(Складено відповідно модельної програми «Я досліджую світ», 4 клас під редакцією Р.Шияна, 2021 р.)
Я досліджую світ
4 клас
Інтегрована тема: Енергія
Місяць навчання: квітень
№ |
Проблемне запитання |
Програмовий міст |
Освітня галузь |
Очікувані результати навчання |
Дата проведення |
1 тиждень |
|||||
1 |
Введення в тему «Енергія». |
Обговорення змісту сюжетного малюнка за поданими питаннями. Висловлювання власної думки у ході діалогів та доведення чи обґрунтування її. Робота над притчею Сергія Шепеля. Способи поповнення власної енергії. Робота над інтерактивною картиною дитячого журналу «Джміль» - «Не забувайте підзарядитися!» https://jmil.com.ua/2020-3/coverpic Правила переносу слів. Спільнокореневі слова.
|
МОВ
СЗО |
з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування; зіставляє почуте з власним досвідом; дотримується правил літературної вимови у власному висловлюванні; наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами; висловлює доброзичливо своє ставлення до думок інших (поділяє їх повністю, частково чи аргументовано відхиляє); знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання; знає правила переносу слів; добирає спільнокореневі слова; знає способи поповнення власної енергії. |
|
2-3 |
Пригода 1. Енергія всюди |
Робота над науковою статтею. Формулювання запитань за змістом прочитаної статті. Види енергії. Перехід однієї енергії в іншу. Енергія на всі лади (матеріали журналу «Колосок») http://kolosok.org.ua/wp-content/uploads/2013/09/kolosok_07_13_web.pdf Виготовлення катапульти за інструкцією. |
МОВ
ТЕО |
вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями; з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування; наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами; висловлює доброзичливо своє ставлення до думок інших (поділяє їх повністю, частково чи аргументовано відхиляє); ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача; самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами). |
|
4-5 |
Які бувають джерела енергії? |
Енергія. Джерела енергії. https://www.youtube.com/watch?v=_B_5ygsziPQ Сонце – джерело енергії. https://www.youtube.com/watch?v=ltYSLpRRPmk Наука і техніка. Богдан Ціж «Використання енергії Сонця». http://kolosok.org.ua/wp-content/uploads/2013/08/energija-soncja-4-5.13.pdf Сонячна енергія, її використання людьми Висловлення своєї позиції, формулювання аргументів. |
МОВ
СЗО |
розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію; вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями; ініціює дискусію, висловлюючи власні погляди і слухаючи інших; застосовує правила збереження здоров’я від можливих небезпек зовнішнього середовища (водойми, сонячні промені, погодні умови, стихійні лиха тощо). |
|
6 7 |
Які бувають джерела енергії? |
Поновлювальні та непоновлювальні джерела енергії. Чи можна зі сміття виробляти енергію? Робота над медіатекстом «Як із сміття отримують тепло?» https://www.youtube.com/watch?v=YeVJaGgVpU8&t=2s Складання порад щодо сортування сміття. Числа. Дії з числами. У пошуках джерела енергії. https://jmil.com.ua/2020-3/laboratory Дослід. Лимонна батарейка. https://www.youtube.com/watch?v=rtEDuJUdVOc
|
МОВ
ПРО
СЗО
МАО |
розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію; сортує сміття на паперове, пластикове тощо і пояснює, навіщо це робить; раціонально використовує ресурси (наприклад, збирання та утилізація сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів); проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг; спостерігає за об’єктами досліджень; застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади; читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах. |
|
2 тиждень |
|||||
8 9 |
Енергія вітру. https://www.youtube.com/watch?v=FwD-Fdsxlj4 Переваги та недоліки вітряної енергії. Дії під час урагану. Моделювання ситуацій під час стихійних лих. Як працює вітряна електростанція? https://www.youtube.com/watch?v=2kaAZT0_uZ8 Практична робота. Виготовлення іграшкового вітрячка. https://jmil.com.ua/2020-3/workshop
|
МОВ
ПРО
ТЕО |
вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями; з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування; наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами; розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію; визначає загрози таких природних явищ, як гроза, ураган, паводок, пожежа; пояснює, як діяти в разі загрози урагану, паводку, пожежі тощо; читає, розуміє та аналізує графічні зображення схем, дотримується їх у процесі роботи (використання технологічних карт, графічних зображень, малюнків); |
|
|
Досліджуємо разом. |
Дослід. Двигун, який працює на воді, або сегнерове колесо. https://www.youtube.com/watch?v=LW1vwqIgM0k
|
МОВ
ПРО |
з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування; вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями; пояснює, навіщо він / вона виконує спостереження або дослід природничого змісту; прогнозує результат спостереження / досліду; проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг; застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади. |
|
|
11 12
|
Пригода 2. Такі різні лампи. |
Робота над науковою статтею. Формулювання запитань за змістом прочитаного тексту. Як освітлювалися оселі в давнину? Види ламп. Як влаштовані лампи? Шкода та економність від ламп. Числа. Дії з числами. Практична робота. Створення повітряної кулі з перегорілих лампочок за фотоінструкцією. |
МОВ
МАО
ТЕО |
вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями; з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування; наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами; ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача; знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули, під час розв’язуванні практично зорієнтованих задач; самостійно створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше); аргументує доцільність вторинного використання матеріалів та використовує їх для виготовлення виробів. |
|
13 14 |
Звідки береться електрика? |
Робота над медіатекстом «Як електрика потрапляє в домівки?» https://www.youtube.com/watch?v=i3t2cl4UEuM Економія електроенергії. Встановлення за показами лічильників кількості енергії, які використала родина за місяць. Розв’язування практично зорієнтованих задач. Правила безпечної поведінки з електроприладами. Як електрику вмикаю, про безпеку пам’ятаю! https://jmil.com.ua/2020-3/security Практична робота. Виготовлення макету кімнати з картонної коробки та «проведення» в неї освітлення, з’єднавши батарейку, дроти, лампочку та вимикач, користуючись малюнком. |
ПРО
МАО
СЗО
ТЕО |
встановлює за показаннями лічильників витрати води, газу, електроенергії родиною за місяць; пропонує власні шляхи зменшення витрат природних ресурсів; читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах; знає правила безпечної поведінки з електроприладами; читає, розуміє та аналізує графічні зображення схем, дотримується їх у процесі роботи (використання технологічних карт, графічних зображень, малюнків); самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами). |
|
3 тиждень |
|||||
15 16
|
Чому слід заощаджувати енергію та ресурси? |
Робота над медіатекстом «Добре світло». https://www.youtube.com/watch?v=EbvMfsux91c Висловлення власної позиції щодо того, чому важливо заощаджувати електроенергію. Способи збереження тепла. https://jmil.com.ua/2015-6/economika Мінімоніторинг «Чи заощадливо твоя родина використовує енергію?» |
МОВ
СЗО |
розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію; описує враження від змісту і форми медіатексту; раціонально використовує ресурси (наприклад, збирання та утилізація сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів). |
|
17 |
Пригода 3. Атомна електростанція. |
Як працюють АЕС? https://www.youtube.com/watch?v=2gBMMjOZ7fA АЕС на мапі України. |
МОВ
ГІО ПРО |
розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію; описує враження від змісту і форми медіатексту; знає АЕС, які працюють в Україні; знаходить на карті України міста, де працюють АЕС. |
|
18 19
|
Що таке радіація? |
Чорнобильська трагедія. Казка про Чорнобиль. https://www.youtube.com/watch?v=i2gSH_-Euhc Вплив катастрофи на екологію України. |
МОВ
ГІО
СЗО
ПРО |
розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію; описує враження від змісту і форми медіатексту; порівнює різні відомості, на підставі інформації, зібраної з різних джерел, пропонує власний висновок; добирає і перевіряє дані на користь своєї версії; розуміє, якої шкоди завдала Чорнобильська катастрова для всього живого; розуміє екологічні проблеми людства. |
|
20 21
|
Що таке радіація? |
Робота над медіатекстом «Відкриття радіоактивності: її переваги та згубна дія» https://www.youtube.com/watch?v=eiPayy6olA0 Використання радіації людиною. Способи потрапляння радіації до організму людини. Моделювання дій у випадку радіаційної небезпеки. Відновлення та розігрування діалогу на задану тематику. |
МОВ
СЗО |
розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію; описує враження від змісту і форми медіатексту; застосовує правила збереження здоров’я від можливих небезпек зовнішнього середовища (водойми, сонячні промені, погодні умови, стихійні лиха тощо). |
|
4 тиждень |
|||||
22 23
|
Як поводитися під час пожежі? |
Робота над медіатекстом https://www.youtube.com/watch?v=bRezik8LHtA Причини виникнення пожеж. Як працює вогнегасник. https://www.youtube.com/watch?v=pllibn-C3x0 Формулювання правил пожежної безпеки в лісі (громадських місцях). Розв’язування практично зорієнтованих задач. |
МОВ
МАО
ПРО
СЗО
ГІО |
розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію; описує враження від змісту і форми медіатексту; знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули, під час розв’язуванні практично зорієнтованих задач; моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях (вогонь, вода, газ, небезпечні об’єкти); поводиться безпечно у природі, в громадських місцях; бере участь у подіях, організованих на рівні школи, і пояснює свою роль у них. |
|
24 25 |
Як поводитися під час пожежі? |
Пожежна безпека у школі. План евакуації під час освітнього процесу. Моделювання життєвих ситуацій. Практична робота. Складання плану евакуації під час пожежі. |
МОВ
СЗО
ГІО |
вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями; з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування; моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях (вогонь, вода, газ, небезпечні об’єкти); бере участь у подіях, організованих на рівні школи, і пояснює свою роль у них. |
|
26
|
Готуємо проєкт. |
Проєкт «Позбудься зайвого – звільни місце для нового!» Читання енциклопедії «Ось як це працює» та виконання завдань за їх змістом. Переказування казки Г.К.Андерсена комусь із друзів. |
МОВ |
читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою; розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті; ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача; знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання. |
|
27 28 |
Діагностична робота за інтегрованою темою «Енергія». |
Перевір себе. |
МОВ
СЗО |
-аналізує, щойому / їйвдається, а що – ні; -розпізнає та описує свої емоції, почуття, переживання. |
|