№ |
Дата |
Тема уроку |
Література, дидактичний матеріал |
Лексика |
Примітка |
Очікувані результати |
||||||
І семестр Тема: “Я, моя родина і друзі” (12 годин)
|
||||||||||||
1 |
|
Як тебе зовуть? |
Ex. 1, p. 12 Ex. 2, p. 12 Ex. 4, p. 13 |
These are my friends. He/She is a new classmate. His/Her … is … . I am (not) / He/She is (not) from … . He/She lives in … . His/Her family is … . They are in … . He/She is good at … Are you good at dancing? He/She is on/in/under the … Rosie’s favourite toy is a … They often play basketball.
basket, classmate, e-mail, England, grass, magic, reporter, Spain, swing; favourite, hard-working, helpful, lazy, sleepy, strict; move, speak; always, late
|
1 |
|
- називає себе\когось;
- представляє себе\когось.
|
|||||
2 3 |
|
Це я, моя сім’я та друзі |
Ex. 1, p. 17 Ex. 2, p. 18 |
2 |
|
|||||||
4 5 |
|
Мої захоплення та захоплення моїх друзів |
Ex. 1, p. 20 Ex. 2, p. 21 Ex. 3, p. 21 |
2 |
|
|||||||
6 7 |
|
Мій домашній улюбленець. Прийменники місця |
Ex. 1, p. 23 Ex. 2, p. 23 |
2 |
|
|||||||
8 |
|
Story Time. Кумедна історія |
Ex. 1, p. 24 Ex. 2, p. 25 |
1 |
|
|||||||
9 |
|
Story Time. Яка твоя улюблена іграшка? Присвійний відмінок |
Ex. 1, p. 26 Ex. 2, p. 27 |
1 |
|
|||||||
10 |
|
Улюблені речі моїх друзів |
Ex. 1, p. 29 Ex. 4, p. 30 |
1 |
|
|||||||
11 |
|
Revision. |
Завдання на картках |
|
|
|||||||
12 |
|
Підсумковий урок з теми “Я, моя родина і друзі”
|
Завдання на картках |
1 |
|
|||||||
Тема: “Помешкання” (11 годин) |
|
Тема: “Помешкання” (9 годин)
|
||||||||||
13
|
|
В гостях у бабусі та дідуся |
Ex. 1, p. 32 Ex. 2, p. 32 Ex. 3, p. 32 |
Meet your cousins. Where is Bill? — He’s in a village. Where is the kitchen? — It’s on the left. Is it under the bed? — Yes, it is./ No, it isn’t. It is next to the window. What can you do there? — I can read a book there. What’s his job? — He is a driver. What do they say? — They say goodbye to granny.
Family relationships: aunt, cousins, daughter, parents, grandparents, husband, wife, sweetheart, son, uncle, village House and furniture: armchair, bathroom, bedroom, carpet, floor, house, kitchen, living room, sofa, TV, left, new, right Prepositions of place: above, in front of, next to Jobs and professions: job, work, doctor, singer, secretary, farm, dancer, waiter, businessman, farmer, seller
|
1 |
|
- описує кімнату\будинок;
|
|||||
14 15 |
|
Де мої друзі? Прийменники місця |
Ex. 1, p. 34 Ex. 2, p. 34 Ex. 4, p. 35 Ex. 3, p. 35 |
2 |
|
|||||||
16
|
|
Мій будинок. Кімнати |
Ex. 1, p. 36 Ex. 2, p. 36 |
1 |
|
|||||||
17
|
|
Де Тоббі? Прийменники місця |
Ex. 1, p. 38 Ex. 2, p. 38 Ex. 3, p. 38 |
1 |
|
|||||||
18 19
|
|
Меблі. Прийменники місця. Опис кімнати |
Ex. 1, p. 40 Ex. 2, p. 40 |
2 |
|
|||||||
20
|
|
Професії моїх рідних |
Ex. 1, p. 42 Ex. 2, p. 42 Ex. 3, p. 42 Ex. 4, p. 43 Ex. 5, p. 43 |
1 |
|
|||||||
21
|
|
Мій будинок |
Ex. 1, p. 47 Ex. 2, p. 47 Ex. 3, p. 47 Ex. 5, p. 48 |
1 |
|
|||||||
22 |
|
Revision |
Завдання на картках |
|
|
|||||||
23 |
|
Підсумковий урок з теми “Помешкання” |
Завдання на картках |
1 |
|
|||||||
Тема: “Школа” (10 годин) |
|
Тема: “Школа” (9 годин)
|
||||||||||
24
|
|
Розклад уроків. Дні тижня |
Ex. 1, p. 50 Ex. 2, p. 50 Ex. 3, p. 50 Ex. 5, p. 51
|
School subjects: Maths, Art, Reading, Sport, Music Days of the week: Sunday, Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday Activities: count, do sums, read texts, learn poems, play sports, speak, do karate, play the guitar/tennis Actions: wake up, wash, dress, have breakfast, clean teeth, go to school have lunch, do homework, go to bed, help, give, come |
2 |
|
- називає дні тижня;
- називає шкільні предмети. |
|||||
25 26 |
|
Улюблені предмети |
Ex. 1, p. 54 Ex. 3, p. 55 Ex. 2, p. 54 Ex. 3, p. 54
|
2 |
|
|||||||
27 |
|
Англійська мова – мій улюблений предмет. Контроль аудіювання |
Ex. 1, p. 58 Ex. 2, p. 58 Ex. 3, p. 58 |
1 |
|
|
||||||
28 |
|
Котра година? Контроль читання |
Ex. 1, p. 60 Ex. 2, p. 60 Ex. 4, p. 61 |
1 |
|
|||||||
29 |
|
Який сьогодні день? Контроль письма |
Ex. 1, p. 62 Ex. 2, p. 62 Ex. 4, p. 63 |
1 |
|
|||||||
30 |
|
Розпорядок дня. Модальні дієслова. Контроль говоріння |
Ex. 1, p. 64 Ex. 2, p. 64 Ex. 5, p. 65 |
1 |
|
|||||||
31 |
|
Story Time. Розпорядок дня |
Ex. 1, p. 68 Ex. 2, p. 69 |
1 |
|
|||||||
32 |
|
Підсумковий урок з теми “Школа” |
Завдання на картках |
1 |
|
|||||||
33
|
|
Revision |
Завдання на картках |
1 |
|
|||||||