Біологія
8 клас
(70 годин,2 години на тиждень)
Програма -
Підручник -
Кількість годин | Практичні роботи | Контрольні роботи | Тематичне оцінювання | |
Рік | 70 | 5 | 2 | 5 |
І семестр | 32 | 2 | 1 | 2 |
ІІ семестр | 38 | 3 | 1 | 3 |
№ уроку | Дата | Тема та зміст уроку | Примітки |
Вступ | |||
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини | |||
Тканини. Органи. Фізіологічні системи Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини. | |||
Регуляторні системи організму людини. | |||
Значення знань про людину для збереження її здоров'я. | |||
Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини | |||
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. | |||
Харчування та обмін речовин. Дослідницький практикум №1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. | |||
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини. Проект Збалансоване харчування. | |||
Тема 2. Травлення | |||
Огляд будови травної системи. Лабораторні дослідження зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями) Дослідницький практикум №2 Дія ферментів слини на крохмаль. | |||
Процес травлення в шлунку і кишечнику. | |||
Регуляція травлення. | |||
Харчові розлади та їх запобігання. | |||
Узагальнення знань по темі Обмін речовин» «Травлення» | Тематичне оцінювання |
Біологія
8 клас
(70 годин,2 години на тиждень)
Програма -
Підручник -
|
Кількість годин |
Практичні роботи |
Контрольні роботи |
Тематичне оцінювання |
Рік |
70 |
5 |
2 |
5 |
І семестр |
32 |
2 |
1 |
2 |
ІІ семестр |
38 |
3 |
1 |
3 |
№ уроку
|
Дата |
Тема та зміст уроку |
Примітки |
Вступ |
|||
|
|
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини |
|
|
|
Тканини. Органи. Фізіологічні системи Лабораторне дослідження: ознайомлення з препаратами тканин людини. |
|
|
|
Регуляторні системи організму людини. |
|
|
|
Значення знань про людину для збереження її здоров’я. |
|
Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини |
|||
|
|
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. |
|
|
|
Харчування та обмін речовин. Дослідницький практикум №1. Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла. |
|
|
|
Їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів. Харчові та енергетичні потреби людини. Проект Збалансоване харчування. |
|
Тема 2. Травлення |
|||
|
|
Огляд будови травної системи. Лабораторні дослідження зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями) Дослідницький практикум №2 Дія ферментів слини на крохмаль. |
|
|
|
Процес травлення в шлунку і кишечнику. |
|
|
|
Регуляція травлення. |
|
|
|
Харчові розлади та їх запобігання. |
|
|
|
Узагальнення знань по темі Обмін речовин» «Травлення» |
Тематичне оцінювання |
Тема 3. Дихання |
|||
|
|
Значення дихання. Система органів дихання. |
|
|
|
Газообмін у легенях і тканинах. |
|
|
|
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів. |
|
|
|
Профілактика захворювань дихальної системи |
|
Тема 4. Транспорт речовин |
|||
|
|
Внутрішнє середовище організму. Кров, її склад та функції. Лімфа. |
|
|
|
Зсідання крові. Групи крові та переливання крові. |
|
|
|
Лейкоцити.тромбоцити. |
|
|
|
Система кровообігу. Серце: будова та функції. Робота серця Лабораторні дослідження: вимірювання частоти серцевих скорочень Дослідницький практикум №3. Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня. |
|
|
|
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові |
|
|
|
Кровотечі. |
|
|
|
Серцево-судинні хвороби та їх профілактика. |
|
|
|
Узагальнення по темі « Транспорт речовин», « Дихання» |
Тематичне оцінювання |
Тема 5. Виділення. Терморегуляція |
|||
|
|
Виділення - важливий етап обміну речовин. Будова і функції сечовидільної системи. |
|
|
|
Утворення сечі. Регуляція роботи нирок Захворювання нирок та їх профілактика. |
|
|
|
Значення і будова шкіри. Терморегуляція. |
|
|
|
Захист проектів. Проект Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою. |
|
|
|
Контрольна робота №1 |
|
Тема 6. Опора та рух. |
|||
|
|
Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі. З’єднання кісток. Лабораторні дослідження мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин; |
|
|
|
Огляд будови скелета |
|
|
|
Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів. |
|
|
|
Робота м’язів. Втома м’язів Лабораторні дослідження розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні; впливу ритму і навантаження на розвиток втоми. |
|
|
|
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.Попередження травм і захворювань опорно-рухової системи |
|
|
|
Проект (за вибором) Гіподинамія – ворог сучасної людини Рухова активність - основа фізичного здоров’я |
|
Тема 7. Нервова регуляція функцій організму людини. |
|||
|
|
Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга. Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини. Лабораторні дослідження Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами). |
|
|
|
Спинний мозок. |
|
|
|
Будова і функції головного мозку людини. Стовбур головного мозку |
|
|
|
Будова і функції головного мозку людини. |
|
|
|
Кора головного мозку |
|
|
|
Вегетативна нервова система |
|
|
|
Профілактика захворювань нервової системи. |
|
|
|
Узагальнення знань по темі «Нервова регуляція функцій організму людини». |
Тематичне оцінювання |
Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи. |
|||
|
|
Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів. . |
|
|
|
Зорова сенсорна система. Око. Захист зору |
|
|
|
Сприйняття світла, кольору, простору |
|
|
|
Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху. |
|
|
|
Сенсорні системи смаку, нюху |
|
|
|
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю. Дослідницький практикум №4 Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри. |
|
|
|
Узагальнення знань по темі «Сенсорні системи» |
Тематичне оцінювання |
Тема 9. Вища нервова діяльність |
|||
|
|
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи. Дослідницький практикум №5. Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту |
|
|
|
Умовні та безумовні рефлекси Лабораторне дослідження: визначення реакції зіниць на світло; |
|
|
|
Інстинкти. |
|
|
|
Мова. Мислення та свідомість |
|
|
|
Навчання та пам’ять. Лабораторне дослідження: дослідження різних видів пам’яті |
|
|
|
Сон. Біоритми. |
|
|
|
Узагальнення по темі « Вища нервова діяльність» |
Тематичне оцінювання |
Тема 9. Регуляція функцій організму. |
|||
|
|
Гомеостаз і регуляція функцій організму. Нервова регуляція. |
|
|
|
Гуморальна регуляція. Гормони. |
|
|
|
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. |
|
|
|
Залози внутрішньої та змішаної секреції. |
|
|
|
Профілактика захворювань ендокринної системи. |
|
|
|
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет.Імунізація |
|
|
|
Алергія. СНІД. |
|
Тема 10. Розмноження та розвиток людини. |
|||
|
|
Будова та функції репродуктивної системи. |
|
|
|
Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл. |
|
|
|
Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції. Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я. |
|
|
|
Контрольна робота |
|
|
|
Узагальнення Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму. |
|