7 клас(3 години) ІI семестр English 7 (Karpiuk) “To the Top2” Click on 2
|
Мовний інвентар |
Комунікативна компетентність |
Інтегровані змістові лінії |
|
|||||||||||||
№ |
Дата |
Тема і підтема ситуативного спілкування |
Урок в НМК |
Очікуваний результат |
Мовленнєві зразки |
Фонети ка
|
Граматика |
Лексика |
Зорове сприймання |
Сприймання на слух |
Усна взаємодія |
Писемне продукування |
Дом. завд. |
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14
|
15 |
|||
Unit 3 A Sound Mind in A Sound Body Lesson 1 Sport
|
|||||||||||||||||
|
|
Sport is fun. |
|
метою роз’яснення і уточнення інформації та надання необхідних відповідей;
щось та приймати або відхиляти пропозицію;
|
In this picture I can see… |
[ æ ][ ei ] Інтонація питальних речень. |
|
wrestling, soccer, climbing, fencing, rugby, judo, sailing |
Впр.1-сс.92-93 |
|
Впр.2,3-с.93 |
РЗ, завд.1,2-с.45 |
Громадянська відповідальність
Здоров’я і безпека
|
Слова (с.93) Впр.3-с.93 |
|||
|
|
The Olympic Games |
|
The Olympic Games are … The Paraolympic Games are … |
[ e ] [ i: ] |
|
mascot, flame, paraolympics, event, modern, to represent, motto, character, torch, cerenony |
Впр.2-сс.93-96 |
|
Впр.1-с.93 |
РЗ, завд.3-с.46 |
РЗ, завд.4-с.46-записати запитанн |
|||||
|
|
The Olympic Games |
|
There are six colours on the Olympic flag… The Olympic flame/motto/ mascot is… |
[ ɔ ][ɔu ] Інтонація питальних речень. |
|
spirit, wheelchair, to light, to compete, to take place, to take part, across the world |
Впр.4-с.97 |
|
Впр.5,6-с.97 |
Впр.6-с.97 |
РЗ, завд.5-с.47- запитання |
|||||
|
|
You are good at sports, aren’t you? |
|
…do they/don’t they? |
[ au]
|
Question tag |
|
Впр.1-с.98 |
|
|
Впр.2-с.99 “To the Top2” Впр 4 ст 91 |
Правило (с.98)- Впр.3-с.99 |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14
|
15 |
|||
|
|
Joining a sports club. |
|
свої враження, почуття та емоції;
схвальну/несхвальну оцінку подіям, ситуаціям, вчинкам і діям;
надавати пораду пояснення, допомогу;
|
I would like to join … club because… |
Буквосполучення “ng” [ Ƞ ]
|
|
сhamp, water polo, competition, freestyle, score, a draw |
Впр.4-с.99 |
|
Впр.4-с.99 |
|
Громадянська відповідальність
Здоров’я і безпека
|
Впр.5b-с.100 |
|||
|
|
Joining a sports club. Коментар спортивних матчів.
|
|
|
Буквосполучення “th”
|
Question tag |
membership, fabulous, junior, training session |
Впр.3,4,5,7-сс.101-102, 104-105 |
Впр.6-с.103-104 |
Впр.1,3-с.105-106 РЗ, завд.7-с.49-51 |
РЗ, завд.6а-с.48 |
РЗ, завд.6 b -сс.48-49 |
|||||
|
|
Is sport always fun? Відомий спортсмени.Активізація граматичного й лексичного матеріалу |
|
|
Буквосполучення “th”
|
|
take part in, go for, practice, surf the net event, member, dream, practice, |
Впр.2-с.105-106 |
|
|
РЗ, завд.12,13,14,15-с.52-53 |
РЗ, завд.8,9-с.49-50 |
|||||
|
|
Why we love sport. |
|
My favourite sport is … |
[ju: ] [ Λ] |
|
Click on 2 Впр.1а,в ст. 28 |
|
Впр.3,4-с.133 |
Впр.1-с.107 РЗ, завд.16,17-с.54-56 |
Впр.2-с.107 |
||||||
|
|
Спортивна подія. |
|
There was a … competition. The participants showed… The score was… |
[ ð ] [ Ɵ ] |
Question tag |
try out, handy, be keen on, get together, hang around, join in |
Впр.1-с.132-133 |
|
|
Click on 2 Впр.7ст 107 Впр.7ст 109 |
Впр.4-с.133-переказувати текст |
|||||
|
|
The Olympic Games in Future
|
|
… countries will take part in… There will be … |
[f] [v]
|
|
|
The Olympic Games in Future Ex 8 p 128 |
|
|
|
Project Work |
|||||
|
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу з теми з метою корекції у подальшій роботі |
|||||||||||||
Unit 3 A Sound Mind in A Sound Body Lesson 2Doctor! Doctor!
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||
|
|
Хвороби та їх симптоми. . |
|
Описувати свої симптоми |
John has got a toothache. |
[ t ] [ dʒ ]
|
|
headache, toothache, stomaсache, earache, backache, cold, tummy ache, bad leg, to hurt |
Впр.6-с.110 |
Впр.1-с.108 |
Впр.2,3.4-сc.108-110 |
Впр.5-с.110 |
Здоров’я і безпека
|
РЗ, завд.1,2-с.59 Слова вчити |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14
|
15 |
|||
|
|
Швидка допомога |
|
Звертатись до лікаря, мед.закладів
Давати відповіді на питання щодо прослуханого тексту.
Погоджуватися та не погоджуватися з тверджен-нями
|
When you feel ill, your mother calls the doctor |
[ æ ] [ ei ] |
|
health service, accident, disease, dentist office, pill, surgeon, symptom, treatment, private, regular, regularly, |
Впр.1b,2,3,5-cс.111-114 |
|
Впр.1a, |
|
Здоров’я і безпека
|
РЗ, завд.3,4-с.60 |
|||
|
|
Медичні центри та лікарні. |
|
If you are ill you should see the doctor |
[ e ] [ i: ] |
|
to make an appointment, heart, lungs, tongue, to check temperature, to take pulse |
|
|
Впр 7,8,-сc.111,113-115 |
Впр.6-с.114
|
РЗ, завд.5-с.61 |
|||||
|
|
Розпорядок роботи лікарні |
|
What had mother done before the doctor came? |
[ au]
|
Past Perfect Tense |
|
Remember!Впр.3-cс.115-117 |
Впр.1,2,3-5a-cс.119-120 |
Впр.1,2-cс.115-117 Впр.5,6-cс.118 |
Впр.4-cс.118 Впр.7-cс.119 |
Правило,с116-вивчити ,РЗ, завд.6,7-с.61-62 |
|||||
|
|
Візит до лікаря. |
|
What’s the matter? Whose fault is it? Why don’t you go and see the doctor?
|
[f] [v]
|
|
get worse, terrible cough, nurse, to take medicine\pills, to see a doctor, to examine |
|
РЗ, завд.13,16-с.66-67 |
Впр.4,5b-с.120 |
РЗ, завд.8,10-с.63-64 |
РЗ, завд.9-с.63-64- |
|||||
|
|
Захворювання та лікування. |
|
Do you enjoy good health? |
[u: ]
|
Past Perfect Tense |
patient, keep to a diet, pain, to suffer, to catch cold, injection |
Do you know?-c.124 |
|
Впр.1-8-с.121-123 |
РЗ, завд.12,14,15-с.65-67 |
РЗ, завд.18-с.68-69 |
|||||
|
|
Як надати першу допомогу? |
|
How did you feel? What did you do? What treatment did you get? |
[ w ]
|
|
to have operation, hospital, aid, ambulance, blood, to bleed, X-ray, |
|
Впр.8c-с.130 |
|
Впр.1-2-с.124 |
РЗ, завд.20-с.71 |
|||||
|
|
Історія про хворого друга.
|
|
|
[u: ]
|
|
“To the Top2” Впр 1ст88 |
Впр.1-5-с.130-131
|
|
Впр.1-2-с.124 |
Впр.9,12-с.130,131 |
РЗ, завд.19-с.57-58 |
|||||
|
|
Візит до лікаря. |
|
What should you do to keep on being healthy? |
[ ɔ ] [ɔu ] |
Past Perfect Tense |
|
Dialogues “To the Top2” Впр 2 ст 88 |
“To the Top2” Впр 4 ст 89 |
“To the Top2” Впр 5 ст 89 |
|
Написати поради здорового способу життя |
|||||
|
|
Урок Д/Ч: |
|
Обговорювати прочитану історію. |
|
|
|
a сoach, training, excellent, impossible, to punish, to receive, to train, to end in a draw, to give trouble |
Впр.2-с.133 |
|
|
|
|
переказ |
|||
|
|
Хвороби та їх симптоми |
|
Узагальнення вивченого матеріалу з теми з метою корекції у подальшій роботі |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14
|
15 |
|||
Unit 4 Leisure Time Lesson 1 Entertain Yourself! |
|||||||||||||||||
|
|
Жанри кінофільмів.. |
|
надавати інформацію про явища, події, факти;
свій вибір, точку зору, власну думку;
метою роз’яснення і уточнення інформації та надання необхідних відповідей;
щось та приймати або відхиляти пропозицію;
|
I like\ don’t like…because…
|
[f] [v]
|
|
science fiction, comedy, horror, musical, action film, thriller, leisure, to entertain, to have leisure |
Впр.1,2-сс.138-139 РЗ, завд.1,2-с.72 |
|
Впр.3,4,5,7с.139 |
Впр.5-с.139 РЗ, завд.1,2-с.72 |
Громадянська відповідальність
|
Вчити слова (с.138-139) РЗ, .3,4 с.73 |
|||
|
|
Улюблені фільми.
|
|
Titanic is more romantic than Pirates of Caribbean. |
[I ] [i:]
|
Reflexive Pronouns |
plot, title, catchy, spectacular, convincing, fascinating, confusing, opinion, point of view |
РЗ, завд.6-с.74 |
Впр.3,4,6-с.141-142 |
Впр.1,2,5,7-сс.140-142 |
РЗ, завд.5,7-сс.73-74 |
РЗ, завд.8,9-с.75 |
|||||
|
|
Різні фільми – різні жанри. |
|
Which film is…? Which film is about…? |
[ ʃ ]
|
|
documentary, romance, adventure movie, brilliant, lead part, sequel, evil, power, teenager, enjoyable |
Впр.1-2-с.142-144 |
|
|
Впр.3-с.144
|
Словникова робота (с.145) РЗ, завд.10-с.76 |
|||||
|
|
Місця зйомок. Спец ефекти.
|
|
What do you think of…?
|
[au ] [ ou]
Фоне Тика
[ æ ]
[ w ]
|
|
action, audience, cast, humour, performance, play, scenery |
|
Dialogues |
|
РЗ, завд.11-14-сс.75-79 |
РЗ, з15сс.75-79 |
|||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14
|
15 |
|||
|
|
Grammar Відвідування кінотеатру.
|
|
надавати інформацію про явища, події, факти;
свій вибір, точку зору, власну думку;
метою роз’яснення і уточнення інформації та надання необхідних відповідей;
щось та приймати або відхиляти пропозицію;
|
How do you find …?
|
[ w ]
[ ei ] [ ai ]
[ r ]
|
Reflexive Pronouns |
, to perform, actor, actress, storyline costume, to recommend, |
Remember, Впр.1,2-с.146-147 |
|
Впр.3-с.147 |
РЗ, завд.16-19-сс.80-82 |
Громадянська відповідальність
|
Правило (с.146)-вивчити Впр.3-с.147 |
|||
|
|
Speaking Театр Шекспіра у Лондоні.
|
|
How do you feel about…? What would you say to…? |
[ r ] |
Reflexive Pronouns |
, a stage, to act, impression, to express, to give |
Впр.1,2-cс.148-149 “To the Top2” Впр1-2 ст 102-103 |
|
Впр.3-с.149 |
РЗ, завд.20-сс.82 |
Слова вчити (с.149) РЗ, завд.20-сс.82 |
|||||
|
|
Відвідування кінотеатру |
|
I am not pleased with this film. |
[ ʒ ]
|
|
recommendation, to review |
Впр 4 ст 150 “To the Top2” Впр 2 ст 100 |
|
Впр 5-6 ст 151 |
|
Впр 7ст 151 |
|||||
|
|
Відвідування кінотеатру |
|
I am going out tonight. I’ve got two tickets. |
|
|
“To the Top2” Впр 1 ст 100 |
Впр 5a, b, ст 174 |
|
впр 6 ст 175 |
|
Впр 9 ст 175 |
|||||
|
|
Writing Review of the film |
|
I’d like to tell you about my favourite film. |
|
|
Лексика та схема написання стислого переказу фільму |
“To the Top2” Впр1 ст 108 |
“To the Top2” Впр 2 ст 108 |
|
Впр.1-с.152 “To the Top2” Впр 4 ст 109
|
РЗ, завд.21-сс.83-описати фільм |
|||||
|
|
Урок Д/Ч: |
|
|
This story is about… |
|
|
twins, to scream, a thief, a criminal, a merchant, a tragedy |
Впр.1-4-с.179-182 |
|
Впр.5,6-с.182 |
|
Впр.6-с.182-підготувати повідомлення |
||||
|
|
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу теми з метою корекції у подальшій роботі |
|||||||||||||
|
|
|
|
|
|||||||||||||
Lesson 2 Places of Interest
|
|||||||||||||||||
|
|
Vocabulary Організація відпочинку.
|
|
надавати інформацію про явища, події, факти;
свій вибір, точку зору, власну думку;
метою роз’яснення і уточнення інформації та надання необхідних відповідей;
щось та приймати або відхиляти пропозицію; \\
метою роз’яснення і уточнення інформації та надання необхідних відповідей;
щось та приймати або відхиляти пропозицію;
|
When I visit new towns\cities I |
[I ] [i:]
|
Past simple |
guide book, typical, to go on a tour, to get lost, guided tour |
Впр.1,2-cс.153-154 |
|
Впр.4-c.154 |
Впр.3-с.154 |
. Громадянська відповідальність
Громадянська відповідальність
|
РЗ, завд.4,5-с.85-86 |
|||
|
|
Famous landmarks of London. |
|
Do you know any other famous buildings with a dome? Some people say it looks like a rocket, but most people simply call it Gherkin.
|
[ ʃ ]
|
Past perfect
Click on 2 Впр2,3,4 ст 23
|
An architect, a dome, heating, a skyscraper, to collapse, to destroy, to save, to whisper, huge, medieval |
|
|
Ex. 4, p. 154
|
Ex. 2, p. 157. Ex. 1, p. 155 |
Write about famous landmarks in London |
|||||
|
|
Famous landmarks of Kyiv. |
|
What does Kyiv look like today? The most popular places for sightseeing in Kyiv are… |
[au ] [ ou]
Фоне Тика
[ æ ]
[ w ]
|
Past continuous
|
named after, mosaics, frescos, monastery, dignity, christianity, |
Ex. 3 (b), p. 158
|
|
Ex. 3 (a), p. 158
|
|
Слова вчити (с.156) РЗ, завд.11,12-с.93-95 |
|||||
|
|
Famous landmarks of Kyiv. |
|
Zoloti Vorota is… Maidan Nezalezhnosti is… |
[ w ]
[ ei ] [ ai ]
[ r ]
|
Click on 2 Впр 3-4ст 27 |
attraction, enjoyment, to cover the territory, trading centre |
|
|
Впр 4 ст 161 |
Впр 5 ст 161 |
Впр 6 ст 161 |
|||||
|
|
Контроль аудіювання |
|
|
|
||||||||||||
|
|
Вітання з Австралії . |
|
What can you visit in Sydney? |
[ r ] |
|
“To the Top2” The Sydney Opera House ст 59 |
РЗ, впр.6,7-с.87-89 |
Впр.1,3,4-cс.162-164 |
|
РЗ, завд.6,7-с.87-89 |
Впр.2-c.163-написати листівку з Австралії |
|||||
|
|
Grammar
|
|
He had visited the Tate gallery by that time |
[ ʒ ]
|
Review of Past Tenses |
|
Впр.1-3-с.165-166 |
Short dialogues |
|
Впр.2-с.165 |
Впр.4-c.166 |
|||||
|
|
Контроль читання |
|
|
|
||||||||||||
|
|
Speaking Відомі мости. |
|
What is it famous for? |
|
|
observation, to afford, to observe, impressive, magnificent, sight |
Впр.4a, 5,6 с.168 |
|
|
Впр.3-с.169 |
РЗ, завд.13-14-с.95-98 |
|||||
|
|
Контроль усного мовлення |
|
|
|
||||||||||||
|
|
Мандрівка Нью-Йорком. |
|
First of all you should visit… |
|
|
“To the Top2” New York ст 59 |
Впр.7a-с.169-170 |
|
Впр.1-8-с.167-171 |
|
Впр.8 с171 |
|||||
|
|
Welcome to Canada. |
|
|
|
Reflexive pronouns |
|
Ex. 8, p. 175
|
Ex. 9, p. 176. Ex. 11, p. 177- 178 |
|
Ex. 2, p. 171 |
Розповідати про Канаду |
|||||
|
|
Листівка другові по листуванню про улюблене місто.
|
|
What kind of building is it? Where is it? Who built it? How did they build it? What is it famous for?
|
|
|
“To the Top2” Впр 1 ст 44 |
РЗ, завд.15, 16,17,18-с.98-100 “To the Top2” Впр 2ст 44 |
“To the Top2” Впр 3 ст 45 |
|
Впр.1-с.171 “To the Top2” Впр 5 ст 45 |
Впр.2-с.171-описати 2-3 відомі споруди |
|||||
|
|
Контроль письма |
|||||||||||||||
|
|
Узагальнення вивченого матеріалу теми з метою корекції у подальшій роботі |
|||||||||||||||
|
|
Узагальнення та південня підсумків |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||||