26 вересня о 18:00Вебінар: Особливості статевого виховання у школах України

Календарно - тематичне планування 8 клас

Про матеріал

Біологія

8 клас

(70 годин,2 години на тиждень)

Програма -

Підручник -

Кількість годин

Практичні роботи

Контрольні роботи

Тематичне оцінювання

Рік

70

5

2

5

І семестр

32

2

1

2

ІІ семестр

38

3

1

3

№ уроку

Дата

Тема та зміст уроку

Примітки

Вступ

Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини

Тканини. Органи. Фізіологічні системи

Лабораторне дослідження:

ознайомлення з препаратами тканин людини.

Регуляторні системи організму людини.

Значення знань про людину для збереження її здоров'я.

Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.

Харчування та обмін речовин.

Дослідницький практикум №1.

Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

Їжа та її компоненти.

Склад харчових продуктів.

Значення компонентів харчових продуктів.

Харчові та енергетичні потреби людини.

Проект

Збалансоване харчування.

Тема 2. Травлення

Огляд будови травної системи.

Лабораторні дослідження

зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)

Дослідницький практикум №2

Дія ферментів слини на крохмаль.

Процес травлення в шлунку і кишечнику.

Регуляція травлення.

Харчові розлади та їх запобігання.

Узагальнення знань по темі Обмін речовин» «Травлення»

Тематичне оцінювання

Перегляд файлу

Біологія

8 клас

(70 годин,2 години на тиждень)

Програма -

Підручник -

 

Кількість годин

Практичні роботи

Контрольні роботи

Тематичне оцінювання

Рік

70

5

2

5

І семестр

32

2

1

2

ІІ семестр

38

3

1

3

 

№ уроку

 

Дата

Тема та зміст уроку

Примітки

Вступ

 

 

Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини

 

 

 

Тканини. Органи. Фізіологічні системи

Лабораторне дослідження:

ознайомлення з препаратами тканин людини.

 

 

 

 

Регуляторні системи організму людини.

 

 

 

Значення знань про людину для збереження її здоров’я.

 

Тема 1. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини

 

 

Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого.

 

 

 

Харчування та обмін речовин.

Дослідницький практикум №1.

Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.

 

 

 

Їжа та її компоненти.

Склад харчових продуктів.

Значення компонентів харчових продуктів.

Харчові та енергетичні потреби людини.

Проект

Збалансоване харчування.

 

Тема 2. Травлення

 

 

Огляд будови травної системи.

Лабораторні дослідження

зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)

Дослідницький практикум №2

Дія ферментів слини на крохмаль.

 

 

 

 

Процес травлення в шлунку і кишечнику.

 

 

 

 

Регуляція травлення.

 

 

 

 

Харчові розлади та їх запобігання.

 

 

 

Узагальнення знань по темі Обмін речовин» «Травлення»

Тематичне оцінювання

 

 

Тема 3. Дихання

 

 

Значення дихання.  Система органів дихання.

 

 

 

 

Газообмін у легенях і тканинах.

 

 

 

Дихальні рухи.

Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.

 

 

 

Профілактика захворювань дихальної системи

 

Тема 4. Транспорт речовин

 

 

Внутрішнє середовище організму. Кров, її склад та функції. Лімфа.

 

 

 

 

Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.

 

 

 

 

Лейкоцити.тромбоцити.

 

 

 

Система кровообігу.

Серце: будова та функції. Робота серця

Лабораторні дослідження:

вимірювання частоти серцевих скорочень

Дослідницький практикум №3.

Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.

 

 

 

 

Будова та функції кровоносних судин. Рух крові

 

 

 

 

Кровотечі.

 

 

 

Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.

 

 

 

Узагальнення по темі « Транспорт речовин», « Дихання»

Тематичне оцінювання

Тема 5. Виділення. Терморегуляція

 

 

Виділення - важливий етап обміну речовин.

Будова і функції сечовидільної системи.

 

 

 

Утворення сечі. Регуляція роботи нирок Захворювання нирок та їх профілактика.

 

 

 

 

Значення і будова шкіри. Терморегуляція.

 

 

 

Захист проектів.

Проект

Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання правил догляду за власною шкірою.

 

 

 

Контрольна робота №1

 

Тема 6. Опора та рух.

 

 

Значення опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі. З’єднання кісток.

Лабораторні дослідження

мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин;

 

 

 

 

Огляд будови скелета

 

 

 

Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів.

 

 

 

Робота м’язів. Втома м’язів

Лабораторні дослідження

розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні;

впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.

 

 

 

Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.Попередження травм і захворювань опорно-рухової системи

 

 

 

Проект (за вибором)

Гіподинамія – ворог сучасної людини

Рухова активність - основа фізичного здоров’я

 

Тема 7. Нервова регуляція функцій організму людини.

 

 

Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.

Будова нервової системи.

Центральна і периферична нервова система людини.

Лабораторні дослідження

Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями, пластинчастими препаратами).

 

 

 

 

Спинний мозок.

 

 

 

Будова і функції головного мозку людини.

Стовбур головного мозку

 

 

 

 

Будова і функції головного мозку людини.

 

 

 

 

Кора головного мозку

 

 

 

 

Вегетативна нервова система

 

 

 

 

Профілактика захворювань нервової системи.

 

 

 

Узагальнення знань по темі «Нервова регуляція функцій організму людини».

Тематичне оцінювання

Тема 8. Зв’язок організму людини із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи.

 

 

 

Загальна характеристика сенсорних систем. Будова аналізаторів. .

 

 

 

 Зорова сенсорна система. Око. Захист зору

 

 

 

 

Сприйняття світла, кольору, простору

 

 

 

 

Слухова сенсорна система. Вухо. Захист слуху.

 

 

 

 

Сенсорні системи смаку, нюху

 

 

 

Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.

Дослідницький практикум №4

Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.

 

 

 

 

Узагальнення знань по темі «Сенсорні системи»

Тематичне оцінювання

Тема 9. Вища нервова діяльність

 

 

Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.

Дослідницький практикум №5.

Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту

 

 

 

Умовні та безумовні рефлекси

Лабораторне дослідження:

визначення реакції зіниць на світло;

 

 

 

 

Інстинкти.

 

 

 

 

Мова. Мислення та свідомість

 

 

 

Навчання та пам’ять.

Лабораторне дослідження:

дослідження різних видів пам’яті

 

 

 

 

Сон. Біоритми.

 

 

 

 

Узагальнення по темі « Вища нервова діяльність»

Тематичне оцінювання

Тема 9. Регуляція функцій організму.

 

 

Гомеостаз і регуляція функцій організму.

Нервова регуляція.

 

 

 

Гуморальна регуляція.

Гормони.

 

 

 

Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції.

 

 

 

 

Залози внутрішньої та змішаної секреції.

 

 

 

 

Профілактика захворювань ендокринної системи.

 

 

 

Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет.Імунізація

 

 

 

 

Алергія. СНІД.

 

Тема 10. Розмноження та розвиток людини.

 

 

 

Будова та функції  репродуктивної системи.

 

 

 

 

Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл.

 

 

 

Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.

Постембріональний розвиток людини.

Репродуктивне здоров’я.

 

 

 

Контрольна робота

 

 

 

Узагальнення

Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Інші матеріали
Додано
9 серпня 2018
Переглядів
340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку