Програма гуртка військово-патріотичного спрямування "Я-патріот"

Про матеріал
Враховуючи суспільно-політичну ситуацію, що склалася в Україні, усе більшої актуальності набуває виховання у молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо. В основу патріотичного виховання у гуртку мають бути покладені історичні, культурні, гуманітарні цінності народу, військова звитяга та революційні подвиги, значення яких зростає в умовах інтеграції України. Мета патріотичного виховання перекликається із завданнями соціалізації й індивідуалізації особистості, які на сьогодні пов’язані з розвитком позитивних загальнолюдських якостей, сприяють адаптації в суспільстві. Важливу роль для сучасного молодого покоління відіграють інтерактивні технології та Інтернет ресурси. Новизна даної програми полягає у поєднані базових знань вихованців, які вони отримали з шкільного курсу історії, інформатики, права та інших дисциплін зі знаннями і навичками по створенню інтерактивних проектів та активному їх просуванню на Інтернет ресурсах. Програмою передбачені як теоретичні так і практичні заняття. Програма орієнтує керівника гуртка на виховання національної свідомості, духовно-багатої, зорієнтованої на творчу діяльність особистості, яка знайде себе в сучасному суспільстві.
Перегляд файлу

Програма занять гуртка

 «Я – ПАТРІОТ»

військово – патріотичного спрямування

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Враховуючи суспільно-політичну ситуацію, що склалася в Україні, усе більшої актуальності набуває виховання у молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо. В основу патріотичного виховання у гуртку мають бути покладені історичні,  культурні, гуманітарні  цінності народу, військова звитяга та революційні подвиги, значення яких зростає в умовах інтеграції України. Мета патріотичного виховання перекликається із завданнями соціалізації й індивідуалізації особистості, які на сьогодні пов’язані з розвитком позитивних загальнолюдських якостей, сприяють адаптації в суспільстві. Важливу роль для сучасного молодого покоління відіграють інтерактивні технології та Інтернет ресурси. Новизна даної програми  полягає у поєднані базових знань вихованців, які вони отримали з шкільного курсу історії, інформатики, права та інших дисциплін  зі знаннями і навичками по створенню інтерактивних проектів та активному їх просуванню на Інтернет ресурсах. Програмою передбачені як теоретичні так і практичні заняття. Програма орієнтує керівника гуртка на виховання національної свідомості, духовно-багатої, зорієнтованої на творчу діяльність особистості, яка знайде себе в сучасному суспільстві.

Головною метою програми є формування та розвиток всебічно розвинутої особистості,  засобами вивчення  історії та сучасності рідного краю за допомогою інтерактивних технологій, Інтернет та медіа-ресурсів,  для створення інформаційного простору виховання підростаючого покоління патріотів України.

Завдання навчальної програми є:

  •                 ознайомити  з історією малої Батьківщини, українськими державними символами і  народними традиціями;
  •                 навчити створювати та розміщувати інтерактивний проект та висвітлювати на інформаційних ресурсах;
  •                 виховувати дбайливе ставлення та пошану до минулого і сьогодення рідного краю;
  •                 розвинути художній смак, творчу уяву, фантазію, виробити індивідуальний стиль роботи;
  •                 сприяти самореалізації дитини в соціумі засобами інтерактивних технологій;
  •                 спонукати до  професійного самовизначення.

Програма відноситься до гуманітарного напряму позашкільної освіти                    ( початковий рівень навчання), розрахована на гуртківців віком 12- 14 років, років і розрахована на 2 роки навчання.

Загальна кількість годин курсу:

  • І рік навчання – 70 годин;
  • ІІ  рік   – 35 годин.

Кількісний склад навчальної групи – 15 учнів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

  1.  

Вступне заняття

2

-

2

  1.  

Моя мала Батьківщина. Ознайомлення з основними історичними подіями рідного краю.

8

4

12

  1.  

Створення мультимедійного проекту пов’язаного з історією рідного краю

6

6

12

  1.  

«Історія розвитку козацтва. Дерево родоводу». Вивчення історії українського козацтва.

Створення мультимедійного проекту пов’язаного з історією козацтва

10

8

18

  1.  

Українські державні символи, історія їх виникнення

6

-

6

  1.  

Сучасні Герої України – які їх захистили у нелегкі часи випробування на міцність Української держави.

2

4

6

  1.  

Створення авторських інтерактивних проектів «Стежками сучасних козаків»

4

8

12

  1.  

Підсумковий флешмоб «Від малої Батьківщини – до єдиної України»

2

2

4

 

Разом

40

32

72

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

  1. Вступне заняття   (2 год.)

Ознайомлення з порядком і планом роботи гуртка. Правилами безпеки життєдіяльності під час занять, екскурсій та зйомок. Правила поведінки в навчальному кабінеті, навчальному закладі. Правила дорожнього руху. Правила проведення  подорожей та екскурсій з вихованцями.

  1.     «Моя мала Батьківщина». Ознайомлення з основними історичними подіями рідного краю  ( 12 год.)

Теоретична частина.  (8 год.)

Знайомство з рідним селом, містом, історією його виникнення, існування. Моє місто, моє село. Моя рідна вулиця. Історична довідка про населений пункт. Перекази старожилів. Міфи та легенди. Культура та побут українців. Етнографічні особливості. Видатні особистості – земляки нашого краю.

Практична частина. (4 год.)

Проведення екскурсій по видатним місцям рідного краю – музеї, памятки архітектури. «Екскурсія по вулицях рідного населеного пункту». «Пам'ятні місця пов’язані з видатними особистостями». Збір цікавого історичко-етнографічного матеріалу. Дослідження  «білих плям історії» свого краю – робота з архівними матеріалами, спілкування з старожилами.. Круглий стіл «Місцева історична спадщина».

  1.     Створення мультимедійного проекту пов’язаного з історією рідного краю (12 год.)

Теоретична частина.  (6 год.)

Вибір теми мультимедійного проекту та програмного забезпечення для його створення, ознайомлення з інтерфейсом та особливостями роботи з програмою (вибір програмного забезпечення залежить від обладнання для зйомки та можливостей ПК) пошук науково-історичної інформації шляхом вивчення архівних, науково-популярних та періодичних джерел,  написання сценарію.

Практична частина. (6 год.)

Створення проекту – (4 год.). Розміщення на Інтернет - ресурсах та його презентація (2 год.).

  1.     «Історія розвитку козацтва. Дерево родоводу». Вивчення історії українського козацтва. Створення мультимедійного проекту пов’язаного з історією козацтва (18 год.)

Теоретична частина   (10 год.)

Вивчення побуту, місця проживання козаків. Поняття «козак», його морально-психологічна суть. Козацьке побратимство, «Кодекс лицарської звитяги та лицарської честі». Історична література: думи, перекази, міфи, пісні, приказки та прислів’я про козаків. Обряди і звичаї, церковні і народні свята в козацькій культурі. Історія місцевих козацьких осередків або інших учасників визвольних змагань за волю і незалежність України.

Практична частина  ( 8 год.)

Проведення віртуальних або виїзних екскурсій по видатних місцях рідного краю пов’язаних з історією та видатними діячами українського козацтва: культури, науки і мистецтва. «Стежками козацтва Хотинська фортеця», «Пам’ятки архітектури козацької доби», «Наші предки козацького роду та слід, який вони залишили у історії країни», «Віртуальна екскурсія до о. Хортиця – знайомство з експозицією козацької доби», «Побутова культура козацької доби» - віртуальна екскурсія.

Збір цікавого історико-архівного та Інтернет матеріалу, узагальнення та створення мультимедійного проекту «Козацькими  стежками рідного краю».

  1.     Українські державні символи, історія їх виникнення (6 год.)

Теоретична частина  (6 год.)

Історія виникнення державних символів України. Формування Державної символіки України.  Державні символи, що були узаконені Центральною Радою у 1917 році. Національний гімн України – історія створення, сучасний гімн України. Сучасні державні символи України.

  1.     Сучасні Герої України – які їх захистили у нелегкі часи випробування на міцність Української держави (6 год.)

Теоретична частина (2 год.)

Сучасні Герої України – які їх захистили Україну в нелегкий час: учасники Революції гідності, «Небесна сотня», добровольчі загони.

«Книга пам’яті» – земляки, які захищали нашу Батьківщину.

Практична частина  (4 год.)

Зустрічі з ветеранами АТО та активістами, які приймали участь у «революції гідності», проведення круглого столу «Державні символи України та їх роль у національно-визвольній боротьбі Українського народу».

  1.     Створення авторських інтерактивних проектів «Стежками сучасних козаків»  (12 год.)

Теоретична частина  ( 4 год.)

Створення творчих груп та вибір теми проекту, пошук сучасних «козаків» які захистили малу Батьківщину (військовослужбовці, поліція, ДСНС, прикордонники, тощо) обговорення проекту, теоретичні основи створення блогу та його розміщення.

Практична частина  (8 год.)

Створення блогу «Стежками сучасних козаків»: збір (збір фотографій сучасних «козаків», фотографування та сканування державних та відомчих нагород, матеріалів у періодичній пресі, інет – скрини) матеріалу,збір інформації від очевидців та учасників подій (фото та запис спогадів), які покладені в основу проекту. Систематизація та розміщення проекту, дизайн блогу, написання статей та нарисів по тематиці блогу, просування його у мережі Інтернет та інтерактивне обговорення проекту. Презентація проекту та його обговорення на круглому столі «Сучасні Герої України».

 

  1.     Підсумковий флешмоб «Від малої Батьківщини - до  єдиної України» (4 год.)

Теоретична частина (2 год.)

Створення сценарію та вибір місця зйомки.

Практична  частина (2 год.)

Зйомка, розміщення та презентація флешмобу.

 

 

 

ІІ рік навчання
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН

Тема

Кількість годин

теоретичних

практичних

усього

  1.  

Моя мала Батьківщина». Ознайомлення з основними історичними подіями рідного краю 

6

4

10

  1.  

Створення мультимедійного проекту пов’язаного з історією рідного краю

4

6

10

  1.  

Українська мова – мова нашого народу

 

4

5

9

  1.  

Українські державні символи, історія їх виникнення

 

6

-

6

 

Разом

20

15

35

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ ПРОГРАМИ

  1. Моя мала Батьківщина». Ознайомлення з основними історичними подіями рідного краю  ( 10 год.)

Теоретична частина.  (6 год.)

Знайомство з рідним селом, містом, історією його виникнення, існування. Моє місто, моє село. Моя рідна вулиця. Історична довідка про населений пункт. Перекази старожилів. Міфи та легенди. Культура та побут українців. Етнографічні особливості. Видатні особистості – земляки нашого краю.

Практична частина. (4 год.)

Проведення екскурсій по видатним місцям рідного краю – музеї, памятки архітектури. «Екскурсія по вулицях рідного населеного пункту». «Пам'ятні місця пов’язані з видатними особистостями». Збір цікавого історичко-етнографічного матеріалу. Дослідження  «білих плям історії» свого краю – робота з архівними матеріалами, спілкування з старожилами.. Круглий стіл «Місцева історична спадщина».

  1.     Створення мультимедійного проекту пов’язаного з історією рідного краю (10 год.)

Теоретична частина.  (4 год.)

Вибір теми мультимедійного проекту та програмного забезпечення для його створення, ознайомлення з інтерфейсом та особливостями роботи з програмою (вибір програмного забезпечення залежить від обладнання для зйомки та можливостей ПК) пошук науково-історичної інформації шляхом вивчення архівних, науково-популярних та періодичних джерел,  написання сценарію.

Практична частина. (6 год.)

Створення проекту – (4 год.). Розміщення на Інтернет - ресурсах та його презентація (2 год.).

  1. Українська мова – мова нашого народу (9 год)

Теоретична частина (4 год.)

Як народилася мова? Історія появи української мови. Перший алфавіт. Кирилиця. Виникнення слов'янської азбуки. Сліди давньослов'янської мови в сучасній українській мові (імена, географічні назви). Слов'янські імена.

Ознайомлення і спроби прочитання давніх записів. Історичні факти про мову. 15 цікавих фактів про українську мову.

Видатні «творці» української мови: І. П. Котляревський, Г. С. Сковорода, Т. Г. Шевченко, І. Я. Франко, П. А. Куліш, О. Ю. Кобилянська, Л. Українка та інші.

Практична частина (5 год).

Мовознавча інтелект-вікторина «Веселкова наша мова». Конкурс декларантів. Вечір загадок, легенд, казок. Конкурс скоромовок-спотиканок «Хто зможе повторити?». Свято української мови «Мово моя, душа голосна України». Бесіда  «Без мови рідної, юначе, й народу нашого нема». Виготовлення стенду «Говори правильно». Узагальнення та підведення підсумків

  1.     Українські державні символи, історія їх виникнення (6 год.)

Теоретична частина  (6 год.)

Історія виникнення державних символів України. Формування Державної символіки України.  Державні символи, що були узаконені Центральною Радою у 1917 році. Національний гімн України – історія створення, сучасний гімн України. Сучасні державні символи України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

 

Гуртківці повинні знати:

  • основні питання історії  козацтва і рідного краю;
  • культуру та побут українців;
  • обряди і звичаї українського народу, церковні і народні свята;
  • історичні та культурні пам’ятки рідного краю;
  • видатних діячів українського козацтва, культури, науки і мистецтва;
  • правила безпеки життєдіяльності учнів під час занять, екскурсій та зйомок;
  • програмне забезпечення, необхідне для створення інтерактивного проекту;
  • правила та порядок створення власного Інтернет - ресурсу;
  • правила розміщення, просування у мережі та презентації власного мультимедійного проекту.

 

Гуртківці повинні вміти:

  • працювати з різними джерелами інформації;
  • збирати, фіксувати історичні та народознавчі матеріали;
  • працювати із знімальною технікою;
  • здійснювати програмне забезпечення для створення проекту;
  • розміщувати і просувати проекти;

Мають набути досвіду:

  • розподіляти обов’язки у групі залежно від завдань;
  • брати участь в зустрічах, круглих столах, прес-конференціях та презентаціях;
  • готувати творчі роботи.

 

 

 

ЛІТЕРАТУРА

  1. Архітектурно-історичні пам’ятки Чернівецької області.: [Електронний ресурс] / Режим доступу:http://ua.igotoworld.com/ua/poi_catalog/236-211-historical-architectural-chernihiv-oblast.htm
  2. А. Жуковський, Історія Буковини частина І до 1774 р./ Чернівці, Редакційно-видавничий відділ облполіграфвидав, 1991 -120 с.
  3. Богачик Т. С. Історія Північної Бессарабії: Посібник для учнів 7-11 класів. Чернівці: Зелена Буковина, 2003. – 108 с.
  4. Богачик Т. С. Історія Північної Бессарабії з найдавніших часів до наших днів. – Чернівці: Наша книга, 2014. – 164 с.
  5. Відео монтаж.: [Електронний ресурс] / Режим доступу:http://video-editor.su/download.php
  6. Грушевський М.В., Ілюстрована історія України./ К: 1990. – 234с.
  7. Історія українського козацтва: Нариси: У 2 т. – Т. 2 / Ред. кол. : В. А. Смолій (відп. ред.), НАН України. Інститут історії України; Науково-дослідний інститут козацтва. – К.: Вид. дім "Києво-Могилянська академія”, 2007. - 724 с.
  8. Історія Хотинської фортеці: [електронний ресурс]/ Режим доступу http://khotynska-fortecya.cv.ua/istoriya-khotynskoyi-fortetsi
  9. Історія рідного краю/В. Ф. Федорак, Н. І. Черкач. – Чернівці: Прут,  2001. – 175 с.
  10. Комарницький О. С., Комарницький С. І. Цитадель на Дністрі (з історії Хотина і Хотинської фортеці). – Чернівці: Золоті литаври, 2006. – 88 с.
  11. Козацько-лицарське виховання учнівської і студентської молоді. /     Ю. Руденко, Ю. Мельничук. – К: «Золоті ворота», 2011 – 180с.
  12. Програмне забезпечення для монтажу відео.: [Електронний ресурс] / Режим доступу:http://softcatalog.info/ru/obzor/programmy-dlya-montazha-video
  13. Савельєв Е.П., Древня історія козацтва. / М: «Вече», 2010 – 200 с.
  14. Українська козацька педагогіка: витоки, духовні цінності, сучасність. / Ю. Руденко, О. Губко. – К: МАУП, 2007 – 120 с.
  15. Яворницький Д. І. Історія запорозьких козаків. У 3-х т. ‒ Т. 1 / АН Української РСР. Археографічна комісія, Інститут історії. ‒ К.: Наукова думка, 1990. ‒ 596 с
  16. Як створити блог на blogger або  на Google за п’ять хвилин.: [Електронний ресурс] / Режим доступу:http://delajblog.ru/sozdat-blog-na-google#ixzz4LpW81AgG
  17. Як швидко створити блог.: [Електронний ресурс] / Режим доступу:http://an.yandex.ru/count/Q0OV_sa-VIe40000ZhH4m7u5XPNc6vK2cm5kGxS18pA8icjBZGQ9kxQD9GEO1PwbxQG3dQx_2nEcT8guJNM50zopFfxw1Bspaj2h0we1fQLBR0Qyh4b81eq1tG7Ua2JqaRhc2A4DZxhCvMe4dxshkk01auOycGL2Z9k46xQGn0craCG9e9UNYQ-RX1kpaDGmj9342TcNbudQaDGmb95w3AULgZEeiK1PSmUXyIstda2YWMu4em6ai0000Bsk_7f2VtTJ6lS4iG6of1000i7__________m_2-O6ys0-eCte6nOyFql__________3zF__________m_k0T-6FEs2FNmU

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Талипов Дмитрий
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Прокипюк Галина
    Буль ласка вкажіть рік програми, хто розробив її та чи рекомендовано МОН України?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
5674
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку