Календарно - тематичне планування для індивідуального навчання ( 35 год) Пізнаємо природу 6 клас НУШ 1 год. на тиждень

Про матеріал
Створено за модельною навчальною програмою «Пізнаємо природу». 5-6 класи» авторського колективу Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І., затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН від 12.07.2021 № 795) Підручник: Пізнаємо природу інтегрованого курсу для 6 класу ЗЗСО. Автори: Тетяна Гільберг, Павло Балан, Іван Крячко, Сергій Стократний
Перегляд файлу

Календарно -  тематичне планування для індивідуального навчання ( 35 год)

 

Пізнаємо природу 6 клас  НУШ

 1 год. на тиждень

           Створено за модельною навчальною програмою «Пізнаємо природу». 5-6 класи» авторського  колективу Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І., затвердженою Міністерством освіти і науки України  (наказ МОН від 12.07.2021 № 795)

 

         Підручник: Пізнаємо природу  інтегрованого курсу для 6 класу ЗЗСО. Автори: Тетяна Гільберг,                    Павло Балан, Іван Крячко, Сергій Стократний

 

Дата

Тема уроку

Очікувані результати

Домашнє завдання

 

 

Розділ 1. Пізнаємо світ науки ( 2 год)

Тема 1. Перший крок у науку (2 год)

Учень/учениця: здійснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб пошук інформації природничого змісту в доступних джерелах;

представляє текстову інформацію з одного джерела (зокрема художнього тексту, медіатексту), використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту; використовує для розв’язання завдань актуальні та достовірні текстові / медіатекстові джерела інформації; унаочнює та візуалізує почуте повідомлення

використовуючи різні засоби (малюнки, схеми, таблиці, комікси тощо) для відтворення змісту, структурування інформації;

пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб значення науки для створення нових технологій і сучасної техніки; ілюструє прикладами самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб використання здобутків природничих наук для сталого розвитку суспільства;

визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження, розуміє внесок учених-природничників і винахідників у створення нових технологій та вдосконалення техніки;

представляє дані, створюючи таблиці, схеми,

діаграми.

 

1

 

Що вивчають науки про природу. Чому змінюються професії

 

§1, §2

2

 

Чому в природі все взаємопов’язано

 

§3

 

 

Розділ 2. Пізнаємо явища природи             (15 год)

Тема 1. Пізнаємо фізичні явища (8 год)

Учень/учениця: відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту;

вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити;

ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки;

пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів;

формулює запитання, щоб уточнити розуміння почутого повідомлення (зокрема художнього тексту, медіатексту);

складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження;

виконує самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі;

визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження;

передбачає з допомогою вчителя чи інших осіб результати кожного етапу дослідження; використовує наукові факти для формулювання власних суджень;

пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в   готовій моделі, використовуючи шаблон  «якщо, то», «що треба зробити, щоб…»;

визначає з допомогою вчителя чи інших осіб мету і завдання.

 

3

 

Що таке рух. Чи завжди потрібно поспішати

 

§4, §5

4

 

Чому колеса потяга стукають

 

§6

5

 

Чому тваринам і рослинам не холодно під снігом. Звідки береться пара

 

§7, §8

6

 

Чому протилежності притягуються. Електричний струм.

 

§9, §10

7

 

Електричне коло. Використання електричного струму

 

§11, §12, §13

8

 

Чи може тіло бути невидимим. Як ми бачимо

 

§14, §15, §16

9

 

Чому комар пищить. Чи можуть дерева розмовляти

 

 

 

§17, §18

Повторити

§§1-18

10

 

Діагностувальна робота

 

 

 

 

Тема 2. Пізнаємо речовини та їхні зміни

(2 год)

Учень/учениця: складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження;

виконує самостійно / в групі, з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі;

визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження;

передбачає з допомогою вчителя чи інших осіб результати кожного етапу дослідження; використовує наукові факти для формулювання власних суджень;

формулює з допомогою вчителя чи інших осіб очікувані результати дослідження;

фіксує  результати  етапів  дослідження  у

запропонований спосіб;

представляє  результати  дослідження  у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв;

відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту;

вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити;

 

ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки;

пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів;

пропонує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб способи практичного використання

 

11

 

Що нас оточує. Чи існують чисті речовини

 

§19, §20

12

 

Які суміші забезпечують життя. Урок-практикум. Приготування і розділення сумішей

 

§21, §22

 

 

Тема 3. Пізнаємо астрономічні явища

(2 год)

Учень/учениця: пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб значення інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми;

описує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб явища і процеси, використовуючи відповідну наукову термінологію;

формулює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб словесні описи об’єктів, явищ і

процесів на основі нетекстової інформації;

 

13

 

Місяць. Чому є день, ніч та пори року

 

§23, §24

14

 

Чому відбувається затемнення Місяця і Сонця

 

§25

 

 

Тема 4. Пізнаємо біологічні явища

(3 год)

Учень/учениця: вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити;

ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки;

обирає з допомогою вчителя чи інших осіб наукове пояснення явищ природи / фактів / даних; використовує самостійно / з допомогою вчителя чи інших осіб правила, способи і відповідні засоби для розв’язання навчальної / життєвої проблеми; розмірковує щодо запропонованих способів розв’язання певної навчальної / життєвої

проблеми, висловлює свої думки;

 

15

 

Як живляться та дихають організми

 

§26, §27

16

 

Чим важлива подразливість для організмів

 

§28

17

 

Як розмножуються, ростуть і розвиваються різні організми

 

§29, §30

 

 

Розділ 3. Пізнаємо Сонячну систему.

(6 год)

Тема 1. Астрономічні інструменти та спостереження (2 год)

Учень/учениця: Вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити; ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу природних явищ, їхні ознаки;

використовує окремі способи пошуку джерел інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми;

здійснює пошук самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформації природничого змісту в доступних джерелах;

порівнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб інформацію природничого змісту, здобуту в різних джерелах;

узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту;

виділяє самостійно / з допомогою вчителя чи інших осіб істотне в інформації природничого змісту;

пояснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб значення інформації для розв’язання життєвої / навчальної проблеми;

описує самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб явища і процеси, використовуючи відповідну наукову термінологію;

формулює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб словесні описи об’єктів, явищ і процесів на основі нетекстової інформації; представляє самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб текстову інформацію / аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки;

створює самостійно / в групі чи з допомогою інших осіб презентації здобутої інформації природничого змісту в запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових технологій і пристроїв;

оцінює власний внесок у дослідження і важливість набутих дослідницьких навичок;

 

18

 

Що таке сузір’я

 

§31, §32

19

 

Навіщо астрономам телескопи

 

§33

 

 

Тема 2. Сонячна система (2 год)

 

 

20

 

Як влаштована Сонячна система

 

§34

21

 

Які бувають планети

 

§35, §36

 

 

Тема 3. Всесвіт (2 год)

 

 

22

 

Що таке системи світу

 

§37, §38

Повторити

§§31-38

23

 

Діагностувальна робота

 

 

 

 

Розділ 4. Пізнаємо взаємозв’язки у природі. (7 год)

Тема 1. Взаємозв’язки організмів з неживою природою (1 год)

Встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами;  групує (впорядковує) самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за визначеною ознакою;

встановлює з допомогою вчителя чи інших осіб взаємозв’язки природних об’єктів, явищ і процесів; здійснює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб пошук інформації природничого змісту в доступних джерелах;

ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови виникнення та перебігу

природних явищ, їхні ознаки;

 

24

 

Зв’язки живої і неживої природи. Життя в різних середовищах

 

§39, §40, §41

 

 

Тема 2. Взаємозв’язки між організмами (2 год)

встановлює з допомогою вчителя чи інших осіб взаємозв’язки природних об’єктів, явищ і процесів; групує (впорядковує) самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти / явища природи за визначеною ознакою; поєднує інформацію, подану в різні способи (словесну, графічну, числову тощо) у межах одного або кількох текстів (зокрема художніх

текстів, медіатекстів);

встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами;

узагальнює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб опрацьовану інформацію природничого змісту;

створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий

досвід;

оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності; представляє текстову інформацію з одного джерела (зокрема художнього тексту, медіатексту), використовуючи різні способи і засоби візуалізації змісту;

пояснює прості причинно-наслідкові зв’язки в готовій моделі, використовуючи шаблон «якщо, то», «що треба зробити, щоб»;

 

25

 

Як організми взаємозв’язані між собою

 

§42

26

 

Хто кого чи що їсть

 

§43, §44

 

 

Тема 3. Взаємозв’язки організмів між собою та неживою природою в різних угрупованнях

(2 год)

 

 

27

 

Які є угруповання організмів. Як вони живуть у водоймах

 

§45, §46

28

 

Взаємозв’язки організмів у ґрунті, наземному середовищі, серед людей

 

§47, §48

 

 

Тема 4. Біологічні ритми організмів

 (2 год)

пропонує і створює самостійно / в групі з допомогою вчителя чи інших осіб матеріальні навчальні моделі для дослідження;

складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження;

виконує самостійно / в групі з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі;

відповідає самостійно на чітко сформульован запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту;

формулює з допомогою вчителя чи інших осіб очікувані результати дослідження;

фіксує  результати  етапів  дослідження  у

запропонований спосіб;

представляє  результати  дослідження  у запропонований спосіб, зокрема з використанням цифрових пристроїв;

пояснює призначення інструментів / створених моделей, які використовувалися для досліджень і фіксування результатів;

представляє самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб текстову інформацію / аудіоінформацію у формі графічної, табличної інформації або інфографіки;

створює письмові тексти (зокрема художні тексти, медіатексти) визначених типів, стилів і жанрів, зважаючи на мету, адресата, власний життєвий досвід;

оформлює  власне  висловлення,  враховуючи

основні засади академічної доброчесності;

 

29

 

Які є біологічні ритми

 

§49

30

 

Практична робота. Квітковий годинник на подвір’ї

 

§50

 

 

Розділ 5. Пізнаємо себе і світ. (5 год)

Тема 1. Пізнай свої здібності (2 год)

Обирає із запропонованих самостійно / з допомогою вчителя чи інших осіб спосіб перевірки розв’язання навчальної / життєвої проблеми; визначає з допомогою вчителя або інших осіб чинники, які сприяли / завадили розв’язанню навчальної / життєвої проблеми;

обґрунтовує унікальність та неповторність кожної людини;

детально описує та характеризує в цілому себе та інших осіб за різними ознаками (інтереси,

світогляд тощо);

обирає продукти харчування, способи проведення дозвілля, відповідний одяг тощо, які приносять задоволення і користь для здоров’я, безпеки і добробуту; 

аналізує вибір, свій та інших осіб, з урахуванням користі і задоволення (радості) для здорового,

 

31

 

Як зрозуміти та розвинути свої здібності. Як розвивати пам'ять та увагу

 

§51,§52

32

 

Як циклічні процеси у природі впливають на організм людини

 

§53

 

 

Тема 2. Мистецтво виживання (1 год)

складає з допомогою вчителя чи інших осіб план дослідження;

виконує самостійно / в групі з допомогою вчителя чи інших осіб спостереження та експерименти за складеним планом, використовуючи запропоновані інструменти / створені моделі;

визначає і пояснює з допомогою вчителя чи інших осіб необхідні етапи дослідження;

передбачає з допомогою вчителя чи інших осіб результати кожного етапу дослідження; використовує наукові факти для формулювання власних суджень;

дотримується правил безпеки життєдіяльності під час досліджень;

планує послідовність дій для виготовлення моделі виробу, орієнтовні строки їхнього виконання, можливості використання цифрових засобів;

 

33

 

Дослідження природи в екстремальних умовах та найнебезпечніших місцях

 

§54, §55, §56

 

 

Тема 3. Як змінити світ на краще (2 год)

встановлює самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб певні закономірності в природі, підтверджує їх самостійно дібраними прикладами; бере участь у прийнятті спільних рішень;

пояснює наслідки недотримання здорового способу життя на основі інформації, що міститься в різних текстах;

пояснює  вплив  спілкування  на  складники

здоров’я, безпеки і добробуту;

оцінює за спільно розробленими критеріями з допомогою вчителя чи інших осіб власну діяльність і ефективність дій групи для досягнення результату;

обирає  із запропонованих   спосіб перевірки розв’язання навчальної / життєвої проблеми; визначає з допомогою вчителя чи інших осіб протиріччя в запропонованій ситуації;

визначає з допомогою вчителя або інших осіб чинники, які сприяли / завадили розв’язанню навчальної / життєвої проблеми;

пояснює, як погляди та потреби людей сьогодні і в минулому пов’язані з подіями їхнього життя, станом суспільства;

виявляє (з допомогою вчителя) і пояснює виклики, які стоять перед людиною, суспільством у різних природних середовищах;

наводить приклади впливу діяльності людини на навколишнє середовище в часі та просторі, взаємодії людини та природи

 

34

 

Як людина впливає на взаємозв’язки у природі

 

§57, §58

35

 

Що означає жити в екостилі

 

§59

 

docx
Пов’язані теми
Природничі науки, 6 клас, Планування
Інкл
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку