Я досліджую світ 4 клас Інтегрована тема: Енергія Місяць навчання: квітень

Про матеріал
(Складено відповідно модельної програми «Я досліджую світ», 4 клас під редакцією Р.Шияна, 2021 р.) Я досліджую світ 4 клас Інтегрована тема: Енергія Місяць навчання: квітень
Перегляд файлу

(Складено відповідно модельної програми «Я досліджую світ», 4 клас під редакцією Р.Шияна, 2021 р.)

 

Я досліджую світ

4 клас

Інтегрована тема: Енергія

Місяць навчання: квітень

 

Проблемне запитання

Програмовий міст

Освітня галузь

Очікувані результати навчання

Дата проведення

1 тиждень

1

Введення в тему «Енергія». 

Обговорення змісту сюжетного малюнка за поданими питаннями.

Висловлювання власної думки у ході діалогів та доведення чи обґрунтування її.

Робота над притчею Сергія Шепеля.

Способи поповнення власної енергії.

Робота над інтерактивною картиною дитячого журналу «Джміль» - «Не забувайте підзарядитися!»

https://jmil.com.ua/2020-3/coverpic

Правила переносу слів. Спільнокореневі слова.

 

МОВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СЗО

з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування;

зіставляє почуте з власним досвідом;

дотримується правил літературної вимови у власному висловлюванні;

наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;

висловлює доброзичливо своє ставлення до думок інших (поділяє їх повністю, частково чи аргументовано відхиляє);

знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання;

знає правила переносу слів;

добирає спільнокореневі слова;

знає способи поповнення власної енергії.

 

2-3

Пригода 1. Енергія всюди

     Робота над науковою статтею.

Формулювання запитань за змістом прочитаної статті.

Види енергії. Перехід однієї енергії в іншу.

Енергія на всі лади (матеріали журналу «Колосок»)

http://kolosok.org.ua/wp-content/uploads/2013/09/kolosok_07_13_web.pdf

         Виготовлення катапульти за інструкцією.

МОВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТЕО

вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями;

з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування;

наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;

висловлює доброзичливо своє ставлення до думок інших (поділяє їх повністю, частково чи аргументовано відхиляє);

ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача;

самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами).

 

4-5

Які бувають джерела енергії?

Енергія. Джерела енергії. 

https://www.youtube.com/watch?v=_B_5ygsziPQ

Сонце – джерело енергії.

https://www.youtube.com/watch?v=ltYSLpRRPmk

Наука і техніка. Богдан Ціж «Використання енергії Сонця».

http://kolosok.org.ua/wp-content/uploads/2013/08/energija-soncja-4-5.13.pdf

Сонячна енергія, її використання людьми

Висловлення своєї позиції, формулювання аргументів.

МОВ

 

 

 

 

 

 

 

СЗО

розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію;

вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями;

ініціює дискусію, висловлюючи власні погляди і слухаючи інших;

застосовує правила збереження здоров’я від можливих небезпек зовнішнього середовища (водойми, сонячні промені, погодні умови, стихійні лиха тощо).

 

6

7

Які бувають джерела енергії?

       Поновлювальні та непоновлювальні джерела енергії.

Чи можна зі сміття виробляти енергію?

Робота над медіатекстом «Як із сміття отримують тепло?»

https://www.youtube.com/watch?v=YeVJaGgVpU8&t=2s

Складання порад щодо сортування сміття.

Числа. Дії з числами.

           У пошуках джерела енергії.

https://jmil.com.ua/2020-3/laboratory

Дослід. Лимонна батарейка.

https://www.youtube.com/watch?v=rtEDuJUdVOc

 

МОВ

 

 

ПРО

 

 

 

 

 

 

 

 

СЗО

 

МАО

розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію;

сортує сміття на паперове, пластикове тощо і пояснює, навіщо це робить;

раціонально використовує ресурси (наприклад, збирання та утилізація сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів);

проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг;

спостерігає за об’єктами досліджень;

застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади;

читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах.

 

 

2 тиждень

8

9

Чи може енергія заподіяти шкоду?

     Енергія вітру.

https://www.youtube.com/watch?v=FwD-Fdsxlj4

Переваги та недоліки вітряної енергії.

Дії під час урагану. Моделювання ситуацій під час стихійних лих.

Як працює вітряна електростанція?

https://www.youtube.com/watch?v=2kaAZT0_uZ8

      Практична робота. Виготовлення іграшкового вітрячка.

https://jmil.com.ua/2020-3/workshop

 

 

МОВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРО

 

 

 

 

 

 

ТЕО

вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями;

з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування;

наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;

розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію;

визначає загрози таких природних явищ, як гроза, ураган, паводок, пожежа;

пояснює, як діяти в разі загрози урагану, паводку, пожежі тощо;

читає, розуміє та аналізує графічні зображення схем, дотримується їх у процесі роботи (використання технологічних карт, графічних зображень, малюнків);

самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами).

 

10

Досліджуємо разом.

Дослід. Двигун, який працює на воді, або сегнерове колесо.

https://www.youtube.com/watch?v=LW1vwqIgM0k

 

 

МОВ

 

 

 

 

ПРО

з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування;

вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями;

пояснює, навіщо він / вона виконує спостереження або дослід природничого змісту;

прогнозує результат спостереження / досліду;

проводить дослідження за природним об’єктом / явищем, описує його перебіг;

застосовує відповідні матеріали, засоби, обладнання, прилади.

 

11

12

 

Пригода 2.

Такі різні лампи.

         Робота над науковою статтею. Формулювання запитань за змістом прочитаного тексту.

Як освітлювалися оселі в давнину?

Види ламп. Як влаштовані лампи? Шкода та

економність від ламп.

Числа. Дії з числами.

     Практична робота. Створення повітряної кулі з перегорілих лампочок за фотоінструкцією.

 

МОВ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МАО

 

 

ТЕО

вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями;

з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування;

наводить аргументи на захист власної думки та ілюструє її прикладами;

ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача;

знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули, під час розв’язуванні практично зорієнтованих задач;

самостійно створює виріб, повторно використовуючи матеріали (вироби з пластику, паперу, тканини, фольги та інше);

аргументує доцільність вторинного використання матеріалів та використовує їх для виготовлення виробів.

 

13 14

Звідки береться електрика?

             Робота над медіатекстом «Як електрика потрапляє в домівки?»

https://www.youtube.com/watch?v=i3t2cl4UEuM

Економія електроенергії.

Встановлення за показами лічильників кількості енергії, які використала родина за місяць.

Розв’язування практично зорієнтованих задач.

           Правила безпечної поведінки з електроприладами. Як електрику вмикаю, про безпеку пам’ятаю!

https://jmil.com.ua/2020-3/security

 Практична робота. Виготовлення макету кімнати з картонної коробки та «проведення» в неї освітлення, з’єднавши батарейку, дроти, лампочку та вимикач, користуючись малюнком.

 

ПРО

 

 

 

МАО

 

 

СЗО

 

 

ТЕО

встановлює за показаннями лічильників витрати води, газу, електроенергії родиною за місяць;

пропонує власні шляхи зменшення витрат природних ресурсів;

читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графіках, на схемах, діаграмах;

знає правила безпечної поведінки з електроприладами;

читає, розуміє та аналізує графічні зображення схем, дотримується їх у процесі роботи (використання технологічних карт, графічних зображень, малюнків);

самостійно дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань (використання клею, інструментів та пристосувань з гострими частинами).

 

3 тиждень

15

16

 

Чому слід заощаджувати енергію та ресурси?

Робота над медіатекстом «Добре світло».

https://www.youtube.com/watch?v=EbvMfsux91c

Висловлення власної позиції щодо того, чому важливо заощаджувати електроенергію.

Способи збереження тепла.

https://jmil.com.ua/2015-6/economika

Мінімоніторинг «Чи заощадливо твоя родина використовує енергію?»

МОВ

 

 

 

 

СЗО

розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію;

описує враження від змісту і форми медіатексту;

раціонально використовує ресурси (наприклад, збирання та утилізація сміття, зокрема харчових відходів, збереження водних ресурсів).

 

 

17

Пригода 3. Атомна електростанція.

Як працюють АЕС?

https://www.youtube.com/watch?v=2gBMMjOZ7fA

АЕС на мапі України.

МОВ

 

 

 

 

ГІО

ПРО

розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію;

описує враження від змісту і форми медіатексту;

знає АЕС, які працюють в Україні;

знаходить на карті України міста, де працюють АЕС.

 

18

19

 

 

Що таке радіація?

Чорнобильська трагедія.

Казка про Чорнобиль.

https://www.youtube.com/watch?v=i2gSH_-Euhc

Вплив катастрофи на екологію України.

МОВ

 

 

 

 

ГІО

 

 

 

 

 

СЗО

 

ПРО

розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію;

описує враження від змісту і форми медіатексту;

порівнює різні відомості, на підставі інформації, зібраної з різних джерел, пропонує власний висновок;

добирає і перевіряє дані на користь своєї версії;

розуміє, якої шкоди завдала Чорнобильська катастрова для всього живого;

розуміє екологічні проблеми людства.

 

20

21

 

Що таке радіація?

Робота над медіатекстом  «Відкриття радіоактивності: її переваги та згубна дія»

https://www.youtube.com/watch?v=eiPayy6olA0

Використання радіації людиною. Способи потрапляння радіації до організму людини. Моделювання дій у випадку радіаційної небезпеки.

Відновлення та розігрування діалогу на задану тематику.

МОВ

 

 

 

 

СЗО

розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію;

описує враження від змісту і форми медіатексту;

застосовує правила збереження здоров’я від можливих небезпек зовнішнього середовища (водойми, сонячні промені, погодні умови, стихійні лиха тощо).

 

4 тиждень

22

23

 

 

Як поводитися під час пожежі?

         Робота над медіатекстом

https://www.youtube.com/watch?v=bRezik8LHtA

Причини виникнення пожеж.

Як працює вогнегасник.

https://www.youtube.com/watch?v=pllibn-C3x0

       Формулювання правил пожежної безпеки в лісі (громадських місцях).

Розв’язування практично зорієнтованих задач.

МОВ

 

 

 

 

МАО

 

 

 

ПРО

 

СЗО

 

ГІО

розрізняє факти й судження в простому медіатексті, виокремлює цікаву для себе інформацію;

описує враження від змісту і форми медіатексту;

знаходить швидкість, час, шлях, застосовуючи відповідні формули, під час розв’язуванні практично зорієнтованих задач;

моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях (вогонь, вода, газ, небезпечні об’єкти);

поводиться безпечно у природі, в громадських місцях;

бере участь у подіях, організованих на рівні школи, і пояснює свою роль у них.

 

24

25

Як поводитися під час пожежі?

      Пожежна безпека у школі. План евакуації під час освітнього процесу. Моделювання життєвих ситуацій.

       Практична робота. Складання плану евакуації під час пожежі.

 

МОВ

 

 

 

 

СЗО

 

ГІО

вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими для дитини життєвими ситуаціями;

з увагою сприймає усні репліки діалогу, перепитує, уточнює з огляду на ситуацію спілкування;

моделює доцільну поведінку в небезпечних ситуаціях (вогонь, вода, газ, небезпечні об’єкти);

бере участь у подіях, організованих на рівні школи, і пояснює свою роль у них.

 

 

26

 

Готуємо проєкт.

Проєкт «Позбудься зайвого – звільни місце для нового!»

Читання енциклопедії «Ось як це працює» та виконання завдань за їх змістом. Переказування казки Г.К.Андерсена комусь із друзів.

МОВ

читає подумки та виразно вголос тексти різних видів та з різною метою;

розповідає (докладно, стисло або вибірково), про що йдеться в тексті;

ставить запитання різної спрямованості: до змісту твору, до автора, до читача;

знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання.

 

27

28

Діагностична робота за інтегрованою темою «Енергія».

Перевір себе.

МОВ

 

СЗО

-аналізує, щойому / їйвдається, а що – ні;

-розпізнає та описує свої емоції, почуття, переживання.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 4 клас, Планування
НУШ
Додано
11 вересня 2021
Переглядів
2460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку