Урок християнської етики"Дбаємо про чесне ім`я".

Про матеріал
Урок розроблений для 4 класу. Інформація взята з інтернету, Біблії та Читанки з християнської етики 4 клас.
Перегляд файлу

Тема. Дбаємо про чесне ім’я. Узагальнення.

Мета: розширити та поглибити знання учнів про історію виникнення імен;   формувати   навички     аналізу     тексту;     збагачувати словниковий запас;  стимулювати бажання  дослідити   історію власного імені; розвивати бажання уподібнюватися до Творця через вчинення добрих справ; розвивати критичне мислення; формувати вміння добирати аргументи у процесі дискусії; виховувати повагу до власного імені та імен інших людей, почуття вдячності своїм батькам.

Обладнання: Біблія, Молитовник, свічка, сердечка.

 

Хід уроку

І. Організація класу до уроку

 - Любі діти, у наш клас

Завітали гості щирі.

Привітайте в добрий час

Гостей посмішкою й миром.

І славним нашим

Християнським привітом!

“Слава Ісусу Христу!”

“Слава навіки Богу!”

 

Я запалюю свічку: воім’я світла доброти милосердя.

 

Урок почати так гоже,

Що кожен з нас промовить

Слово Боже.

 

Молитва   

Отче! Боже!Глянь на діти!

На Твої весняні квіти

Світи сонцем і зірками

Над малими школярами.

Дай нам сили і охоти

До науки, до роботи.

Дух Святий най з нами буде,

Щоб з нас вийшли добрі люди!

 

        На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати  під девізом,який треба скласти з розсипаних слів.

Не,красить, добрі, ім’я,а,людину, діла.

 

“Не ім’я красить людину,а добрі діла”.

 

Вітаю вас, діти, на уроці обдуманості,

любові, доброти, милосердя.

Сьогодні урок у нас звичайний.

Та вчить багато нас чого.

Хай буде він для нас повчальний

Та не забудьте ви його.

 

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

  1.               Перевірка домашнього завдання
  •                 Пригадаємо тему попереднього уроку.

- Яку людину ми називаємо лагідною?

- У чому виявляється християнська лагідність?

Читаємо з молитовника “Плоди Святого Духа”.

   Отже,    ми   повинні  не  тільки   знати  “Плоди Святого Духа”, але   і

 виконувати їх.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 

     Сьогодні до нас на урок крім наших гостей завітав із клубу “Суперкниги” Робік із чарівною скринькою, наповненою цікавими завданнями.

1завдання

Якщо кросворд відгадаємо, тему уроку прочитаємо.

        


 


1.Хто засудив Ісуса на смерть?

 2.Перший чоловік на землі?

 3.Скільки Заповідей проголосив Бог Мойсею на горі Синай?

Читаємо виділене слово.

2.Словникова робота..

 Ім’я – це назва людини, що дається при народженні, власна назва будь-кого або будь-чого.

 

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

 На сьогоднішньому уроці ми повинні усвідомити важливість імені у житті людини, навчитися шанобливо побожно відноситись до Божого імені, ознайомитися з історією походження імен.

Визначення очікувань.

 Я сподіваюся, що на сьогоднішньому уроці, будемо уважними, активними, творчими, дізнаємося більше про історію виникнення імен, будемо прислухатися до свого серця, щоб своїми вчинками уподібнюватися до нашого Творця.

 

Емоційний настрій на урок.

 Свічка – це символ життя, тепла, любові до Бога. Уявимо,що свічка наша чарівна. Станьмо у коло, простягнемо руки до свічки і подумки спробуємо взяти від неї найкращі людські риси, які стануть у пригоді нам на уроці і в житті.

 Ми зібрали найкращі якості, тож не розтуляючи долоньки, сідайте на свої місця і притуліть до своїх сердець.

 У кожного з вас на парті лежить маленьке сердечко, то притуліть долоньки до нього і напишіть на ньому своє ім’я.

  Послухайте вірш і закінчіть його.

 Як маленьке немовля

  У світ двері відчиня,

  То дарують йому слово

  Слово це – його ім’я.

 Отже, на сьогоднішньому уроці, будемо говорити  про ім’я.

Довідкове  бюро.

 Учні готували відповіді на запитання:

  •                 Історія виникнення імен.
  •                 Зміна імен з прийняттям християнства на Русі.

Відповіді учнів.

Вступне слово вчителя.

   - При хрещенні,коли ми отримуємо ім’я, на нас сходить Божа благодать. Ми стаємо дітьми Божими,стаємо християнами.

  Коли ти народився,

  Зраділа вся рідня.

Коли ти охрестився,

  зраділи небеса,

  бо Божою дитиною

  у хрещенні ти став.

      У липні місяці цього року ми будемо святкувати 1028р. з дня хрещення

Київської Русі. 

 

   Ви чули такі імена: св. Йосафат, св. сестра Йосафата, Мати Тереза – це люди, які прославили свої імена добрими вчинками, милосердям, любов’ю до ближнього, вони присвятили своє життя Богові. Таких людей є дуже багато. А ми сьогодні згадаємо про Матір Терезу. Вона жила у наш час. Мати Тереза (Агнес Гонджа Бояджиу) народилася 27 серпня 1910року в Скоп’є (сучасна Македонія). В 12 років дівчина вирішила присвятити своє життя релігії, а у18 років вступила до монастиря. Понад 60 років доглядала за бідними. Своїми вчинками вона навчала, що кожна людина може, і повинна робити добро на своєму місці.

Померла Мати Тереза у березні 1997року.

 

 Але жодне ім’я з усіх відомих людей не може рівнятися з іменем всемогутнього Бога. Воно найсвятіше, найславніше, найдорожче для кожної віруючої людини. В Біблії записано:

 “Я буду прославляти Тебе, Господи,мій Боже, усім серцем моїм; я буду вихваляти ім’я Твоє вічно.” (Пс.86:12). Його ім’я ми прославляємо у щоденному житті, зокрема в молитві “Отче наш” кажемо: “Нехай святиться ім’я Твоє.”. Законом Божим забороняється вживати ім’я Боже даремно, тобто в пустих розмовах, жартах та іграх. Божа заповідь говорить: “Не взивай намарне імені Господа Бога твого”.

 Хоч лихословлять так нестерпно,

 Хоча сміються воріженьки,

 Не згадуй Бога надаремно,

 Не стрепени Його Серденько.

      Віра Багірова

 Пригадаємо Десять Божих Заповідей.

V.Вивчення і усвідомлення нового матеріалу.

1. З книжкою попрацюємо

 Трошки помудруємо”.

  •                 На сьогоднішньому уроці ми  опрацюємо казку про Добре Ім’я.

Перш, ніж читати казку відгадаємо загадки.

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува,як скло,

Крихка й тверда –

Звичайна,підкажіть…. (вода).

 

Рукавом махнув,

Дерева нагнув.    (вітер)

2.ЧИТАННЯ МОВЧКИ.

  1.               Читання казки - ПРО ДОБРЕ ІМ'Я

   Одного разу випадково зустрілися Вода, Вітер і Добре Ім'я і стали Приятелями.

    Заки розійшлися, то поставили собі питання:

  – Що треба зробити, щоб ми знову зустрілися?

   На це Вода каже:

   Мене можете де-небудь без клопоту знайти. Вам вистачить прийти до моря, ріки чи потічка або навіть до найглибшої криниці й мене покликати, і я вже присутня!

   І Вітер також каже:

   Мене дуже легко зустріти. Легенький вітерець всюди повіває. Вам вистачить тільки відчинити двері або вікна й кликнути мене, і я вже тут!

   Тільки Добре Ім'я сумовито збоку стояло і мовчало. Коли ж Вода і вітер наполягали на тому, щоб воно їм сказало, де його найлегше знай­ти, то воно, зітхнувши, врешті каже:

 – Мені прикро це вам казати, але не вертаюся я ніколи. Хто мене раз утратив, той уже мене більше не знайде.

  •                 Цільове завдання: ознайомитися зі змістом казки, дізнатися про третю дійову особу.

3.РОБОТА НАД ЗМІСТОМ КАЗКИ.

Відповіді на запитання.

  •                 Назвати головних героїв казки?
  •                 Які запитання поставили Вітер, Вода і Добре  Ім’я поки розійшлися.

4.ЧИТАННЯ КАЗКИ В ОСОБАХ.

 Цільове завдання:визначити головну думку твору.

  •                 Чому Добре Ім’я не змогло повернутися?
  •                 Прочитати головну думку твору.
  •                 Чи потрібно шанувати добре ім’я? Як саме?

ОПРАЦЮВАННЯ ОПОВІДАНЬ З ЧИТАНКИ

ЩОБ НАМ СИЛИ ВІДНОВИТИ,

ТРЕБА, ДІТИ, ВІДПОЧИТИ

 ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

- Якщо ти знаєш, що треба бути чемним, вихованим, ввічливим,   встань.

- Якщо ти стараєшся бути щедрим, надаєш допомогу іншим, охоче ділишся з  товаришем  чим-небудь своїм, сплесни в долоні.

- Якщо ти намагаєшся бути чесним, правдивим, тупни ногою.

- Якщо ти знаєш, що до людей потрібно ставитися доброзичливо, сплесни в долоні над головою.

- Якщо ти вважаєш, що кожен  повинен піклуватися про інших,  любити ближнього, простягни руки сусіду.

- Посміхніться один одному. Ми всі разом можемо дарувати людям добро.

 

VІ.Осмислення,узагальнення і систематизація знань.

 

ВПРАВА “АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ”

 Підберемо епітети (прикметники),які характеризували би “Добре Ім’я”

 

 

 Щоб наші імена були такими як ми прагнемо,то потрібно жити за Божими Заповідями. Часто звертатися до Бога у молитві протягом дня, до свого Ангела-хоронителя, до Святого, ім’я якого носимо. Бо найкраще, наймелодійніше ім’я можна забруднити, заплямувати поганими вчинками, і навпаки, звичайне ім’я можна зробити найдорожчим і найкращим.

Пам’ятайте завжди народну мудрість: “Не ім’я красить людину, а добрі діла”.

ГРА “ПЕРЕСТАВИТИ БУКВИ ТАК, ЩОБ УТВОРИЛОСЯ ІМ’Я ХЛОПЧИКА”

ТРАСА – Тарас

ТОННА – Антон

НОРМА – Роман

ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ

Вірш ти зможеш прочитати,

якщо зумієш дописати.

Якщо хочеш добре ім’я мати,

Про нього мусиш змалку …(подбати),

А одержавши – шануй і …(бережи),

На кожному кроці дякуй Богові ..(завжди).

Він допоміг тобі його …(здобути),

Щоб доброю людиною міг кожен із вас …(бути).

ВПРАВА “ОЧИЩЕННЯ СЕРЦЯ ВІД ГРІХІВ – “КОЛЮЧОК”

 Добре ім’я не можна купити навіть за великі гроші. Воно здобувається чесним життям, працею.

 Сам Господь Бог вложив у людське серце почуття честі. Але це почуття ми засмічуємо різними поганими  вчинками, гріхами. Нам потрібно прислухатись до свого серця і очистити його від усього злого, поганого, повитягувати гріхи - “колючки”.

Діти забирають гріхи  - “колючки” із серця.

   Злість, лінивство, жорстокість, гнів, ненависть, заздрість, гордість.

Любо серденьку малому,

                  Коли Бог живе у ньому.

Ісусик дуже любить нас і хоче,щоб наше серце було переповнене  добротою, світлом, любов’ю, щоб не було місця для зла, а ім’я, щоб було добре і чесне.

 

ХВИЛИНКА- ЦІКАВИНКА.

-Найкоротше ім’я на планеті,що належить французу,- О.

-Найдовше ім’я – Аийильцикликірміцибайрактазийанкаграманоглу - носить мешканець Стамбулу.

VІІ.ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ(слайд 22).

Знайти інформацію про своє ім.’я.

Завдання: 1 підібрати загадки, де зустрічаються імена;

      2 підібрати прислів’я, приказки;

                                                (по групах).

VІІІ.ПІДСУМОК УРОКУ.

Нашу працю підсумуємо, де в житті знання ми застосуємо.

 Технологія “Незакінчене речення”

  •                 Продовжити речення.

Учні за першою партою продовжують речення “Я дізнався …”

За другою партою “Я зрозумів … “

За третьою партою “Я думаю що…”.

 Збіг наш урок, як коротка мить,

 Бо у роботі час швидко біжить,

 І працювали ми зовсім не марно,

 Бо знань здобули ми багато.

 Це – гарно.

 Подивіться свічка догоряє! Так і людське життя швидко проходить. А тому треба встигнути зробити якомога більше добрих справ. Цікавим є той факт, що один рік складається з 365 днів, доба – 24 год., година – 60 хв. Отже, рік має 525600 хв. Як багато часу дає Бог у наше розпорядження. Але яку частину цього часу ми, люди, виділяємо для доброї справи?! Подумаймо над цим.

 Робік повертається до клубу “Суперкниги” і залишає нам такі повчальні слова

  Тож бережи ім’я своє,

  шануй та поважай

  і приклад вдачі доброї

                   ти іншим подавай.

Спільна молитва “Отче наш”.

1

 

docx
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 лютого
Переглядів
459
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку