Історія всесвітня 10 клас. Профільний рівень. 105 годин на рік, 3 годин на тиждень. За навчальною програмою для ЗНЗ «Історія України. Всесвітня історія 10–11 класи», затвердженою Наказом Міністерства освіти і науки № 1407 від 23 жовтня 2017 року. Підручник О. Гісем, О. Мартинюк.
№ |
Дата |
Тема уроку |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
дз |
Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ |
||||
1 |
|
Вступ |
Знати: – зміст понять: Перша світова війна, геополітичні інтереси, система озброєного миру, позиційна війна, ксенофобія, геноцид, репарація, контрибуція; – хронологічні межі Першої світової війни, дати революції в Російській імперії, вступу у війну США і виходу з війни Росії, приходу до влади більшовиків, революцій в Австрії, Німеччині, Болгарії, Комп`єнського перемир`я; – вплив економічних і політичних процесів на хід війни; війну – розпад багатонаціональних імперій; – наслідки вступу у війну США та виходу з війни Росії. Уміти: – встановити хронологічну послідовність і синхронність подій Першої світової війни, революційних подій у Європі; – показати на карті зони геополітичних зазіхань держав – членів Антанти та Троїстого союзу; основні битви Першої світової війни; – визначити передумови Першої світової війни; революцій в Російській імперії та інших країнах Центрально-Східної Європи, причини і наслідки приходу до влади в Росії більшовиків; – визначити особливості повсякденного життя під час війни, статус жінки в суспільстві у період війни; – узагальнити основні політичні, економічні та світоглядні наслідки Першої світової війни та революцій у Росії та Німеччині. |
|
2 |
|
Початок “Великої війни”. Стратегічні плани ворогуючих сторін |
|
|
2 |
|
Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній 1915-16 рр. |
|
|
4 |
|
Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній 1915-16 рр. Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. |
|
|
5 |
|
Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній 1917-18 рр. |
|
|
6 |
|
Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній 1917-18 рр. |
|
|
7 |
|
Економічна та політична кризи в Російській імперії та Австро-Угорщині. Російська революція 1917 р |
|
|
8 |
|
Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі |
|
|
9 |
|
Практичне заняття. Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу. |
|
|
10 |
|
Узагальнення знань з розділу 1. Навчальний проект. Будні війни (збірка візуальних матеріалів). |
|
|
11 |
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Передумови Першої світової війни. Війна та революції». |
|
|
Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ |
||||
12 |
|
14 пунктів” В. Вілсона. Паризька мирна конференція. |
Знати та розуміти: – зміст понять: система колективної безпеки, демілітаризована зона, санітарний кордон, репарація, контрибуція; – час роботи Паризької та Вашингтонської конференцій, укладення мирних договорів за підсумками Паризької конференції, підписання пакту Бріана-Келлога; – вплив “14 пунктів” В. Вілсона на встановлення повоєнного світового устрою; – статус українських земель відповідно до рішень Паризької мирної конференції; – суперечності Версальсько-Вашингтонської системи; цілі та організацію діяльності Ліги Націй; – причини ревізії повоєнних міждержавних угод; Уміти: – встановити хронологічну послідовність підписання угод, що стали основою Версальсько-Вашингтонської системи; – охарактеризувати (з використанням історичної карти) територіальні зміни, зафіксовані в текстах мирних договорів з Німеччиною та її союзниками; |
|
13 |
|
Українське та російське питання на Паризькій конференції. |
|
|
14 |
|
Версальський договір. Створення Ліги Націй. |
|
|
15 |
|
Мирні договори з союзниками Німеччини |
|
|
16 |
|
Вашингтонська конференція. Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її суперечності. |
|
|
17 |
|
Джерела нестабільності міждержавних відносин. |
|
|
18 |
|
Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога. |
|
|
19 |
|
Практичне заняття. Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння |
|
|
20 |
|
Урок узагальнення з розділу 2 |
|
|
21 |
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Облаштування повоєнного світу» |
– дати оцінку рішенням Паризької та В ашингтонської конференцій з позицій інтересів “великих” і “малих” держав; – визначити джерела нестабільності в Європі; – висловлювати обґрунтовані судження щодо вжитих державами Антанти та Лігою Націй заходів з підтримання стабільності у Європі. |
|
Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
||||||
22 |
|
Сполучені Штати Америки. Доба “проспериті”. |
Знати та розуміти:– зміст понять: проспериті, світова економічна криза, фондова біржа, державне регулювання економіки, тоталітаризм, фашизм, корпоративна держава, нацизм (націонал-соціалізм), комуністичний режим, авторитаризм, антисемітизм; – хронологічні межі доби “проспериті”, Великої депресії, “Нового курсу”, діяльності урядів Народного фронту у Франції, реформування Британської імперії, існування Веймарської республіки, нової економічної політики та спланованої модернізації в СРСР, Громадянської війни в Іспанії, дати Листопадової революції в Німеччині, приходу до влади фашистів в Італії, нацистів у Німеччині, утвердження комуністичного тоталітаризму (сталінізму) в СРСР; – “Новий курс” Франкліна Рузвельта як вимушений перехід до державного регулювання ринкової економіки; – цілі та методи політики “великого стрибка” (спланованої модернізації) в СРСР; – сутність протистояння між тоталітарними режимами та демократичними рухами як визначальну особливість історичного процесу в міжвоєнний період; – світоглядне наповнення тоталітарних ідеологій, їхню спрямованість проти інтересів людини і засад людяності. Уміти: встановити хронологічну послідовність і синхронність фактів, пов’язаних із економічною стабільністю та світовою кризою у провідних країнах міжвоєнного світу, боротьбою за збереження демократичного устрою і становленням тоталітарних режимів у СРСР, Італії та Німеччині; – виявити (з використанням історичної карти та інших джерел) зміни в геополітичній ситуації в Європі у зв’язку з утвердженням тоталітарних режимів; – охарактеризувати добу “проспериті” в США, реформування Британської імперії, діяльність Народного фронту у Франції, Веймарську республіку і нацистський режим у Німеччині, фашистський режим в Італії, нову економічну політику та політику “великого стрибка” в СРСР; – порівняти стратегії подолання світової економічної кризи, обрані урядами США, Великої Британії, Франції, Німеччини та Італії; комуністичний, фашистський та нацистський тоталітарні режими; – встановити передумови, механізми та наслідки утвердження тоталітарних режимів в Італії та Німеччині; – пояснити сутність СРСР як нової форми Російської імперії в умовах національно-визвольних рухів поневолених Росією народів;
|
|
||
23 |
|
Велика депресія. “Новий курс” Франкліна Рузвельта. |
|
|||
24 |
|
Велика Британія. Особливості розвитку в 1920–1930-ті рр. |
|
|||
25 |
|
Спроби реформування Британської імперії. Дж. Р. Макдональд. |
|
|||
26 |
|
Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток в 1920–1930-х рр |
|
|||
27 |
|
Народний фронт і його уряди. Едуард Даладьє. |
|
|||
28 |
|
Італія. Становище після Першої світової війни. |
|
|||
29 |
|
Корпоративна держава: ідея та реальність. Фашистський режим Беніто Муссоліні. |
|
|||
30 |
|
Німеччина. Листопадова революція та становлення. Веймарської республіки. |
|
|||
31 |
|
Вплив світової економічної кризи в Німеччині на політичне життя країни. Прихід до влади нацистів. |
|
|||
32 |
|
Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм Політична і соціально-економічна сутність нацизму. |
|
|||
33 |
|
Радянський Союз. “Договірна федерація” радянських республік. Утворення СРСР |
|
|||
34 |
|
Нова економічна політика. |
|
|||
35 |
|
Спланована модернізація |
|
|||
36 |
|
Особливості комуністичного тоталітарного режиму. Сталінізм |
|
|||
37 |
|
Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом. Громадянська війна в Іспанії |
|
|||
38 |
|
Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціал-реформізм. |
|
|||
39 |
|
Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм |
|
|||
40 |
|
Практичне заняття. Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю |
|
|||
41 |
|
Узагальнення знань з розділу 3 Навчальний проект. Геополітична ситуація в Європі у період між світовими війнами. |
|
|||
42
|
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Провідні держави світу в міжвоєнний період». |
|
|||
Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ |
|||||||||||
43 |
|
Становлення Другої Речі Посполитої. |
Знати: – зміст понять: санація, примусова асиміляція, сепаратистський рух, королівська диктатура; – час утворення нових держав у Центрально-Східній Європі, формування авторитарних режимів у регіоні, утворення Югославії; – особливості політики Польщі в Галичині та на Волині та причини наростання напруги між українцями та поляками в наслідок пацифікації, осадництва та полонізації; – труднощі становлення нових незалежних держав у Центрально-Східній Європі; – особливості авторитарних режимів у країнах Центрально-Східної Європи; – перебіг економічних, політичних і культурних процесів у країнах Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період; – сутність національних проблем у регіоні. Уміти: – синхронізувати процеси та події в країнах Центрально-Східної Європи; – охарактеризувати геополітичне становище Центрально-Східної Європи в міжвоєнний період; – встановити передумови становлення авторитаризму в країнах Центрально-Східної Європи; – порівняти розвиток країн регіону в міжвоєнний період; – охарактеризувати історичних діячів: Юзефа Пілсудського, Томаша Масарика. |
|
|||||||
44 |
|
Переворот 1926 р. Юзеф Пілсудський |
|
||||||||
45 |
|
Чехословацька республіка. Томаш Масарик |
|
||||||||
46 |
|
Угорська революція. Режим М. Горті. |
|
||||||||
47 |
|
Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Режим Й. Антонеску. |
|
||||||||
48 |
|
Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави. Встановлення королівської диктатури. |
|
||||||||
49 |
|
Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. Проголошення Югославії |
|
||||||||
50 |
|
Становище національних меншин і міжнаціональні відносини у країнах регіону |
|
||||||||
51 |
|
Практичне заняття. Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом. |
|
||||||||
52 |
|
Узагальнення знань з розділу 4. Навчальний проект. Українська еміграція в Центрально-Східній Європі: політична діяльність і культурне життя. |
|
||||||||
53 |
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Держави Центрально-Східної Європи» |
|
||||||||
Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ |
|||||||||||
54 |
|
Японія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення |
Знати: – час національних революцій в Китаї і Туреччині; – зміст понять: гандизм, етатизм, латифундія, хунта, сіонізм; – вплив суперечностей Версальсько-Вашингтонської системи на розвиток країн Азії й міжвоєнний період; витоки та сутність Близькосхідної проблеми; – тенденції економічного та суспільного розвитку країн Азії та Латинської Америки. Уміти: – синхронізувати події економічного та суспільного життя Японії, Китаю, Індії, мусульманських держав та країн Латинської Америки; – виявити (за допомогою карти) геополітичні інтереси Японії в міжвоєнний період; – визначити особливості модернізаційних процесів у країнах Азії та Латинської Америки, антиколоніального руху в Індії та національного руху в Китаї; характерні риси, причини та наслідки мілітаризації Японії; – проаналізувати економічне та суспільне життя населення в країнах Азії та Латинської Америки з позицій протистояння демократії та авторитаризму; – висловлювати аргументовані судження про громадсько-політичну діяльність Махатми Ганді, Чан Кайші, Кемаля Ататюрка. |
|
|||||||
55 |
|
Зовнішня експансіоністська політика Японії. |
|
||||||||
56 |
|
Китай. Національна революція. |
|
||||||||
57 |
|
Боротьба за владу між КПК і Гомінданом. Чан Кайші. |
|
||||||||
58 |
|
Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби. Махатма Ганді |
|
||||||||
59 |
|
Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини. Кемаль Ататюрк. |
|
||||||||
60 |
|
Модернізація Ірану |
|
||||||||
61 |
|
Основні аспекти Палестинської проблеми. |
|
||||||||
62 |
|
Здобуття незалежності Афганістаном. |
|
||||||||
63 |
|
Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів. |
|
||||||||
64 |
|
Реформи 1930-х рр. Боротьба за економічну незалежність. США та Латинська Америка. |
|
||||||||
65 |
|
Практичне заняття. Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів |
|
||||||||
66 |
|
Навчальний проект. Філософія ненасильства у визвольних рухах ХХ ст. (досвід Махатми Ганді в діяльності Мартіна Лютера Кінга, Нельсона Мандели, радянських дисидентів). |
|
||||||||
67 |
|
Узагальнення знань з розділу 5. |
|
||||||||
68 |
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Держави Азії та Латинської Америки» |
|
||||||||
Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
|||||||||||
69 |
|
Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі. Вісь “Берлін – Рим – Токіо”. Нарощення озброєнь. Антикомінтернівський пакт. |
Знати: – зміст понять: політика “умиротворення”, аншлюс, Судетська проблема, “Мюнхен”, “Вісь”; – час утворення “Вісі”, Мюнхенської угоди, англо-франко-радянських переговорів у Москві, дату укладення пакту Молотова-Ріббентропа; – причини кризи Версальсько-Вашингтонської системи; – зумовленість зовнішньополітичних пріоритетів провідних країн світу суперечностями Версальсько-Вашингтонської системи; – причини та наслідки провалу проекту системи колективної безпеки (Східного пакту), англо-франко-радянських переговорів у Москві; – сутність політики “умиротворення” та її роль у наближенні Другої світової війни; – співвдіповідальність СРСР за розпалювання Другої світової війни. Уміти: – визначити (за допомогою історичної карти) вогнища війни на Далекому Сході, в Африці та Європі, сфери впливу Німеччини та СРСР за таємним протоколом до пакту Молотова-Ріббентропа; – визначити причини та наслідки політики “умиротворення”, радянсько-німецького зближення й укладення пакту Молотова-Ріббентропа; – охарактеризувати діяльність Ліги Націй в умовах загострення міжнародних відносин 1930-х рр.; – порівняти передумови Першої та Другої світових воєн; – оцінити політичну позицію та діяльність європейських лідерів в умовах назрівання війни.
|
|
|||||||
70 |
|
Політика “умиротворення” агресора. Задоволення територіальних претензій Німеччини: “аншлюс” Австрії та Мюнхенська угода |
|
||||||||
71 |
|
Підтримка Радянським Союзом гітлерівського режиму в 1933 – на початку 1941 рр. Підготвчі заходи Сталіна до військового вторгнення в Європу. |
|
||||||||
72 |
|
Англо-франко-радянські переговори в Москві. Радянсько-німецький пакт про ненапад (пакт Молотова-Ріббентропа |
|
||||||||
73 |
|
Практичне заняття. Міжнародні відносини в другій половині 1930-х рр. у світлі історичних джерел |
|
||||||||
74 |
|
Узагальнення знань з розділу 6.Навчальний проект. Ліга націй в умовах назрівання Другої світової війни: заходи задля збереження миру і причини неефективності |
|
||||||||
75 |
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Передумови Другої світової війни» |
|
||||||||
Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА |
|||||||||||
76 |
|
Причини, характер, періодизація Другої світової війни |
Знати: – зміст понять: дивна війна, новий порядок, Рух Опору, Голокост, антигітлерівська коаліція, Другий фронт, “Велика трійка”, колабораціонізм; – хронологічні межі Другої світової війни та німецько-радянської війни, дати ключових битв/ військових операцій Другої світової війни, Нюрнберзького і Токійського судових процесів, утворення ООН; – характер, періодизацію, головні події, політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни; – внесок держав-членів антигітлерівської коаліції у досягнення перемоги над нацистською Німеччиною і її союзниками, створення ООН; – особливості окупаційного режиму та Руху Опору на окупованих територіях; – рішення Нюрнберзького і Токійського процесів над воєнними злочинцями. Уміти: – визничити (за допомогою історичної карти) основні театри воєнних дій, місця основних битв, зміни державних кордонів у Європі, передбачені домовленостями у межах Великої трійки; – охарактеризувати течії в Русі Опору; – визначити передумови і наслідки Голокосту, виклики, перед якими опинилося людство в умовах Другої світової війни; – обґрунтувати власні судження щодо наслідків і уроків Другої світової війни;
|
|
|||||||
77 |
|
Характеристика основних періодів війни. |
|
||||||||
78 |
|
Початок Другої світової війни. Основні театри воєнних дій. Дивна війна. |
|
||||||||
79 |
|
Воєнні дії в середині 1941 – 1942 рр. |
|
||||||||
80 |
|
Утворення антигітлерівської коаліції, її значення.Перл -Харбор. Початок війни на Тихому океані. |
|
||||||||
81 |
|
Воєнні дії в 1942-1943 рр. |
|
||||||||
82 |
|
Воєнні дії в 1943 рр. Тегеранська конференція. |
|
||||||||
83 |
|
Особливості окупаційного режиму .Окупаційна політика Японії та нацистький «новий порядок» |
|
||||||||
84 |
|
Рух Опору |
|
||||||||
85 |
|
Практичне заняття Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія ув’язнених у німецьких концтаборах та їх доля.. |
|
||||||||
86 |
|
Воєнні дії в 1944 р. Відкриття Другого фронту. |
|
||||||||
87 |
|
Воєнні дії в 1945 р. Тихоокеанський театр бойових дій. |
|
||||||||
88 |
|
Капітуляція Німеччини та її союзників. Завершення і підсумки війни. |
|
||||||||
89 |
|
Нюрнберзький та Токійський процеси над воєнними злочинцями. |
|
||||||||
90 |
|
Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни. |
|
||||||||
91 |
|
Навчальний проект. Праведники світу: подвиг в ім’я людини. |
– оцінити роль провідних представників світової політичної та військової еліти (Франкліна Рузвельта, Вінстона Черчіля, Йосифа Сталіна, Дуайта Девіда Ейзенгауера та ін.) у ключових подіях Другої світової війни. |
|
|||||||
92 |
|
Узагальнення знань з розділу 7. |
|
|
|||||||
93 |
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Друга світова війна» |
|
|
|||||||
Розділ 8:Повсякденне життя і культура в міжвоєнний період. |
|||||||||||
94 |
|
Освіта. |
|
|
|||||||
95 |
|
Найважливіші досягнення науки і техніки |
|||||||||
96 |
|
Вчені лауреати Нобелівської премії. |
|||||||||
97 |
|
Література. Основні ідеї й течії модернізму. |
|||||||||
98 |
|
Масова культура в міжвоєнний період. |
|
||||||||
99 |
|
Суспільно значимі здобутки мистецтва. |
|
||||||||
100 |
|
Розвиток кінематографу та театру. |
|
||||||||
101 |
|
Олімпійський рух. Архітектура. |
|
||||||||
102 |
|
Практична робота:Друга світова війна в об’єктиві кінокамери. |
|
||||||||
103 |
|
Узагальнення знань з розділу 8. |
|
||||||||
104 |
|
Урок контролю (і корекції) навчальних досягнень учнів з розділу «Повсякденне життя та культура в міжвоєнний період». |
|
||||||||
105 |
|
Підсумкове узагальнення |
|
|
|||||||
Навчальні проекти, есе.
Розділ 1.
Орієнтовні теми для навчальних проектів:
– Жінки у війнах ХХ ст. (соціальні статуси і життєві долі).
– Будні війни (збірка візуальних матеріалів).
Розділ 2.
Орієнтовні теми для написання есе:
– Переможені й переможці у Великій війні: узгодження позицій.
Розділ 3.
Орієнтовні назви навчальних проектів:
– Геополітична ситуація в Європі у період між світовими війнами.
– Суспільне життя міжвоєнної Європи та його осмислення у наукових працях і мистецьких творах.
Розділ 4.
Орієнтовна тема для навчального проекту:
– Українська еміграція в Центрально-Східній Європі: політична діяльність і культурне життя.
Розділ 5.
Орієнтовна тема для навчального проекту:
– Філософія ненасильства у визвольних рухах ХХ ст. (досвід Махатми Ганді в діяльності Мартіна Лютера Кінга, Нельсона Мандели, радянських дисидентів).
Орієнтовні теми для написання есе:
– Портрет національного лідера на тлі епохи: Кемаль Ататюрк, Махатма Ганді, Чан Кайші, Сунь Ятсен (на вибір учителя/учительки або учня/учениці).
– Визвольні рухи першої половини ХХ ст. перед вибором: радикалізм чи ненасильницький опір.
Розділ 6.
Орієнтовні теми для навчальних проектів:
– ”Українське питання” в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни.
– Ліга націй в умовах назрівання Другої світової війни: заходи задля збереження миру і причини неефективності.
Розділ 7.
Орієнтовні теми для навчальних проектів:
– Праведники народів світу: подвиг в ім’я людяності.
– Друга світова в об’єктиві кінокамери/на сторінках літературних творів.
Орієнтовна тема для написання есе:
– Моральний вибір у війні (досвід історичних та/або літературних героїв).
Розділ 8.
Орієнтовні теми для навчальних проектів:
– Виставка творів у стилях модернізму (віртуальна екскурсія).
– “У передчутті війни…” (літературно-мистецька композиція з творів на антивоєнну тематику).
– Доля митців і мислителів в умовах протистояння демократії і тоталітаризму (дослідницький проект).
– Кіно: хитання між масовою культурою і мистецтвом (фестиваль кінотрейлерів).
Орієнтовна тема для написання есе:
– Кіно: від наукового експерименту до мистецтва.