№ |
тема уроку |
клас |
дата |
5 клас Види і мова мистецтва Розділ І. Народне і професійне мистецтво СОМ - сприймання і аналіз - інтерпретація образотворчого мистецтва СКМ - сприймання і аналіз - інтерпретація кіномистецтва, відеофрагментів ХТД - художньо-творча діяльність |
|||
1 |
Мистецтво навколо. Роль мистецтва в житті людини. Урок бесіда про роль мистецтва в житті дитини. Визначення рівня учнів. Проект. Створення каталогу «Земна краса» |
А Б |
|
2 |
Мистецтво навколо. Роль мистецтва в житті людини. Формат. Спогади про літо. Висловлювання міркувань про роль мистецтва у своєму житті. СОМ: Віктор Зарецький. Дерево. Витоки мистецтва, Оксана Шапкаріна. Вишневий компот. ХТД: Малювання композиції «Як гарно було влітку!» |
А Б |
|
Модуль 3 (домінантний). Види і мова візуальних/ образотворчих мистецтв. |
|||
3 |
Народження мистецтва. Виникнення образотворчого мистецтва. Художні матеріали й інструменти. Контур. Розміщення зображення. СОМ: Наскальний живопис, прадавні скульптури тварин . ХТД: Вправа. Малювання контурів тварин. Виконання замальовки тварини імітуючи роботу первісного художника |
А Б |
|
4 |
Від народних джерел. Народне декоративне мистецтво у дзеркалі традицій і сучасності. Стилізація у декоративному мистецтві. СММ: Цікаві факти про петриківський розпис СОМ: Мурал в Харкові, Олена Скицюк. Вечірня тиша ХТД: створення композиції для оздоблення приміщення із стилізованих паперових листочків. |
А Б |
|
5 |
Від народних джерел. Образи українського декоративного мистецтва у світі. Види орнаментів за змістом (мотивом). Особливості побудови стрічкового орнаменту. СОМ: кімоно «Україна», пам'ятник українській писанці в Канаді, світлини виробів декорованих орнаментами. ХТД: створення стрічкового орнаменту «співзвучного» колисковій. Дослідження мотивів орнаментів речей своєї родини. |
А Б |
|
6 |
Мистецтво і спілкування. Професійне мистецтво. Мова та види графіки. Особливості проведення різних за характером ліній. Спілкування завдяки і через графіку. СОМ: Джеофф Слетер. «Amaze Art» (лінійне малювання) ХТД: Вправа. Малювання різних за характером ліній. Виконання рисунків лінією, не відриваючи олівця від паперу. |
А Б |
|
7 |
Мистецтво і спілкування. Штрих у графіці. Різновиди штрихів та особливості їх нанесення. Спілкування завдяки і через графіку. СОМ: Морган Деніс. Це мудра дитина; Сюй Сіньці «Пташки і котеня». ХТД: Вправа. Вправляння у виконанні штрихів. Малювання за допомогою штрихів тварин (графітний олівець, кольорові олівці) з відтворенням їхніх характерів. |
А Б |
|
8 |
Мистецтво і довкілля. Друкована графіка. Види друкованої графіки. Силует. Особливості утворення силуету. Мистецтво про довкілля. Друкована графіка. СОМ: Франтишк Чаннер Ілюстрація, емблема Міжнародної еко-організації Greenpeace, еко-знак українського екологічного сертифікату. ХТД: створення композиції, що привертатиме увагу до проблем екології (гуаш, силует). Тематичне оцінювання. |
А Б |
|
9 |
Мистецтво і довкілля. Комп'ютерна графіка, засоби її виразності та алгоритм створення. Статична та динамічна композиція. Сучасні способи обробки зображень за допомогою комп'ютерних програм. СОМ: Роботи Віктора Вазареллі, зразки робіт комп'ютерної графіки ХТД: Вправа. Складання з паперових метеликів динамічні композиції для оздоблення стін (групова робота). |
А Б |
|
10 |
Різнобарв'я багатоголосся в мистецтві. Професійне мистецтво. Живопис. Основні та похідні кольори (повторення), насиченість кольору. СОМ: Йосип Бокшай. «Осінь», Рейчел Суггс. Ілюстрація. ХТД: малювання веселого (сумного) дерева з використанням поєднання насичених (ненасичених) основних (похідних) кольорів (акварель) |
А Б |
|
11 |
Різнобарв'я багатоголосся в мистецтві. Професійне мистецтво. Живопис. Споріднені кольори та способи їх утворення. Наближений колорит. СОМ: Ольга Кваша. «М'які обійми вечора», «Ніч». ХТД: Вправа. Утворення відтінків споріднених кольорів та нанесення різними способами акварелі на папір. Малювання осіннього пейзажу спорідненими кольорами (акварель по-вологому). |
А Б |
|
12 |
Почути і побачити мистецтво. Живопис. Теплі і холодні кольори (повторення). Види живопису (станковий, монументальний). Авторська манера. СОМ: Вінсент Ван Гог. «Ірис», «Соняшники», світлини квітів, Гарі Дростл. Мозаїка. ХТД: вправа імітація мозаїки способом друку. Варіант 1. Створення імітації мозаїки горщика з квітами у теплому колориті (гуаш, кольоровий папір). |
А Б |
|
13 |
Почути і побачити мистецтво. Живопис. Контрастні кольори. Контрастний колорит. Авторська манера письма. СОМ: Анрі Еміль Бенуа Матісс Натюрморт з апельсинами, Червоні рибки ХТД: малювання натюрморту з овочів і фруктів у контрастному колориті (гуаш). |
А Б |
|
14 |
Середовище, наповнене мистецтвом. Професійне мистецтво. Скульптура. Засоби виразності. Прийоми ліплення. СММ: Парк «Ефтелінг» СОМ: Парк «Ефтелінг» скульптура «Дерево, що говорить», Ольга Рапай. Принцеса і свинопас (фрагмент панно), Робин Уайт. Фея з дроту. ХТД: ліплення рельєфної композиції із зображенням зимового парку (пластилін). |
А Б |
|
15 |
Середовище, наповнене мистецтвом. Професійне мистецтво. Види та матеріали скульптури. Інсталяції: креативні рішення для естетизації середовища. СММ: «Як видути зі скла ялинкову прикрасу». СОМ: Джо Йонг Хо. «Лев», Джеймс Доран-Вебб. «Коні», Гарріет Мід. «Вівці». ХТД: Ліплення казкового персонажа та прикрашання ним ялинкової підвіски-кульки (легкий пластилін). |
А Б |
|
16 |
У мандри до далеких країн. Китай. Китайський живопис. Розпис ширм - розсувні стіни у кімнатах. Сучасний живопис Китаю. Змішана техніка (поєднання акварелі з нетрадиційними для образотворчого мистецтва матеріалами). СОМ: Традиційний китайський живопис, Яо Веньчжао ХТД: створення зимового пейзажу у змішаній техніці. Тематичне оцінювання. Семестрове оцінювання. |
А Б |
|
Розділ ІІ. Взаємодія і синтез мистецтв. Модуль 4. Види і мова візуальних/ пластичних мистецтв. |
|||
17 |
Дружнє єднання у творчій співпраці. Дизайн. Графічний дизайн. Виразові засоби графіки. СОМ: зразки робіт графічного дизайну. (ГМ). ХТД: виконання графічних замальовок для оформлення розділів мистецького словничка («Музичне мистецтво», «Образотворче мистецтво» та ін.) |
А Б |
|
18 |
Дружнє єднання у творчій співпраці. Діяльність дизайнера книги та його співпраця з іншими митцями книговидання. Специфіка оформлення книги та роль обкладинки/палітурки. СОМ: Мік Лідберг. Проєкт «Зліт і падіння», обкладинки дитячих книг про мистецтво. ХТД: створення та оформлення книжки-розкладушки «Мистецький словничок» |
А Б |
|
19 |
Театр та архітектура. Архітектура, виразові засоби. Архітектурна композиція та композиційний центр.СОМ: Київський академічний театр ляльок , Музей писанки (Коломия), Театр опери (Сідней), Концертний зал імені Волта Діснея (Лос-Анджелес), Театр опери і балету в Одесі. ХТД: виконання начерків будівлі, конструювання з паперу відповідно до попередньо виконаних замірів. |
А Б |
|
20 |
Театр та архітектура. Інтер'єр театру. Театральні ляльки. Синтез мистецтв у ляльковому театрі. Специфіка професії актора-ляльковода. СОМ: світлини інтер'єру Чернігівського обласного театру ляльок ім. Олександра Довженка. (картон, фломастери, клей тощо) ХТД: створення ляльок для шкільної лялькової вистави їжака Колька Колючки, зайчика Кося Вуханя, вовченяти Вовчика, лисеняти Рудика та ін. |
А Б |
|
21 |
Мистецтво перевтілень і дизайн. Оформлення сценічного простору. Сценічний дизайн-сценографія. Передача плановості у площинній та просторовій композиції. СОМ: світлини: афіша та сцена з вистави «Лис Микита; СКМ: вистава «Лис Микита» (фрагмент). ХТД: створення декорації, живописного задника сцени та елементи костюма Лиса Микити для театральної вистави. |
А Б |
|
22 |
Мистецтво перевтілень і дизайн. Специфіка створенням зорового образу вистави: сценографія, костюми, грим. СОМ: Сценографія та костюми персонажів опери «Лис Микита». СКМ: Іван Небесний опера «Лис Микита» (фрагмент). ХТД: виготовлення з цупкого кольорового паперу об'ємну маску Лиса Микити для шкільної театральної вистави. |
А Б |
|
23 |
Мистецтво перевтілень і дизайн. Дизайн одягу. Роль костюма у театральній виставі. Пропорції фігури людини. СКМ: Жуль Массне. Опера «Сандрильйон» («Попелюшка») (фрагмент). ХТД: Відтворення пропорцій фігури людини під час формування фігурки людини з м'якого дроту. Створення одягу для ляльок (пласт. матеріали) |
А Б |
|
24 |
Мистецтво перевтілень і дизайн. Особливості сценічних костюмів танцівників балету. Роль дизайнера у створенні ексклюзивного образу персонажу балетного спектаклю. СОМ: світлини персонажів Попелюшки з різних спектаклів; П'єр Вільямс. Ескізи Попелюшка. ХТД: створення паперового костюму одного з персонажів балету С. Прокоф'єва «Попелюшка» (олівці). |
А Б |
|
25 |
Народні й хореографічні візерунки. Декоративне-ужиткове мистецтво. Види декоративно-ужиткового мистецтва. Композиція декору на виробах декоративно-ужиткового мистецтва Особливості оздоблення виробів орнаментами. |
А Б |
|
26 |
Народні й хореографічні візерунки. Іграшка - від найдавніших часів до сьогодення. Екологічність матеріалів народних іграшок. Сучасні еко-іграшки. СОМ: відео як твориться глиняний коник від Михайла Діденка. ХТД: ліплення з повітряного пластиліну магнітика на холодильник (1) чи брелок (2). Тематичне оцінювання. |
А Б |
|
Модуль 5. Види і мова візуальних / екранних мистецтв. |
|||
27 |
Мистецтво через об'єктив камери Роль фотомистецтва у житті людини. Можливості відтворення повсякденного життя. Важливі засоби фотомистецтва та уміння фотохудожника. Композиція кадру. СОМ: фотографії сучасних фотомитців. ХТД: створення фотографій інструментів (музичних або художніх) з різних ракурсів зйомки (або з різним освітленням). |
А Б |
|
28 |
Мистецтво через об'єктив камери. Художня фотографія - її особливості. Специфіка фотомистецтва. Що потрібно для фотографування. СОМ: Фото: Олександра Сляднєв, Алека Сота, Йота ХТД: художні фотографії, які розкриватимуть мистецькі здібності друга (подруги) (робота у групах). |
А Б |
|
29 |
Мистецтво через об'єктив камери. Художня фотографія - її особливості. Специфіка фотомистецтва. Що потрібно для фотографування. СОМ: Фото: Олександра Сляднєв, Алека Сота, Йота ХТД: художні фотографії, які розкриватимуть мистецькі здібності друга (подруги) (робота у групах). |
А Б |
|
30 |
Мистецтво через об'єктив камери. Робота художників і дизайнерів у кіно. Сучасні цифрові технології у створенні кіно. Дизайн шрифту та його роль в кіно. Мова ліній і плям (повторення). СКМ: «Поліна і таємниця кіностудії» (фрагмент) СОМ: кадри з кінофіль-мів, грим акторів, афіші до кінотворів тощо. ХТД: розробка цікавих незвичайних літер та створення з них назви улюбленого фільму. |
А Б |
|
31 |
Мистецтво через об'єктив камери. Створення мультфільму та особливості роботи аніматорів. Композиційна побудова кадру. СКМ: Кадри з м/ф: 1 - «Пригоди Котигорошка та його друзів» (режисер Ярослава Руденко-Шведова), 2 -«Микита Кожум'яка» (режисер Манук Депоян) ХТД: створення пластилінової СТР-анімації на смартфоні. |
А Б |
|
32 |
Мистецтво видовищ. Візуальні (світлові, відеопроєкційні, лазерні) шоу СОМ: світлини шоу, видовищ СКМ: візуальна 4D проєкція. Фестиваль світла. Театр, що співає, лазерні шоу та шоу голограм. ХТД: створення ескізу для фрізлайту (воскові олівці та акварельні фарби) |
А Б |
|
33 |
Мистецтво видовищ. Візуальні (світлові, відеопроєкційні, лазерні) шоу СОМ: світлини шоу, видовищ СКМ: візуальна 4D проєкція. Фестиваль світла. Театр, що співає, лазерні шоу та шоу голограм. ХТД: створення ескізу для фрізлайту (воскові олівці та акварельні фарби) |
А Б |
|
34 |
Презентації мистецьких проектів (індивідуальних, групових, колективних). Тематичне оцінювання. Семестрове оцінювання. Річне оцінювання. |
А Б |
|
35
|
Заключний урок. Підведення підсумків. Колективна робота Техніка за вибором |
А Б
|
|