Календарний план 5 клас НУШ мистецтво(образотворче мистецтво)

Про матеріал
Матеріал для вчителя розроблений за підручником «Мистецтво» інтегрованого курсу для 5 класу закладів загальної середньої освіти (авт. Гайдамака О. В., Лємешева Н. А.) Модельна навчальна програма «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Масол Л. М., Просіна О. В.)
Перегляд файлу

тема уроку

клас

дата

5 клас  Види і мова мистецтва Розділ І. Народне і професійне мистецтво

СОМ - сприймання і аналіз - інтерпретація образотворчого мистецтва  СКМ - сприймання і аналіз - інтерпретація кіномистецтва, відеофрагментів  ХТД - художньо-творча діяльність

1

Мистецтво навколо. Роль мистецтва в житті людини. Урок бесіда про роль мистецтва в житті дитини. Визначення рівня учнів.     Проект. Створення каталогу «Земна краса»

А

Б

 

2

Мистецтво навколо. Роль мистецтва в житті людини. Формат. Спогади про літо. Висловлювання міркувань про роль мистецтва у своєму житті. СОМ: Віктор Зарецький. Дерево. Витоки мистецтва, Оксана Шапкаріна. Вишневий компот.

ХТД: Малювання композиції «Як гарно було влітку!»

А

Б

 

Модуль 3 (домінантний). Види і мова візуальних/ образотворчих мистецтв.

3

Народження мистецтва. Виникнення    образотворчого    мистецтва.    Художні матеріали    й    інструменти.    Контур.    Розміщення зображення. СОМ:   Наскальний  живопис,   прадавні   скульптури тварин .

ХТД: Вправа. Малювання контурів тварин. Виконання   замальовки   тварини   імітуючи   роботу первісного художника

А

Б

 

4

Від народних джерел. Народне декоративне мистецтво у дзеркалі традицій і сучасності. Стилізація у декоративному мистецтві.

СММ: Цікаві факти про петриківський розпис СОМ: Мурал в Харкові, Олена Скицюк. Вечірня тиша

 ХТД: створення композиції для оздоблення приміщення із стилізованих паперових листочків.

А

Б

 

5

Від   народних  джерел. Образи українського декоративного мистецтва у світі. Види орнаментів за змістом (мотивом). Особливості побудови стрічкового орнаменту. СОМ: кімоно «Україна», пам'ятник українській писанці в Канаді, світлини виробів декорованих орнаментами. ХТД: створення стрічкового орнаменту «співзвучного» колисковій. Дослідження мотивів орнаментів речей своєї родини.

А

Б

 

6

Мистецтво і спілкування. Професійне   мистецтво.   Мова   та   види   графіки. Особливості проведення різних за характером ліній. Спілкування завдяки і через графіку. СОМ:   Джеофф   Слетер.   «Amaze   Art»   (лінійне малювання)

ХТД: Вправа. Малювання різних за характером ліній. Виконання рисунків лінією, не відриваючи олівця від паперу.

А

Б

 

7

Мистецтво і спілкування. Штрих у графіці. Різновиди штрихів та особливості їх нанесення. Спілкування завдяки і через графіку. СОМ: Морган Деніс. Це мудра дитина; Сюй Сіньці «Пташки і котеня». ХТД: Вправа. Вправляння у виконанні штрихів. Малювання за допомогою штрихів тварин (графітний олівець,   кольорові   олівці) з відтворенням їхніх характерів. 

А

Б

 

8

Мистецтво і довкілля. Друкована графіка. Види друкованої графіки. Силует. Особливості   утворення   силуету.   Мистецтво   про довкілля.   Друкована   графіка. СОМ:    Франтишк   Чаннер    Ілюстрація,    емблема Міжнародної   еко-організації   Greenpeace,   еко-знак українського екологічного сертифікату. ХТД: створення композиції, що привертатиме увагу до проблем    екології (гуаш, силует).  Тематичне оцінювання.   

А

Б

 

9

Мистецтво і довкілля. Комп'ютерна графіка, засоби її виразності та алгоритм створення. Статична та динамічна композиція. Сучасні способи     обробки     зображень     за     допомогою комп'ютерних програм. СОМ:   Роботи   Віктора   Вазареллі,   зразки   робіт комп'ютерної графіки ХТД: Вправа. Складання з паперових метеликів динамічні композиції для оздоблення стін (групова робота).

А

Б

 

10

Різнобарв'я багатоголосся в мистецтві. Професійне мистецтво. Живопис. Основні та похідні кольори (повторення), насиченість кольору. СОМ: Йосип Бокшай. «Осінь», Рейчел Суггс. Ілюстрація. ХТД: малювання веселого (сумного) дерева з використанням поєднання насичених (ненасичених) основних (похідних) кольорів (акварель)

А

Б

 

11

Різнобарв'я багатоголосся в мистецтві. Професійне мистецтво. Живопис. Споріднені кольори та способи їх утворення. Наближений колорит. СОМ: Ольга Кваша. «М'які обійми вечора», «Ніч». ХТД: Вправа. Утворення відтінків споріднених кольорів та нанесення різними способами акварелі на папір. Малювання осіннього пейзажу спорідненими кольорами (акварель по-вологому).

А

Б

 

12

Почути і побачити мистецтво. Живопис. Теплі і холодні кольори (повторення). Види живопису  (станковий,  монументальний).  Авторська манера. СОМ: Вінсент Ван Гог. «Ірис», «Соняшники», світлини квітів, Гарі Дростл. Мозаїка. ХТД: вправа імітація мозаїки способом друку. Варіант 1. Створення імітації мозаїки горщика з квітами у теплому колориті (гуаш, кольоровий папір).

А

Б

 

13

Почути і побачити мистецтво. Живопис. Контрастні кольори. Контрастний колорит. Авторська манера письма.

СОМ:  Анрі  Еміль  Бенуа Матісс     Натюрморт з апельсинами, Червоні рибки

ХТД: малювання натюрморту з овочів і фруктів у контрастному колориті (гуаш).

А

Б

 

14

Середовище, наповнене мистецтвом. Професійне мистецтво. Скульптура. Засоби виразності. Прийоми ліплення. СММ: Парк «Ефтелінг» СОМ:  Парк  «Ефтелінг»   скульптура  «Дерево,   що говорить», Ольга Рапай. Принцеса і свинопас (фрагмент панно), Робин Уайт. Фея з дроту. ХТД: ліплення рельєфної композиції із зображенням зимового парку (пластилін).

А

Б

 

15

Середовище, наповнене мистецтвом. Професійне мистецтво. Види та матеріали скульптури. Інсталяції: креативні рішення для    естетизації середовища. СММ: «Як видути зі скла ялинкову прикрасу». СОМ:  Джо Йонг Хо.  «Лев»,  Джеймс Доран-Вебб. «Коні», Гарріет Мід. «Вівці». ХТД: Ліплення казкового персонажа та прикрашання ним ялинкової підвіски-кульки (легкий пластилін).

А

Б

 

16

У мандри до далеких країн. Китай. Китайський живопис. Розпис ширм - розсувні стіни у кімнатах. Сучасний живопис Китаю. Змішана техніка (поєднання     акварелі з нетрадиційними для образотворчого мистецтва матеріалами). СОМ: Традиційний китайський живопис, Яо Веньчжао ХТД: створення зимового пейзажу у змішаній техніці.     Тематичне оцінювання. Семестрове оцінювання.

А

Б

 

Розділ ІІ. Взаємодія і синтез мистецтв. Модуль 4. Види і мова візуальних/ пластичних мистецтв.

17

Дружнє єднання у творчій співпраці. Дизайн. Графічний дизайн. Виразові засоби графіки. СОМ: зразки робіт графічного дизайну. (ГМ). ХТД: виконання графічних замальовок для оформлення розділів мистецького словничка («Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво» та ін.)

А

Б

 

18

Дружнє єднання у творчій співпраці. Діяльність дизайнера книги та його співпраця з іншими митцями книговидання. Специфіка оформлення книги та роль обкладинки/палітурки. СОМ: Мік Лідберг. Проєкт «Зліт і падіння», обкладинки дитячих книг про мистецтво. ХТД: створення та оформлення книжки-розкладушки «Мистецький словничок»

А

Б

 

19

Театр та архітектура. Архітектура, виразові засоби. Архітектурна композиція та композиційний центр.СОМ: Київський академічний театр ляльок , Музей писанки (Коломия), Театр опери (Сідней), Концертний зал імені Волта Діснея (Лос-Анджелес), Театр опери і балету в Одесі. ХТД: виконання начерків будівлі, конструювання з паперу відповідно до попередньо виконаних замірів.

А

Б

 

20

Театр та архітектура. Інтер'єр театру. Театральні ляльки. Синтез мистецтв у ляльковому   театрі. Специфіка професії актора-ляльковода. СОМ: світлини інтер'єру Чернігівського обласного театру ляльок ім. Олександра Довженка. (картон, фломастери, клей тощо) ХТД: створення ляльок для шкільної лялькової вистави їжака Колька Колючки, зайчика Кося Вуханя, вовченяти Вовчика, лисеняти Рудика та ін.

А

Б

 

21

Мистецтво перевтілень і дизайн. Оформлення сценічного простору. Сценічний дизайн-сценографія.   Передача  плановості  у   площинній  та просторовій композиції. СОМ: світлини: афіша та сцена з вистави «Лис Микита; СКМ: вистава «Лис Микита» (фрагмент).  ХТД: створення декорації, живописного задника сцени та елементи костюма Лиса Микити для театральної вистави.

А

Б

 

22

Мистецтво перевтілень і дизайн. Специфіка   створенням   зорового   образу   вистави: сценографія, костюми, грим.

СОМ: Сценографія та костюми персонажів опери «Лис Микита». СКМ: Іван Небесний опера «Лис Микита» (фрагмент).

ХТД:  виготовлення з цупкого кольорового паперу об'ємну маску Лиса Микити для шкільної театральної вистави.

А

Б

 

23

Мистецтво перевтілень і дизайн. Дизайн одягу. Роль костюма у театральній виставі. Пропорції фігури людини. СКМ: Жуль Массне. Опера    «Сандрильйон» («Попелюшка») (фрагмент). ХТД: Відтворення пропорцій фігури людини під час формування фігурки людини з м'якого дроту. Створення одягу для ляльок (пласт. матеріали)

А

Б

 

24

Мистецтво перевтілень і дизайн. Особливості сценічних костюмів танцівників балету. Роль дизайнера у створенні  ексклюзивного образу персонажу балетного спектаклю. СОМ: світлини  персонажів  Попелюшки  з  різних спектаклів; П'єр Вільямс. Ескізи Попелюшка.

ХТД:   створення   паперового   костюму   одного   з персонажів   балету   С.   Прокоф'єва   «Попелюшка» (олівці).

А

Б

 

25

Народні й хореографічні візерунки. Декоративне-ужиткове мистецтво. Види декоративно-ужиткового мистецтва. Композиція декору на виробах декоративно-ужиткового мистецтва     Особливості оздоблення виробів орнаментами.

А

Б

 

26

Народні й хореографічні візерунки. Іграшка - від найдавніших часів до сьогодення. Екологічність матеріалів народних іграшок. Сучасні еко-іграшки. СОМ: відео як твориться глиняний коник від Михайла Діденка.

ХТД: ліплення з повітряного пластиліну магнітика на холодильник (1) чи брелок (2).                                 Тематичне оцінювання.

А

Б

 

Модуль 5. Види і мова візуальних / екранних мистецтв.

27

Мистецтво через об'єктив камери Роль фотомистецтва у житті людини. Можливості відтворення повсякденного життя. Важливі засоби фотомистецтва та уміння фотохудожника. Композиція кадру. СОМ: фотографії сучасних фотомитців.

ХТД: створення фотографій інструментів (музичних або художніх) з різних ракурсів зйомки (або з різним освітленням). 

А

Б

 

28

Мистецтво через об'єктив камери. Художня фотографія - її  особливості.  Специфіка фотомистецтва. Що потрібно для фотографування. СОМ: Фото: Олександра Сляднєв, Алека Сота, Йота ХТД:    художні    фотографії,    які    розкриватимуть мистецькі здібності друга (подруги) (робота у групах).

А

Б

 

29

Мистецтво через об'єктив камери. Художня фотографія - її  особливості.  Специфіка фотомистецтва. Що потрібно для фотографування. СОМ: Фото: Олександра Сляднєв, Алека Сота, Йота ХТД:    художні    фотографії,    які    розкриватимуть мистецькі здібності друга (подруги) (робота у групах).

А

Б

 

30

Мистецтво через об'єктив камери. Робота художників і дизайнерів у кіно. Сучасні цифрові технології у створенні кіно. Дизайн шрифту та його роль в кіно. Мова ліній і плям (повторення). СКМ: «Поліна і таємниця кіностудії» (фрагмент) СОМ: кадри з кінофіль-мів, грим акторів, афіші до кінотворів тощо. ХТД: розробка цікавих незвичайних літер та створення з них назви улюбленого фільму.

А

Б

 

31

Мистецтво через об'єктив камери. Створення мультфільму та особливості роботи аніматорів. Композиційна побудова кадру. СКМ: Кадри з м/ф: 1 - «Пригоди Котигорошка та його друзів» (режисер Ярослава Руденко-Шведова), 2 -«Микита Кожум'яка» (режисер Манук Депоян) ХТД:   створення      пластилінової   СТР-анімації   на смартфоні.

А

Б

 

32

Мистецтво видовищ. Візуальні (світлові, відеопроєкційні, лазерні) шоу СОМ: світлини шоу, видовищ СКМ: візуальна 4D проєкція. Фестиваль світла. Театр, що співає, лазерні шоу та шоу голограм.

ХТД: створення ескізу для фрізлайту (воскові олівці та акварельні фарби)

А

Б

 

33

Мистецтво видовищ. Візуальні (світлові, відеопроєкційні, лазерні) шоу СОМ: світлини шоу, видовищ СКМ: візуальна 4D проєкція. Фестиваль світла. Театр, що співає, лазерні шоу та шоу голограм.

ХТД: створення ескізу для фрізлайту (воскові олівці та акварельні фарби)

А

Б

 

34

Презентації мистецьких проектів (індивідуальних, групових, колективних).

Тематичне оцінювання. Семестрове оцінювання. Річне оцінювання.

А

Б

 

35

 

Заключний урок. Підведення підсумків.

Колективна робота

Техніка за вибором

А

Б

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Седлецька Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Аксьонова Наталія Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Апанасенко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Наумович Олександр
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Романенко Наталя Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Вомачко Светлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Смирнова-Литовская Татьяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Андрєєва Жанна Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
doc
Додано
18 червня 2022
Переглядів
30649
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку