Календарне з компетентностями та змістовими лініями. Інформатика 9 клас. Підручник авторів: Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер.

Про матеріал

Календарне з компетентностями та змістовими лініями. Інформатика 9 клас. Підручник авторів: Н. В. Морзе, О. В. Барна, В. П. Вембер.

Перегляд файлу

9 клас __ група       (70 год, 2 год на тиждень)

Тема 1. Програмне забезпечення та інформаційна безпека (9 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Уміння: висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на ІТ-тематику; надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами

Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Ставлення: усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях

Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії у віртуальному просторі. Ставлення: усвідомлення впливу інформатики та інформаційних технологій на людську культуру та розвиток суспільства

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Громадянська відповідальність. Формування здатності вести дискусію та відстоювати свою позицію щодо актуальних питань: авторське право на інформаційний продукт, кібербезпеку. Знання й дотримання законів щодо захисту даних, усвідомлення відповідальності за їх порушення

Здоров'я і безпека: Формування ставлення до проблем та наслідків комп'ютерної залежності, уміння її уникати та мінімізувати негативний вплив комп’ютерних технологій на власне здоров’я. Уміння захищати себе і комп’ютерні пристрої від ІТ-загроз. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів, наприклад через використання сеансів користувача, надійних паролів тощо.

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

1

Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі. Класифікація програмного забезпечення. Операційні системи, їхні різновиди. Драйвери.

називає типи програмного забезпечення; пояснює відмінності між ними та наводить приклади; класифікує операційні системи; пояснює призначення драйверів; добирає програмне забезпечення  під конкретні задачі

 

 

2

Інстр. з БЖД Ліцензії на програмне забезпечення, їх типи. Поняття інсталяції та деінсталяції програмного забезпечення.

пояснює поняття сумісності програмного забезпечення; називає різні типи ліцензій на програмне забезпечення, пояснює відмінності між ними.

 

 

3

Інстр. з БЖД Стиснення та архівування даних. Види стиснення даних. Архіватори. Типи архівних файлів.

пояснює принципи стиснення даних; називає типи файлів архівів; уміє стискати файли та розпаковувати архіви; усвідомлює важливість використання легального програмного забезпечення та контенту, а також відповідальність за порушення законів щодо захисту даних.

 

 

4

Інстр. з БЖД Резервне копіювання даних. Операції над архівами.  Практична робота 1.

 

 

5

Інстр. з БЖД. Інформаційна безпека

називає основні типи шкідливих програм та пояснює принцип їх дії; розуміє принципи і знає методи захисту від інформаційних загроз; дотримується принципів інформаційної безпеки під час роботи з інформаційними технологіями та системами

 

 

6

Інстр. з БЖД Шкідливе програмне забезпечення та боротьба з ним.

 

 

7

Інстр. з БЖД Основні дії для захисту персональних комп’ютерів від шкідливого програмного забезпечення.

 

 

8

Інстр. з БЖД. Антивірусні та антишпигунські програми, налаштування їхніх основних параметрів.

 

 

9

Інстр. з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.

 

 

Тема 2. 3D-графіка (13 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною (і рідною у разі відмінності) мовою.

Спілкування іноземними мовами. Уміння: використовувати програмні засоби та ресурси з інтерфейсом іноземними мовами. Ставлення: усвідомлення ролі ІТ в інтерперсональній комунікації у глобальному контексті;

Математична компетентність. Уміння: розуміти, використовувати та створювати математичні моделі об’єктів та процесів для розв’язування задач із різних

Обізнаність та самовираження у сфері культури. Уміння: враховувати художньо-естетичну складову при створенні інформаційних продуктів (сайтів, малюнків, текстів тощо). Ставлення:  культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному інформаційному суспільстві

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток. Уміння оцінювати та опановувати нові технології як засіб саморозвитку.

Підприємливість та фінансова грамотність. Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ.

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

10

Інстр. з БЖД. Тривимірна графіка. Класифікація програм для роботи з тривимірною графікою.

пояснює призначення тривимірного моделювання об’єктів реального світу; оцінює перспективи використання тривимірного моделювання для розв’язання повсякденних задач.

 

 

11

Інстр. з БЖД. Вікно програми. Принципи тривимірної навігації. Додавання тривимірних примітивів.

 

 

12

Інстр. з БЖД. Переміщення, масштабування, групування, вирівнювання, обертання, копіювання та клонування об’єктів.

створює просторові моделі з використанням тривимірних примітивів; редагує форму й вигляд тривимірних об’єктів, змінюючи властивості вершин, ребер, граней і поверхонь; оцінює перспективи використання тривимірного моделювання для розв’язання повсякденних задач.

 

 

 

13

Інстр. з БЖД. Переміщення, масштабування, групування, вирівнювання, обертання, копіювання та клонування об’єктів.

 

 

14

Інстр. з БЖД. Екструдування форми об’єкта.

 

 

15

Інстр. з БЖД. Вершини, ребра, грані.

 

 

16

Інстр. з БЖД. Графічні текстури. Практична робота 2.

 

 

17

Інстр. з БЖД. Рендеринг тривимірної сцени.

 

 

18

Інстр. з БЖД. Текстові об’єкти та їх редагування.

 

 

19

Інстр. з БЖД.  Анімація. Переміщення по кадрах. Шкала часу. Попередній перегляд анімації.

створює анімаційні ефекти; оцінює перспективи використання тривимірного моделювання для розв’язання повсякденних задач.

 

 

20

Інстр. з БЖД. Анімація. Переміщення по кадрах. Шкала часу. Попередній перегляд анімації. Практична робота 3.

 

 

21

Інстр. з БЖД.  Поняття про 3D-друк

усвідомлює важливість технології тривимірної графіки та 3D-друку в сучасному світі

 

 

22

Інстр. з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.

 

 

Тема 3. Опрацювання табличних даних (14 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях. Уміння: застосовувати логічне, алгоритмічне, структурне та системне мислення для розв’язування життєвих проблемних ситуацій.

Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя;

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток. Проведення досліджень та розв’язання проектних задач на тему охорони довкілля з використанням засобів обробки текстової, табличної та графічної інформації.

Підприємливість та фінансова грамотність. Використання електронних таблиць для фінансових розрахунків.

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

23

Інстр. з БЖД. Повторення раніше вивченого матеріалу по темі «Опрацювання табличних даних»

 

 

24

Інстр. з БЖД. Абсолютні та мішані посилання.

пояснює відмінність між посиланнями різних типів.

 

 

 

25

Інстр. з БЖД.. Математичні та статистичні функції

називає основні логічні, математичні та статистичні функції та пояснює їх призначення

 

 

26

Інстр. з БЖД. Логічні функції

 

 

27

Інстр. з БЖД. Розв’язування задач у ТП. Практична робота 4.

 

 

28

Інстр. з БЖД. Діаграми. Вибір типу та побудова діаграм. Зображення рядів даних.

добирає тип діаграми, що є найдоречнішим для візуального подання набору даних; уміє будувати та інтерпретувати діаграми різних типів; обґрунтовує вибір типу діаграми для подання набору даних

 

 

29

Інстр. з БЖД. Електронна таблиця як засіб подання відомостей про однотипні об’єкти. Сортування. Прості та розширені фільтри.

інтерпретує деякі види електронних таблиць як набори відомостей про однотипні об’єкти

 

 

30

Інстр. з БЖД. Умовне форматування.

застосовує умовне форматування для унаочнення даних, що задовольняють певні умови; розв’язує задачі, що вимагають сортування та обчислення проміжних і загальних підсумків, застосовує прості та розширені фільтри для відбору об’єктів.

 

 

31

Інстр. з БЖД.. Обчислення підсумків.

 

 

32

Інстр. з БЖД.. Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора.

добирає і застосовує доцільну функцію або засіб табличного процесора для розв’язання певної задачі; використовує посилання різних типів для опрацювання рядів даних; усвідомлює значення електронних таблиць як засобу для фінансових розрахунків та розв’язання задач із інших дисциплін.

 

 

33

Інстр. з БЖД. Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора.

 

 

34

Інстр. з БЖД. Розв’язування задач із фізики, хімії, математики та інших дисциплін засобами табличного процесора.

 

 

35

Інстр. з БЖД.. Експорт та імпорт електронних таблиць. Практична робота 5

уміє експортувати й імпортувати вміст електронних таблиць

 

 

 

36

Інстр. з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.

 

 

Тема 4. Бази даних. Системи керування базами даних (9 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною (і рідною у разі відмінності) мовами.

Уміння вчитися впродовж життя. Уміння: самостійно опановувати нові технології та засоби діяльності. Ставлення: усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання;

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Екологічна безпека та сталий розвиток. Уміння оцінювати та опановувати нові технології як засіб саморозвитку.

Здоров'я і безпека. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів

Підприємливість та фінансова грамотність. . Розуміння ролі інтернет-технологій як засобу маркетингу та підприємницької діяльності.

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

37

Інстр. з БЖД. Поняття та призначення баз даних.

дає означення бази даних; пояснює відмінності подання даних у багатотабличних БД та в електронних таблицях.

 

 

38

Інстр. з БЖД. Поняття таблиці, поля, запису, ключа таблиці.

пояснює поняття таблиці, поля, запису, ключа таблиці; пояснює призначення систем керування базами даних

 

 

39

Інстр. з БЖД. Створення таблиць. Додавання, видалення, редагування даних у базі.

Уводить дані в таблиці, усвідомлюючи обмеження, що накладаються структурою бази даних; редагуєдані в таблицях; усвідомлює переваги використання баз даних в інформаційних системах

 

 

40

Інстр. з БЖД. Створення таблиць. Додавання, видалення, редагування даних у базі. Практична робота 6

 

 

41

Інстр. з БЖД. Типи зв’язків у БД. Зв’язк «один-до-багатьох».

 

 

42

Інстр. з БЖД. Фільтрація та сортування даних у таблицях.

сортує дані в таблицях бази за одним чи кількома полями; фільтрує дані в таблицях; знаходить у базі дані за певними критеріями відбору, створюючи прості вибіркові запити в автоматизованому режимі; редагуєдані в таблицях; усвідомлює переваги використання баз даних в інформаційних системах

 

 

43

Інстр. з БЖД. Автоматизоване створення запитів у базі даних

 

 

44

Інстр. з БЖД. Робота з базою даних. Практична робота 7.

 

 

45

Інстр. з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.

 

 

Тема 5. Алгоритми та програми (25 год.)

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовами. Уміння: створювати інформаційні продукти та грамотно і безпечно комунікувати з використанням сучасних технологій державною мовою; висловлюватись та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій з використанням відповідної термінології. Ставлення: надавання переваги використанню програмних засобів та ресурсів з інтерфейсом державною мовами

Уміння вчитися впродовж життя. Ставлення: виявлення допитливості, наполегливості, впевненості, вміння мотивувати себе до навчальної діяльності, долати перешкоди як ключові чинники успіху навчально-пізнавального процесу інформатики; усвідомлення необхідності та принципів навчання протягом усього життя; усвідомлення відповідальності за власне навчання

Інформаційно-цифрова компетентність. Розкривається у змісті предмета

Ініціативність і підприємливість. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Соціальна та громадянська компетентності. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Екологічна грамотність і здорове життя. Розкривається через наскрізну змістову лінію

Наскрізні лінії:

Громадянська відповідальність: Знання й дотримання законів щодо захисту даних, усвідомлення відповідальності за їх порушення

Здоров'я і безпека: Навчання плануванню власного часу, діяльність і відпочинок з використанням інформаційних технологій. Уміння захищати себе і комп’ютерні пристрої від ІТ-загроз. Навчання методам захисту власних інформаційних продуктів, наприклад через використання сеансів користувача, надійних паролів тощо

Підприємливість та фінансова грамотність: Здатність генерувати та реалізовувати ідеї з використанням ІТ

Тема. Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати

Дата

При-мітка

46

Інстр. з БЖД.. Повторення вивченого матеріалу 8 класу по темі «Алгоритми та програми»

 

 

47

Інстр. з БЖД. Повторення вивченого матеріалу 8 класу по темі «Алгоритми та програми»

 

 

48

Інстр. з БЖД. Табличні величини

пояснює принцип організації даних за допомогою одновимірних масивів; пояснює поняття масиву, елемента масиву, індексу та значення елемента.

 

 

49

Інстр. з БЖД. Введення й виведення значень елементів масиву(багаторядкове текстове поле)

 

 

50

Інстр. з БЖД. Введення й виведення значень елементів масиву(таблиця рядків)

 

 

51

Інстр. з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам.

описує алгоритми опрацювання елементів масиву, що задовольняють певній умові; описує алгоритм знаходження підсумкових величин у масиві; описує принаймні один алгоритм впорядкування масиву

 

Т

 

52

Інстр. з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: знаходження суми значень елементів; суми або кількості значень елементів, що задовольняють заданим умовам.

 

 

53

Інстр. з БЖД. Практична робота 8.

 

 

54

Інстр. з БЖД.. Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук заданого елемента.

 

 

55

Інстр. з БЖД. Алгоритми опрацювання табличних величин: пошук елемента з найбільшим найменшим значенням.

 

 

56

Інстр. з БЖД. Упорядкування та пошук даних в лінійній таблиці.

 

 

57

Інстр. з БЖД. Практична робота 9.

 

 

58

Інстр. з БЖД.. Алгоритми впорядкування масиву.

складає й описуємовою програмування алгоритми для опрацювання елементів масиву, що задовольняють певну  умову, знаходження підсумкових величин у масиві та його впорядкування; оцінює часову та ємнісну складність алгоритмів; усвідомлює важливість застосування ефективних методів для опрацювання великих наборів даних

 

 

59

Інстр. з БЖД.. Алгоритми впорядкування масиву.

 

 

60

Інстр. з БЖД. Поняття складності алгоритмів

 

 

61

Інстр. з БЖД. Практична робота 10.

 

 

62

Інстр. з БЖД. Розв’язування компетентнісних задач.

 

 

63

Інстр. з БЖД. Вибір теми проекту. Визначення проблеми, теми та завдань проекту;розподіл ролей і планування колективної діяльності.

 

 

64

Інстр. з БЖД. Добір засобів опрацювання даних. Добір засобів подання результатів навчального проекту.

 

 

65

Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

 

66

Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

 

67

Інстр. з БЖД. Виконання індивідуальних і групових навчальних проектів.

 

 

68

Інстр. з БЖД. Захист навчальних проектів

 

 

69

Інстр. з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

 

 

70

Інстр. з БЖД. Повторення і систематизація навчального матеріалу за рік.

 

 

 

 

1

 

 

2

 

 

3

 

 

4

 

 

5

 

 

6

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

10

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Боднар Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Грінченко Людмила Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Павленко Лілія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Баб'як Іван
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 9 клас, Планування
Додано
30 серпня 2021
Переглядів
3378
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку