Календарний план з предмету "Українознавство" для 5 класу (17 годин)

Про матеріал
Календарний план до курсу за вибром "Українознавство" для 5 класу на 17 годин
Перегляд файлу

5-й клас

(17 год, 0,5 год на тиждень)

уроку

Дата

Зміст навчального матеріалу

Домашнє завдання

Примітки

ВСТУП (1 година)

1

 

Українознавство як цілісна системна наука, що вивчає українську людину, Україну та світове українство.

 

 

Тема 1. Я – УКРАЇНЕЦЬ (3 години)

2

 

Людина – частка і ціле природи. Я – людина. Я – українець. Життя – дарунок природи та долі, його циклічність (проявлення-народження, становлення-зростання, відтворення, старіння-згасання, смерть, проявленнянародження). Здоров’я – ознака ладу між людиною і природою.

 

 

3

 

Діяльність – дія згідно з нормами, вимогами, обов’язками. Творчість.

 

 

4

 

Практичне заняття № 1 «Пізнай себе».

Характер та поведінка як вияв мого «Я». Пізнання себе як необхідність. «Людино пізнай себе». Уривки з твору Володимира Мономаха «Повчання дітям». Я в майбутньому

Тематичне оцінювання № 1

 

 

Тема 2. МОЯ РОДИНА, МІЙ РІД (1 година)

5

 

Родина – цінність для мене. Роль родини у моєму становленні. Традиції мого роду.

 

 

Тема 3. МІЙ УКРАЇНСЬКИЙ НАРОД (4 години)

6

 

Я, моя родина, мій народ – спадкоємність поколінь від найдавніших часів (палеоліту) до сьогодення. Речові свідчення української прадавнини (Королевська стоянка на Закарпатті, кримські стоянки, Мізинська стоянка та ін.). Феномен Кам’яної могили. Спадщина Трипілля.

 

 

7

 

Календарно-обрядовий цикл українців як пам’ять тисячоліть і гарант існування українського народу в майбутньому. Від мови прадавнини до сучасної української мови

 

 

8

 

Тематичне оцінювання № 2.

Підсумковий урок за І семестр

 

 

9

 

Історія мого народу у власних назвах

 

 

Тема 4. МОЯ ДЕРЖАВА – Україна (4 години)

10

 

Від держави Кия до сучасної України. В. Малик «Князь Кий», билини київського циклу, літописні оповіді, легенди та ін.

 

 

11

 

Влада у прадавніх віруваннях українців (Сварга, Сварог, Лада, лад, світолад та ін.). «Велесова книга» про владу. Ладування (творення ладу) як основа влади.

 

 

12

 

Київ – місто влади, столиця України. Перекази про заснування Києва та інших міст України

 

 

13

 

Практичне заняття № 2

Українські державотворці, їхнє прагнення до творення ладу. Історичні постаті.

Тематичне оцінювання № 3

 

 

Тема 5. УКРАЇНА ТА УКРАЇНЦІ У СВІТІ (4 години)

14

 

Географічне та геополітичне розташування України у світі. Українська земля як особливе середовище зародження, становлення та розвитку українського народу. «Велесова книга», Літопис Аскольда про зв’язки протоукраїнців з чужоземцями. Торгові шляхи, що проходили через наш край. Чужинці про Україну.

 

 

15

 

Світове українство. Українська діаспора (культурні, економічні, політичні взаємозв’язки та взаємовпливи).

 

 

16

 

Міжнародні відносини України – взаємопроникнення культур. Скіфський філософ Анахарсіс, Святослав Хоробрий, Анна Ярославна, Юрій Дрогобич, Іван Виговський, Ігор Сікорський та ін.

 

 

17

 

Підсумковий урок. Тематичне оцінювання № 4

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, 5 клас, Планування
Додано
28 вересня 2020
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку