11 клас
70 год (2 год на тиждень 64 год + 6 год резерв) За підручником Хімія, 11 кл О.В. Григорович
№ |
Зміст (тема) уроку |
К-ть годин |
Дата |
Примітка (Д/З) |
|
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
6 |
|
|
|
1 |
Вступний інструктаж з БЖД (31,32). Повторення основних понять про будову атома. Демонстрації 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
1 |
|
§1 |
|
2 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Інструктаж з БЖД (43, 96) Демонстрації 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
1 |
|
§2 |
|
3 |
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії». Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. |
1 |
|
§2 |
|
4 |
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. Інструктаж з БЖД (43,96,97) Демонстрації 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
1 |
|
§3 |
|
5 |
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
1 |
|
§3 |
|
6 |
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
1 |
|
§4 |
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
8 |
|
|
|
7 |
Природа хімічного зв’язку. Йонний зв'язок. Інструктаж з БЖД (43,96,97) Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). |
1 |
|
§5 |
|
8 |
Природа хімічного зв’язку. Ковалентний зв'язок. |
1 |
|
§6 |
|
9 |
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). Інструктаж з БЖД (39,43) Демонстрації 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. |
1 |
|
§6 |
|
10 |
Природа хімічного зв’язку. Водневий зв'язок. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
1 |
|
§7 |
|
11 |
Природа хімічного зв’язку. Металічний зв'язок. Інструктаж з БЖД (96,97)
Навчальні проекти 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. |
1 |
|
§8 |
|
12 |
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. Інструктаж з БЖД (96,97,43) Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. Навчальні проекти 4. Застосування рідких кристалів. |
1 |
|
§9 |
|
13 |
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. Інструктаж з БЖД (43) Демонстрації 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
1 |
|
§10 |
|
14 |
Контроль знань з тем «ПЗ і ПСХЕ. Хімічний зв'язок і будова речовини». Самостійна робота. |
1 |
|
Повт. § |
|
|
Тема 3. Хімічні реакції |
8 |
|
|
|
15 |
Необоротні і оборотні хімічні процеси. Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє. |
1 |
|
§11 |
|
16 |
Кислотність розчинів солей. Гідроліз солей. Інструктаж з БЖД (43,37,44) Лабораторні досліди 1.Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. |
1 |
|
§13 |
|
17 |
Гідроліз солей.
|
1 |
|
§13 |
|
18 |
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
1 |
|
§14 |
|
19 |
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
1 |
|
§14 |
|
20 |
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
1 |
|
§12 |
|
21 |
Розрахункові задачі 1. Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
1 |
|
§12 |
|
22 |
Контрольна робота №1 |
1 |
|
Повт § |
|
|
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості |
40 |
|
|
|
23 |
Неметали. Загальна характеристика неметалів. Фізичні властивості. Інструктаж з БЖД (43) Демонстрації 8. Зразки неметалів. |
1 |
|
§15 |
|
24 |
Галогени. Хлор. |
1 |
|
§16 |
|
25 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Гідроген хлорид. Хлоридна кислота. |
1 |
|
§17 |
|
26 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
1 |
|
§18 |
|
27 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
1 |
|
§18 |
|
28 |
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Оксиген. Кисень і озон. |
1 |
|
§19 |
|
29 |
Алотропія. Сульфур. Сірка. Окисні та відновні властивості неметалів. Інструктаж з БЖД (43,96,97) Демонстрації 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Сульфуру (у тому числі 3D-проектування). |
1 |
|
§20 |
|
30 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Гідроген сульфід. Сульфідна кислота. |
1 |
|
§21 |
|
31 |
Повторний інструктаж з БЖД (31,32). Сульфатна кислота. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою. |
1 |
|
§22 |
|
32 |
Сульфатна кислота. Особливості взаємодії металів з концентрованою сульфатною кислотою. |
1 |
|
§22 |
|
33 |
Нітроген. Азот. Окисні та відновні властивості неметалів. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 9. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини. |
1 |
|
§23 |
|
34 |
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. Амоніак. |
1 |
|
§24 |
|
35 |
Нітратна кислота. Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою. |
1 |
|
§25 |
|
36 |
Нітратна кислота. Особливості взаємодії металів з нітратною кислотою. |
1 |
|
§25 |
|
37 |
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. Фосфор. |
1 |
|
§26 |
|
38 |
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 8. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 12. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості. |
1 |
|
§27 |
|
39 |
Алотропія. Явище адсорбції. Карбон. Інструктаж з БЖД (37,43,96,97) Лабораторні досліди 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. Демонстрації 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону (у тому числі 3D-проектування). Навчальні проекти 7. Штучні алмази у техніці. |
1 |
|
§28 |
|
40 |
Кислотні дощі. Оксиди неметалічних елементів в атмосфері. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 11. Кислотні дощі. |
1 |
|
§29 |
|
41 |
Силіцій оксид. Сучасні силікатні матеріали.
|
1 |
|
§30 |
|
42 |
Проміжний контроль знань з теми «Загальна характеристика неметалічних елементів та металів». Самостійна робота. |
1 |
|
Повт § |
|
43 |
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
1 |
|
§31 |
|
44 |
Застосування металів та їхніх сплавів. Інструктаж з БЖД (43,45) Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів. |
1 |
|
§32 |
|
45 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію. (Лужні елементи) |
1 |
|
§33 |
|
46 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію. (Лужні елементи) |
1 |
|
§33 |
|
47 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Кальцію. (Кальцій і Магній) |
1 |
|
§34 |
|
48 |
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. Поняття про жорсткість води та способи її усунення. (Кальцій і магній) Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 13. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 14. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
1 |
|
§34 |
|
49 |
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. Основи. |
1 |
|
§35 |
|
50 |
Алюміній: фізичні і хімічні властивості. Основи. |
1 |
|
§35 |
|
51 |
Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості. Основи. Інструктаж з БЖД (43,39) Демонстрації 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+) (віртуально), Феруму(3+) (віртуально), Барію, амонію. |
1 |
|
§36 |
|
52 |
Ферум. Залізо. Фізичні і хімічні властивості. Основи. |
1 |
|
§36 |
|
53 |
Якісні реакції на деякі йони. Інструктаж з БЖД (37,39,43) Лабораторні досліди 3-6. Виявлення у розчині катіонів Феруму(2+), Феруму(3+), Барію, амонію. 7-8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. |
1 |
|
§37 |
|
54 |
Практична робота Інструктаж з БЖД (37,39) №1. Дослідження якісного складу солей. |
1 |
|
Повт § |
|
55 |
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 10. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. |
1 |
|
§38 |
|
56 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
1 |
|
§38 |
|
57 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
1 |
|
§38 |
|
58 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
1 |
|
§38 |
|
59 |
Інструктаж з БЖД (37,39) Практична робота №2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. |
1 |
|
Повт § |
|
60 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
1 |
|
Повт §18 |
|
61 |
Розрахункові задачі 2. Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
1 |
|
Повт § |
|
62 |
Контрольна робота №2 |
1 |
|
Повт § |
|
|
Тема 5. Хімія і прогрес людства |
2 |
|
|
|
63 |
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
1 |
|
§39 |
|
64 |
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій, розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем. Інструктаж з БЖД (96,97) Навчальні проекти 15. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 16. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
1 |
|
§40 |
|
|
|
|
|
|
|
РЕЗЕРВНІ години (6 год) |
|||||
65 |
Повторення. Хімічний зв'язок і будова речовини. |
1 |
|
|
|
66 |
Неметали. Загальна характеристика неметалів та їх сполук с Гідрогеном та Оксигеном. |
1 |
|
|
|
67 |
Загальна характеристика металів та їх сполук: оксидів, гідроксидів, солей. |
1 |
|
|
|
68 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
1 |
|
|
|
69 |
Розв'язування розрахункових задач. |
1 |
|
|
|
70 |
Підсумковий урок. |
1 |
|
|
|