Календарно - тематичне планування для індивідуального навчання ( 35 год)
Пізнаємо природу 6 клас НУШ
1 год. на тиждень
Створено за модельною навчальною програмою «Пізнаємо природу». 5-6 класи» авторського колективу Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І., затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН від 12.07.2021 № 795)
Підручник: Пізнаємо природу інтегрованого курсу для 6 класу ЗЗСО. Автори: Тетяна Гільберг, Павло Балан, Іван Крячко, Сергій Стократний
№ |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати |
Домашнє завдання |
|
|
|
Розділ 1. Пізнаємо світ науки ( 2 год) Тема 1. Перший крок у науку (2 год) |
Учень/учениця: здійснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб пошук інформації природничого змісту в доступних джерелах; представляє текстову інформацію з одного джерела (зокрема художнього тексту, медіатексту), використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту; використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові / медіатекстові джерела інформації; унаочнює та візуалізує почуте повідомлення використовуючи різні засоби (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації; пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб значення науки для створення нових технологій і сучасної техніки; ілюструє прикладами самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб використання здобутків природничих наук для сталого розвитку суспільства; визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження, розуміє внесок учених-природничників і винахідників у створення нових технологій та вдосконалення техніки; представляє дані, створюючи таблиці, схеми, діаграми. |
|
|
1 |
|
Що вивчають науки про природу. Чому змінюються професії |
|
§1, §2 |
|
2 |
|
Чому в природі все взаємопов’язано |
|
§3 |
|
|
|
Розділ 2. Пізнаємо явища природи (15 год) Тема 1. Пізнаємо фізичні явища (8 год) |
Учень/учениця: відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити; ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів; формулює запитання, щоб уточнити розуміння почутого повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту); складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження; виконує самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі; визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження; передбачає з допомогою вчителя чи інших осіб результати кожного етапу дослідження; використовує наукові факти для формулювання власних суджень; пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то», «що треба зробити, щоб…»; визначає з допомогою вчителя чи інших осіб мету і завдання. |
|
|
3 |
|
Що таке рух. Чи завжди потрібно поспішати |
|
§4, §5 |
|
4 |
|
Чому колеса потяга стукають |
|
§6 |
|
5 |
|
Чому тваринам і рослинам не холодно під снігом. Звідки береться пара |
|
§7, §8 |
|
6 |
|
Чому протилежності притягуються. Електричний струм. |
|
§9, §10 |
|
7 |
|
Електричне коло. Використання електричного струму |
|
§11, §12, §13 |
|
8 |
|
Чи може тіло бути невидимим. Як ми бачимо |
|
§14, §15, §16 |
|
9 |
|
Чому комар пищить. Чи можуть дерева розмовляти |
|
§17, §18 Повторити §§1-18 |
|
10 |
|
Діагностувальна робота |
|
|
|
|
|
Тема 2. Пізнаємо речовини та їхні зміни (2 год) |
Учень/учениця: складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження; виконує самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі; визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження; передбачає з допомогою вчителя чи інших осіб результати кожного етапу дослідження; використовує наукові факти для формулювання власних суджень; формулює з допомогою вчителя чи інших осіб очікувані результати дослідження; фіксує результати етапів дослідження у запропонований спосіб; представляє результати дослідження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв; відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити;
ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів; пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання |
|
|
11 |
|
Що нас оточує. Чи існують чисті речовини |
|
§19, §20 |
|
12 |
|
Які суміші забезпечують життя. Урок-практикум. Приготування і розділення сумішей |
|
§21, §22 |
|
|
|
Тема 3. Пізнаємо астрономічні явища (2 год) |
Учень/учениця: пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб значення інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; описує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб явища і процеси, використовуючи відповідну наукову термінологію; формулює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб словесні описи об’єктів, явищ і процесів на основі нетекстової інформації; |
|
|
13 |
|
Місяць. Чому є день, ніч та пори року |
|
§23, §24 |
|
14 |
|
Чому відбувається затемнення Місяця і Сонця |
|
§25 |
|
|
|
Тема 4. Пізнаємо біологічні явища (3 год) |
Учень/учениця: вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити; ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; обирає з допомогою вчителя чи інших осіб наукове пояснення явищ природи / фактів / даних; використовує самостійно / з допомогою вчителя чи інших осіб правила, способи і відповідні засоби для розв’язання навчальної / життєвої проблеми; розмірковує щодо запропонованих способів розв’язання певної навчальної / життєвої проблеми, висловлює свої думки; |
|
|
15 |
|
Як живляться та дихають організми |
|
§26, §27 |
|
16 |
|
Чим важлива подразливість для організмів |
|
§28 |
|
17 |
|
Як розмножуються, ростуть і розвиваються різні організми |
|
§29, §30 |
|
|
|
Розділ 3. Пізнаємо Сонячну систему. (6 год) Тема 1. Астрономічні інструменти та спостереження (2 год) |
Учень/учениця: Вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити; ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; використовує окремі способи пошуку джерел інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; здійснює пошук самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформації природничого змісту в доступних джерелах; порівнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформацію природничого змісту, здобуту в різних джерелах; узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту; виділяє самостійно / з допомогою вчителя чи інших осіб істотне в інформації природничого змісту; пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб значення інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми; описує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб явища і процеси, використовуючи відповідну наукову термінологію; формулює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб словесні описи об’єктів, явищ і процесів на основі нетекстової інформації; представляє самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб текстову інформацію / аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки; створює самостійно / в групі чи з допомогою інших осіб презентації здобутої інформації природничого змісту в запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв; оцінює власний внесок у дослідження і важливість набутих дослідницьких навичок; |
|
|
18 |
|
Що таке сузір’я |
|
§31, §32 |
|
19 |
|
Навіщо астрономам телескопи |
|
§33 |
|
|
|
Тема 2. Сонячна система (2 год) |
|
|
|
20 |
|
Як влаштована Сонячна система |
|
§34 |
|
21 |
|
Які бувають планети |
|
§35, §36 |
|
|
|
Тема 3. Всесвіт (2 год) |
|
|
|
22 |
|
Що таке системи світу |
|
§37, §38 Повторити §§31-38 |
|
23 |
|
Діагностувальна робота |
|
|
|
|
|
Розділ 4. Пізнаємо взаємозв’язки у природі. (7 год) Тема 1. Взаємозв’язки організмів з неживою природою (1 год) |
Встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; групує (впорядковує) самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за визначеною ознакою; встановлює з допомогою вчителя чи інших осіб взаємозв’язки природних об’єктів, явищ і процесів; здійснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб пошук інформації природничого змісту в доступних джерелах; ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки; |
|
|
24 |
|
Зв’язки живої і неживої природи. Життя в різних середовищах |
|
§39, §40, §41 |
|
|
|
Тема 2. Взаємозв’язки між організмами (2 год) |
встановлює з допомогою вчителя чи інших осіб взаємозв’язки природних об’єктів, явищ і процесів; групує (впорядковує) самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за визначеною ознакою; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів (зокрема художніх текстів, медіатекстів); встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту; створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; представляє текстову інформацію з одного джерела (зокрема художнього тексту, медіатексту), використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту; пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то», «що треба зробити, щоб»; |
|
|
25 |
|
Як організми взаємозв’язані між собою |
|
§42 |
|
26 |
|
Хто кого чи що їсть |
|
§43, §44 |
|
|
|
Тема 3. Взаємозв’язки організмів між собою та неживою природою в різних угрупованнях (2 год) |
|
|
|
27 |
|
Які є угруповання організмів. Як вони живуть у водоймах |
|
§45, §46 |
|
28 |
|
Взаємозв’язки організмів у ґрунті, наземному середовищі, серед людей |
|
§47, §48 |
|
|
|
Тема 4. Біологічні ритми організмів (2 год) |
пропонує і створює самостійно / в групі з допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні навчальні моделі для дослідження; складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження; виконує самостійно / в групі з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі; відповідає самостійно на чітко сформульован запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; формулює з допомогою вчителя чи інших осіб очікувані результати дослідження; фіксує результати етапів дослідження у запропонований спосіб; представляє результати дослідження у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв; пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів; представляє самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб текстову інформацію / аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки; створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід; оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; |
|
|
29 |
|
Які є біологічні ритми |
|
§49 |
|
30 |
|
Практична робота. Квітковий годинник на подвір’ї |
|
§50 |
|
|
|
Розділ 5. Пізнаємо себе і світ. (5 год) Тема 1. Пізнай свої здібності (2 год) |
Обирає із запропонованих самостійно / з допомогою вчителя чи інших осіб спосіб перевірки розв’язання навчальної / життєвої проблеми; визначає з допомогою вчителя або інших осіб чинники, які сприяли / завадили розв’язанню навчальної / життєвої проблеми; обґрунтовує унікальність та неповторність кожної людини; детально описує та характеризує в цілому себе та інших осіб за різними ознаками (інтереси, світогляд тощо); обирає продукти харчування, способи проведення дозвілля, відповідний одяг тощо, які приносять задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту; аналізує вибір, свій та інших осіб, з урахуванням користі і задоволення (радості) для здорового, |
|
|
31 |
|
Як зрозуміти та розвинути свої здібності. Як розвивати пам'ять та увагу |
|
§51,§52 |
|
32 |
|
Як циклічні процеси у природі впливають на організм людини |
|
§53 |
|
|
|
Тема 2. Мистецтво виживання (1 год) |
складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження; виконує самостійно / в групі з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі; визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження; передбачає з допомогою вчителя чи інших осіб результати кожного етапу дослідження; використовує наукові факти для формулювання власних суджень; дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень; планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їхнього виконання, можливості використання цифрових засобів; |
|
|
33 |
|
Дослідження природи в екстремальних умовах та найнебезпечніших місцях |
|
§54, §55, §56 |
|
|
|
Тема 3. Як змінити світ на краще (2 год) |
встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; бере участь у прийнятті спільних рішень; пояснює наслідки недотримання здорового способу життя на основі інформації, що міститься в різних текстах; пояснює вплив спілкування на складники здоров’я, безпеки і добробуту; оцінює за спільно розробленими критеріями з допомогою вчителя чи інших осіб власну діяльність і ефективність дій групи для досягнення результату; обирає із запропонованих спосіб перевірки розв’язання навчальної / життєвої проблеми; визначає з допомогою вчителя чи інших осіб протиріччя в запропонованій ситуації; визначає з допомогою вчителя або інших осіб чинники, які сприяли / завадили розв’язанню навчальної / життєвої проблеми; пояснює, як погляди та потреби людей сьогодні і в минулому пов’язані з подіями їхнього життя, станом суспільства; виявляє (з допомогою вчителя) і пояснює виклики, які стоять перед людиною, суспільством у різних природних середовищах; наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі та просторі, взаємодії людини та природи |
|
|
34 |
|
Як людина впливає на взаємозв’язки у природі |
|
§57, §58 |
|
35 |
|
Що означає жити в екостилі |
|
§59 |
|