ЗАТВЕРДЖЕНО:
ДИРЕКТОР Ізмаїльської гімназії №9
з початковою школою
Ізмаїльського району
Одеської області
________________Беркуца В. Д.
«_______» _____________2024 р.
Календарно-тематичне планування
із зарубіжної літератури
у 9 класах
на І семестр 2024/2025 навчального року
Учитель: Осика Тетяна Сергіївна
ПОГОДЖЕНО
Заступник директора з НВР
__________Демидова Н. М.
«_____»__________ 2024 р.
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ
ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 9 КЛАСУ
на І семестр 2024-2025 навчального року
Складено до підручника: Зарубіжна література : підруч. для 9-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Євгенія Волощук, Володимир Звиняцьковський, Оксана Філенко. – Київ : Генеза, 2017. – 304 с. згідно з навчальною програмою, рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 20 березня 2017 року № 417)
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
|
Тема 1. Вступ. Просвітництво (11 годин) |
|
1 |
Літературні жанри і стилі. Перехідні явища в літературі. |
|
2-3 |
Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм). |
|
4 |
Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі. |
|
5 |
Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера» Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини. Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). |
|
6 |
Джонатан Свіфт «Мандри Лемюеля Гуллівера». Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова. |
|
7 |
Йоганн Вольфганг Ґете «Травнева пісня». Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. |
|
8 |
Йоганн Вольфганг Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король». |
|
9 |
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея. |
|
10 |
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер. «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. Пафос твору, який став гімном Євросоюзу (вірш напам’ять) |
|
11 |
Урок розвитку мовлення № 1. Виразне читання віршу напам’ять. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер «До радості». |
|
12 |
Контрольна робота № 1 за темою: «Вступ. Просвітництво». Контрольний твір-есе. |
|
|
Тема 2. Романтизм (18 годин) |
|
13 |
Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. |
|
14 |
Романтизм у різних країнах. |
|
15 |
Генріх Гейне «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий…», «Коли розлучаються двоє…»). Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. |
|
16 |
Генріх Гейне «Не знаю, що стало зо мною…» Виразне читання вірша напам’ять. |
|
17 |
Джордж Ноел Гордон Байрон «Мій дух як ніч…». Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона. |
|
18 |
Джордж Ноел Гордон Байрон «Хотів би жити знов у горах…». Біографічність поезії. |
|
19 |
Джордж Ноел Гордон Байрон «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.). |
|
20 |
Урок розвитку мовлення №2. Складання характеристики героя твору (письмово). Джордж Ноел Гордон Байрон «Мазепа». Специфіка зображення образу гетьмана у творі (монолог героя, романтичний пейзаж як засіб увиразнення образу, динаміка образу та ін.). |
|
21 |
Контрольна робота №2 за темою (І частина): «Романтизм». Тестові завдання |
|
22 |
Джейн Остін «Гордість і упередження». Роман чуттєвості як прояв «жіночої літератури» кінця XVIII – XIX ст. |
|
23 |
Джейн Остін «Гордість і упередження». Життєва історія родини Беннет. Образи головних героїв і героїнь, засоби їх створення. |
|
24 |
Джейн Остін «Гордість і упередження». Тема кохання у творі (Елізабет Беннет – містер Дарсі, Джейн Беннет – містер Бінґлі). |
|
25 |
Джейн Остін «Гордість і упередження». Зображення середовища, виразні деталі. |
|
26 |
Джейн Остін «Гордість і упередження». Перегляд художнього фільму |
|
27 |
Джейн Остін «Гордість і упередження». Перегляд художнього фільму |
|
28 |
Контрольна робота №3 за темою: «Романтизм» (ІІ частина). Тестові завдання |
|
29 |
Урок позакласного читання №1. Ремарк Е. М. ««Три товариші»Життя в позику» |
|
30 |
Урок позакласного читання №2. Ремарк Е. М. «Три товариші» |
|
31 |
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу у І семестрі |
|
32 |
Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу у І семестрі |
|