Урок "Тварини та їхня пристосованість до умов життя".

Про матеріал
Мета: Навчальна: дати здобувачам освіти з порушеннями слуху поняття про тварин та їх пристосованість до умов життя, сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати з книгою; Розвивальна: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву. Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.
Перегляд файлу

Урок №                         5 September 2024 р.

Тема: Тварини та їхня пристосованість до умов життя.

Мета: Навчальна: дати здобувачам освіти з порушеннями слуху поняття про тварин та їх пристосованість до умов життя, сформувати навички самостійно працювати з різноманітними джерелами інформації; удосконалювати вміння здобувачів освіти з порушеннями слуху працювати з книгою;

Розвиваюча: розвивати логічне мислення здобувачів освіти з порушеннями слуху через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація; розвивати мовну і слухову пам’ять; підвищувати стилістичну культуру мовлення; розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву.

Виховна: виховувати в здобувачів освіти з порушеннями слуху національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до української мови, до свого народу, старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Очікувані результати.

Після уроку здобувачі освіти з порушеннями слуху зможуть:

Наводить приклади об’єктів і явищ природи;

Вирізняє з-поміж об’єктів / явищ природи ті, що мають одну чи більше спільних ознак;

Пропонує правила взаємодії в групі й дотримується їх;

Бере участь у прийнятті спільних рішень;

Представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми тощо, з виконанням необхідних проміжних перетворень.

Формувати такі  ключові компетентності: спілкування українською мовою, основні компетентності у природничих науках і технологіях,  інформаційно-цифрові компетентності, соціальну і громадянську компетентності, екологічну грамотність.

Реалізовувати змістові наскрізні  лінії: «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність»

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, посібник, учнівські повідомлення, диференційовані завдання, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал, завдання на картках.

Основні поняття та терміни:

Хід уроку

І. Організаційний момент

Перевірка наявності слухових апаратів та стану слуху.

Як ти мене чуєш? (Я чую добре).

Перевірка готовності учнів до уроку (чергові учні)

Емоційне налаштування на урок.

Вправа: «Банка позитиву»

На столі стоїть банка, на партах в учнів стікери на яких вони пишуть позитивні слова, які починаються на першу літеру їхнього імені.

ІІ. Мовна зарядка

Складання асоціативного куща «Тварини»

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Теоретична розминка.

Два  учні виходять до дошки, клас ставить їм запитання за вивченим матеріалом.

IV. Актуалізація опорних знань

Вправа «Відкритий мікрофон»

Запитання

1. Чим живі істоти відрізняються від тіл неживої природи?

2. Які основні групи організмів вам відомо?

3. Які основні середовища життя освоїли живі організми?

V. Мотивація навчальної діяльності

Вправа «Прогулянка галереєю.

У кабінеті висять малюнки, тексти, фото, які стосуються теми. Учні розглядають їх.

Вправа навчить системно аналізувати інформацію, співпрацювати, переосмислювати висновки інших. Якщо ви хочете, аби школярі проаналізували зображення, вказавши їх характеристики, то зверніться до цього прийому.
Вправа чудово відповідає вимогам візуального та кінестетичного стилю навчання.

V. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя.

  1. Різноманітність тварин

Тварини — це організми, які споживають готові органічні речовини: інші організми, їхні рештки або продукти їхньої життєдіяльності. За способом живлення тварин поділяють на рослиноїдні, хижаки (м’ясоїдні), всеїдні, паразити та сапротрофи, які живляться відмерлими рештками рослин і тварин. Тварини мають певні пристосування до способу живлення.

• Назвіть відомі вам пристосування тварин до живлення.

Obsah obrázku antilopa

Popis byl vytvořen automaticky

Мал. 43. Різноманітність тварин: 1. Лось — рослиноїдна тварина 2. Жук-гнойовик — сапротроф 3. Вовк — хижак 4. Ведмідь — всеїдна тварина

Більшість тварин здатна активно рухатись і пересуватися. Рухи тварин дуже різноманітні: біг, плавання, політ тощо.

ЗАВДАННЯ: Наведіть приклади тварин, які пристосовані до певного способу пересування.

  1. У яких середовищах мешкають тварини?

Тварини населяють всі основні природні середовища життя на нашій планеті:

  •          водне (риби, молюски, кити, дельфіни, раки),
  •          наземно-повітряне (птахи, звірі, комахи),
  •          ґрунтове (кріт, дощові черв’яки, сліпаки) та організми інших істот (паразити рослин, тварин і людини).

Тварини, що живуть у різних середовищах, мають різні пристосування.

КОЛЕКТИВНА РОБОТА:

Разом з учнями складаємо пам’ятку:

Пристосування тварин до наземно-повітряного середовища

  • добре розвинені кінцівки, завдяки чому здатні до бігу, стрибання тощо, а птахи до польоту — завдяки наявності крил;
  • орієнтуються за допомогою добре розвинених органів чуття: зору, нюху, слуху;
  • дихають атмосферним повітрям;
  • пристосовані до добового ритму: нічні тварини активні вночі, а денні активні у світлу частину доби;
  • із настанням несприятливих умов здатні до міграції (птахи, кажани) або впадання у сплячку (бабаки, їжаки);
  • добре розвинена опорно-рухова система, завдяки чому здатні до бігу, а птахи — до польоту завдяки наявності крил.

VІ. Фізкультхвилинка

Зарядка для очей

Obsah obrázku skica, kresba, klipart, kreslené

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku skica, kresba, kruh, klipart

Popis byl vytvořen automatickyObsah obrázku skica, kresba, kruh, klipart

Popis byl vytvořen automaticky

Вправа «Читання з маркіруванням тексту». 

    +   - Я це знав/ла

      -  - Я це не знав/ла

     )     Я думав/ла інакше

    ?   -  Це мене здивувало

    !    - Я хотів/ла би дізнатися про це детальніше

Текст

Тварини наземно-повітряного середовища мають різні пристосування щодо вологості та температури.

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, savec

Popis byl vytvořen automaticky

 

 

 

 
 

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, savec, venku

Popis byl vytvořen automaticky

Особливості водного середовища та пристосування тварин до життя в ньому

Водне середовище характеризується:

  • високою густиною;
  • відсутністю світла;
  • значними перепадами тиску;
  • невеликим вмістом кисню.

Крім того, різні типи водойм відрізняються за концентрацією солей, швидкістю течій тощо. Тому мешканці водойм мають пристосування як до існування у водному середовищі взагалі, так і до певного типу водойм чи зони Світового океану.

Пристосування тварин до водного способу життя:

  • дихають киснем, розчиненим у воді;
  • обтічна форма тіла, добре розвинені органи руху, що забезпечують активне пересування у воді (більшість риб, деякі молюски);
  • організми, що живуть на дні, мають органи кріплення;
  • дрібні тваринні організми (рачки, медузи) переносяться течіями води.

Дощові черв’яки, кроти, сліпаки пристосовані до життя в ґрунті. В ньому відсутнє світло, зате відносно постійна температура.

Робота у групі

Використовуючи інтернет-джерела створіть опорний конспект із теми «Ґрунт як середовище існування. Пристосування тварин до життя в ґрунті».

Перегляньте відео: Пристосування тварин до умов існування і способу життя #ЯДС​​ #природа - YouTube

VІІ. Узагальнення і систематизація знань вивченого матеріалу

Завдання1:

Obsah obrázku text

Popis byl vytvořen automaticky
 

Завдання 2:

Робота в парі

Нині майже 50 % населення Землі живе в містах. Це зумовило появу штучного середовища, де оселяються тварини. Наведіть приклади пристосування кількох тварин (на ваш вибір) до життя в містах.

  • 1. У яких середовищах живуть тварини?
  • 2. Які ознаки пристосованості тварин до наземно-повітряного середовища?
  • 3. Назвіть тварини, пристосовані до життя у воді?
  • 4. Які особливості має ґрунтове середовище життя?
  • 5. Чи мають спеціальні пристосування до умов життя свійські тварини?

VІІІ. Підсумок уроку

Рефлексія

Немає опису світлини.

ІХ. Домашнє завдання

Опрацювати  § _____   Підручник: Пізнаємо природу 5 клас; авт.:Д. Біда

Завдання:

Obsah obrázku text, snímek obrazovky, Písmo, Webová stránka

Popis byl vytvořen automaticky

 

docx
Пов’язані теми
Природничі науки, Розробки уроків
Інкл
Додано
4 серпня
Переглядів
33
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку