Календарне тематичне планування з христианської етики 5-9 класи 2 семестр

Про матеріал
Календарно тематичне планування з христианської етики 5-9 класи на 2 семестр
Перегляд файлу

 

5 клас

Світ Біблії

№ п/п

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

Розділ IV. Значення приходу в світ Ісуса Христа

1

 

Тема 21. Очікування Спасителя людства.

Господня обітниця приходу Спасителя (Бут. 3: 15). Пророцтва про прихід Спасителя (Ісая, Захарія, Михей).

Учень / учениця:

- розуміє, що прихід Ісуса Христа означає здійснення Божої обітниці;

- усвідомлює важливість приходу Спасителя у світ;

- розуміє суть біблійних пророцтв і їх відмінності від людських (ворожіння, гороскопи тощо);

- довіряє Святому Письму.

2

3

Тема 22. Благовіщення.

Біблійна історія про Благовіщення Діві Марії (Мт. 1: 18-24). Вірність Марії Слову Божому. Національні традиції, пов’язані з Благовіщенням.

Учень / учениця:

- знає про виконання найбільшої Божої обітниці – прихід у світ Ісуса Христа;

- усвідомлює роль Діви Марії для Спасителя;

- розуміє значення слухняності та покірності у формуванні характеру.

4

5

Тема 23. Дитинство Ісуса Христа.

Втеча Святого сімейства до Єгипту. 12-річний Ісус у храмі. Життя Ісуса в Назареті (Мт. 2: 13-23, Лк. 2: 21-52).

Учень / учениця:

- вміє знайти в Євангелії вірші, які розповідають про дитячі роки Ісуса Христа;

- знає про поведінку Спасителя в дитинстві;

- ознайомлений із моральними принципами, якими керувався Ісус Христос у дитячі роки;

- проявляє послух у ставленні до батьків.

6

7

Тема 24. Служіння Ісуса Христа.

Виконання Ісусом Христом вимог тогочасного суспільства. Значення хрещення Іваном Хрестителем Ісуса Христа в Йордані (Мт. 3, Мк. 1: 1-13, Лк. 3: 1-22). Значення служіння Спасителя для людства.

Учень / учениця:

- знає особливості культури суспільства часів Ісуса Христа;

- знає про хрещення Ісуса Христа;

- усвідомлює значення хрещення для християнина;

- знає, як здійснював земне служіння Ісус Христос;

- усвідомлює необхідність дотримання заповідей Спасителя в щоденному житті.

 

Тема 25. Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

8

9

Тема 26. Дві заповіді любові.

Любов до Бога і до ближнього (Мт. 22: 36-40, Лк. 10: 27). Дві заповіді любові та заповіді блаженств у Нагірній проповіді Ісуса Христа. Любов до Бога та до Батьківщини (Г. Ващенко).

Учень / учениця:

- знає зміст понять "любов до Бога", "любов до ближнього", "головні заповіді любові", "ненависть";

- усвідомлює дві заповіді любові та пояснює їх зміст;

- розуміє єдність Божого Закону (10 заповідей) та Заповідей любові;

- вчиться виявляти любов до Бога, ближнього й до Батьківщини в щоденному житті.

10

11

Тема 27. Страждання Ісуса Христа.

Події Страсного тижня (Мт. 26, 27, Мк. 14, 15; Лк. 22, 23; Ів. 18, 19). Велич Голгофської жертви.

Учень / учениця:

- знає основні події Страсного Тижня й розуміє значення хресного страждання Ісуса Христа, велич Його любові до людей;

- замислюється над ціною жертви Ісуса Христа й рівнем моральності свого життя;

- благоговійно ставиться до подвигу Ісуса Христа, розуміє, якою ціною Він здійснив спасіння людей;

- намагається дотримуватися вчення Ісуса Христа.

12

13

Тема 28. Воскресіння Христове.

Значення Воскресіння Христового для людства (Мт. 28, Мк. 16, Лк. 24, Ів. 20). Свято Великодня. Національні традиції, пов’язані з Пасхою.

Учень / учениця:

- розуміє поняття Пасхи;

- знає євангельські події, пов’язані з Воскресінням Христовим;

- усвідомлює значення Воскресіння Христового;

- пояснює українські традиції святкування Великодня.

14

15

Тема 29. Ісус Христос – Спаситель душі і тіла.

Зцілення Ісусом Христом хворих і воскресіння мертвих. Спасіння грішників. Навчання Божій мудрості.

Учень / учениця:

- знає та розуміє суть служіння Христа;

- наводить приклади з Євангелія про служіння Ісуса Христа;

- розуміє, що Ісус Христос – Спаситель душі та тіла кожної людини;

- виховує в собі почуття вдячності Ісусу Христу за Його жертву та прагнення жити за Його настановами.

16

17

Тема 30. Тематичні екскурсії, акції милосердя.

 

18

Тема 31. Урок узагальнення. Тематичне оцінювання.

 

19

Тема 32. Підсумок навчання за рік.

 

20

21

Теми 33-34. Резервні уроки.

 

 

6 клас

1

2

Тема 20. Універсальний моральний закон.

Золоте правило (Мт. 7: 12; Лк. 6: 31).

Учень / учениця:

- знає про моральні цінності світових релігій;

- розуміє, що людям властивий пошук істини, добра;

- поважає представників інших релігій.

 

.

 

Розділ IV. Основи морального життя

3

4

Тема 22. Поширення добра у світі.

Притча про закваску (Мт. 13: 33; Лк. 13: 20-21).

Учень / учениця:

- знає та може пояснити, що таке добро;

- усвідомлює необхідність поширення добра кожною людиною у світі.

5

6

Тема 23. Основа радості.

Притча про загублену драхму (Лк. 15: 8-10).

Учень / учениця:

- вчиться знаходити радість у житті;

- розуміє позитивний вплив радості на душевний стан людини;

- вміє радіти разом з іншими.

7

8

Тема 24. Відповідальне ставлення до життя.

Притча про вірного та невірного рабів (Мт. 24: 45- 51; Лк. 12: 35-48).

Учень / учениця:

- розуміє, що кожна людина повинна цінувати життя та відповідати за власні вчинки;

- вміє обирати найцінніше у житті;

- усвідомлює сенс життя.

9

10

Тема 25. Наполегливість у добрих справах.

Притча про несправедливого суддю та вдову (Лк. 18: 1-8).

Учень / учениця:

- знає, що не слід втрачати надії у досягненні доброї мети;

- вчиться бути наполегливим у добрих справах.

11

12

Тема 26. Щедрість і захланність.

Притча про жорстокого боржника (Мт. 18: 23-25).

Учень / учениця:

- знає зміст понять "щедрість" і "захланність";

- уміє бачити переваги щедрості над захланністю;

- наводить життєві приклади щедрості та захланності.

13

14

Тема 27. Справедливість та винагорода.

Притча про виноградарів (Мт. 21: 33-46; Мр. 12: 1-11; Лк. 20: 9-19).

Учень / учениця:

- знає зміст поняття "справедливість";

- усвідомлює, що за справедливі вчинки належить винагорода, а за злі – покарання.

15

16

Тема 28. Остаточна перемога добра над злом.

Притча про невід (Мт. 13: 47-52).

Учень / учениця:

- розуміє різницю між добром і злом;

- розрізняє прояви добра і зла у світі;

- усвідомлює, що за добрі вчинки чекає нагорода, за злі – покарання.

17

18

Тема 29. Світло для світу.

Притча про свічку та свічник (Мт. 5: 15-16; Мр. 4: 21-23). Молодь – майбутнє України.

Учень / учениця:

- розуміє необхідність бути зразком для оточуючих;

- усвідомлює власну відповідальність за духовне та моральне здоров’я наступного покоління.

19

Тема 30. Узагальнення. Тематичне оцінювання

 

20

21

Тема 31. Підведення підсумків вивченого.

 

 

7 клас

Історичні витоки та розвиток християнства в Україні

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1

2

Тема 20. Людська слабкість і зміцнення волі.

"Діла плоті відомі…" (Гал. 5: 21). Розкаяння – дорога до святості. Від каяття – до пробудження нових життєвих сил. Ап. Петро (Мт. 14: 22-33; 16: 13-19; 26: 33-35, 69-75).

Учень / учениця:

- пояснює сутність людської слабкості;

- трактує страх як вияв людської слабкості;

- розуміє значущість каяття в житті людини.

3

4

Тема 21. Прозріння.

Духовна й фізична сліпота. Світло правди (Ів. 8: 12). "Я є Дорога, Правда і Життя" (Ів. 14: 6). "Я світло світу…" (Мт. 5: 14-16). Розбійник на хресті (Лк. 23: 39-43).

Учень / учениця:

- пояснює поняття "прозріння";

- усвідомлює прагнення сприймати світ у правдивому світлі;

- наводить приклади наслідування праведності з Біблії.

5

6

Тема 22. Кардинальна зміна життя.

Бажання змінити себе (Мк. 14, 1-9). Рішучість у служінні іншим. Ап. Павло (Дії. 9, 1-30).

Учень / учениця:

- усвідомлює потребу власного морального вдосконалення;

- розуміє необхідність служіння іншим;

- наводить біблійні приклади, що свідчать про бажання людини змінити себе на краще.

 

 

 

 

7

8

Тема 24. Усвідомлення відповідальності за долю народу.

Особиста відповідальність кожного за власне життя й долю народу. Прор. Мойсей; кн. Ольга і кн. Володимир.

Учень / учениця:

- усвідомлює власну відповідальність за долю народу;

- наводить приклади вияву відповідальності за долю народу з історичного минулого України.

9

10

Тема 25. Славні постаті українського народу.

Прп. Антоній і Феодосій Печерські.

Учень / учениця:

- знає про подвижників українського народу;

- наводить приклади з життя подвижників.

11

12

Тема 26. Відродження української духовності у XX ст.

Руйнування релігійного життя в Україні у XX ст. Початок відродження. Свобода віросповідання – запорука духовного відродження.

Учень / учениця:

- знає про політику насильницького руйнування релігійного життя в Україні у XX ст. та процес відродження Церкви;

- наводить приклади з життя християн, які постраждали за віру у XX ст.

13

14

15

Тема 27-28. Християнські символи у традиціях і культурі українського народу.

Хліб, хрест, виноградна лоза, якір, риба. Ікона, символіка ікони, релігійний живопис.

Учень / учениця:

- пояснює роль і місце християнських символів у традиціях і культурі українського народу;

- розуміє символіку ікони;

- знає відмінність між іконою та зображанням на релігійну тему;

- розповідає про мистецтво іконопису, релігійний живопис, відомих іконописців, релігійних митців.

16

17

Тема 29. Христос – Дорога, Правда і Життя.

Наслідування Христа. Важливість етичних цінностей християнства.

Учень / учениця:

- усвідомлює потребу наслідування Христа у власному житті;

- розуміє важливість етичних цінностей християнства та необхідність збагачення ними.

18

19

Тема 30. Ісус і діти.

"Не заважайте дітям приходити до Мене" (Лк. 18: 15-17; Мт. 19: 13-15; Мк. 10: 13-16). Право дітей на життєвий вибір.

Учень / учениця:

- знає, як Ісус Христос ставиться до дітей;

- пояснює роль батьків у правильному виборі дитиною її життєвого шляху;

- обґрунтовує право дітей на вибір дороги добра.

20

21

Тема 31. Урок узагальнення. Молодь – майбутнє Церкви і держави. "Добра людина з доброго скарбу добре виносить…" (Мт. 12: 35). Світло для світу (Мт. 5: 14-16). "Нам пора для України жить" (І. Франко).

Учень / учениця:

- усвідомлює роль молоді в суспільному житті України;

- наводить біблійні та історичні приклади, що вказують на потребу сповідування молодим поколінням християнських та національних цінностей.

 

8 клас

 

Моральні підвалини заповідей щодо пошани ближнього

№ п/п

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

 

 

 

1

2

Тема 18. "Не чини перелюбу" (Вих. 20: 14).

Чистота серця й життя. Біблійний ідеал дівчини, хлопця. Сучасні перешкоди підтримці чистоти: негативний вплив ЗМІ, моди, алкогольних і тютюнових виробів тощо.

Учень / учениця:

- розуміє Божу Заповідь про перелюб;

- пояснює сутність поняття "чистота серця";

- окреслює ідеал дівчини, хлопця за Заповіддю Божою;

- називає сучасні перешкоди для підтримки чистоти серця;

- усвідомлює потребу подолання цих перешкод.

3

4

5

Тема 19-20. Шлюб і подружжя.

Любов – дар Божий. Дошлюбна чистота. Довіра. Пошана людської гідності. Приготування до подружнього життя. Таїнство подружжя. Подружня вірність.

Учень / учениця:

- розуміє любов як Божий дар;

- усвідомлює потребу дотримання дошлюбної чистоти;

- пояснює таїнство подружжя;

- усвідомлює необхідність дотримання подружньої вірності.

6

7

8

Тема 21-22. "Не кради" (Вих. 20: 15).

Власність матеріальна й інтелектуальна. Праця – джерело власності. Працьовитість. Поміркованість у нагромадженні матеріальних благ. Злочини проти чужої власності: злодійство, грабіж, лихварство, вандалізм, ошуканство, хабарництво, корупція, протекціонізм, затримання платні, плагіат, марнування власного та чужого часу.

Учень / учениця:

- знає Заповідь про цінність майна та власність;

- пояснює сутність понять "матеріальна власність", "інтелектуальна власність";

- трактує працю як джерело власності;

- аргументує необхідність поміркованості в нагромадженні матеріальних благ;

- пояснює порушення цієї Заповіді, усвідомлює необхідність їх уникнення.

9

10

11

Тема 23-24. "Не свідчи неправдиво на ближнього твого" (Вих. 20: 16).

Добре ім’я людини. Слово честі, клятва, присяга та їх порушення. Знеславлення доброго імені, честі ближніх: поширення неправдивої інформації, несправедлива критика, обмова, осуд, підозра, наклеп, лицемірство, приниження гідності. Обов’язок виправити заподіяну кривду.

Учень / учениця:

- розуміє Заповідь про неправдиве свідчення;

- усвідомлює необхідність збереження власного доброго імені та шанобливого ставлення до доброго імені інших людей;

- називає та пояснює вияви порушень цієї Божої Заповіді, усвідомлює необхідність їх уникнення.

12

13

Тема 25. "Не пожадай…" (Вих. 20: 17).

Не пожадай того, що є власністю ближнього твого. Не пожадай жінки ближнього твого. Із серця думки виходять… (Мт. 15: 19-20).

Учень / учениця:

- розуміє Заповідь про заздрість;

- усвідомлює необхідність утримання від посягання на власність іншого.

 

 

 

 

14

15

16

Тема 27-28. Заповідь любові (Лк. 10: 27; Мк. 12: 30-31).

Любов до Бога і ближнього (Мт. 25: 40; 1 Ів. 2: 7-11; 4: 20-21).

Учень / учениця:

- знає Заповідь любові,

- усвідомлює необхідність її дотримання;

- на основі біблійних сюжетів наводить приклади вияву любові до Бога і ближнього.

17

18

19

Тема 29-30. Ісус Христос – учитель та виконавець Заповіді любові.

Життя Ісуса Христа – досконалий приклад виконання Заповіді любові. Любов, добро, істина, милосердя, краса можуть бути здійсненною реальністю нашого життя.

Учень / учениця:

- розуміє внутрішній зв'язок між проповіддю Ісуса Христа і Його життям;

- підтверджує на прикладах із життя Ісуса, християнських подвижників, визначних осіб відповідність між словом і ділом.

20

21

Тема 31. Урок узагальнення.

"Хто любить Бога, той виконує Заповіді Його".

 

 

9 клас

 

Молодь і християнська культура

№ п/п

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів

1

2

Тема 21. Давання і приймання. Вдячність.

Принципи давання і приймання. "Більше щастя давати, ніж брати" (Дії. 20: 35). Вдячність – одна з найцінніших якостей характеру особи. Вміння прийняти Божий дар та здатність дякувати за нього.

Учень / учениця:

- розуміє і на основі Біблії пояснює принципи давання та приймання;

- усвідомлює, що вдячність – одна з найцінніших якостей характеру особи.

 

3

4

5

Тема 23-24. Християнські культурні цінності.

Культурні цінності у житті людини. Ієрархія цінностей. Морально-етичні християнські цінності як фундамент духовного зростання людини. Християнська естетика.

Учень / учениця:

- називає види цінностей,

- розуміє та пояснює їх ієрархію: абсолютні, особистісні, родинні, громадянські, національні тощо;

- усвідомлює морально-етичні християнські цінності як фундамент духовного зростання та культурного життя людини.

6

7

Тема 25. Українські християнські традиції та елементи сакрального мистецтва.

Учень / учениця:

- знає та розповідає про місце й роль сакрального мистецтва в українських християнських традиціях.

8

9

10

Тема 26-27. Визначні архітектурні церковні пам’ятки України.

Найважливіші християнські пам’ятки України. Церковні споруди вашої місцевості. Екскурсія до храмів.

Учень / учениця:

- називає найважливіші християнські пам’ятки України та розповідає про них;

- знає та розповідає про церковні споруди рідної місцевості.

11

12

13

Тема 28-29. Християнство в образотворчому мистецтві.

Учень / учениця:

- розповідає про християнські мотиви в образотворчому мистецтві;

- називає твори образотворчого мистецтва на християнську тематику.

14

15

16

Тема 30-31. Християнство в музиці.

Стилі музики в контексті християнських цінностей. Духовний гімн України "Боже великий єдиний".

Учень / учениця:

- розповідає про розвиток духовної музики;

- називає композиторів – авторів духовної музики, розповідає про їхню творчу та духовну спадщину.

17

18

19

 

Тема 32-33. Християнство в літературі та сучасному медіапросторі.

Учень / учениця:

- знає та розповідає про християнські мотиви в українській літературі;

- називає українських письменників – авторів творів на християнську тематику, розповідає про їх творчу та духовну спадщину;

- аналізує морально-етичний зміст творів української літератури на християнську тематику.

20

21

Тема 34. Урок узагальнення. Всебічний розвиток української молоді.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інститут релігійної свободи, м.Київ 
www.irs.in.ua

1

doc
Додав(-ла)
Бур'ян Дар'я
Пов’язані теми
Етика, Планування
Додано
16 лютого
Переглядів
37
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку