Календарне-тематичне планування з мистецтва 5 клас Гайдамака, Лємешева 2022. Видавництво "Генеза"

Про матеріал
Календарне-тематичне планування з мистецтва 5 клас Гайдамака, Лємешева. Видавництво "Генеза"
Перегляд файлу

Орієнтовне календарне планування уроків мистецтва за підручником «Мистецтво. 5 клас»

(авт. Гайдамака О.В., Лємешева Н.А.),

розробленого відповідно до модельної навчальної програми «Мистецтво. 5–6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авт. Масол Л.М., Просіна О.В.)

Умовні позначення:

СММ – сприймання і аналіз – інтерпретація музичного мистецтва СОМ сприймання і аналіз інтерпретація образотворчого мистецтва

СКМ – сприймання і аналіз – інтерпретація кіномистецтва, відеофрагментів ХТД – художньо-творча діяльність

П - поняття

№p/п

Дата проведення

Тема.

 

Музичне мистецтво

Образотворче мистецтво

Сторінки

підручника

Види і мова мистецтва

Розділ І. Народне і професійне мистецтво

1

2

 

 Мистецтво навколо

Роль мистецтва в житті людини. Спогади про літо

СММ: Giovanni Marradi.  Only You. А.Вівальді

«Гроза» з концерту «Літо» («Пори року»)

СОМ: Нино Чакветадзе «Скрипаль»,Даскалюк Юрий «Мелодія кольорів»

ХТД: Пісня «Планета дитинства» (ACADEMIX) Руханка. «Школа» (музика В. Будейчука, вірші      І. Зінковської).(Shock & Сестри Басараби).

Ритмічна вправа Clap Clap Sound  -MUSICOGRAMA – Percusión Corporal

П: музика

Роль мистецтва в житті людини. Формат. Спогади про        літо

СОМ: Віктор Зарецький. Дерево. Витоки мистецтва, Оксана Шапкаріна. Вишневий компот.

ХТД: Малювання композиції «Як гарно було влітку!» Висловлювання міркувань про роль мистецтва у своєму житті.

Проєкт. Створення каталогу «Земна краса»

П: формат.

Стор 4-5

Стор 6-7

 

                                  

Модуль 1(домінантний).

Види і мова музичного мистецтва.

Модуль 3 (домінантний).

Види і мова візуальних/ образотворчих мистецтв.

3

4

 

Народження мистецтва

Виникнення музичного мистецтва. Запис тривалості нот і пауз.

СММ: Й. Накада. Танець дикунів. Запис звуків природи, співу пташок. Ж-Ф. Рамо

«Перегукування птахів».         Е. Денисов. «Спів птахів» (фрагмент)

Виникнення образотворчого мистецтва. Художні матеріали й інструменти. Контур. Розміщення зображення.

СОМ: Наскальний живопис, прадавні скульптури тварин.

ХТД: Вправа. Малювання контурів тварин.

Стор. 8-9

Стор.10-11


 

 

 

ХТД: Варіант 1. Відтворення ритмічних  послідовностей

Варіант 2 На синтезаторі або інших музичних інструментах створи «звукову картину» «Дощ» Руханка-імпровізація; Body percussion

Пісня «Планета дитинства» (ACADEMIX)

Проєкт. Створення власної фонотеки «Голоси             землі»

Виконання замальовки тварини імітуючи роботу первісного художника

Дослідження змісту сюжетів наскальних малюнків, визначення художніх матеріалів прадавніх художників. Створення розповіді про виникнення різних видів мистецтва з використанням фраз: «...у печері біля багаття зібралися...», «на стінах ніби ожили сценки...»,   «з очеретини (мушлі, тятиви лука) линули звуки...».

 

5

6

 

Від народних джерел

Календарно-обрядові пісні у дзеркалі традицій і сучасності. Ритмічні послідовності.

СММ: Веснянка «Шум» виконанні Етно-гурту «Витинанка», Дарії Лепської; гурту «GO-A»

СОМ: Т.Зеленченко «Ніч на Івана Купала»,

«Жнива»

ХТД: створення і виконання ритмічного супроводу до фрагментів календарно-обрядових пісень (робота в групах)

Пісня «Співаночка» (музика і вірші народні)

П: фольклор, ритм, куплетна форма

Народне декоративне мистецтво у дзеркалі традицій і сучасності. Стилізація у декоративному мистецтві.

СММ: Цікаві факти про петриківський розпис

СОМ: Мурал в Харкові, Олена Скицюк. Вечірня тиша

ХТД: створення композиції для оздоблення  приміщення із стилізованих паперових листочків

П: декоративне мистецтво, стилізація

Стор. 12-13

Стор. 14-15

7

8

 

Від народних

 джерел (продовження)

Види народних пісень. Народна пісня джерело для творчості професійних митців. Знаність  українського мистецтва у світі. Характери ритмів.

СОМ: М. Тимченко «Засвіт встали козаченьки»,         

М. Приймаченко «Лежень ліг під яблуню».

СММ: Українські народні пісні «Грицю, Грицю, до роботи», «Засвіт встали козаченьки».

Українська народна пісня «Ой, ходить сон» виконанні Квітки Цисик), Дж. Гершвін.

«Колискова» з опери «Поргі та Бесс» (Елла Фітцжеральд та Луї Армстронг).

ХТД: створення мелодії до вірша Л. Курлич, В.А.Моцарт (Б. Фліс ) Колискова

П: ритм (різновиди), ритм у різних видах мистецтва

Образи українського декоративного мистецтва у світі. Види орнаментів за змістом (мотивом). Особливості побудови стрічкового орнаменту.

СОМ: кімоно «Україна», пам’ятник українській писанці в Канаді, світлини виробів декорованих орнаментами ХТД: створення стрічкового орнаменту «співзвучного»  колисковій.

Дослідження мотивів орнаментів речей повсякденного вжитку своєї родини.

П: ритм орнамент, геометричний орнамент, рослинний орнамент, тваринний (зооморфний) орнамент

Стор. 16-17

Стор. 18-19

9

10

 

 Мистецтво і спілкування

Професійне мистецтво. Вокальна музика. Спілкування завдяки мистецтву і через мистецтво (особливості виразності вокальної музики)

СММ: Й. Бах Арія виконанні вокального ансамбля «LINHA SINGERS») та гурту Man Sound

СОМ: Анна Сілівончик «Щастя з нічого» та

«Янгол-охоронець»

ХТД: І. Танчак «Веселі ноти». Руханка. Музика В. Будейчука, вірші Ірини Зінковської «Друзі». Актуалізація знань про запис нот

П: вокальна музика, а капела з    

Інструментальним супроводом та а капела.

Професійне мистецтво. Мова та види графіки. Особливості проведення різних за характером ліній. Спілкування завдяки і через графіку.

СОМ: Джеофф Слетер. «Amaze Art» (лінійне малювання)

ХТД: Вправа. Малювання різних за характером ліній. Виконання рисунків лінією, не відриваючи олівця від паперу. Дослідження як за допомогою графіки можна створити зображення різні за характером чи настроєм тощо.

П: графіка, оригінальна графіка.

Стор. 20-21

Стор. 22-23

 

 

11

12

 

Мистецтво і спілкування (продовження)

Вокальна музика. Музична інтонація. Спілкування завдяки мистецтву і через мистецтво Катя Дудник; Джим Дейлі. «Суперечка», 3 – «Турбота»

СКМ: М/ф «Холодне серце», «Піноккіо» (фрагменти)

ХТД: І. Танчак «Веселі ноти» виконання різних музичних інтонацій

П: штрих.

Штрих у графіці. Різновиди штрихів та особливості їх нанесення. Спілкування завдяки і через графіку.

СОМ: Морган Деніс. Це мудра  дитина; Сюй Сіньці «Пташки і котеня»

ХТД: Вправа. Вправляння у виконанні штрихів. Малювання за допомогою штрихів тварин (графітний олівець, кольорові олівці) з  відтворенням              їхніх характерів.              Міні              дослідження:              передача              штрихами різних форм

П: штрих.

Стор. 24-25

Стор. 26-27

13

14

 

Мистецтво і довкілля

Хорова музика. Різновиди хорових колективів. Хормейстер. Співочі голоси. Мистецтво про довкілля

СММ: «Діти землі» (музика та вірші І. Терленцької, у виконанні хору «Жайвір»). «Beautiful City» (музика і вірші Stephen Schwartz) «Родимий краю» (у вик. С Крушельницької)

СОМ Ян Ван Кессель Старший. Хор птахів

ХТД: «Зелений світ» (музика Алли Мігай, вірші Н. Кулик)

ХТД: створення пісні на вірші Мирослави

Маслянки. Виконання солістами заспівів

речитативом (реп), чергуванням солістів і хором.

П: хормейстер, хор, гармонія

 

Друкована графіка. Види друкованої графіки. Силует. Особливості утворення силуету. Мистецтво про довкілля. Друкована графіка з інформацією про

екологічний зміст.

СОМ: Франтишк Чаннер Ілюстрація, емблема

Міжнародної еко-організації Greenpeace, еко-знак українського екологічного сертифікату.

ХТД: створення композиції, що привертатиме увагу до проблем екології (гуаш, силует). Порівняння виражальних можливостей ліній і штрихів.

Колективне міні дослідження «Екологія рідного краю»

П: друкована графіка, силует.

Стор. 28-29

Стор. 30-31


1

15

16

 

 

 

 

 

 

 

 

 Мистецтво і довкілля (продовження)

Розвиток вокального мистецтва упродовж часу. Речетатив. Сучасні способи звукозапису і звукообробки.

СОМ: Б. Бомпані-Батагіні. У студії; Ф. Хальс. Хлопчики, які співають і музикують

СММ: К. Меладзе.«Квітка-душа» (Н.Матвієнко).             

Г. Доніцетті. Арія Діви Плавалагуни к/ф «П’ятий елемент» або у виконанні Соломії Лук’янець).

Перегляд відео А. Комлікова. «Ми - майбутнє» (гурт «SUN RISE»)

ХТД: «Зелений світ» (музика Алли Мігай, вірші Н. Кулик)

Колективна робота. Створення пісні на вірші                    Мирослави Маслянки (заспів речитатив, приспів – мелодійний наспів за записом)

П: соліст, ансамбль, хор

Комп’ютерна графіка, засоби її виразності та алгоритм створення. Статична та динамічна композиція. Сучасні способи обробки зображень за допомогою комп’ютерних програм.

СОМ: Роботи Віктора Вазареллі, зразки робіт комп’ютерної графіки

ХТД: Вправа. Складання з паперових метеликів динамічні композиції для оздоблення стін (групова робота).

Створення композиції (статичну/динамічну) з метеликами (гратографія). Оцифровування роботи та презентація за допомогою сервісів Інтернету.

Дослідження особливостей комп’ютерної графіки.

П: комп’ютерна графіка, гратографія (гратаж).

Стор. 32-33

Стор. 34-35

17

 

1

 

Тематичне оцінювання

Пригадаймо найцікавіше. 

Узагальнення знань.  Урок-концерт. Музичний матеріал за бажанням учнів та вчителя.

 Виставка творчих робіт.

 

18

19

 

Різнобарв’я багатоголосся в мистецтві

Професійне мистецтво. Інструментальна музика.                  Групи музичних інструментів (струнні, духові, ударні)

СОМ: Едвін Олаф. Хлопчик грає на флейті, Костянтин Разумов. День натхнення

СММ: Й. С. Бах. «Жарт» (флейта, скрипка, валторна, електрогітара)

ХТД: Музика Б. Савельєва Вірші Л. Рубальської

«Різнокольорова гра»

Колективна робота. Створення звукових «картин», наприклад: «Гроза», «Діалог», «Похід»

П: тембр, темп.

Професійне мистецтво. Живопис. Основні та похідні кольори (повторення), насиченість кольору.

СОМ: Йосип Бокшай. «Осінь», Рейчел Суггс. Ілюстрація

ХТД: малювання веселого (сумного) дерева з використанням поєднання насичених (ненасичених)  основних (похідних) кольорів (акварель).

Вправа: експериментування з аквареллю та утворення відтінків різних за насиченістю.

П: живопис, колорит, колірний тон, основні кольори.

Стор. 36-37

Стор. 38-39

20

21

 

 

Різнобарв’я багатоголосся в мистецтві (продовження)

Інструментальна музика. Ансамбль

СОМ: Цанко Лавренов. «Нічна музика»

СММ: Вольфганг Амадей Моцарт, «Маленька нічна серенада». 1 ч.; Арно Бабаджанян. «Ноктюрн» (квартет саксофонів).

Перегляд відео: хореографічна композиція «Ноктюрн» (ансамбль сучасного та стилізованого танцю «Пектораль»)

ХТД: Музика Б. Савельєва Вірші Л. Рубальської

«Різнокольорова гра». Колективна робота. Виконання в ансамблі

П: ансамбль, лад, мажорний лад, мінорний лад, тон.

Професійне мистецтво. Живопис. Споріднені кольори та способи їх утворення. Наближений колорит

СОМ: Ольга Кваша. «М’які обійми вечора»,«Ніч»

ХТД: Вправа. Утворення відтінків споріднених кольорів та нанесення різними способами акварелі на папір.

Малювання осіннього пейзажу спорідненими кольорами (акварель по-вологому).

П: колорит, наближений колорит, пейзаж, тон.

Стор. 40-41

Стор. 42-43

22

23

 

Почути і побачити мистецтво

Інструментальна музика. Симфонічний оркестр. Групи інструментів симфонічного оркестру (струнні, духові)

СММ: Б. Бріттен. «Путівник по оркестру для молоді» (фрагмент)

Гра «Інструменти симфонічного оркестру»

ХТД: «Музика» (музика Г. Струве, вірші І. Ісакової, переклад О. Торгалова)

П: симфонічний оркестр, динаміка.

Живопис. Теплі і холодні кольори (повторення). Види живопису (станковий, монументальний). Авторська манера письма живописця.

СОМ: Вінсент Ван Гог. «Ірис», «Соняшники», світлини квітів, Гарі Дростл. Мозаїка.

ХТД: вправа імітація мозаїки способом друку.

Варіант 1. Створення імітації мозаїки горщика з квітами у теплому колориті (гуаш, кольоровий папір).

Варіант 2. Виконання замальовки з натури кімнатної рослини в холодному колориті (гуаш)

П: теплі і холодні кольори, станковий живопис, мозаїка

Стор. 44-45

Стор.46-47

        24

        25

 

Почути і побачити мистецтво (продовження)

Інструментальна музика. Симфонічний оркестр. Диригент. Партитура

СОМ: І. Репін. А. Рубінштейн, Розміщення інструментів симфонічного оркестру, Оркестрова партитура

СММ: Б. Бріттен «Путівник по оркестру для молоді» (фрагмент)

ХТД: Варіант 1. Гра «Знавці оркестру».  

Варіант 2. Читання «музичної» історії. «Шумовий оркестр» (розвиток ритмічного чуття) . «Музика» (музика Г. Струве, вірші І. Ісакової,                     переклад з російської О. Торгалова)

П: партитура, контраст

Живопис. Контрастні кольори. Контрастний колорит.  Авторська манера письма (продовення).

СОМ: Анрі Еміль Бенуа Матісс Натюрморт з апельсинами, Червоні рибки

ХТД: малювання натюрморту з овочів і фруктів у контрастному колориті (гуаш).

П: контраст, контрастні кольори, контрастний колорит.

Стор.48-49

Стор.50-51

        26

        27

4.12.2023 р.

Середовище, наповнене мистецтвом

Інструментальна музика. Різні види оркестрів: оркестр духових інструментів, джаз-оркестр. Група ударних інструментів.

СОМ: Скульптури: у Бенсон­парк (США), у Сафарі­парк Chimelong (Китай), Джеф Нишінака. Скульптура з паперу

СММ: Музика у виконанні оркестру духових інструментів. Dennis Adu Quintet

ХТД: «Хай щастить» (музика і слова І. Тарнавської)

Колективний проєкт. Створення «Музичного плейлиста» до новорічних та різдвяних святкувань у парку

П: оркестр духових інструментів

Професійне мистецтво. Скульптура (кругла скульптура, рельєф). Засоби виразності скульптури. Основні прийоми ліплення (актуалізація)

СММ: Парк «Ефтелінг»

 СОМ: Парк «Ефтелінг» скульптура «Дерево, що говорить», Ольга Рапай. Принцеса і свинопас (фрагмент панно), Робин Уайт. Фея з дроту

ХТД: ліплення рельєфної композиції із зображенням зимового парку (пластилін).

Вправа. Пригадування прийомів ліплення та створення фактури різними інструментами та підручними матеріалами.

П: скульптура, фактура, рельєф.

Завдання  до  дозвіллі: створення  фотовиставки

«Скульптура мого краю»

Стор. 52-53

Стор.54-55

       28

       29

 

Середовище, наповнене мистецтвом (продовження

Інструментальна музика. Тембр музичних інструментів.

СОМ: К. Канський. Мандрівні музиканти

СММ: Лерой Андерсон, Дрібничка (ксилофон). Попурі (вібрафон)

ХТД: «Хай щастить» (музика і слова І. Тарнавської); виконання ритмічної партитури (робота в групах). Розв’язування кросворду

«Оркестр».

Завдання на дозвіллі: слухання незвичайних музичних інструментів

Професійне мистецтво. Види та матеріали скульптури. Інсталяції: креативні рішення для естетизації середовища.

СММ: «Як видути зі скла ялинкову прикрасу».

СОМ: Джо Йонг Хо. «Лев»,  Джеймс Доран-Вебб. «Коні», Гаррієт  Мід. «Вівці»

ХТД: Варіант 1. Ліплення казкового персонажа та прикрашання ним ялинкової підвіски-кульки (легкий                                пластилін).

Варіант 2. Виготовлення 3-Д новорічний рельєфу (пластилін).

П: інсталяція.

Стор. 56-57

Стор.58-59       

        30

        31

 

У мандри до далеких          країн. Китай

Музика та музичні інструменти Китаю.

СОМ: Гра на гучжені Лі Цзянь Чжень

СММ: гра на ерху, гучжені, піпі, шені

ХТД: Дощові каплі. Китайська народна пісня.

На   дозвіллі   добір   у   інтернет-мережі творів китайського живопису, присвяченими музиці.

Китайський живопис. Розпис ширм - розсувні стіни у кімнатах. Сучасний живопис Китаю. Змішана техніка (поєднання акварелі з нетрадиційними для образотворчого мистецтва матеріалами).

СОМ: Традиційний китайський живопис, Яо Веньчжао

ХТД: створення зимового пейзажу у змішаній техніці.

Стор. 60-61

Стор.62-63

       32

 

Тематичне оцінювання

 Перевір свої знання.

Узагальнення вивченого матеріалу. Гра «Професійне мистецтво»

Стор. 64-65

                                                                      Розділ ІІ. Взаємодія і синтез мистецтв

                                                               Модуль 2. Види і мова сценічних мистецтв.

Модуль 4. Види і мова візуальних/ пластичних  мистецтв.

33

34

 

Дружнє єднання у творчій співпраці

Взаємодія мистецтв. Виразові засоби мистецтва (музичного, образотворчого)

СОМ: Марльє Марсель. Ілюстрація до книги

«Айшегюль доглядає за 30 немовлятами», Лариса Лукаш. Батік

СКМ: Геннадій та Маргарита Рагуліни. Мюзикл

«Музично-кольорова казка» (фрагменти).

ХТД: відтворення запропонованих ритмів; мелодій, вибір мелодії до вірша В.Конопельць «Якого кольору сніг?», створення музичних і мовленнєвих інтонацій

Спів. Пісня «Щастя це..» (музика та вірші Оксани Первової-Рошки)

П: мюзикл

Дизайн. Графічний дизайн. Виразові засоби графіки.

СОМ: зразки робіт графічного дизайну

ХТД: виконання графічних замальовок для оформлення розділів мистецького словничка («Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво» та ін.)  (графічні матеріали).

П: дизайн

Стор. 66-67

Стор. 68-69

35

36

 

Дружнє єднання у творчій співпраці (продовження)

Взаємодія мистецтв. Виразові засоби мистецтва                    (музична та мовленнєва інтонація) Зв'язок мистецтва з літературою.

СОМ: Петро Холодний «Казка про дівчину і паву», скульптури «Русалка» (м. Копенгаген, Данія), дитячий майданчик на Пейзажній алеї (м. Київ), кадри з кінофільмів «Чарлі і шоколадна фабрика», «Гаррі Поттер і філософський камінь», «Аліса в країні див»

СММ: Віктор Косенко. «Казка» («24 дитячі п’єси»). Арам Хачатурян. «Вечірня казка». Валентин Сільвестров. «Дракон і птах» («Дитяча музика»)

ХТД: імпровізація і створення музичних та мовленнєвих інтонацій образів: «Хмаринка- веселинка», «Хмаринка-сумовинка»; відтворення інтонацією зміни емоцій під час читання вірша Юлії Смаль «Хмаринка»

Спів. Пісня «Щастя це…!» (музика і вірші Оксани Первової-Рошки

П: інтонація

Діяльність дизайнера книги та його співпраця з іншими митцями книговидання. Специфіка оформлення книги та роль обкладинки/палітурки.

СОМ: Мік Лідберг. Проєкт «Зліт і падіння», обкладинки дитячих книг про мистецтво

ХТД: створення та оформлення книжки-розкладушки  «Мистецький словничок»

П: дизайн книги.

Стор. 70-71

Стор. 72-73

37

38

 

Театр та архітектура

Театральне мистецтво. Різновиди театру ляльковий, драматичний. Музичний, театр пантоміми. Правила поведінки в театрі.

СОМ: Сергій Івченко. Лялькова вистава

СКМ: Вистава «Бременські музиканти» (Київський академічний театр ляльок, фрагменти)

ХТД: Гра «Скульптор і глина,

Спів. Пісня «Лісова школа» (музика і вірші Михайла Ровенка). Інсценізація

П: театральне мистецтво, види театру

Архітектура, виразові засоби. Архітектурна композиція та композиційний центр.

СОМ: Київський академічний театр ляльок , Музей писанки (Коломия, Україна0, Театр опери (Сідней, Австралія), Концертний зал імені Волта Діснея (Лос- Анджелес, США). Музей науки та мистецтва в Сингапурі, Театр опери і балету в Одесі.

ХТД: виконання начерків будівлі, конструюван-ня з паперу відповідно до попередньо виконаних замірів

П: архітектура, архітектурна композиція, композиційний центр

Стор. 74-75

Стор. 76-77

39

40

 

Театр та архітектура (продовження)

Глядацька зала в театрі. Лялькова вистава.

СОМ: Марльє Марсель. Ілюстрація

СКМ: Вистава «Бременські музиканти» (Київський академічний театр ляльок). Лялькова вистава «Музична крамничка» («Перший театр» у Львові)(фрагменти)

ХТД: ігри: «Різні емоції», «Дзеркало», «Тінь»,

«Луна».

Спів. Пісня «Лісова школа» (музика і вірші Михайла Ровенка). Інсценізація

П: глядацька зала (партер, амфітеатр, бельетаж, ложа і           балкони)

Інтер’єр театру. Театральні ляльки. Синтез мистецтв у ляльковому театрі. Специфіка професії актора- ляльковода.

СОМ:світлини інтер’єру Чернігівського обласного театру ляльок ім. Олександра Довженка

ХТД: створення ляльок для шкільної лялькової вистави їжака Колька Колючки, зайчика Кося Вуханя, вовченяти Вовчика, лисеняти Рудика та ін. (картон, фломастери, клей тощо) за повістю­казкою Всеволода Нестайка

«Дивовижні пригоди в лісовій школі

П: інтер’єр, маріонетка, горішня театральна лялька, лялька- маріонетка

Стор. 78-79

Стор. 80-81

41

42

 

Мистецтво перевтілень і дизайн

Театр –мистецтво перевтілення, акторської гри. Сценічна мова.

СОМ: Поль Сорлен Ян Денарі. Театр чудес, Сузанна Айзендик. Виступ просто неба

СКМ: Іван Франко. Вистава для дітей «Лис Микита» («Перший театр» у Львові, фрагмент),           М/ф «Лис Микита». Пісня мисливців

ХТД: створення інтонацій-характерів на запропонований текст

Спів: Пісня «Мелодія добра  (Музика і вірші Наталії Май) диригування під музику пісні Мисливців

П: сценічна мова

Оформлення сценічного простору. Сценічний дизайн - сценогафія. Передача плановості у площинній та просторовій композиції.

СОМ: світлини: афіша та сцена з вистави «Лис Микита» (Львівський академічний обласний музично-драматичний театр iм. Юрія Дрогобича);

СКМ: вистава «Лис Микита» (фрагмент).

ХТД: створення декорації, живописного задника сцени та   елементи   костюма   Лиса   Микити   для театральної вистави.

П: сценографія.

Стор. 82-83

Стор. 84-85

43

44

 

Мистецтво перевтілень і дизайн (продовження)

Музичний театр. Опера як вид музичного театру. Співацькі голоси. Сценічний рух.

СОМ: світлина глядацької зали оперного театру у Львові

СКМ: Іван Небесний. Опера «Лис Микита» (фрагменти)

ХТД: Спів. Пісня «Мелодія добра) (Музика і вірші Наталії Май),

Спів-інсценізації запропонованих музичних образів (ведмедя, вовка, зайця), створення мелодії до образу лиса Микити.

П: опера

Специфіка створенням зорового образу вистави:             сценографія, костюми, грим

СОМ: Сценографія та костюми персонажів опери «Лис Микита»

СКМ: Іван Небесний опера «Лис Микита» (фрагмент).

ХТД: виготовлення з цупкого кольорового паперу об’ємну маску Лиса Микити для шкільної театральної вистави.

Створення ескізу театрального гриму лиса/лисиці.

П: сценографія.

Стор. 86-87

Стор. 88-89

45

46

 

Мистецтво перевтілень                     і дизайн (продовження)

Улюблені сюжети в різних видах мистецтва (зокрема Попелюшка). Особливості створення оперного спектаклю. Симфонічний оркестр (повторення).

СОМ: світлини з образом Попелюшки в різних видах мистецтва

СКМ: Жуль Массне. Опера «Сандрильйон» («Попелюшка») (фрагменти).

ХТД: пісня «Літак» (Музика і вірші Діани Пташинської)

П: арія, речитатив, ансамбль, хор, увертюра

Дизайн одягу. Роль костюма у театральній виставі. Пропорції фігури людини.

СКМ: Жуль Массне. Опера «Сандрильйон» («Попелюшка») (фрагмент).

ХТД: Відтворення пропорцій фігури людини під час формування фігурки людини з м’якого дроту.

Створення одягу для ляльок (пластичні матеріали)

П: дизайнер-модельєр

Стор. 90-91

Стор. 92-93

47

48

 

Мистецтво перевтілень і дизайн (продовження)

Музичний театр. Балет як вид музичного театру. Структура спектаклю.

СОМ: Едгар Дега. Балетна школа

СКМ: Сергій Прокоф’єв. Балет «Попелюшка».І акт. Танець з мітлою; Па-де-шаль. ІІ акт. Вальс. Північ.

ХТД: створення мелодій до запропонованого вірша; театральних мініатюр (пантоміма):

«Попелюшка і сестри», «Попелюшка і Принц»,

«Попелюшка і Фея»; придумування мелодій до віршу;

Спів. Пісня «Літак» (Музика і вірші Діани Пташинської)

П:хореографія, балет, адажіо, варіації, па-де-де, кордебалет

Особливості сценічних костюмів танцівників балету. Роль дизайнера у створенні ексклюзивного образу персонажу балетного спектаклю. Пропорції фігури людини, наближені та контрастні кольори (повторення).

СОМ: світлини персонажів Попелюшки з різних спектаклів; П’єр Вільямс. Ескізи костюмів до балету  «Попелюшка».

ХТД: створення паперового костюму одного з персонажів балету С. Прокоф’єва «Попелюшка» (олівці).

П: дизайнер-модельєр (повторення).

Стор.94-95

Стор. 96-97

49

50

 

Народні й хореографічні візерунки

Танцювальне мистецтво у житті людини.  Народні танці (повторення). Мова хореографії. Створення цілісного сценічно-художнього образу.

СОМ: Наталія Папірна. «Танок», Олена Степіна

«Фламенко»

 СКМ: Українська народна пісня «Од Києва до Лубен» (фолкгурт «Зозуленька»). Грузинський танець «Рачулі». Кримськотатарський танець (ансамбль «Хайтарма»).

ХТД: виконання імпровізацій (мімічні та пластичні етюди);

Спів. Пісня «У вишневому садочку» (музика Василя Верховинця, вірші Леоніда Глібова) Інсценізація пісні

П: фольклорні заходи.

Декоративне-ужиткове мистецтво. Види декоративно-ужиткового мистецтва. Композиція декору на виробах декоративно-ужиткового мистецтва Особливості оздоблення виробів орнаментами.

 Інформація, зашифрована на етикетках товарів для художньої творчості.

СОМ: світлини зі зразками декоративно-ужиткового мистецтва країнська писанка, африканська тарілка, турецький посуд, персидський килим, українська кераміка).

ХТД: розпис футболки (сумки), експериментування з лініями та штрихами (воскові олівці).

П: декоративне-ужиткове мистецтво.

Стор. 98-99

Стор.100-101

51

52

 

Народні й хореографічні візерунки (продовження)

Народне мистецтво джерело сучасного танцю. Різні види хореографії. Хореографія і спорт. Флешмоб.

СОМ: Тетяна Марковцева. Степ, Ален Бентлі

«Бальний танець», Костянтин Суглобов «Хіп-хоп» Деметр Чипарус. Статуетки танцівників. Світлини (флешмоб)

СКМ: Riverdance (ірландське шоу Майка Флетлі). Рафаель Кельн та Анна Льоренте. Болеро

Kris Kross. Назад у майбутнє.  Наталія Валевська «Мир над Україною»

ХТД: Спів. Пісня «У вишневому садочку» (музика Василя Верховинця, вірші Леоніда Глібова)

Інсценізація пісні створення і виконання танцювальних рухів

П: флешмоб

Іграшка - від найдавніших часів до сьогодення. Екологічність матеріалів народних іграшок. Сучасні екоіграшки.

СОМ: відео як твориться глиняний коник від Михайла Діденка.

ХТД: ліплення з повітряного пластиліну магнітика на холодильник (1) чи брелок (2).

П: народний умілець, майстер (майстриня) декоративно-ужиткового мистецтва

Стор. 102-103

Стор. 104-105

53

 

Тематичне оцінювання

Пригадаймо найцікавіше. 

Узагальнення знань.  Урок-концерт. Музичний матеріал за бажанням учнів та вчителя.  Виставка творчих робіт.

 

Модуль 5. Види і мова візуальних / екранних мистецтв.

54

55

 

Мистецтво через об’єктив камери

Телебачення в житті людини. Можливості телебачення у відтворенні реальних подій. Телепрограми.

СОМ: світлини та заставки телепрограм.

СКМ: Онлайн трансляція концерту до Дня Незалежності України 24 серпня 2021 року (фрагмент).

Руханка «Ми – молодь України»

ХТД: Спів. Пісня «Крок до зірок» (Музика і слова М. Поплавського)

Імпровізації «Ведучий теленовин», «Спортивний коментатор», «Диск-жокей», «Репортаж з місця подій», «Захоплений  телеглядач».

П: телебачення. зйомка різними планами.

Роль фотомистецтва у житті людини. Можливості відтворення повсякденного життя. Важливі засоби фотомистецтва та уміння фотохудожника. Композиція кадру.

СОМ: фотографії сучасних фотомитців.

ХТД: створення фотографій інструментів (музичних або художніх) з різних ракурсів зйомки (або з різним освітленням).

За бажанням (позаурочна діяльність) Фотокрос «Школа в об’єктиві».

П: фотомистецтво, ракурс зйомки.

Стор.106-107

Стор.108-109

56

57

 

Мистецтво через об’єктив камери (продовження)

Сучасний телепростір. Телепроєкти (зокрема мистецькі), створені на телебаченні. Телереклама.

СОМ: світлини телепрограм, телепроєків.

СКМ: Музичний кінофільм «Дронині мандрони» (фрагменти).

ХТД: Спів. Пісня «Крок до зірок» (музика і слова Михайла Поплавського)

Проєкт «Готуємо телепрограму» (інформаційну, пізнавальну, розважальну) (робота в групах). Орієнтовні теми: «Події тижня», «Еврика», «Диво калинове», «Відгадай мелодію», «Вечірня колисанка», «Новини спорту», «Погода на завтра»,

«Світ тварин».

П: телепрограма, телепроєкт, телереклама.

Художня фотографія  її особливості. Специфіка   фотомистецтва. Що потрібно для фотографування.

СОМ: Фото: Олександра Сляднєв, Алека Сота, Йота ХТД: художні фотографії, які розкривати муть мистецькі здібності друга (подруги) (робота у групах).

П: художня фотографія

Стор.110-111

Стор.112-113

58

59

 

Мистецтво через об’єктив камери (продовження)

Кіномистецтво, його види та роль у житті людини.                                 Види кінематографу. Музики у кіномистецтві.

СОМ: кадри з фільмів

СКМ: Саундтрек до фільму «Сторожова застава». Фільм «Один удома» (фрагмент) Фізкультхвилинка «Умпа-лумпа» (фрагмент з к/ф

«Чарлі і шоколадна фабрика»).

ХТД: спів. Пісня «Світ немов кольоровий луг» (музика Володимира Шаїнського, вірші Михайла Пляцковського, обробка слів, переклад Анни Олєйнікової)

Гра «Озвуч відео»

П: кіномистецтво, Саундтрек

Робота художників і дизайнерів у кіно. Сучасні цифрові технології у створенні кіно. Дизайн шрифту та його роль в кіно. Мова ліній і плям (повторення).

СКМ: «Поліна і таємниця кіностудії» (фрагмент)

СОМ: кадри з кінофільмів, грим акторів, афіші до               кінотворів тощо.

ХТД: розробка цікавих незвичайних літер та створення з них назви улюбленого фільму.

П: кіно, шрифт, афіша.

Стор.114-115

Стор.116-117

60

61

 

Мистецтво через об’єктив камери (продовження)

Мультиплікація, її  види. Роль музики в мультиплікації.

СОМ: кадри з мультфільмів.

СКМ: М/ф «Лис Микита» (музика Мирослава Скорика), «Як козаки наречених визволяли» (фрагмент). «Микита Кожум’яка» (саундтрек), М/ф «Фантазія» (1940). Ч. 1. Й. С. Бах. Токата і фуга ре-мінор

ХТД: спів. Пісня «Світ немов кольоровий луг» (музика Володимира Шаїнського, вірші Михайла            Пляцковського, обробка слів, переклад Анни Олєйнікової);

виконання в ансамблі ритмічних послідовностей; читання тексту (повторення нотного запису);

(за бажання) виконання і створення закінчення мелодії на віртуальному піаніно

П: мультиплікація

Створення мультфільму та особливості роботи  аніматорів. Композиційна побудова кадру.

СКМ: Кадри з м/ф: 1 «Пригоди Котигорошка та його друзів» (режисер Ярослава Руденко-Шведова),

2– «Микита Кожум’яка» (режисер Манук Депоян)

ХТД: створення пластилінової GIF­анімації на смартфоні.

П: мультиплікація, анімація, аніматор, аніматік.

Стор.118-119

Стор.120-121

62

63

 

Мистецтво видовищ

Видовища, шоу мистецтво наших днів. Синтез мистецтв у шоу.

СОМ: світлини шоу, видовищ

СКМ: Хореографічно-світлові шоу. Світломузичний фонтан у м. Вінниця. Світлове шоу в м. Брюссель (Бельгія), шоу барабанщиків

ХТД: Спів. Пісня «Літо золоте»(музика О. Янушке-вич, вірші М. Ясакової), створення  програми концерту з творів, що вивчалися на                 уроках мистецтва.

П: шоу

Візуальні (світлові, відеопроєкційні, лазерні) шоу

СОМ: світлини шоу, видовищ

СКМ: візуальна 4Dпроєкція. Фестиваль світла. Ліон. 2010. Театр, що співає, лазерні шоу та шоу голограм.

ХТД: створення ескізу для фрізлайту (воскові олівці та акварельні фарби)

П: шоу, фрізлайт

Стор.122-123

Стор.124-125

64

65

 

Пригадаймо найцікавіше

Урок-концерт.

Музичний матеріал  за бажанням учнів та вчителя.

«Літо».

Виконання колективних форм роботи на вибір.

 

66

 

Тематичне оцінювання

Перевір свої досягнення

Узагальнення вивченого матеріалу. Гра «Різні види мистецтва»

Стор. 126-127

67

68

 

Презентація творчих проектів

Презентація індивідуальних творчих проектів.

Презентація групових творчих проектів.

 

69

 

Конференція

Види і мова мистецтва.

 

70

 

Підсумковий урок.

Узагальнення вивченого за рік. Виконання пісень на вибір учнів. Виставка творчих робіт.

 


 

docx
Додав(-ла)
Капко Дмитро
Пов’язані теми
Мистецтво, 5 клас, Планування
Додано
4 січня
Переглядів
2169
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку