5-й клас
(17 год, 0,5 год на тиждень)
№ уроку |
Дата |
Зміст навчального матеріалу |
Домашнє завдання |
Примітки |
ВСТУП (1 година) |
||||
1 |
|
Українознавство як цілісна системна наука, що вивчає українську людину, Україну та світове українство. |
|
|
Тема 1. Я – УКРАЇНЕЦЬ (3 години) |
||||
2 |
|
Людина – частка і ціле природи. Я – людина. Я – українець. Життя – дарунок природи та долі, його циклічність (проявлення-народження, становлення-зростання, відтворення, старіння-згасання, смерть, проявленнянародження). Здоров’я – ознака ладу між людиною і природою. |
|
|
3 |
|
Діяльність – дія згідно з нормами, вимогами, обов’язками. Творчість. |
|
|
4 |
|
Практичне заняття № 1 «Пізнай себе». Характер та поведінка як вияв мого «Я». Пізнання себе як необхідність. «Людино пізнай себе». Уривки з твору Володимира Мономаха «Повчання дітям». Я в майбутньому Тематичне оцінювання № 1 |
|
|
Тема 2. МОЯ РОДИНА, МІЙ РІД (1 година) |
||||
5 |
|
Родина – цінність для мене. Роль родини у моєму становленні. Традиції мого роду. |
|
|
Тема 3. МІЙ УКРАЇНСЬКИЙ НАРОД (4 години) |
||||
6 |
|
Я, моя родина, мій народ – спадкоємність поколінь від найдавніших часів (палеоліту) до сьогодення. Речові свідчення української прадавнини (Королевська стоянка на Закарпатті, кримські стоянки, Мізинська стоянка та ін.). Феномен Кам’яної могили. Спадщина Трипілля. |
|
|
7 |
|
Календарно-обрядовий цикл українців як пам’ять тисячоліть і гарант існування українського народу в майбутньому. Від мови прадавнини до сучасної української мови |
|
|
8 |
|
Тематичне оцінювання № 2. Підсумковий урок за І семестр |
|
|
9 |
|
Історія мого народу у власних назвах |
|
|
Тема 4. МОЯ ДЕРЖАВА – Україна (4 години) |
||||
10 |
|
Від держави Кия до сучасної України. В. Малик «Князь Кий», билини київського циклу, літописні оповіді, легенди та ін. |
|
|
11 |
|
Влада у прадавніх віруваннях українців (Сварга, Сварог, Лада, лад, світолад та ін.). «Велесова книга» про владу. Ладування (творення ладу) як основа влади. |
|
|
12 |
|
Київ – місто влади, столиця України. Перекази про заснування Києва та інших міст України |
|
|
13 |
|
Практичне заняття № 2 Українські державотворці, їхнє прагнення до творення ладу. Історичні постаті. Тематичне оцінювання № 3 |
|
|
Тема 5. УКРАЇНА ТА УКРАЇНЦІ У СВІТІ (4 години) |
||||
14 |
|
Географічне та геополітичне розташування України у світі. Українська земля як особливе середовище зародження, становлення та розвитку українського народу. «Велесова книга», Літопис Аскольда про зв’язки протоукраїнців з чужоземцями. Торгові шляхи, що проходили через наш край. Чужинці про Україну. |
|
|
15 |
|
Світове українство. Українська діаспора (культурні, економічні, політичні взаємозв’язки та взаємовпливи). |
|
|
16 |
|
Міжнародні відносини України – взаємопроникнення культур. Скіфський філософ Анахарсіс, Святослав Хоробрий, Анна Ярославна, Юрій Дрогобич, Іван Виговський, Ігор Сікорський та ін. |
|
|
17 |
|
Підсумковий урок. Тематичне оцінювання № 4 |
|
|