ПОГОДЖЕННО
заступник директора
ЗЗСО І-ІІІ ступенів
з навчально-виховної роботи
_____________М. В. Репетуха
«___» «__________» 2021 р.
КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН
гурткової роботи
розроблений на основі навчальної програми
з позашкільної освіти
військово-патріотичного напрямку
«КОЗАЦЬКО-ЛИЦАРСЬКИЙ ГАРТ»
на 2021-2022 н.р.
№ з/п |
Дата |
Тема |
Примітка |
Розділ 1. Вступ (10 год.) |
|||
|
|||
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|||
3 |
|
1. Правила безпеки життєдіяльності під час проведення занять та екскурсій. |
|
4 |
|
2. Правила поведінки в навчальному кабінеті, у спортзалі, на спортивному майданчику. Правила дорожнього руху. |
|
1.3. Мій рідний край (6 год.) |
|||
5 |
|
Теоретична частина. 1. Рідне село, місто. |
|
6 |
|
2. Коротка історія свого населеного пункту: від часу заснування до сьогодення. |
|
7 |
|
Практична частина. 3-6 Екскурсійні походи рідним селом, містом: визначення вулиць, які змінили свої назви останнім часом; відвідування об’єктів, що пов’язані з перебуванням видатних особистостей. |
|
Розділ 2. Історія та традиції українського козацтва ( 49 год.) |
|||
2.1. Духовні цінності козаків (6 год.) |
|||
8 |
|
Теоретична частина. 1. Козак – вільний воїн. |
|
9 |
|
2. Культ Батька і Матері, Роду і Народу. |
|
10 |
|
3. Батько – захисник сім'ї, роду, взірець стійкості, мужності і відваги. |
|
11 |
|
4. Любов і повага до матері. Образ козачки. |
|
12 |
|
5. Родовід, його таланти, звичаї. |
|
13 |
|
6. Побратимство – присяга на братерську вірність і відданість. |
|
2.2. Козацька самоорганізація та дитяче самоврядування (6 год.) |
|||
14 |
|
Теоретична частина. 1. Кіш Запорозької Січі – центральний орган управління січової громади. |
|
15 |
|
2. Козацька старшина: кошовий отаман, суддя, писар,осавула, обозний. |
|
16 |
|
3. Рада козацька – загальне зібрання козаків, форма самоврядування демократичного козацького ладу. |
|
17 |
|
Практична частина. 4.Підготовка та проведення посвяти у козачата. |
|
18 |
|
5. Створення рою. Вибір ройового. Розподіл доручень. |
|
19 |
|
6. Сюжетно-рольова гра «До булави – треба й голови». |
|
2.3. Військова організація козаків (6 год.) |
|||
20 |
|
Теоретична частина. 1. Роди військ українського козацтва: піхота, кіннота, армата, флот. Допоміжні війська козацьких збройних сил: прообрази інженерних і саперних військ. |
|
21 |
|
2. Склад козацької артилерії: фальконети, армати, можжири. |
|
22 |
|
3. Гармати мідні, чавунні, залізні, нарізні. Генеральна гармата. Форпостна служба українського козацтва. |
|
23 |
|
Практична частина. 4-6. Виконання колективної образотворчої роботи «Козацька артилерія». Виготовлення макету (ліплення) укріплень козацької фортеці. |
|
2.4. Військово-спортивне мистецтво козаків (6 год.) |
|||
24 |
|
Теоретична частина. 1-2. Гопак – цілісна система прийомів двобою у військовому мистецтві запорозького козацтва. Прийоми: повзунці, голубці, тинки, пістоль, розніжка, шулик. |
|
25 |
|
3-4. Запорізький бойовий гопак як засіб фізичної і технічної підготовки козаків до рукопашного поєдинку. |
|
26 |
|
Практична частина. 5. Ознайомлення з основними елементами козацького гопака. |
|
27 |
|
6. Перегляд відеосюжетів про Чемпіонат України з бойового гопака. |
|
2.5. Видатні козацькі постаті (6 год.) |
|||
28 |
|
Теоретична частина. 1. Легенди та давні перекази про козаків. |
|
29 |
|
2. Превеликий характерник Іван Сірко. Сила Сіркової руки. |
|
30 |
|
3. Подвиги і характерство Семена Палія. |
|
31 |
|
4. Кошовий Грицько Сагайдак. |
|
32 |
|
Практична частина. 5-6. Коментоване читання та обговорення окремих глав книги Чабаненка В. А. «Савур-могила. Легенди і перекази Нижньої Наддніпрянщини». |
|
2.6. Козацький побут (9 год.) |
|||
33 |
|
Теоретична частина. 1. Житло. Бурдюг – примітивне козацьке помешкання. |
|
34 |
|
2. Курені – великі і просторі будинки запорожців. |
|
35 |
|
3. Облаштування козацької світлиці. |
|
36 |
|
4-5. Одяг. Характерні елементи козацького вбрання: сорочка, шаровари, жупан, пояс, кунтуш, свита, кожух, кирея, головний убір, прикраси, взуття. |
|
37 |
|
6. Козацькі зачіски. |
|
38 |
|
Практична частина. 7-9.Виконання колективної проектної роботи-розмальовки «Козацьке вбрання». |
|
2.7. Мистецькі традиції козаків (10 год.) |
|||
39 |
|
Теоретична частина. 1-2. Думи і пісні козацькі – відображення героїчного і трагічного в житті козацтва. Особливості способу виконання та форми. |
|
40 |
|
3-4. Поділ дум за історичною та соціальною тематикою. |
|
41 |
|
5. Дума про Марусю Богуславку. |
|
42 |
|
6-7. Музичний супровід виконання дум та пісень. Бандура. Кобзарство. |
|
43 |
|
Практична частина. 8-10. Прослуховування, розучування та виконання козацьких пісень і дум. |
|
Розділ 3. Фізична та туристсько-спортивна підготовка ( 46 год.) |
|||
3.1. Фізична підготовка ( 28 год.) |
|||
44 |
|
Теоретична частина. 1. Фізичні вправи – обов’язкова частина побуту козаків. |
|
45 |
|
2. Фізичні вправи та їх вплив на фізичний розвиток (формування правильної постави). |
|
46 |
|
3. Основні фізичні якості: сила, швидкість, витривалість, гнучкість. |
|
47 |
|
4. Загартування як засіб зміцнення здоров’я. |
|
48 |
|
5. Правила рухливих ігор та безпека. |
|
49 |
|
Практична частина. 6. Формування культури рухів. |
|
50 |
|
7-11. Організовуючі вправи: перешикування з колони (шеренги) по одному в колону (шеренгу) по два і навпаки за розподілом; перешикування із колони по одному в колону по три (чотири) способом послідовних поворотів ліворуч. |
|
51 |
|
12-16. Загальнорозвивальні вправи: для формування правильної постави та профілактики плоскостопості; сіди; упори; виси; елементи акробатики. |
|
52 |
|
17-22. Опанування навичками володіння м’ячем: метання малого м’яча у щит (1х1 м) з відстані 8-10 м на висоті 2-3 м; метання малого м’яча у горизонтальну ціль шириною 2 м з відстані 6-8 м; метання малого м’яча із-за голови на дальність; вправи з великим м’ячем. |
|
53 |
|
23-28. Стрибкові вправи: стрибки на місці з поворотами на 45°, 90°, 180°, по «купинах», вистрибування з присіду; стрибки у глибину (з висоти до 80 см з м’яким приземленням; різко вигнувшись з висоти 60-80 см); стрибки у висоту через перешкоди висотою до 50 см поштовхом однією та двома ногами; стрибки у довжину.
|
|
3.2. Туристсько-спортивна підготовка (10 год.) |
|||
53 |
|
Теоретична частина. 1. Групове та особисте спорядження для туристської подорожі в залежності від району подорожі, способу пересування, пори року та погодних умов. |
|
54 |
|
2. Види рюкзаків, наметів, спальних мішків та ін. |
|
55 |
|
|
|
56 |
|
4. Сторони горизонту. |
|
57 |
|
5. Способи орієнтування на місцевості. |
|
58 |
|
Практична частина. 6-7. Складання списків групового та індивідуального спорядження. 8-10. Орієнтування на місцевості. |
|
3.3. Правила санітарії та гігієни (8 год.) |
|||
59 |
|
Теоретична частина. 1. Загальні гігієнічні вимоги: умивання, купання, загартування, підтримання чистоти тіла. |
|
60 |
|
2. Заходи для попередження намулювання при ходьбі. |
|
61 |
|
3. Вимоги до одягу та взуття, особистого туристського спорядження. |
|
62 |
|
4. Прийоми самоконтролю фізичного стану. |
|
63 |
|
Практична частина. 5-6. Підбір і підготовка особистого туристського спорядження до походу з урахуванням різних пір року та погодних умов. |
|
64 |
|
7-8. Відпрацювання прийомів самоконтролю фізичного стану. |
|