Календарно - тематичне планування для 5 класу, курс " Пізнаємо природу"

Про матеріал
Календарно - тематичне планування уроків інтегрованого курсу " Пізнаємо природу" за модульною програмою автора Т.В. Коршевнюка з вказаними назвами навчальних проєктів, екскурсіями і домашнім завданням з відповідного підручника.
Перегляд файлу

Календарно-тематичний план

З ІНТЕГРОВАНОГО КУРСУ «ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ» 5 КЛАС

за модельною навчальною програмою для закладів загальної середньої освіти авторки Коршевнюк Т.В.

(рекомендовано наказом Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

70 год, 2 год на тиждень

І семестр

Примітка:  календарно-тематичний план містить посилання на сторінки й завдання у підручнику Коршевнюк Т., Ярошенко О. «Пізнаємо природу» (УОВЦ «Оріон», 2022 р.)

№ уроку

Дата прове
дення

Тема,

сторінки у підручнику

Основні поняття і терміни

Пізнавальні завдання

 

Тема 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ

1

 

Інструктаж з БЖД.Природа та її складники. Джерела інформації про природу. С. 8–13

Природа, природні тіла, рукотворні тіла, явища природи, наукові довідкові паперові та електронні видання природничого змісту та інші джерела інформації про природу

 

 

«Пліч-о-пліч» на с. 9

2

 

Методи й інструменти

природодослідниці/

природодослідника.

С. 14–20

Методи дослідження природи, приладдя для вивчення природи

Завдання 1, 2, 3 на с. 16

 

3

 

Екскурсія пришкільною ділянкою. Практична частина: створення колекції рослин під час екскурсії.

 

оформити звіт про екскурсію

4

 

Наука та її творці.

С. 21–26

Кроки пізнання природи, наука, науковці/науковиці

 

Завдання 2
на с. 21;
Завдання 1
на с. 22;

«Пліч-о-пліч» на с. 23

5

 

Етапи дослідження природи. Спостереження за об’єктом природи.

С. 29–30

Етапи дослідження природи, правила безпеки під час виконання дослідження

 

«Нумо досліджувати:  як спланувати і виконати спостереження»

на с. 29

6

 

Експеримент. Правила безпеки під час дослідження природи.

С. 28, 30–33

Експеримент, фіксування даних і результатів експерименту

 

«Нумо досліджувати: які природні тіла потонуть у воді, а які — ні» на с. 30–31;

«Пліч-о-пліч» на с. 32

7

 

Узагальнення з теми «Вчимося досліджувати природу»  С. 35–36

Картка самооцінки досягнень у пізнанні природи.

Картка самооцінки роботи в групі

 

 

8

 

Перевірна робота 1

 

 

Тема 2.  ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА ТА ЯВИЩА ПРИРОДИ

9

 

Тіла та їхні  характеристики.

Вимірювання лінійних розмірів і маси тіла правильної форми.

С. 38–41

Характеристики тіла (лінійні розміри тіла, форма, маса, об’єм), одиниці  їх вимірювання.

 

«Нумо досліджувати: лінійні розміри і масу тіл правильної форми»

на с. 40

10

 

Вимірювання маси й об’єму тіла неправильної форми.

С.  41–43

Фізичні характеристики тіла неправильної форми  та їх вимірювання

 

«Нумо досліджувати: вимірюємо масу й об’єм тіла неправильної форми»

на с. 41–42

11

 

Фізичні властивості речовин.

С. 44–48

Речовина, фізичні властивості речовин, матеріали,

 

«Нумо досліджувати: фізичні властивості тіл і речовин»

на с. 45–46

12

 

Навчальний проєкт « Магія готування їжі» (речовини  і їх перетворення).

 

повторити с. 44-48

13

 

Агрегатні стани речовин.

С. 48–52

Агрегатний стан речовини

 

«Нумо досліджувати: тверді, рідкі й газувати речовини»

на с. 48–49

14

 

Явище дифузії.

С. 53–55

Дифузія.

 

«Нумо досліджувати: що відбувається із частинками барвника у воді»

на с. 53

15

 

Чисті речовини й суміші.

Розділення сумішей.

С. 56–60

Чиста речовина, суміш, склад суміші, відстоювання, фільтрування, випарювання, фільтр.

 

 

«Нумо досліджувати: способи розділення сумішей»

на с. 58–59

16

 

Рух тіл.

С. 63–67

Траєкторія руху тіла; шлях, час і швидкість руху тіла

 

«Нумо досліджувати: вимірювання характеристик власного механічного руху»

на с. 65

17

 

Уявлення про сили.

С. 68–72

Сила, сила тяжіння Землі, сила тертя

 

«Нумо досліджувати: вплив форми тіла на його рух»

на с. 70

18

 

Прості механізми.

С. 73–77

Прості механізми: блок, похила площина, важіль, клин

 

«Нумо досліджувати: простий механізм»
на с. 76

19

 

Проєктна робота « Використання простих механізмів в побуті».

 

повторити с.73-77

20

 

Теплові явища. Теплопередача.

С. 78–80

Теплові явища, температура, теплоізоляція

 

«Нумо досліджувати:

як передається тепло» 

на с. 78;

«Нумо досліджувати: як тепло впливає на тіла та явища»
на с. 81;

«Нумо досліджувати: як різні матеріали проводять тепло»

на с. 82

21

 

Виникнення й поширення звуку. Значення звуків у природі й житті людини

С. 85–91

Звукові явища, джерела звуку, звукові хвилі

«Нумо досліджувати: виникнення звуку»

на с. 85;

«Нумо досліджувати: поширення звуку на відстані»

на с. 88

22

 

Навчальний проєкт « Саморобні музичні інструменти»

 

 

23

 

Світлові явища. Роль світла в природі і житті людини.

С. 92–99

Світлові явища, світлові промені, джерела світла

 

«Пліч-о-пліч» на с. 94;

Завдання 3 і 4 на с. 96;

«Нумо досліджувати: утворення тіні»

на с. 93–94.

*Дослідження виконується вдома

24

 

Узагальнення з теми « Досліджуємо тіла та явища природи»

С. 100–101

Картка самооцінки досягнень у пізнанні природи.

Картка самооцінки роботи в групі

 

25

 

Перевірна робота 2

Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ

26

 

Будова Землі.

С. 103–106

Земна кора, мантія, ядро

 

Завдання 1 і 2 на с. 105;

«Пліч-о-пліч» на с. 106

27

 

Рухи Землі, глобус і карти.

С. 107–111

Земна доба, орбіта Землі, земний рік, фізична карта

«Нумо досліджувати: фізичну карту світу»

на с. 111

28

 

Атмосфера Землі.

С. 112–117

Атмосфера, повітря, горіння, атмосферний тиск

«Нумо досліджувати:

виявляємо повітря»

на с. 112–113;

«Нумо досліджувати:

наявність води в повітрі»

на с. 116

29

 

Погода і спостереження за нею.

С. 118–122

Погода, прогноз погоди

Завдання  2
на с. 120;

«Нумо досліджувати: погоду своєї місцевості»

на с. 120–121.

*Дослідження виконується в позаурочний час

30

 

Гідросфера Землі. Колообіг води у природі.

С. 123–126

Гідросфера, Світовий океан, колообіг води

Завдання 1
на с. 124;

«Нумо досліджувати: водойми своєї місцевості»

на с. 124

*Дослідження виконується у позаурочний час

31

 

Літосфера Землі. Рельєф.

С. 127–131

Літосфера, рельєф,  форми рельєфу

«Пліч-о-пліч»  на с. 130

 

32

 

Віртуальна екскурсія до планетарію

 

 

 

ІІ семестр

33

 

Сонце і Місяць.

С. 131–136

Сонце, Місяць, супутник, фази Місяця

«Пліч-о-пліч» на с. 131–132;

«Нумо досліджувати: фази Місяця»

на с. 134.

*Дослідження виконується у позаурочний час

34

 

Узагальнення з теми « Дізнаємося про Землю і Всесвіт» С. 137–138

Картка самооцінки досягнень у пізнанні природи.

Картка самооцінки роботи в групі

 

 

35

 

Перевірна робота 3

 

 

Тема 4.  ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ

36

 

Організми та методи їх вивчення.

С. 140–146

Організм, властивості організмів, методи вивчення організмів

«Нумо досліджувати: висівання

і пророщування

квасолі»

на с. 145

37

 

Живлення і дихання тварин.

С. 147–153 

Живлення, поживні речовини, дихання, органи травлення і дихання тварин

«Медіапошук»

на с. 149

38

 

Проєктна робота на тему « Улюблена їжа моєї домашньої тваринки» чи « Особливості догляду за кімнатними рослинами.»

 

 

39

 

Живлення і дихання рослин.

С. 154–159

Фотосинтез, продихи

«Нумо досліджувати: дихання рослин»

на с. 157–158

40

 

Опора і рух тварин.

С. 160–163

Скелет, хребет, м’язи,  органи руху тварин

«Нумо досліджувати:

способи руху тварин»

на с. 163

41

 

Опора і рухи рослин.

С. 163–166

Стебло, стовбур, рухи рослин

«Нумо досліджувати:

рух рослин до Сонця»

на с. 165–166.

*Дослідження виконується вдома

42

 

Спосіб життя і будова грибів.

С. 167–172

Плодове тіло, шапинкові гриби, гриби-паразити, цвілеві гриби

«Нумо досліджувати:

різноманітність грибів»

на с. 170–171

43

 

Проєктна робота « Які захворювання організмів викликаються грибами?»

 

повторити с.167-172

44

 

Як організми взаємодіють із середовищем життя.

С. 173–177

Середовище життя, чинники середовища життя

«Нумо досліджувати:

зв’язки між організмами»

на с. 176

45

 

Наземно-повітряне середовище життя

С. 178–183

Наземно-повітряне середовище життя, пристосування організмів до життя в ньому

«Нумо досліджувати:  мешканців наземно-повітряного середовища»

на с. 181–182

46

 

Водне середовище життя.

С. 184–187

Водне середовище життя й пристосування рослин і тварин до життя ньому

«Нумо досліджувати:

мешканців водного середовища»

на с. 187.

*Дослідження виконується у позаурочний час

47

 

Ґрунтове середовище життя.

С. 187–191

Ґрунтове середовище життя, ґрунт

«Медіапошук» на с. 190;

«Нумо досліджувати:

мешканців ґрунтового середовища»

на с. 189.

*Дослідження виконується у позаурочний час

 

48

 

Узагальнення з теми « Вивчаємо живу природу Землі.» С. 192–193

Картка самооцінки досягнень у пізнанні природи.

Картка самооцінки роботи в групі

 

 

49

 

Перевірна робота 4

 

 

 

Тема 5. ПІЗНАЄМО  ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ В СЕРЕДОВИЩІ ЙОГО ІСНУВАННЯ

50

 

Із чого складається організм людини. Шкіра. С. 195–198

Орган, функція органу, шкіра

«Пліч-о-пліч»
на с. 195

51

 

Продукти, які необхідні для здорового харчування.

С. 199–201

Білки, жири, вуглеводи, тарілка здорового харчування

Завдання 1 і 2
на с. 200;

Завдання 3
на с. 201

52

 

Травна система людини.

С. 202–204

 

Травна система,  травлення

«Нумо досліджувати: інформацію на етикетках харчових продуктів»

на с. 203;

«Пліч-о-пліч»

на с. 203–204

53

 

Як дихає людина.

С. 205–209

Дихальна система, газообмін 

«Нумо досліджувати:

наявність води в повітрі, що видихається»

на с. 206

54

 

Опорно – рухова система людини.

С. 210– 215

Скелет, суглоби, хребет, м’язи

«Нумо досліджувати: будову скелета людини»

на с. 210

55

 

Серце, судини і кровообіг. Тренування серця.

С. 216–221

Кровоносна система, серце, кровоносні судини, кровообіг, частота скорочень серця

Завдання 1
на с. 217;

«Пліч-о-пліч»
на с. 217

56

 

Пристосування людини до середовища життя.

С. 222–225

Середовище життя людини, технології, матеріали

Завдання 1 і 2
на с. 225;

«Пліч-о-пліч»
на с. 225

57

 

Віртуальна екскурсія « Найбільші рукотворні об’єкти на Землі»

 

 

58

 

Корисні й шкідливі для здоров’я звички.

С. 228–229

Здоров’я, режим дня, збалансоване харчування

Завдання 1
на с. 228;

«Нумо досліджувати: корисні для здоров’я звички»

на с. 228–229

59

 

Здоровий спосіб життя.

С. 229–232

Здоровий спосіб життя

Завдання 2
на с. 231;

«Пліч-о-пліч»
на с. 231

 

60

 

Узагальнення з теми  « Пізнаємо організм людини в середовищі його існування» С. 233–234

Картка самооцінки досягнень у пізнанні природи.

Картка самооцінки роботи в групі

 

 

61

 

Перевірна робота 5

 

 

 

Тема 6.  ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ

62

 

Як людина взаємодіє з природою.Поведінка людини в умовах природних загроз

С. 236–239

Вплив людини на природу, стихійні лиха, правила поведінки в умовах природних загроз

Завдання 2 і 1
на с. 237

63

 

Людина вчиться у природи.

С. 240–241

Вироби, створені за природними зразками

Завдання 3
на с. 240

 

64

 

Екологічні проблеми сучасності та способи їх подолання.

С. 241–244

Екологія, екологічні проблеми

«Нумо досліджувати

один зі способів опріснення (знесолення) води»

на с. 243.

*Дослідження виконується у позаурочний час

65

 

Екозвички та визначення власного екосліду.

С. 244–246

Екологічні звички, турбота про довкілля

«Пліч-о-пліч»
на с. 246;

«Нумо досліджувати:

використане пакування для харчових продуктів»

на с. 246.

*Дослідження виконується у позаурочний час

66

 

Навчальний проєкт « Життя у системі zerowaste»

 

 

67

 

Подолання екологічних проблем.

С. 247–253

Екологічно безпечне виробництво, міжнародна співпраця у справі збереження природи

«Пліч-о-пліч»
на с. 252

68

 

Узагальнення з теми « Вчимося у природи і дбаємо про її збереження»

 

 

 

69

 

Перевірна робота 5

 

 

 

70

 

Природні об’єкти як

моделі для техніки і технологій.

Взаємодія з природою задля її

збереження.

 

 

 

 

docx
Додано
17 червня
Переглядів
320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку