опрацювання теми учитель/-ка добирає самостійно, керуючись власним досвідом, враховуючи підготовленість учнів та умови роботи у даному класі, а також додатковий резервний час.

Резервний час в освітній програмі закладу загальної середньої освіти сприяє, зокрема, задоволенню освітніх потреб здобувачів освіти, вирівнюванню їх досягнень, розвитку наскрізних умінь [Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 липня 2019 р. № 688)].

 

Навчально-методичний комплект:

  •               підручник «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» 4 КЛАС. У 2 частинах;
  •               робочий зошит – навчальний посібник «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» 4 КЛАС.

У 2 частинах;

  •               альбом з технологій «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» 4 КЛАС;
  •               діагностичні роботи та тест-картки «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» 4 КЛАС.

        

автори Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ніна Павич

видавництво ГЕНЕЗА, 2021

№ уроку2

з/п

Дата

ТЕМА

 

ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

з  індексами ТОП «САВЧЕНКО»

Учень / учениця:

1 ЧАСТИНА - І  СЕМЕСТР (16 тижнів) 

64 год= 51 год+13 год (РЕЗЕРВ1)

 

РОЗДІЛ 1. РОЗДІЛ 1. ПОДОРОЖУЄМО УКРАЇНОЮ

1

 

Як наука допомагає нам пізнавати навколишній світ

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань [4 ГІО 2.2]
  • пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4 ПРО 1.6]
  • пояснює необхідність виробляти в собі такі риси; [4СЗО8.1]

Тема 1. Природа України

2

 

Наша країна – Україна

  • знає зміст основних символів держави (Гімн, Прапор, Герб, рідна мова); [4 ГІО 8.3], зміст народних символів; [4 ГІО 8.3];

- має уявлення про права та обов’язки; право на життя; рівноправність людей, право кожного на захист, любов і піклування; право на працю, захист, відпочинок; право на освіту [4 ГІО 6.2];

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]

показує на карті України і називає місцевість свого проживання, Україна на карті світу, значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]

3

 

Для чого потрібні глобуси і карти

  • має уявлення значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]

розпізнає: рівнини, гори, пагорби, яри; знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

4

 

Про що розповідають карти

  • має уявлення значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]

розпізнає: рівнини, гори, пагорби, яри; знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

5

 

Проєкт «Пізнаємо Україну»

  • пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1];
  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2];
  • класифікує конструкційні матеріали за їх ознаками і власти-востями; [4 ТЕО 1.3]
  • використовує матеріали вторинної переробки для виготовлення нових виробів; [4 ТЕО 3.2]

-організовує власну діяльність з виготовлення виробу індивідуально або в групі; [4 ТЕО 1.1; 2.2]

- раціонально використовує час та матеріали, зокрема і вторинні [4 ТЕО 3.1; 3.2]

  • знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

показує на карті України і називає місцевість свого проживання, Україна на карті світу; [4 ПРО 1.1]

6

 

Як орієнтуватися на місцевості

  • називає способи орієнтування на місцевості; визначає сторони горизонту по компасу[4 ПРО 1.1];
  • орієнтується на місцевості за допомогою компасу, Сонця і місцевих ознак; [4 ПРО 1.5]
  • визначає сторони горизонту по компасу; застосовує знання для  складання плану приміщення, орієнтування на місцевості [4ПРО1.4]

7

 

Яка поверхня України

  • має уявлення значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]
  • розпізнає: рівнини, гори, пагорби, яри; знаходить і показує на картах об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]
  • називає правила поведінки під час землетрусів, повені[4 ПРО 1.1]

8

 

 

Проєкт  «Модель гори»

-використовує інструменти й пристосування, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії; [4 ТЕО 2.1; 4.3]

-виявляє готовність і здатність співпрацювати з іншими;

[4 ТЕО 1.1; 1.4; 1.5]

-розпізнає: рівнини, гори, пагорби, яри[4 ПРО 1.1]

9

 

Що змінює поверхню Землі

  • розпізнає: рівнини, гори, пагорби, яри; знаходить і показує на картах об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]
  • має уявлення і виявляє практично турботу про своє

оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3]

відповідально ставиться до обговорення проблем природи, ухвалення рішень щодо поводження у природі без заподіяння їй шкоди [4 СЗО 4.5]

10

 

Що таке план місцевості

  • пояснює значення плану місцевості і карти [4 ПРО 1.4]

застосовує знання для складання плану приміщення, орієнтування на місцевості [4 ПРО 1.4]

11

 

Що таке масштаб

  • пояснює значення плану місцевості і карти; [4 ПРО 1.4]

знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

12

 

Які країни є сусідами України

-виявляє інтерес до пізнання символіки інших держав; [4ГІО3.1];

-цікавиться іншими країнами, країнами сусідами; [4 ГІО 3.2];

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]

показує на карті України і називає місцевість свого проживання, Україна на карті світу, значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]

13

 

Проєкт «Зустрічаємо сусідів» 

  • дотримується основних правил безпечного користування електроенергією, побутовими приладами (праска, електрична чи газова плита, та ін); [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5]
  • узгоджує власні потреби та потреби інших у виборі об’єкта проєктування; [4 ТЕО 1.1]
  • продукує і формулює ідеї під час моделювання обраного об’єкта проєктування; [4 ТЕО 1.4]
  • добирає матеріали для виготовлення спроєктованого виробу, зокрема і вторинні; [4 ТЕО 1.3; 3.2]
  • розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізує їх; [4 ТЕО 2.1]
  • наводить приклади співробітництва України з іншими країнами щодо проблем охорони природи, енергозбереження, безпечного життя, запобігання стихіям; цікавиться іншими країнами, країнами- сусідами; [4 ГІО 3.2]
  • виявляє інтерес і повагу до різних культур і звичаїв; [4 ГІО3.1]

знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

14-15

 

Ми – громадяни України

- має уявлення про права та обов’язки; право на життя; рівноправність людей, право кожного на захист, любов і піклування; право на працю, захист, відпочинок; право на освіту; [4 ГІО 6.2];

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]
  • має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1];

-має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер); [4 ПРО 1.1]

16-17

 

Про великі права маленької дитини

- має уявлення про права та обов’язки; право на життя; рівноправність людей, право кожного на захист, любов і піклування; право на працю, захист, відпочинок; право на освіту; [4 ГІО 6.2];

- пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1];

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2];

18

 

Проєкт «Виготовлення ігрового інвентаря»

  • обґрунтовує актуальність виявленої проблеми; [4 ТЕО 1.1]
  • продукує ідеї для вирішення виявленої проблеми; [4 ТЕО 1.1]
  • аналізує моделі, подібні обраному об’єкту проєктування (моделі-аналоги); [4 ТЕО 1.4]
  • добирає матеріали для виготовлення спроєктованого виробу, зокрема і вторинні; [4 ТЕО 1.3; 3.2]; розраховує орієнтовні витрати; [4 ТЕО 3.1]

-контролює та удосконалює технологію виготовлення виробу; [4 ТЕО 2.2]

  • дотримується правил спільної роботи в групах; [4 ТЕО 1.1; 1.4; 1.5]
  • оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів;[4 ТЕО 1.5]
  • описує процес створення виробу, естетичні і технічні рішення; [4 ТЕО 1.5]
  • аналізує ефективність своєї комунікативної діяльності в команді, зокрема в мережах; [4 ТЕО 1.5]
  • розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1]
  • розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1]

-обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1]

Тема 2. Культурна спадщина України

19-20

 

Що ми знаємо про свою історію

- має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3]

- цікавиться історією і культурою свого краю; ; накопичує відповідну інформацію;[4 ГІО 6.2]

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]

 

21

 

Проєкт «Рукотворні скам’янілості»

  • читає, інтерпретує та оцінює інструкції продуктів

домашнього господарювання; [4 ТЕО 4.1]

  • контролює та удосконалює технологію виготовлення виробу; [4 ТЕО 2.2]
  • організовує власну діяльність з виготовлення виробу індивідуально або в групі; [4 ТЕО 1.1; 2.2]
  • має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3]
  • обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1]

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2]

22-23

 

Славетні творці української держави

- має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3];

- цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацію;[4 ГІО 6.2];

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2];
  • аналізує традиції, що відображують ставлення українців до природи; [4 ГІО 3.2];
  • висловлює судження щодо різноманітності і цінності природи України; [4 ПРО 4.1], [4 ГІО 2.2];

-усвідомлює відповідальність за стан природи у місцевій громаді; [4 ПРО 3.4], [4 ПРО 4.4];

24

 

Де шукати скарби України

 

- має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3]

- цікавиться історією і культурою свого краю; ; накопичує відповідну інформацію;[4 ГІО 6.2]

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]

відповідально ставиться до обговорення проблем природи, ухвалення рішень щодо поводження у природі без заподіяння їй шкоди [4 СЗО 4.5]

-цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацію виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях[4ГІО4.2]

25

 

Аплікація «Соняшник»

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2]
  • досліджує традиційні і сучасні технології декоративно- ужиткового мистецтва; [4 ТЕО 1.4; 2.1; 2.2]
  • виявляє емоційно-ціннісне ставлення до привабливих видів декоративно-ужиткового мистецтва; [4 ТЕО 1.5]
  • виготовляє виріб із використанням традиційних та сучасних технологій обробки матеріалів (витинанка, лозоплетіння, вишивка, шиття, плетіння, мозаїка, комбінована аплікація, оригамі, ниткографіка, скрапбукінг тощо); [4 ТЕО 2.1; 2.2]
  • презентує результати власної або спільної проєктно-технологічної діяльності, обговорює їх з іншими та прогнозує подальші плани щодо проєктно-технологічної діяльності; [4 ТЕО 1.5]

Тема 3. Багатства України

26

 

На які природні ресурси багата Україна

  • називає природні ресурси України (водні, ґрунтові, корисні копалини, рослинні і тваринні) і пояснює їх значення для громадян нашої держави; [4 ПРО 1.3];
  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2];
  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2];

- висловлює судження щодо різноманітності і цінності природи України; [4 ПРО 4.1],

27

 

Проєкт «Виготовлення іграшки з дроту»

  • наводить приклади використання людиною

природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2]

  • описує модель свого виробу, аргументовано її відстоює; [4 ТЕО 1.2; 1.4; 1.5]
  • вибирає обґрунтовано об’єкт проєктування; [4 ТЕО 1.1]
  • оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів;[4 ТЕО 1.5]
  • описує процес створення виробу, естетичні і технічні рішення; [4 ТЕО 1.5]
  • має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1]
  • розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1]

28

 

Які паливні корисні копалини є на території України

  • характеризує значення 2-3 видів корисних копалин для економіки нашої країни і добробуту її громадян; [4 ПРО 3.1]
  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]

- пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];

дотримується основних правил безпечного користування електроенергією, побутовими приладами (праска, електрична чи газова плита, та ін); [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5],

29-30

 

Де живе енергія

  • розповідає про вплив Сонця а нашу планету, [4 ПРО 2.1]
  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2]

31

 

Чим можна замінити корисні копалини

  • обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];
  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

висловлює судження щодо різноманітності і цінності природи України; [4 ПРО 4.1], [4 ГІО 2.2];

32

 

Якими способами оберігає людина себе від холоду

  • проводить спостереження за погодою, сезонними змінами у природі своєї місцевості; [4 ПРО 1.2]
  • пояснює, сезонні зміни у природі); значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4]
  • пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1];

-дотримується основних правил безпечного користування електроенергією, побутовими приладами (праска, електрична чи газова плита, та ін); [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5],

33

 

Виготовлення іграшки «Снігова баба»

  • пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі; [4 СЗО 2.1]
  • формулює мету своєї діяльності; [4 ТЕО 1.1]
  • вибирає обґрунтовано об’єкт проєктування; [4 ТЕО 1.1]
  • узгоджує власні потреби та потреби інших у виборі об’єкта проєктування; [4 ТЕО 1.1]
  • використовує інструменти й пристосування, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії; [4 ТЕО 2.1; 4.3]
  • пришиває ґудзики різними способами; [4 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3]
  • розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1]

34-35

 

Як заощадити електроенергію

  • аналізує та оцінює свій внесок у збереження довкілля; ситуації повсякденного життя, пов’язані з використанням води, електроенергії, тепла; [4 ПРО 4.4], [4 ГІО 8.2],
  • пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1];
  • дотримується основних правил безпечного користування електроенергією, побутовими приладами (праска, електрична чи газова плита, та ін); [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5],
  • здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1];

-пояснює, сезонні зміни у природі); значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4]

36

 

На які водні ресурси багата Україна

  • пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1]

37

 

Озера і болота України

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2];

обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1]

38

 

Якою буває погода

  • дізнається з різних джерел про методи передбачення погоди, народні прикмети про зміну погоди; [4 ПРО 2.1];
  • проводить спостереження за погодою, сезонними змінами у природі своєї місцевості; [4 ПРО 1.2];
  • застосовує знання для спостереження за погодою, спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4];
  • значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті;  [4 ПРО 1.4];
  • пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1]

39

 

Які скарби приховує Чорне море

  • пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

- визначає головне в інформації природничого змісту, висловлює враження щодо неї; презентує інформацію про природу у вигляді

повідомлення, малюнку, схеми, презентації тощо; [3ПРО 2.2]

40

 

Проєкт «Загадковий мешканець Чорного моря»

  • оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів; [4 ТЕО 1.5]
  • описує процес створення виробу, естетичні і технічні рішення; [4 ТЕО 1.5]

класифікує і використовує кольори за  властивостями: тон, насиченість, світлість; [4 ТЕО 1.4]

  • експериментує з поєднанням кольорів, матеріалів; комбінує, переставляє, замінює, оформляє, удосконалює дизайн і конструкцію виробу; [4 ТЕО 1.4]
  • розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1]

-знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

41

 

Які скарби приховує Азовське море

  • пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

- визначає головне в інформації природничого змісту, висловлює враження щодо неї; презентує інформацію про природу у вигляді повідомлення, малюнку, схеми, презентації тощо; [3 ПРО 2.2]

42

 

Чому ґрунти є важливим природним ресурсом країни

  • пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];
  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу[4 ПРО 2.1]

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

- визначає головне в інформації природничого змісту, висловлює враження щодо неї; презентує інформацію про природу у вигляді повідомлення, малюнку, схеми, презентації тощо; [3 ПРО 2.2]

Тема 4. Природні зони України

43

 

Де на Землі спекотно, а де – холодно

  • розпізнає і називає рослини, тварин, гриби своєї місцевості (по 3-4 представники), моделює зв’язки між ними; [4 ПРО 4.3]
  • складає ланцюги живлення; [4 ПРО 2.2];

- характеризує природну зону України за планом; [4 ПРО 3.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу[4 ПРО 2.1];

44

 

Подорожуємо  зонами мішаних і  широколистих лісів

  •  наводить приклади і описує природні угруповання своєї місцевості за планом (назва угруповання, рослини і тварини угруповання, зв’язки між ними, значення угруповання для людини); [4 ПРО 1.5];
  •  характеризує мешканців природного угруповання, їхні зв’язки між собою і неживою природою; [4 ПРО 3.1]
  •  пояснює залежність між умовами природної зони та її мешканцями, особливостями праці і побуту людей, які в ній проживають; [4 ПРО 3.3]
  •  спостерігає сезонні явища у природі своєї місцевості, характеризує зміни в неживій і живій природі та в діяльності людей, які при цьому відбуваються; [4 ПРО 2.2]
  •  аналізує зв’язки в природних угрупованнях (організмів між собою, організмів із неживою природою); [4 ПРО 3.1];

-складає ланцюги живлення; [4 ПРО 2.2]

45

 

Колективне виготовлення лепбука «Таємничий  ліс»

  • планує дії для реалізації задуму в матеріалі; [4 ТЕО 1.1]
  • раціонально використовує час та матеріали, зокрема і вторинні  [4 ТЕО 3.1; 3.2]
  • описує процес створення виробу, естетичні і технічні рішення;   [4 ТЕО 1.5]
  • аналізує ефективність своєї комунікативної діяльності в команді, зокрема в мережах; [4 ТЕО 1.5]
  • презентує результати власної або спільної проєктно-технологічної діяльності, обговорює їх з іншими та прогнозує подальші плани щодо проєктно-технологічної діяльності; [4 ТЕО 1.5]
  • розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1]

46

 

Подорожуємо лісостепом

-наводить приклади і описує природні угруповання своєї місцевості за планом (назва угруповання, рослини і тварини угруповання, зв’язки між ними, значення угруповання для людини); [4 ПРО 1.5];

-характеризує мешканців природного угруповання, їхні зв’язки між собою і неживою природою; [4 ПРО 3.1]

-пояснює залежність між умовами природної зони та її мешканцями, особливостями праці і побуту людей, які в ній проживають; [4 ПРО 3.3]

-спостерігає сезонні явища у природі своєї місцевості, характеризує зміни в неживій і живій природі та в діяльності людей, які при цьому відбуваються; [4 ПРО 2.2]

-аналізує зв’язки в природних угрупованнях (організмів між собою, організмів із неживою природою); [4 ПРО 3.1];

-складає ланцюги живлення; [4 ПРО 2.2]

- характеризує природну зону України за планом [4 ПРО 3.1]

47

 

Екскурсія просторами степу

  • наводить приклади і описує природні угруповання своєї місцевості за планом (назва угруповання, рослини і тварини угруповання, зв’язки між ними, значення угруповання для людини); [4 ПРО 1.5];
  •  характеризує мешканців природного угруповання, їхні зв’язки між собою і неживою природою; [4 ПРО 3.1]
  •  пояснює залежність між умовами природної зони та її мешканцями, особливостями праці і побуту людей, які в ній проживають; [4 ПРО 3.3]
  •  спостерігає сезонні явища у природі своєї місцевості, характеризує зміни в неживій і живій природі та в діяльності людей, які при цьому відбуваються; [4 ПРО 2.2]
  •  аналізує зв’язки в природних угрупованнях (організмів між собою, організмів із неживою природою); [4 ПРО 3.1];
  • складає ланцюги живлення; [4 ПРО 2.2]
  • характеризує природну зону України за планом;  пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань [4 ГІО 2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу[4 ПРО 2.1]

48

 

Сходження на Говерлу

-розповідає про найважливіші природні об’єкти України, своєї місцевості;[4 ПРО 2.2]

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань [4 ГІО 2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу[4 ПРО 2.1]

49

 

Проєкт «Карпатська красуня»

  • раціонально використовує час та матеріали, зокрема і вторинні [4 ТЕО 3.1; 3.2]
  • добирає матеріали для виготовлення спроєктованого виробу, зокрема і вторинні; [4 ТЕО 1.3; 3.2]
  • розраховує орієнтовні витрати; [4 ТЕО 3.1]
  • розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1]

називає природні ресурси України (водні, ґрунтові, корисні копалини, рослинні і тваринні) і пояснює їх значення для громадян нашої держави; [4 ПРО 1.3]

50

 

Подорож Кримськими горами

  • виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];
  • обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];
  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

- визначає головне в інформації природничого змісту, висловлює враження щодо неї; презентує інформацію про природу у вигляді повідомлення, малюнку, схеми, презентації тощо; [3ПРО 2.2]

51

 

Заповідні території

та охорона природи Карпат

і Кримських гір

 розповідає про найважливіші природні об’єкти України, своєї місцевості; [4 ПРО 2.2]; робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4]

  • виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];
  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];
  •  обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

- визначає головне в інформації природничого змісту, висловлює враження щодо неї; презентує інформацію про природу у вигляді

повідомлення, малюнку, схеми, презентації тощо; [3  ПРО 2.2]

13 год (20 %) РЕЗЕРВ1 у І семестрі

2 ЧАСТИНА - ІІ  СЕМЕСТР (19 тижнів)

76 год= 61 год+15 год (РЕЗЕРВ1)

РОЗДІЛ 2. МАТЕРИКИ І ОКЕАНИ

1

 

Материки, океани і частини світу на географічних картах

  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, та необхідність толерантного ставлення до різноманітності культур, звичаїв народів; виявляє інтерес і повагу до різних культур і звичаїв; [4 ГІО 3.1];
  • називає назви материків, океанів; [4 ПРО 1.1]
  • про різноманітність природи материків, мешканців океанів; [4

ПРО 2.1];

знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

Тема 1. Природа голубої  планети

2

 

Тихий океан

-знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

-розповідає про різноманітність природи мешканців океанів; [4 ПРО 2.1]

3

 

Проєкт «Виготовлення іграшки з фетру»

  • аналізує моделі, подібні обраному об’єкту проєктування (моделі-аналоги); [4 ТЕО 1.4]
  • продукує і формулює ідеї під час моделювання обраного об’єкта проєктування; [4 ТЕО 1.4]
  • добирає матеріали для виготовлення спроєктованого виробу, зокрема і вторинні; [4 ТЕО 1.3; 3.2]
  • розраховує орієнтовні витрати; [4 ТЕО 3.1]
  • оцінює і обґрунтовує цінність виконаних проєктів; [4 ТЕО 1.5]
  • описує процес створення виробу, естетичні і технічні рішення; [4 ТЕО 1.5]

4

 

Чим цікавий Атлантичний океан

  • розповідає про різноманітність природи мешканців океанів; [4 ПРО 2.1]
  • знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2];
  • виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

5

 

Які таємниці приховує Північний Льодовитий океан

  • розповідає про різноманітність природи мешканців океанів; [4 ПРО 2.1]
  • знаходить і показує на картах океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

- виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];

  •  обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

6

 

Що приховують глибини Індійського океану

  • розповідає про різноманітність природи мешканців океанів; [4 ПРО 2.1]
  • знаходить і показує на картах океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]
  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];
  •  обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

Тема 2.  Природа материків

7

 

Євразія – найбільший материк

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]

знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2];

  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

8

 

Які рослини і тварини мешкають на материку Євразія

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]
  • наводить приклади співробітництва України з іншими країнами щодо проблем охорони природи, енергозбереження, безпечного життя, запобігання стихіям; цікавиться іншими країнами, країнами- сусідами; [4ГІО3.2]
  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

9

 

Проєкт «Моделювання рослин та тварин із застосування Танграма»

-організовує власну діяльність з виготовлення виробу індивідуально або в групі; [4 ТЕО 1.1; 2.2]

-використовує інструменти й пристосування, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії; [4 ТЕО 2.1; 4.3]

-розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізує їх; [4 ТЕО 2.1]

10

 

Чому Африка – найспекотніший материк землі

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]
  • знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2];
  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

11

 

Які рослини і тварини мешкають в Африці

- розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]

  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

12

 

Проєкт «Африканський велетень»

-продукує і формулює ідеї під час моделювання обраного об’єкта проєктування; [4 ТЕО 1.4]

-добирає матеріали для виготовлення спроєктованого виробу, зокрема і вторинні; [4 ТЕО 1.3; 3.2]

-описує процес створення виробу, естетичні і технічні рішення;   [4 ТЕО 1.5]

-аналізує ефективність своєї комунікативної діяльності в команді, зокрема в мережах; [4 ТЕО 1.5]

13

 

Північна Америка

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]

знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2];

  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

-обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

14

 

Рослинний і тваринний світ Північної Америки

- розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]

-має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

15

 

Природа Південної Америки

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО2.1]
  • знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2];
  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

16

 

Рослинний і тваринний світ Південної Америки

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО2.1]

- має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

17

 

Проєкт «Водяна красуня»

-описує процес створення виробу, естетичні і технічні рішення; [4 ТЕО 1.5]

-аналізує ефективність своєї комунікативної діяльності в команді, зокрема в мережах; [4 ТЕО 1.5]

-організовує власну діяльність з виготовлення виробу індивідуально або в групі; [4 ТЕО 1.1; 2.2]

-розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізує їх; [4 ТЕО 2.1]

18

 

Австралія – найсухіший материк

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]
  • знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2];
  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про  природу [4 ПРО 2.1];

наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

19

 

Рослинний і тваринний світ Австралії

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]

-має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

20

 

Антарктида – найхолодніший материк

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]

знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

  • наводить приклади співробітництва України з іншими країнами щодо проблем охорони природи, енергозбереження, безпечного життя, запобігання стихіям; цікавиться іншими країнами, країнами- сусідами; [4ГІО3.2]
  • має уявлення про Землю як спільний дім для всіх людей, [4 ГІО 3.1];
  • виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

21

 

Рослинний і тваринний

світ Антарктиди

  • розповідає про різноманітність природи материків, [4 ПРО 2.1]
  • знаходить і показує на картах материки, океани та інші об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]
  • наводить приклади співробітництва України з іншими країнами щодо проблем охорони природи, енергозбереження, безпечного життя, запобігання стихіям; цікавиться іншими країнами, країнами- сусідами; [4ГІО3.2]

22

 

Проєкт «Пінгвін»

-формулює мету своєї діяльності; [4 ТЕО 1.1]

-використовує інструменти й пристосування, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії; [4 ТЕО 2.1; 4.3]

-дотримується правил спільної роботи в групах; [4 ТЕО 1.1; 1.4; 1.5]

-описує процес створення виробу, естетичні і технічні рішення; [4 ТЕО 1.5]

РОЗДІЛ. 3. ВСЕСВІТ І СОНЯЧНА СИСТЕМА

23-24

 

Як влаштована Сонячна система

-має уявлення про Всесвіт і Сонячну систему; значення різних видів карт;[4 ПРО 1.1]

  • моделює Сонячну систему, сузір’я, зміни земної поверхні, обертання Землі; [4 ПРО 1.4]
  •  розповідає про вплив Сонця і Місяця на нашу планету, наводить приклади небесних тіл, [4 ПРО 1.4]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

25

 

Проєкт «Сонячна система»

-дотримується правил спільної роботи в групах; [4 ТЕО 1.1; 1.4; 1.5]

-контролює та удосконалює технологію виготовлення виробу; [4 ТЕО 2.2]

-раціонально використовує час та матеріали, зокрема і вторинні [4 ТЕО 3.1; 3.2]

-організовує власну діяльність з виготовлення виробу індивідуально або в групі; [4 ТЕО 1.1; 2.2]

-розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1]

26-27

 

Сонце – центральне тіло Сонячної системи

  • називає способи орієнтування на місцевості; [4 ПРО 1.1]

- розповідає про вплив Сонця на нашу планету, про різноманітність природи материків [4 ПРО 2.1]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

28

 

Виготовлення листівки «Квітуча галявина»

-узгоджує власні потреби та потреби інших у виборі об’єкта проєктування; [4 ТЕО 1.1]

-відображає образ майбутнього виробу на папері, в макеті або в цифровому вигляді; [4 ТЕО 1.2; 1.4]

-охоче робить подарунки, допомагає іншим; [4 ТЕО 1.1; 4.1]

-розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО6.1]

29

 

Які бувають планети

  • моделює Сонячну систему,  [4 ПРО 1.4]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

30

 

Таємниці планет земної групи

  • моделює Сонячну систему, [4 ПРО 1.4]

розповідає про вплив Сонця і Місяця на нашу планету, про різноманітність природи материків [4 ПРО 2.1]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

31

 

Як відбувається добовий і річний рух Землі

  • моделює обертання Землі; [4 ПРО 1.4]

-пояснює, як рух нашої планети впливає на явища, що

відбуваються у неживій і живій природі (зміни дня і ночі; нерівномірне нагрівання земної поверхні; колообіг води; сезонні зміни у природі  [4 ПРО 1.4]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

32

 

Що можна побачити на зоряному небі

  • моделює Сонячну систему, сузір’я, [4 ПРО 1.4]
  • має уявлення значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]

- розпізнає: об’єкти відповідно до навчального завдання; [4 ПРО 2.2]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

33

 

Виготовлення панно «Зоряна ніч»

-виготовляє виріб із використанням традиційних та сучасних технологій обробки матеріалів (витинанка, лозоплетіння, вишивка, шиття, плетіння, мозаїка, комбінована аплікація, оригамі, ниткографіка, скрапбукінг тощо); [4 ТЕО 2.1; 2.2]

-продукує ідеї для вирішення виявленої проблеми; [4 ТЕО 1.1]

-планує дії для реалізації задуму в матеріалі; [4 ТЕО 1.1]

-розробляє критерії оцінювання майбутнього виробу; [4 ТЕО 1.1]

34

 

Молочний  шлях – наша галактика

  • моделює Сонячну систему, сузір’я, [4 ПРО 1.4]

-має уявлення значення різних видів карт; [4 ПРО 1.1]

- розпізнає: об’єкти відповідно до навчального завдання; [4ПРО2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

35-36

 

Давні і сучасні уявлення людей про Всесвіт

-пояснює, як рух нашої планети впливає на явища, що

відбуваються у неживій і живій природі (зміни дня і ночі; нерівномірне нагрівання земної поверхні; колообіг води; сезонні зміни у природі); значення плану місцевості і

карти; значення прогнозу погоди для людей і розповідає про його використання у власному житті; спостерігає і фіксує зміни елементів погоди (температуру повітря, вітру, хмарності, опадів); [4 ПРО 1.4]

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2]
  • здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1]
  • цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацію  [4 ГІО 6.2]
  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань [4 ГІО 2.2]
  • здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій,

обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1]

37

 

Проєкт «Подорож у космос»

-розрізняє об’єкти техніки (виробничої, транспортної, побутової тощо); [4 ТЕО 1.1; 1.4; 2.2]

-досліджує історію розвитку техніки; [4 ТЕО 1.1; 1.4; 2.2]

-розрізняє ручні знаряддя праці, механізми і машини, автоматичні пристрої; [4 ТЕО 2.1]

-використовує цифрові пристрої, креслярські інструменти, лінії у побудові розгортки макета транспортного засобу, будинку тощо; [4 ТЕО 1.2; 1.4]

РОЗДІЛ 4.  МАЙБУТНЄ – ЦЕ МИ

Тема 1.  Людина і природа

38

 

Які взаємо-зв’язки існують у природі

  • моделює самостійно/у групі зв’язки «природа – людина», «природа-рукотворний світ», «людина –рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю; [4 ПРО 1.4]

- складає ланцюги живлення; [4 ПРО 2.2]

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

  • наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

39-40

 

Як людина змінює природу

  • моделює самостійно/у групі зв’язки «природа – людина», «природа-рукотворний світ», «людина –рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю; [4 ПРО 1.4]

усвідомлює відповідальність за стан природи у місцевій громаді; [4 ПРО 3.4]

- виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1];

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; [4 ГІО 2.2];

41

 

Проєкт «Моделювання транспортного засобу»

  • розрізняє об’єкти техніки (виробничої, транспортної, побутової тощо); [4 ТЕО 1.1; 1.4; 2.2]

-досліджує властивості зразків деревинних матеріалів і металів; [4 ТЕО 1.3]

-визначає розміри освітнього об’єкта – макета транспортного засобу (автомобіль, автобус, літак, корабель тощо), будинку тощо; [4 ТЕО 1.2; 1.4]

-виготовляє макет вибраного транспортного засобу або будинку [4 ТЕО 1.4]

-критично оцінює споживацькі звички, зокрема використання синтетичних виробів, що забруднюють навколишнє середовище; [4 ТЕО 1.1; 3.2]

-розрізняє предмети праці, основні види діяльності за професіями різних сфер життєдіяльності; [4 ТЕО 1.1; 1.4; 2.2]

-лагодить пошкодження предметів побуту за потреби[4 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3]

42

 

Чому матеріали використовують повторно

  • має уявлення і виявляє практично турботу про

про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3]

-наводить приклади співробітництва України з іншими країнами щодо проблем охорони природи, енергозбереження, безпечного життя, запобігання стихіям; цікавиться іншими країнами, країнами- сусідами; [4 ГІО 3.2];

- робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4];

-діє у довкіллі, не завдаючи шкоди природі; [4 ПРО 3.2];

- усвідомлює відповідальність за стан природи у місцевій громаді; [4 ПРО 3.4], [4 ПРО 4.4];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв;[4 ГІО 2.2];

- наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2];

- пояснює, як властивості матеріалів зумовлюють їх використання; [4 ПРО 3.3]

- здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1]

43-44

 

Що таке екологічні  проблеми

- називає екологічні проблеми планети; джерела забруднення природи; [4 ПРО 1.1]

- наводить приклади природоохоронних заходів; природоохоронних територій; пояснює наслідки забруднення водойм, повітря, ґрунтів, знищення лісів та іншої небезпеки, що спричинює діяльністю людини; [4 ПРО 1.5]

- виявляє самостійно/у групі факти забруднення довкілля, пропонує і обґрунтовує власні ідеї щодо способів зменшення негативного впливу людини на природу і відповідально діє задля цього; [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5],

- дізнається про екологічні проблеми від інших людей, із ЗМІ та інших джерел, аналізує цю інформацію,  обговорює способи її вирішення; [4 ПРО 2.2]

- аналізує та оцінює свій внесок у збереження довкілля; ситуації повсякденного життя, пов’язані з використанням води, електроенергії, тепла; [4 ПРО 4.4], [4 ГІО 8.2],

- долучається до організації і проведення природоохоронних заходів; [4 ПРО 4.1],

- відповідально ставиться до обговорення проблем природи, ухвалення рішень щодо поводження у природі без заподіяння їй шкоди [4 СЗО 4.5]

  • усвідомлює відповідальність за стан природи у місцевій громаді; [4 ПРО 3.4], [4 ПРО 4.4];
  • виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1];
  • здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій,обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1];
  • моделює самостійно/у групі зв’язки «природа – людина», «природа-рукотворний світ», «людина – рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю; [4 ПРО 1.4]
  • висловлює судження щодо різноманітності і цінності природи України; [4 ПРО 4.1],  [4 ГІО 2.2];

- виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1;]

- здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1]

45

 

Виготовлення горщика для вирощування саджанців.

-аналізує ефективність своєї комунікативної діяльності в команді, зокрема в мережах; [4 ТЕО 1.5]

-презентує результати власної або спільної проєктно-технологічної діяльності, обговорює їх з іншими та прогнозує подальші плани щодо проєктно-технологічної діяльності; [4 ТЕО 1.5]

-проявляє ініціативність у природоохоронній та

доброчинній діяльності з власноруч створеними виробами;[4 ТЕО 1.1; 2.2; 4.1]

-вирощує спільно з однокласниками рослини, зелень за потреби; [4 ТЕО 4.1]

-добирає матеріали для виготовлення спроєктованого виробу, зокрема і вторинні; [4 ТЕО 1.3; 3.2], розраховує орієнтовні витрати; [4 ТЕО 3.1]

-має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3]

Тема 2 Людина - багатство країни

46-47

 

Людина – найбільша цінність

 

- має уявлення про неповторність кожної людини (зовнішність, поведінка, здібності, характер); [4 ПРО 1.1]

- пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4 ПРО 1.6];

- має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3];

- цікавиться історією і культурою свого краю; накопичує відповідну інформацію;[4 ГІО 6.2]

48

 

Проєкт «Браслет для друга»

-формулює мету своєї діяльності; [4 ТЕО 1.1]

-вибирає обґрунтовано об’єкт проєктування; [4 ТЕО 1.1]

-вибирає і виготовляє виріб декоративно-ужиткового мистецтва; [4 ТЕО 1.1; 1.4; 2.2]

-аналізує, синтезує та використовує інформацію з різних джерел; [4 ТЕО 1.4; 2.2]

-наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань; матеріалів і виробів з них; місцевих виробництв; [4 ГІО 2.2]

49-50

 

Моя дорога до успіху

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2]
  • аргументує неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим; [4 СЗО 1.1]
  • пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4 ПРО 1.6]
  • має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1]

-наводить приклади такої поведінки, де виявляються ці риси; [4 ГІО 8.1]

51

 

Як жити серед людей

 

  • має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1]
  •  наводить приклади такої поведінки, де виявляються ці риси; [4 ГІО 8.1]
  • розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4ГІО 6.1]
  • вирішує конфліктні ситуації мирним шляхом; [4 ГІО 6.2]
  • пояснює необхідність виробляти в собі такі риси; [4СЗО 8.1];
  • вживає доречно слова етикету;[4 СЗО 1.4]
  • встановлює зв’язки між конкретними вчинками і ставленням людей, розуміє необхідність культурної поведінки в громадських місцях (транспорті, музеї, бібліотеці, тощо); [4 ГІО 2.3], [4 СЗО 2.4]
  • уміє поводитися в гостях; знає правила гостинності; [4СЗО 4.4];

- пояснює можливості людини; значення знань, освіти, працелюбства в досягненні успіхів і спілкуванні; [4ПРО 1.6];

52

 

Приготування салату «Мікс»

-аналізує, синтезує та використовує інформацію з різних джерел; [4 ТЕО 1.4; 2.2]

-описує процес створення виробу, естетичні і технічні рішення; [4 ТЕО 1.5]

-аналізує ефективність своєї комунікативної діяльності в команді, зокрема в мережах; [4 ТЕО 1.5]

-розрізняє корисні і шкідливі звички, пов’язані з вживанням їжі; [4 ТЕО 4.1]

-виготовляє запрошення для гостей; [4 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3]

-розробляє прикраси для святкового столу; [4 ТЕО 4.1; 4.2; 4.3]

-сервірує святковий стіл спільно з старшими; [4 ТЕО 4.1; 4.3]

-знає правила гостинності; [4 СЗО 4.4]

-дотримується основних правил безпечного користування електроенергією, побутовими пристроями і приладами (електрична чи газова плита, та ін);[4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5],

53-54

 

Як запобігти небезпечним ситуаціям

 

  • має уявлення про культуру взаємин людей у сім’ї, школі, на вулиці; [4 ГІО 7.1]
  • наводить приклади такої поведінки, де виявляються ці риси;          [4 ГІО 8.1]
  • пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі       [4 СЗО 2.1]
  • має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення        [4 ГІО 1.3];
  • наводить та оцінює приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших [4 ГІО 6.2]
  • наводить приклади, відповідальності за скоєні правопорушення;
  • аргументує неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим; [4 СЗО 1.1];

55-56

 

Безпека на дорозі

  • пояснює, від чого залежить безпека вдома, в школі, в довкіллі [4 СЗО 2.1];
  • має уявлення про культуру взаємин людей на вулиці; [4 ГІО 7.1]
  • наводить приклади такої поведінки, де виявляються ці риси; [4 ГІО 8.1]
  • пояснює, від чого залежить безпека в довкіллі [4 СЗО 2.1]
  • має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення [4 ГІО 1.3];
  • наводить та оцінює приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших [4 ГІО 6.2]

-аргументує неприпустимість заподіяння будь-якої шкоди собі й іншим; [4 СЗО 1.1];

57

 

Що таке правопорушення

  • наводить та оцінює приклади позитивного й негативного ставлення до старших і молодших, знає про можливі правопорушення серед дітей; [4 ГІО 6.2]
  • наводить приклади, відповідальності за скоєні процесі виконання соціальних ролей правопорушення; [4 ГІО 8.1]

58

 

Як людина змінює світ

 

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2];
  • здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1]

- моделює самостійно/у групі зв’язки «природа -людина», «природа-рукотворний світ», «людина - рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю; [4 ПРО 1.4]

  • називає екологічні проблеми планети; джерела забруднення природи;[4 ПРО 1.1]
  • виявляє самостійно/у групі факти забруднення довкілля, пропонує і обґрунтовує власні ідеї щодо  способів зменшення негативного впливу людини на природу і відповідально діє задля цього; [4 ПРО 3.4], [4 СЗО 4.5],
  • відповідально ставиться до обговорення проблем природи, ухвалення рішень щодо поводження у природі без заподіяння їй шкоди [4 СЗО 4.5];
  • робить висновок про різноманітність і цілісність природи Землі [4 ПРО 1.4];
  • виявляє повагу до досвіду українського народу у збереженні природи [4 ГІО 5.1]

59-60

 

Це ми зможемо

 

- має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину; [4 ГІО 1.3];

- цікавиться історією і культурою свого краю; ; накопичує відповідну інформацію;[4 ГІО 6.2];

  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях [4 ГІО 4.2];
  • здійснює пошук інформації про розвиток техніки і технологій, обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу, матеріали, технології; [4 ПРО 2.1];
  • моделює самостійно/у групі зв’язки «природа -людина», «природа-рукотворний світ», «людина - рукотворний світ» і складає розповідь за створеною моделлю; [4 ПРО 1.4]
  • називає екологічні проблеми планети; джерела забруднення природи; [4 ПРО 1.1]
  • відповідально ставиться до обговорення проблем природи, ухвалення рішень щодо поводження у природі без заподіяння їй шкоди [4 СЗО 4.5]
  • діє у довкіллі, не завдаючи шкоди природі; [4 ПРО 3.2]
  • - наводить приклади використання людиною природничо-наукових знань[4 ГІО 2.2];

- обговорює безпечне й доцільне використання знань про природу [4 ПРО 2.1]

61

 

Проєкт «Благодійний ярмарок»

 

 -розмірковує, як правильно розпоряджатися кишеньковими грошима [4 ГІО 8.1]

-вибирає і виготовляє виріб декоративно-ужиткового мистецтва; [4 ТЕО 1.1; 1.4; 2.2]

-досліджує властивості зразків деревинних матеріалів і металів; [4 ТЕО 1.3]; класифікує конструкційні матеріали за їх ознаками і властивостями; [4 ТЕО 1.3]

-розраховує орієнтовні витрати; [4 ТЕО 3.1]

-виявляє готовність і здатність співпрацювати з іншими;[4 ТЕО 1.1; 1.4; 1.5]

-критично оцінює споживацькі звички, зокрема використання синтетичних виробів, що забруднюють навколишнє середовище; [4 ТЕО 1.1; 3.2]

-розуміє значення добрих взаємин, їх перевагу над конфліктами, сутність доброзичливості, милосердя, поступливості, наполегливості, відповідальності; [4 ГІО 6.1]

Практичний блок (спостереження, дослідження, вправляння), гра «Ярмарок»,  «Супермаркет».

15 год (20 %) РЕЗЕРВ1 у ІІ семестрі

 

1 Резервний час в освітній програмі закладу загальної середньої освіти сприяє, зокрема, задоволенню освітніх потреб здобувачів освіти, вирівнюванню їх досягнень, розвитку наскрізних умінь [Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87].

 

2 Кількість годин (уроків) для опрацювання теми учитель/-ка добирає самостійно, враховуючи рівень формування конкретних очікуваних результатів навчання учнів, а також додатковий резервний час.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мартин Мар'яна Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
11 вересня 2021
Переглядів
2719
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку