Календарно-тематичне планування
занять факультативу «УКРАЇНОЗНАВСТВО».
10 клас
Лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України від 03.07.2014 р. № 14.1/12-Г-1058)
Програма курсу за вибором «Українознавство. 5–11 класи» Автори програми: Кононенко П.П.,Касян Л.Г., Семенюченко О.В.
Календарно-тематичне планування
занять факультативу «УКРАЇНОЗНАВСТВО».
10 клас
Лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України від 03.07.2014 р. № 14.1/12-Г-1058)
Програма курсу за вибором «Українознавство. 5–11 класи» Автори програми: Кононенко П.П.,Касян Л.Г., Семенюченко О.В.
№ |
Зміст навчального матеріалу
|
Дата |
примітка |
1 |
ВСТУП. Українознавство як цілісна системна наука, інтегративна навчальна дисципліна. Концентри українознавства як сфокусовані точки пізнання України та світового українства. Ознайомлення з курсом, його структурою. |
|
|
|
Тема 1. Я – УКРАЇНЕЦЬ |
|
|
2. |
Свідомість. Національна свідомість. |
|
|
3. |
Особистість – соціальний портрет, моє «Я» для інших. Мовна особистість як особистість, представлена в текстах (усних та письмових). Основою особистості є характер. Характер – малюнок на тлі темпераменту. Темперамент – вроджена, стійка характеристика індивідуальності. |
|
|
4. |
Пізнання себе. Самосвідомість – усвідомлення себе. |
|
|
5. |
Рефлексія – вид пізнання, коли в процесі будь-якої діяльності суб’єкт сам стає об’єктом самоспостереження; процес корекції способу дії через реконструкцію перебігу дії і причин утруднень. Рефлексія зумовлена потребою діяча подолати утруднення за допомогою аналізу дії. |
|
|
6. |
Творення себе від індивідуальності до усвідомленого сприйняття себе у світі. Рефлексивна самоорганізація. |
|
|
|
Тема 2. МОЯ РОДИНА, МІЙ РІД |
|
|
7. |
Соціально-психологічний «портрет» моєї родини. «Вчать не розказуючи, а показуючи»: поведінка батьків як приклад для дітей. |
|
|
8. |
Моделі поведінки матері як доньки, дружини, подруги, матері, господині та ін.; батька як сина, чоловіка, друга, батька, господаря та ін. |
|
|
|
Тема 3. МІЙ УКРАЇНСЬКИЙ НАРОД |
|
|
9. |
Українська національна культура як скарбниця цінностей нашого народу. Культура як простір узгодження думок, позицій, мрій, як джерело творення кращих зразків радості та щастя людини, що в майбутньому перетворюються на мудрість та настанови. |
|
|
10. |
Космогонічні уявлення давніх українців на прикладі міфів дохристиянської доби, «Велесової книги», казок, переказів, календарно-обрядового кола. Зоряне небо прадавніх українців. |
|
|
11. |
Особливості відображення українцями природи у творах мистецтва (музиці, пісні, хореографії, фольклорі, живописі, скульптурі, літературі та ін.). |
|
|
|
Тема 4. МОЯ ДЕРЖАВА – УКРАЇНА |
|
|
12 |
Українська держава як форма існування української нації, здійснення її мрій та прагнень. Різні форми державних утворень українців від давнини до сучасності, їхні цілі. |
|
|
13 |
Державне управління: сутність, структура – від найдавніших часів до сьогодення. |
|
|
14 |
Політика як державна діяльність, спрямована на втілення в життя національних ідеалів, на постановку цілей і вироблення стратегії їх досягнення. Політика української держави від найдавніших часів до сьогодення. Політична партія як група людей, як частина суспільства, що виражає інтереси цієї частини і керується ними в державній діяльності, у політичній боротьбі. Українські політичні партії, рухи, організації з ХVIII ст. по ХХІ ст. Їхній вплив на процеси державотворення. |
|
|
15 |
Церква як інституція, її вплив на національну свідомість та громадянську позицію українців, на державотворення. Інститут церкви в Україні в минулому і сьогодні (явища, події, постаті). |
|
|
|
Тема 5. УКРАЇНА ТА УКРАЇНЦІ У СВІТІ |
|
|
16 |
Інтерес світу до України. Кафедри україністики у провідних університетах світу. |
|
|
17 |
Українські школи поза межами України, українознавчі центри діаспори як захист від асиміляції. Енциклопедія українознавства як спроба системного та цілісного погляду на себе. Українська мова у світі. |
|
|
18 |
Зовнішня політика України від найдавніших часів до сьогодення. Зміна пріоритетів. |
|
|
ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ №2 М.ЗАЛІЩИКИ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ
48600 м. Заліщики вул.Ольжича, 3а, тел. (03554) 2-21-03,
2-24-55
zalscool2@ukr.net
ПОГОДЖЕНО
Заст. директора з НВР
________ Г.М. Нагірна
«____»_____________20__р.
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
З УКРАЇНОЗНАВСТВА
у_______ класі
на 2018 -2019 н.р.
Розглянено та погоджено на засіданні
методичного об’єднання суспільно-гуманітарних дисциплін
Протокол від «____» _____________2018 р. №
Керівник МО _______ С.П.Сторощук