Календарний план "Пізнаємо природу" 6 клас НУШ, ІІ семестр (за Т. Коршевнюк)

Про матеріал
Календарний план "Пізнаємо природу" 6 клас НУШ, ІІ семестр (за Т. Коршевнюк)
Перегляд файлу

Календарно-тематичний план

З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ» 6 КЛАС

за модельною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти авторки Коршевнюк Т. В. (програму рекомендовано наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

70 год, 2 год на тиждень

ІІ семестр (40 год)

 

п/п

Дата проведення

Тема заняття

Види навчальної діяльності

Очікувані результати навчання учениця/учень

 

 

Тема 4. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ

31

 

 

Тема 4. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ.

Невидимий світ живої природи

Формулювання мети і планування діяльності спільно з учителем.

Обговорення (з учителем/у групі)  можливості/необхідності вивчення організмів, розмноження і розвитку рослин і тварин, з’ясування способів класифікації  організмів, дослідження умов росту рослин і зв’язків організмів із середовищем існування.

 

 

 

 

Розповідає про: бактерій, особливості їх будови, різноманітність і  значення  у природі   й житті людини; способи розмноження тварин і  рослин; види і значення   турботи   про  потомство у тваринному світі; подібності й відмінності між батьками й нащадками; світ давніх організмів, докази їх існування; внесок В.І. Вернадського у знання людства про природу Землі;

ідентифікує представників тварин/рослин, використовуючи знання про організми різних груп; описує групи тварин/рослин, визначаючи подібність і відмінність; зв’язки між

32

 

Практичне дослідження. Представники одноклітинних рослин та твариноподібних організмів.

33

 

Практичне дослідження. Представники

 

 

 

одноклітинних рослин та твариноподібних організмів.

Набуття досвіду і знань у процесі досліджень:

-                 спостереження за організмами неозброєним оком і з використанням приладів,

виявлення різниці між ними;

-                 розгляд представників різних груп організмів (натуральні об’єкти, фото- і відеоматеріали, віртуальні колекції), визначення основних властивостей, виявлення пристосувань до умов середовища,  групування організмів на основі виявлених ознак;

-                 створення моделей для дослідження зв’язків у біосфері; між органами і організмі рослини/тварини; між

компонентами екосистеми;

планування і проведення індивідуально/у групі дослідження умов, речовин, явищ, необхідних для росту і розвитку рослини, та екосистем своєї місцевості, розподіляючи обов’язки між членами групи (у разі необхідності); фіксування результатів у запропонований спосіб; формулювання висновків; 

батьками й нащадками у тваринному й рослинному світі; пристосування рослин до поширення насінин; організмівмешканців екосистем до умов середовища;

визначає належність організму до певної групи за наявністю в нього ознаки/ознак цієї групи;

Називає: склад екосистеми; 2-3 види організмів, які мешкають у певній екосистемі (наприклад, ліс, степ, сад, річка, море) і пояснює їх

пристосованість до умов середовища; наводить приклади взаємозв’язку між будовою насінин/плодів і способами їх поширення, між компонентами екосистеми та їхніми функціями; впливу температури на ріст і розвиток організмів; групування організмів; природних і штучних екосистем; пояснює  зв’язки  в  екосистемах і  біосфері, використовуючи моделі; значення  і    способи класифікації організмів;   значення  вивчення скам’янілих решток  організмів; 

  особливості       методів        дослідження

одноклітинних організмів;  спостерігає та описує різноманітність організмів у біосфері, пояснює

необхідність їх збереження; 

34

 

Чим особливі бактерії та віруси.

Навчальний проєкт «Невидимі друзі і вороги»

35

 

Практичне дослідження. Вплив бактерій на скисання молока.

36

 

Навіщо та як класифікують організми.

37

 

Практичне дослідження. Класифікація організмів.

38

 

Як розмножуються та розвиваються тварини і рослини.

39

 

Екскурсія до ботанічного саду чи оранжереї.

40

 

Практичне дослідження. Умови проростання насінини.

 

41

 

Про природні екосистеми і біосферу.

  презентація                результатів

дослідження;

-                  виявлення та ідентифікація рослин і тварин з допомогою визначників;

-                  опис, порівняння і класифікування організмів на основі виявлених у дослідженні ознак/властивостей.

 

 

 

 

Набуття досвіду і знань у процесі роботи з інформацією: опрацювання наданої/самостійно відібраної інформації про світ давніх організмів, розмноження і розвиток організмів; кількість і різноманітність видів у біосфері; роль організмів на Землі; узагальнення і систематизація інформації, представлення її у текстовій, графічній, табличній та інших формах, в тому числі з використанням цифрових технологій і пристроїв. 

 

 

 

моделює харчові ланцюги, пояснює взаємозв’язки між організмами в них; характеризує класифікування як метод пізнання; 

пропонує способи покращення умов існування організмів (у природних і штучних екосистемах), і практикує їх, застосовуючи знання про чинники середовища;

розрізняє та описує тварин, які належать до різних груп (комахи, риби, амфібії, птахи, ссавці), рослини різних груп (покритонасінних, голонасінних, водоростей);

класифікує тварин/рослин, використовуючи знання характерних ознак;

виявляє невідомі для себе знання про умови росту і розвитку рослин, визначає спосіб розв’язання цієї проблеми; розмірковує над способом розв’язання  проблеми збереження біосфери;   складає  план власної діяльності для з’ясування відповіді відповідно до своєї ролі   у групі;  добирає інформацію про штучні екосистеми, обирає спосіб її презентації,  використовує       знання         для  класифікування тварин на різні групи (хребетні і безхребетні, комахи риби, амфібії, птахи,  ссавці); для  пояснення

42

 

Практичне дослідження. Моделювання екосистеми

43

 

Як влаштовані штучні екосистеми поля і саду.

Навчальний проєкт «Створення штучної екосистеми та підтримання її функціонування

44

 

Як влаштовані       штучні екосистеми поля і саду.

Навчальний проєкт «Створення штучної екосистеми та підтримання її функціонування

45

 

Самооцінювання навчальних результатів теми

46

 

Узагальнення розділу «Вивчаємо живу природу Землі». 

 

 

 

Самооцінювання навчальних результатів теми

Застосування набутого досвіду і знань про організми, екосистеми у навчальних і життєвих ситуаціях.

 

 

Обмін думками і враженнями

від виконаного дослідження/проєкту, побаченого під час екскурсії.

 

 

Оцінювання результатів індивідуальної /групової роботи, підведення її підсумків

значення штучних екосистем  і  необхідність догляду за ними;

формулює опис різноманітності організмів у біосфері на основі

нетекстової інформації,

пояснює пристосування організмів однієї екосистеми до співіснування; висловлює припущення  щодо умов, необхідних для росту рослин, здійснює його  перевірку в процесі дослідження, пояснює вплив умов виконання

дослідження на його результати;  застосовує знання для класифікації організмів, профілактики інфекційних   захворювань,

демонструє        розуміння   ролі вакцинування; якості, знання та вміння, які    сприяють    досягненню          мети дослідження;

виявляє етичне ставлення до організмів в навчальних і життєвих ситуаціях; ділиться враженнями від побаченого під час екскурсії, виконаного

дослідження/проєкту;  оцінює моральні аспекти дослідження організмів;         важливість набутих дослідницьких умінь, власну діяльність у роботі групи

 

 

Тема 5. ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ В СЕРЕДОВИЩІ ЙОГО ІСНУВАННЯ.

47

 

Тема 5. Пізнаємо організм людини в середовищі його існування. Як влаштована і функціонує нервова система людини.

Формулювання мети і планування діяльності спільно з учителем. Обговорення (з учителем/у групі) можливості/необхідності вивчення організму людини, дослідження  природних  і рукотворних   об’єктів у середовищі  існування людини, власних звичок щодо здорового способу життя.

Набуття досвіду і знань у процесі досліджень:

- створення моделей для дослідження зв’язків між здоров’ям і чинниками середовища існування; - планування і проведення індивідуально/у    групі вимірювання   зросту, дослідження речовин, матеріалів і виробів у найближчому оточенні учнів, розподіляючи обов’язки між членами групи (у разі необхідності); фіксування результатів у запропонований спосіб; формулювання висновків;  презентація результатів дослідження;

Називає ознаки підліткового віку; корисні і шкідливі для здоров’я звички; наводить приклади впливу на здоров’я природних і рукотворних об’єктів; розповідає про: значення органів чуття і нервової системи у забезпеченні зв’язку організму з навколишнім середовищем; значення сну в підлітковому віці; екосистему житла; забезпечення людини світлом, теплом, електрикою у побуті; використання природничо-наукових знань і технічних пристроїв для здорового життя та активного дозвілля; визначає, що потрібно для росту і розвитку організму людини; пояснює значення дотримання режиму праці і відпочинку, усвідомлює негативний вплив куріння, уживання наркотиків, алкогольних напоїв, відсутності режиму чи його постійного порушення на організм, який росте; залежність використання речовин і матеріалів від їх властивостей; розмірковує над ризиками для здоров’я, що можуть виникнути під час використання виробів і матеріалів неналежної якості, побутової техніки, засобів зв’язку, уміє діяти для

48

 

Практичне дослідження. Як очі оцінюють відстань.

49

 

Навчальний проєкт

«Гаджети і здоров’я». 

50

 

Як змінюється організм людини, коли росте і розвивається

51

 

Як змінюється організм людини, коли росте і розвивається

52

 

Як знання, природа та техніка допомагають людині піклуватися про здоров’я.

53

 

Практичне дослідження. Свій режим дня

 

54

 

З чого складається екосистема житла та що на неї впливає.

-                     складання каталогу матеріалів, технічних засобів, які використовує людина для свого комфортного існування;

-                     обговорення режиму навчання і відпочинку, безпечного для здоров’я використання природних і рукотворних об’єктів у своєму помешканні, збереження і зміцнення здоров’я. Набуття досвіду і знань у процесі роботи з інформацією: опрацювання наданої/самостійно здобутої інформації про склад їжі, процеси    життєдіяльності людини, речовини,  матеріали, вироби, технології у життєвому середовищі     людини,  вплив

різних чинників середовища на ріст  і   розвиток    підлітків, представлення   її у   текстовій, графічній,    табличній   та інших формах,  в   тому    числі з використанням        цифрових технологій і пристроїв;

Застосування набутого досвіду і знань  про    організм   людини  і середовище його існування, про способи зміцнення здоров’я у

уникнення цих ризиків; виявляє невідомі для себе знання   про те, як зберегти здоров’я, працюючи за комп’ютером/           використовуючи смартфон чи інші гаджети; використовує додаткові джерела   інформації, складає та оформлює повідомлення про вікові

зміни у власному організмі;

представляє   табличну  інформацію   або інфографіку про режим сну, праці і відпочинку у формі текстової та графічної інформації; досліджує  речовини, матеріали,  вироби, технології у  життєвому середовищі людини, оцінює їхній вплив на здоров’я людини та її середовище життя; моделює у групі екосистему житлового приміщення: складає план власної діяльності під час виконання групового завдання відповідно до своєї ролі в групі, добирає необхідні ресурси, розподіляє завдання між членами групи, виконує завдання, презентує результати у визначений спосіб;

пропонує і втілює у  моделях/проєктах власні ідеї щодо облаштування безпечного для здоров’я і комфортного помешкання;

застосовує знання   про  способи  

55

 

Практичне дослідження. Екологічний стан власного житла. Навчальний проєкт «Ідеальне житло для сучасної людини»

56

 

Самооцінювання навчальних результатів теми.

57

 

Узагальнення розділу «Пізнаємо організм людини в середовищі його існування». 

 

 

 

 

навчальних       і   життєвих ситуаціях.

Обмін думками і враженнями від виконаного дослідження/ проєкту, побаченого під час екскурсії,. Оцінювання результатів індивідуальної /групової роботи, підведення її підсумків

розділення сумішей для очищення води різними способами; добирає  рослини,  матеріали для  оздоблення помешкання, 

режим    освітлення, застосовуючи знання про вирощування рослин, фізичні і хімічні явища, властивості і безпечність матеріалів; визначає і виконує прийнятні для себе дії щодо збереження і зміцнення власного здоров’я; виявляє турботу про рослини, тварин та інших організмівсусідів по помешканню; про здоров’я інших (інформує про правила  роботи за комп’ютером, використання смартфону, значення дотримання режиму дня тощо); ділиться враженнями від виконаного дослідження/проєкту; усвідомлює значущість особистої гігієни, режиму дня, способу життя для здоров’я; робить висновок про залежність здоров’я від чинників середовища, власної обізнаності і поведінки; цінує власне здоров’я і дбає про його збереження

 

Тема 6. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ

58

 

Які ризики і наслідки споживацької діяльності людей для природи

Формулювання мети і планування діяльності спільно з учителем.

Обговорення (з учителем/у групі) можливості/необхідності вивчення  взаємозв’язків між людиною   і природою  в минулому й тепер, необхідності її збереження,  дослідження власних звичок щодо екологічно безпечної взаємодії з природою. Набуття

досвіду  і знань у процесі досліджень:

-                  моделювання       життєвих ситуацій    щодо ощадливого використання      й        захисту         від забруднень      води,         збереження енергії,         повторного використання вживаних речей, поводження         з        тваринами і рослинами;

-                  створення   об’єкта        за

природним зразком;

-                  планування і проведення індивідуально/у  групі дослідження змін в екосистемах внаслідок діяльності людини,

Наводить приклади використання природних форм і конструкцій у рукотворних об’єктах (техніці, творах мистецтв та ін.), називає призначення цих об’єктів і знання, використані при їх створенні;

обирає самостійно або з допомогою вчителя спосіб і моделює об’єкт за природним зразком; демонструє здатність продукувати конструкторські ідеї;

розповідає про: зміни взаємин людини і природи у різні часи; роль науки і технологій у втіленні мистецьких ідей; звичаї, свята, обряди українців щодо збереження природи, власні еко-звички; ідентифікує у найближчому оточенні природні і штучні матеріали та вироби з них, пояснює їх використання на основі властивостей, пропонує власні способи застосування штучних матеріалів, враховуючи переваги і ризики використання; пояснює взаємозв’язки людини  з  природою; значення  природничих  наук для   створення технологій і сучасної техніки, захисту довкілля; важливість

збереження різноманітності організмів і

59

 

Які ризики і наслідки споживацької діяльності людей для природи

60

 

Чому важливо зберігати різноманіття організмів.

Навчальний проєкт

«Наука і мистецтво»

61

 

Чому важливо зберігати різноманіття організмів.

Навчальний проєкт

«Наука і мистецтво»

62

 

Як природа впливає на конструкторську і мистецьку діяльність людини. 

63

 

Навчальний проєкт «Як змінювалось ставлення людини до природи у різні часи»

 

64

 

Віртуальна екскурсія до ботанічного парку чи заповідника

власних звичок щодо збереження довкілля, розподіляючи обов’язки між членами групи (у разі   необхідності);   фіксування результатів у запропонований спосіб; формулювання висновків;  презентація результатів дослідження.

Набуття досвіду і знань у процесі роботи з інформацією: - опрацювання   наданої /самостійно  відібраної інформації про використання природних форм і конструкцій у рукотворних об’єктах, пояснює призначення цих об’єктів і знання, використані при їх створенні; про альтернативні джерела енергії; узагальнення і систематизація інформації, представлення її текстовій, графічній, табличній та інших формах, в тому числі з використанням  цифрових технологій і пристроїв. - поширення  (в колі  своїх знайомих, у  місцевій громаді, мережею  Інтернет  тощо) інформації про способи захисту довкілля кожною  людиною,

середовища їхнього   існування;    значення заощадження природних ресурсів; обґрунтовує  доцільність відмови людства від використання виробів із шкідливих для довкілля і здоров’я матеріалів,  відповідального  й ощадливого використання природних ресурсів; встановлює   взаємозв’язки між  способом життєдіяльності людини і станом навколишнього середовища й здоров’я; між природничими науками, технологіями, природою; досліджує власні  звички  щодо   користування водою, електроенергією, вживаних речей і сміття, поводження   з рослинами  і  тваринами у найближчому оточенні, поведінки у природі; визначає і виконує прийнятні для себе дії щодо ощадливого  споживання води,

електроенергії, тепла;

бере участь у проєкті щодо реалізації ідей природозбереження;

презентує власні ідеї щодо збереження довкілля, підкріплюючи їх посутніми аргументами; оцінює досягнення вчених, що вплинули на природу й людину, розвиток науки, техніки і технологій; власний внесок у

65

 

Дбаймо про збереження природи. Навчальний проєкт «Збережемо природу у місці нашого проживання - збережемо чистоту на планеті Земля»

66

 

Дбаймо про збереження природи. Навчальний проєкт «Збережемо природу у місці нашого проживання - збережемо чистоту на планеті Земля»

67

 

Узагальнення розділу «Вчимося у природи і

дбаємо про її збереження». Самооцінювання навчальних результатів теми

68

 

Узагальнення розділу «Вчимося у природи і

дбаємо про її збереження».

 

 

Самооцінювання навчальних результатів теми

природоохоронні заходи. Застосування набутого досвіду

і знань про взаємозв’язки людини з

природою у        навчальних і життєвих ситуаціях.

Обмін думками і враженнями від виконаного          дослідження/ проєкту, побаченого під час екскурсії.

Оцінювання        результатів індивідуальної /групової роботи, підведення її підсумків

збереження природи; достовірність та етичну прийнятність інформації

природничого змісту;

висловлює власні міркування щодо способів розв’язування екологічних проблем;

виявляє турботу про інших (доглядає за рослинами і тваринами, покращує умови їхнього існування); робить висновок: збереження природи неможливе без природничих знань і дбайливого ставлення до природи;

ділиться враженнями від виконаного дослідження/проєкту; оцінює власну діяльність у роботі групи

69

 

Узагальнення вивченого у ІІ семестрі

70

 

Підсумок навчальних

досягнень за І та ІІ семестри

 

pdf
Додано
9 лютого
Переглядів
696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку