Календарно – тематичне планування вивчення математики у 6 класі
за підручником « Математика 6 клас» ( автор О.С.Істер, Київ « Генеза», 2023р.)
відповідно до Модельної навчальної програми адаптаційного циклу для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О.С.), затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 12.07.2021 р. №795)
(5 год на тиждень, І семестр – 80 год, ІІ семестр – 95 год)
Пояснювальна записка
Курс математики основної школи логічно продовжує реалізацію завдань математичної освіти здобувачів освіти, розпочату в початкових класах, розширюючи і доповнюючи ці завдання відповідно до вікових і пізнавальних можливостей здобувачів освіти.
Курс математики 5 - 6 класів
передбачає розвиток, збагачення і поглиблення знань учнів про числа і дії над ними, числові й буквені вирази, величини та їх вимірювання, рівняння, числові нерівності, а також уявлень про окремі геометричні фігури на площині і в просторі.
Понятійний апарат, обчислювальні алгоритми, графічні уміння й навички,
які мають бути сформовані на цьому ступені навчання, є тим підґрунтям, що забезпечить успішне навчання в наступних класах як алгебри й геометрії, так і інших навчальних предметів, що поважливим є формування в учнів умінь подавати дані у вигляді таблиць і діаграм різних типів та на основі їхнього аналізу робити відповідні висновки.
Вивчення математики у 5–6 класах здійснюється з переважанням індуктивних міркувань в основному на наочно - інтуїтивному рівні із залученням практичного досвіду учнів і прикладів із довкілля. Відбувається поступове збільшення теоретичного матеріалу, який вимагає обґрунтування тверджень, що вивчаються. Це готує учнів до ширшого використання дедуктивних методів на наступному етапі вивчення математики, требує математичних знань.
ПОГОДЖУЮ:
в.о. директора гімназії
_______________В.В.Комарицька
від ___________2024р.
Календарно – тематичне планування вивчення математики у 6 класі
за підручником « Математика 6 клас» ( автор О.С.Істер, Київ « Генеза», 2023р.)
відповідно до Модельної навчальної програми адаптаційного циклу для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О.С.), затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 12.07.2021 р. №795)
(5 год на тиждень, І семестр – 80 год, ІІ семестр – 95 год)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Очікувані результати ( результати оцінювання)
|
Кількість годин |
Примітки |
|
|||||||
І семестр |
|
||||||||||||
Тема 1 УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ЗА КУРС МАТЕМАТИКИ 5 класу ( 10 год ) Види навчальної діяльності: Короткі усні/письмові відповіді на запитання Усний рахунок Дидактичні ігри Виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних і тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики знань та повторення матеріалу за курс початкової школи результатів навчання Дослідницька, проєктна та пошукова діяльність Наприклад: • Пошук раціональних способів обчислень числових виразів • Встановлення залежності між різними одиницями однієї величини • Розв’язування математичних ребусів • Створення моделей для ілюстрації звичайних дробів • Визначення периметра та (або) площі многокутника дослідницьким шляхом Користування вимірювальними приладами: лінійка, годинник, терези, секундомір, термометр |
|||||||||||||
|
|||||||||||||
1 |
|
Натуральні числа. Порівняння натуральних чисел. Округлення натуральних чисел. Арифметичні дії з натуральними числами та їх властивості |
Розрізняє початкові дані та шукані результати Знає правила округлення та володіє навичками округлення. Володіє навичками письмового додавання, віднімання, множення та ділення чисел у межах мільйона;вміє застосовувати властивості дій для швидкого обчислення
|
1 |
|
||||||||
2 |
|
Числові та буквені вирази . Формули. Рівняння. Текстові задачі
|
Розрізняє числові та буквані вирази.Володіє вмінням знаходити значення виразів. Знає формули шляху, швидкості, часу. Розв язує рівняння з використанням спрощень виразів. Читає та розуміє тексти математичного змісту задач, визначає компоненти математичної моделі проблемної ситуації, взаємозв’язки між ними ,презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово,по діях чи через складання рівняння текстових задач
|
1 |
|
|
|||||||
3 |
|
Геометричні фiгури і величини |
Розпізнає і класифікує геометричні фігури за істотними ознаками; називає істотні ознаки прямокутника (квадрата); будує прямокутник (квадрат); коло, круг за заданим значенням радіуса, діаметра; знаходить периметр многокутника та площу прямокутника (квадрата) в навчальних і практичних ситуаціях
|
1 |
|
|
|||||||
4
|
|
Подільність натуральних чисел . Ознаки подільності натуральних чисел. Розклад чисел на прості множники |
Знає правила ознак подільності, вміє ними користуватися при розкладі чисел на прості множники |
|
|
||||||||
5 |
|
Звичайні дроби
|
Розуміє спосіб одержання дробу, суть чисельника і знаменника Застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за значенням його дробу ,оцінює різні способи розв’язання проблемної ситуації
|
1 |
|
|
|||||||
6 |
|
Звичайні дроби. Десятковий дріб.
|
Володіє вмінням перетворення звичайного дробу в десятковий Вміє додавати і віднімати звичайні дроби з однаковими знаменниками |
1 |
|
|
|||||||
7 |
|
Порівняння десяткових дробів Округлення десяткових дробів. Арифметичні дії з десятковими дробами
|
Знає розрядні одиниці десяткового дробу, вміє округлювати десяткові дроби. Розв’язує вправи, що передбачають виконання різних дій з десятковими дробами;
|
1 |
|
|
|||||||
8 |
|
Арифметичні дії з десятковими дробами Самостійна робота №1
|
Визначає компоненти математичної моделі проблемної ситуації, взаємозв’язки між ними, їхню повноту, презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово.
Розв’язує сюжетні задачі з реальними даними щодо: безпеки руху; розрахунку сімейного бюджету, можливості здійснення масштабних покупок; безпеки і охорони здоров’я; практичних аспектів фінансових питань
|
1 |
|
|
|||||||
9 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Визначає компоненти математичної моделі проблемної ситуації, взаємозв’язки між ними, їхню повноту, презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово,
|
1 |
|
|
|||||||
10 |
|
Діагностична робота №1 «Узагальнення та систематизація знань за курс 5 класу» |
Читає та розуміє тексти математичного змісту володіє математичними термінами та символами, доцільно використовує їх виконує операції з математичними об’єктами та використовує різні форми подання інформації приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання
|
1 |
|
|
|||||||
|
|
|
|
1 |
|
|
|||||||
Тема 2 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ (42 год ) Види навчальної діяльності: Короткі усні/письмові відповіді на запитання Усний рахунок Дидактичні ігри Виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних та тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики, контролю знань та оцінювання результатів навчання Робота з підручником Групове обговорення проблемних ситуацій Виконання інтерактивних вправ Групові та індивідуальні консультації Виконання завдань для самоконтролю та взаємоконтролю знань Пошук інформації в друкованих джерелах та Інтернеті Роботу з додатковою літературою
Дослідницька, проєктна та пошукова діяльність Створення моделей для ілюстрації звичайних дробів Дослідження взаємозв’язку десяткових і звичайних дробів Дослідження різних форм подання задач на відсотки. Дослідження взаємозв’язку десяткових дробів і відсотків; звичайних дробів і відсотків Пошук раціональних способів обчислень числових виразів Знаходження та дослідження різних видів масштабу на картах і планах.
|
|
||||||||||||
Тема 2.1 Відсотки (10 год) |
|
||||||||||||
11,12 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Поняття про відсотки |
Знає, що таке відсоток подає звичайний або десятковий дріб у відсотках і навпаки перетворює відсотки у звичайний або десятковий дріб ; |
2 |
|
|
|||||||
|
|||||||||||||
13,14 |
|
Знаходження відсотків від числа |
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження дробу від числа та числа ; знаходження відсотків від числа
|
2 |
|
|
|||||||
|
|||||||||||||
15,16 |
|
Знаходження числа за значенням його відсотків |
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження числа за значенням його дробу; знаходження числа за його відсотками
|
2 |
|
|
|||||||
17 |
|
Знаходження відсотків від числа і числа за значенням його відсотків. Самостійна робота № 2 |
розуміє співвідношення між числами на основі значень їх відсотків та відповідність між частинами числа і його відсотками (чверть, половина тощо
|
1 |
|
|
|||||||
18 |
|
Розв язування вправ |
розв'язує сюжетні задачі з реальними даними на: прийняття рішень у сфері фінансових операцій, пов’язані із відсотками |
1 |
|
|
|||||||
19 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі створює допоміжну модель задачі різними способами |
1 |
|
|
|||||||
20 |
|
Діагностична робота № 2 «Відсотки» |
Застосовує знання про відсотки для розв’язання проблемних ситуацій
|
1 |
|
|
|||||||
Тема 2.2 Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками (16 год) |
|
||||||||||||
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
21 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Основна властивість дробу |
формулює основну властивість дробу, розв язує вправи на скорочення дробів
|
1 |
|
|
|||||||
22,23 |
|
Зведення дробу до нового знаменника. Скорочення дробів |
розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до нового знаменника;
|
2 |
|
|
|||||||
24 |
|
Найменший спільний знаменник. Зведення дробів до спільного знаменника |
Розуміє, що таке найменший спільний знаменник; розв’язує вправи, що передбачають: зведення дробів до спільного знаменника; |
1 |
|
|
|||||||
25 |
|
Зведення дробів до спільного знаменника |
розв’язує вправи, що передбачають: скорочення дробів; зведення дробів до спільного знаменника;
|
1 |
|
|
|||||||
26 |
|
Порівняння дробів. Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками |
розв’язує вправи, що передбачають: порівняння дробів; додавання, віднімання звичайних дробів;
|
1 |
|
|
|||||||
27 |
|
Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками |
застосовує прийоми раціональних обчислень ; розв'язує сюжетні задачі з реальними даними
|
3 |
|
|
|||||||
28 |
|
Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками Самостійна робота № 3 |
застосовує прийоми раціональних обчислень ; розв'язує сюжетні задачі з реальними даними обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі створює допоміжну модель задачі різними способами;
|
2 |
|
||||||||
29,30,31 |
|
Додавання і віднімання мішаних чисел |
Знає, що таке мішані числа; розв’язує вправи, що передбачають: додавання, віднімання мішаних чисел ; розв'язує сюжетні задачі з реальними даними |
3 |
|
||||||||
32 |
|
Перетворення звичайних дробів у десяткові |
Розрізняє десяткові та звичайні дроби Розуміє, які звичайні дроби можна перетворити в десяткові |
1 |
|
||||||||
33 |
|
Перетворення звичайних дробів у десяткові . Десяткове наближення звичайного дробу |
наводить приклади: скінченних та нескінченних періодичних десяткових дробів; взаємно обернених чисел розрізняє: скінченні та нескінченні періодичні десяткові дроби; читає і записує: нескінченні періодичні дроби; |
1 |
|
||||||||
34 |
|
Десяткове наближення звичайного дробу .Самостійна робота № 4 |
застосовує прийоми раціональних обчислень ; вміє користуватися правилом округлення; обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі створює допоміжну модель задачі різними способами;
|
1 |
|
||||||||
35 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання
|
1 |
|
|
|||||||
36 |
|
Діагностична робота № 3 «Додавання і віднімання дробів з різними знаменниками» |
Застосовує знання та вміння виконання дій додавання і віднімання звичайних дробів з різними знаменниками для розв’язання проблемних ситуацій
|
1 |
|
|
|||||||
Тема 2.3 Множення та ділення дробів (16 год) |
|
||||||||||||
37 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Множення звичайних дробів |
Вміє виконувати множення дробів; застосовує правило скорочення
|
1 |
|
|
|||||||
38,39 |
|
Множення звичайних дробів |
Знає і вміє застосовувати множення дробів при розв язуванні задач створює допоміжну модель задачі різними способами |
2 |
|
|
|||||||
40 |
|
Знаходження дробу від числа |
Знає правило знаходження дробу від числа, застосовує правило множення числа на дріб при розв язуванні задач |
1 |
|
|
|||||||
41 |
|
Знаходження дробу від числа Взаємно обернені числа |
Користується правилом знаходження дробу від числа; вміє шукати взаємно обернені дроби |
1 |
|
|
|||||||
42 |
|
Взаємно обернені числа. Самостійна робота № 5 |
Знає, вміє, застосовує вивчене при виконанні вправ та задач із звичайними дробами |
1 |
|
|
|||||||
43,44,45 |
|
Ділення звичайних дробів |
Знає правило ділення звичайних дробів, Вміє ділити дроби |
3 |
|
||||||||
46,47,48 |
|
Знаходження числа за значенням його дробу |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання завдань, створює допоміжні моделі задач |
3 |
|
||||||||
49 |
|
Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами.
|
Вміє виконувати всі дії із звичайними дробами, робити перетворення з дробами |
1 |
|
||||||||
50 |
|
Розв’язування вправ на всі дії зі звичайними дробами. Самостійна робота № 6 |
приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання завдань, створює допоміжні моделі задач
|
1 |
|
||||||||
51 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання |
1 |
|
|
|||||||
52 |
|
Діагностична робота № 4 «Множення та ділення дробів» |
Застосовує знання та вміння виконувати дії множення та ділення для розв’язання проблемних ситуацій
|
1 |
|
|
|||||||
Тема 3. ВІДНОШЕННЯ І ПРОПОРЦІЇ (28 год) Види навчальної діяльності: Короткі усні/письмові відповіді на запитання Усний рахунок Дидактичні ігри Виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних та тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики, контролю знань та оцінювання результатів навчання Робота з підручником Групове обговорення проблемних ситуацій Виконання інтерактивних вправ Практична робота на вимірювання та побудову Групові та індивідуальні консультації Виконання завдань для самоконтролю та взаємоконтролю знань Пошук інформації в друкованих джерелах та Інтернеті Роботу з додатковою літературою Дослідницька, проєктна та пошукова діяльність Наприклад: • Дослідження зміни однієї з двох прямо пропорційних (обернено пропорційних) величин при збільшенні(зменшенні) іншої у кілька разів • Дослідження трійок взаємопов’язаних величин • Дослідження взаємного розміщення двох кіл, кола і прямої. •Дослідження відношення довжини кола до діаметра • Пошук інформації про число π, десяткові знаки цього числа • Побудова кругових діаграм за допомогою комп’ютерних програм, в тому числі діаграм за реальними даними • Дослідження реальних даних та процесів за допомогою кругових діаграм |
|
||||||||||||
Тема 3.1 Відношення. Пропорція (14 год)
|
|
||||||||||||
53 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Відношення. Основна властивість відношення. |
Розуміє, що таке відношення; Вміє користуватися основною властивістю відношення розв’язує вправи, що передбачають знаходження відношення чисел і величин |
1 |
|
||||||||
54 |
|
Відношення. Пропорція |
Формулює означення пропорції ; Вміє знаходити і називає члени пропорції |
1 |
|
|
|||||||
55,56 |
|
Пропорція. Основна властивість пропорції |
Формулює означення пропорції; основну властивість пропорції; розв’язує вправи, що передбачають знаходження невідомого члена пропорції;
|
2 |
|
|
|||||||
57 |
|
Пряма пропорційна залежність. |
розуміє, що таке пряма пропорційна залежність розв’язує: задачі на пропорційні величини розв'язує сюжетні задачі з реальними даними на: розрахунок відсоткового відношення різних величин, розпоряджання коштами тощо |
1 |
|
|
|||||||
58 |
|
Пряма пропорційна залежність. Самостійна робота № 7 |
прогнозує очікуваний результат;
|
1 |
|
|
|||||||
59,60,61 |
|
Масштаб. Знаходження відстаней на карті |
Розуміє, що таке масштаб; розв’язує вправи, що передбачають використання масштабу; |
3 |
|
|
|||||||
62 |
|
Поділ числа у даному відношенні. |
розв’язує: задачі пропорційний поділ; прогнозує очікуваний результат;
|
1 |
|
|
|||||||
63 |
|
Поділ числа у даному відношенні. Самостійна робота №8 |
розв'язує сюжетні задачі з реальними даними на пропорційний поділ |
1 |
|
|
|||||||
64 |
|
Розв язування вправ |
наводить приклади пропорційних величин ; розв’язує: основні задачі на відсотки; задачі на пропорційні величини і пропорційний поділ; |
1 |
|
|
|||||||
65 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання |
1 |
|
|
|||||||
66 |
|
Діагностична робота № 5 «Відношення. Пропорція»
|
Застосовує знання та вміння знаходити відношення , розв язувати пропорції для розв’язання проблемних ситуацій
|
1 |
|
|
|||||||
3.2 Відсоткові розрахунки. Коло. (14 год)
|
|
|
|
||||||||||
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
67
|
|
Аналіз діагностичної роботи. Обернена пропорційна залежність |
розуміє, що таке обернена пропорційна залежність розв’язує: задачі на обернену залежність
|
1 |
|
||||||||
68
|
|
Обернена пропорційна залежність
|
розв'язує сюжетні задачі з реальними даними на обернену залежність
|
1 |
|
||||||||
69 |
|
Відсоткове відношення двох чисел |
Вміє знаходити відсоткове відношення двох чисел |
1 |
|
||||||||
70 |
|
Зміна величини у відсотках |
Розуміє як відбувається зміна величин у відсотках |
1 |
|
|
|||||||
71 |
|
Відсоткові розрахунки. |
розв’язує: основні задачі на відсотки; |
1 |
|
|
|||||||
72 |
|
Відсоткові розрахунки. Самостійна робота № 9 |
розв'язує сюжетні задачі з реальними даними на відсотки
|
1 |
|
||||||||
73 |
|
Коло. Довжина кола |
розрізняє: коло і круг; розуміє, що коло, круг, радіус кола (круга), діаметр кола(круга); розв’язує вправи, що передбачають: знаходження довжини кола |
1 |
|
||||||||
74 |
|
Круг. Площа круга |
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження площі круга;
|
1 |
|
||||||||
75 |
|
Площа круга. Круговий сектор. Кругові діаграми. |
Розрізняє круг і круговий сектор розуміє, що таке круговий сектор; кут кругового сектора; кругова діаграма; |
1 |
|
||||||||
76 |
|
Кругові діаграми. Самостійна робота № 10 |
зображує та знаходить на малюнках: коло і круг; круговий сектор; розв’язує вправи, що передбачають: аналіз кругових діаграм; |
1 |
|
||||||||
77 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження довжини кола і площі круга; розв’язує вправи, що передбачають: аналіз кругових діаграм; Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання |
1 |
|
||||||||
78 |
|
Діагностична робота № 6 «Відсоткові розрахунки. Коло.» |
Застосовує знання та вміння робити відсоткові розрахунки для розв’язання проблемних ситуацій та робити аналіз кругових діаграм
|
1 |
|
||||||||
79 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Узагальнення та систематизація знань за перший семестр |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання проблемних ситуацій вивченого матеріалу |
|
|
||||||||
80 |
|
Узагальнення та систематизація знань за перший семестр |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо вибору раціонального способу розв’язання проблемних ситуацій вивченого матеріалу |
|
|
||||||||
ІІ семестр |
|
||||||||||||
Тема 4. РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА ТА ДІЇ З НИМИ (78 год) |
|
||||||||||||
Види навчальної діяльності: Короткі усні/письмові відповіді на запитання Усний рахунок Дидактичні ігри Виконання вправ та розв’язування задач, передбачених очікуваними результатами навчання, самостійних та тематичних контрольних робіт, інших видів робіт для діагностики, контролю знань та оцінювання результатів навчання Робота з підручником Групове обговорення проблемних ситуацій Виконання інтерактивних вправ Практична робота на вимірюваннями та на побудову Групові та індивідуальні консультації Виконання завдань для самоконтролю та взаємоконтролю знань Пошук інформації в друкованих джерелах та Інтернеті Роботу з додатковою літературою
Дослідницька, проєктна та пошукова діяльність. |
|
||||||||||||
Пошук раціональних способів обчислень числових виразів Дослідження значень виразів, що містять модуль. Дослідження розташування точки на координатній прямій (координатній площині) залежно від заданих координат. Знаходження та дослідження різних об’єктів довкілля, що мають форму об’ємних геометричних фігур, об’ємів цих об’єктів Дослідження об’ємних фігур та їх розгорток. Визначення об’єму дослідницьким шляхом Використання комп’ютерних програм для побудови графіків залежностей між величинами Створення малюнків шляхом позначення точок на координатній площині та їх послідовного сполучення відрізками Дослідження різних графіків залежності між величинами, Ознайомлення з рівняннями, які не мають розв’язків та рівнянь, які мають безліч розв’язків
|
|||||||||||||
4.1 Раціональні числа (16 год) |
|||||||||||||
81 |
|
Додатні та від’ємні числа. Число нуль |
наводить приклади: додатних та від’ємних чисел; |
1 |
|
|
|||||||
82 |
|
Додатні та від’ємні числа. Координатна пряма |
розуміє, що таке координатна пряма, координата точки на прямій; будує: координатну пряму; розв язує вправи, що передбачають знаходження координат точки та побудову точки за її координатами;; |
1 |
|
|
|||||||
83,84 |
|
Координатна пряма |
розв язує вправи, що передбачають знаходження координат точки та побудову точки за її координатами;; |
2 |
|
|
|||||||
85 |
|
Протилежні числа. Цілі числа. Раціональні числа |
наводить приклади: додатних та від’ємних чисел; протилежних чисел; цілих та раціональних чисел; |
1 |
|
|
|||||||
86 |
|
Раціональні числа. Самостійна робота № 11 |
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження модуля числа; порівняння раціональних чисел; знаходження координат точки та побудову точки за її координатами;; |
1 |
|
|
|||||||
87,88,89 |
|
Модуль числа |
розуміє, що таке: модуль числа; протилежні числа формулює означення: модуля числа, протилежних чисел, |
3 |
|
|
|||||||
90,91,92 |
|
Порівняння раціональних чисел |
розв’язує вправи, що передбачають порівняння раціональних чисел; |
3 |
|
||||||||
93 |
|
Розв’язування вправ. Самостійна робота №12 |
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження модуля числа; порівняння раціональних чисел; знаходження координат точки та побудову точки за її координатами; |
1 |
|
||||||||
94 |
|
Розв’язування вправ |
розв’язує вправи, що передбачають: знаходження модуля числа; порівняння раціональних чисел; знаходження координат точки та побудову точки за її координатами; |
1 |
|
||||||||
95 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо правильного вибору способу розв язання завдань
|
1 |
|
||||||||
|
|||||||||||||
96 |
|
Діагностична робота № 7 «Раціональні числа» |
Застосовує знання та вміння розв язувати проблемні ситуації на поняття раціональних чисел |
1 |
|
|
|||||||
4.2 Додавання та віднімання раціональних чисел (16 год)
|
|
||||||||||||
97 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Додавання від’ємних чисел |
Формулює поравило додавання від ємних чисел розв’язує вправи, що передбачають додавання раціональних чисел; обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа; |
1 |
|
|
|||||||
98 |
|
Додавання від’ємних чисел |
Формулює поравило додавання від ємних чисел розв’язує вправи, що передбачають додавання раціональних чисел; обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа; |
1 |
|
|
|||||||
99,100 |
|
Додавання чисел з різними знаками.
|
Формулює поравило додавання чисел з різними знаками розв’язує вправи, що передбачають додавання раціональних чисел; обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа; |
2 |
|
|
|||||||
101 |
|
Додавання чисел з різними знаками. Властивості додавання |
Знає властивості додавання застосовує прийоми раціональних обчислень; |
1 |
|
|
|||||||
102 |
|
Властивості додавання. |
застосовує прийоми раціональних обчислень; |
2 |
|
|
|||||||
103 |
|
Властивості додавання. Самостійна робота № 13 |
застосовує прийоми раціональних обчислень; прогнозує очікуваний результат. |
2 |
|
|
|||||||
104,105,106,107 |
|
Віднімання раціональних чисел |
Формулює поравило віднімання раціональних чисел розв’язує вправи, що передбачають віднімання раціональних чисел; обчислення значень числових виразів, що містять додатні й від’ємні числа; |
4 |
|
|
|||||||
108,109 |
|
Розкриття дужок. |
розв’язує вправи, що передбачають розкриття дужок, |
2 |
|
|
|||||||
110 |
|
Розкриття дужок. Самостійна робота № 14 |
Володіє вмінням розкривати дужки та виконувати додавання і віднімання з раціональними дробами. |
1 |
|
||||||||
111 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
застосовує прийоми раціональних обчислень; прогнозує очікуваний результат. |
1 |
|
|
|||||||
112 |
|
Діагностична робота № 8 «Додавання та віднімання раціональних чисел» |
Застосовує знання та вміння розв язувати проблемні ситуації щодо додавання і віднімання раціональних чисел |
1 |
|
|
|||||||
4.3 Множення раціональних чисел (14 год)
|
|
||||||||||||
113 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Множення раціональних чисел |
Формулює правило множення раціональних чисел розв’язує вправи, що передбачають множення раціональних чисел; |
1 |
|
||||||||
114,115,116 |
|
Множення раціональних чисел |
розв’язує вправи, що передбачають множення раціональних чисел; |
3 |
|
|
|||||||
117 |
|
Переставна і сполучна властивості множення. Коефіцієнт буквеного виразу |
Знає властивості множення Вміє знаходити коефіцієнт буквенного виразу застосовує прийоми раціональних обчислень; |
1 |
|
|
|||||||
118 |
|
Переставна і сполучна властивості множення. |
застосовує прийоми раціональних обчислень; |
1 |
|
|
|||||||
119 |
|
Самостійна робота № 15. Розподільна властивість множення |
Розпізнає розподільну властивість; Розв язує вправи, що передбачають використання розподільної властивості для швидкого обчислення та спрощення виразів
|
1 |
|
|
|||||||
120 |
|
Розподільна властивість множення |
Розв язує вправи, що передбачають використання розподільної властивості для швидкого обчислення та спрощення виразів
|
1 |
|
||||||||
121,122 |
|
Подібні доданки та їх зведення. |
Розпізнає і знаходить подібні доданки; Вміє зводити подібні доданки |
2 |
|
||||||||
123 |
|
Подібні доданки та їх зведення. Самостійна робота № 16 |
Розв язує вправи, що передбачають використання розподільної властивості для швидкого обчислення та спрощення виразів; розкривання дужок та зведення подібних доданків
|
1 |
|
||||||||
124 |
|
Розв язування вправ |
Формулює правила множення, властивості множення,зведення подібних доданків; застосовує прийоми раціональних обчислень; |
1 |
|
||||||||
125 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо правильного вибору способу розв язання завдань |
1 |
|
|
|||||||
126 |
|
Діагностична робота № 9 «Множення раціональних чисел.» |
Застосовує знання та вміння розв язувати проблемні ситуації на множення раціональних чисел, зведення подібних доданків |
1 |
|
|
|||||||
4.4 Ділення раціональних чисел (16 год)
|
|
|
|||||||||||
127 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Ділення раціональних чисел |
Формулює правила ділення раціональних чисел розв’язує вправи, що передбачають ділення раціональних чисел; |
1 |
|
|
|||||||
128,129,130 |
|
Ділення раціональних чисел |
розв’язує вправи, що передбачають ділення раціональних чисел; |
3 |
|
|
|||||||
131,132,133,134 |
|
Розв’язування рівнянь. Основні властивості рівнянь |
розв’язує: рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння;
|
4 |
|
|
|||||||
135,136,137,138 |
|
Розв’язування задач за допомогою рівнянь.
|
розв’язує: текстові задачі за допомогою рівнянь; |
4 |
|
||||||||
139 |
|
Розв’язування задач за допомогою рівнянь. Самостійна робота № 17 |
розв’язує: рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; текстові задачі за допомогою рівнянь;
|
1 |
|
|
|||||||
140 |
|
Розв язування вправ |
розв’язує: рівняння з використанням правил, що ґрунтуються на основних властивостях рівняння; текстові задачі за допомогою рівнянь; приймає рішення щодо правильного вибору способу розв язання завдань |
1 |
|
||||||||
141 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо правильного вибору способу розв язання завдань |
1 |
|
|
|||||||
142 |
|
Діагностична робота № 10 «Ділення раціональних чисел. Розв язування рівнянь» |
Застосовує знання та вміння розв язувати проблемні ситуації на ділення раціональних чисел. Розв язування рівнянь та задач за допомогою рівнянь |
1 |
|
|
|||||||
4.5 Координатна площина. Куб. Прямокутний паралелепіпед. (16 год)
|
|
||||||||||||
143,144 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Розв’язування вправ на всі дії з раціональними числами
|
Розпізнає порядок виконання дій; розв язує вправи на всі дії з раціональними числами |
2 |
|
|
|||||||
145 |
|
Перпендикулярні прямі |
Формулює означення перпендикулярних прямих; розпізнає їх; виконує побудову перпендикулярних прямих за допомогою косинця та лінійки |
1 |
|
||||||||
146 |
|
Перпендикулярні та паралельні прямі |
Формулює означення перпендикулярних та паралельних прямих; розпізнає їх; виконує побудову перпендикулярних і паралельних прямих за допомогою косинця та лінійки |
1 |
|
||||||||
147 |
|
Паралельні прямі. Самостійна робота № 18 |
Надає перевагу самостійному виконанню вправ |
1 |
|
||||||||
148,149,150 |
|
Координатна площина |
Будує координатну площину; Виконує знаходження координат точки та побудову точки за її координатами на координатній площині |
3 |
|
||||||||
151,152 |
|
Приклади графіків залежності між величинами |
будує: графіки залежностей між величинами по точках; розв’язує вправи, що передбачають: аналіз графіків залежностей між величинами (відстань, час; температура, час тощо) |
2 |
|
|
|||||||
153,154 |
|
Куб. Прямокутний паралелепіпед. Розгортка прямокутного паралелепіпеда |
розпізнає у просторі та співвідносить з об’єктами навколишньої дійсності: куб, прямокутний паралелепіпед; пояснює, що таке куб, прямокутний паралелепіпед; вершини, ребра, грані куба та прямокутного паралелепіпеда; має уявлення про розгортку прямокутного паралелепіпеда, яке формується на реальних об’єктах навколишнього середовища; |
2 |
|
||||||||
155 |
|
Об’єм куба і прямокутного паралелепіпеда. Одиниці вимірювання об’єму. |
знає одиниці вимірювання об’єму; записує і пояснює формули об’єму куба й прямокутного паралелепіпеда та співвідношення між одиницями вимірювання об’єму;
|
1 |
|
||||||||
156 |
|
Об’єм куба і прямокутного паралелепіпеда. Одиниці вимірювання об’єму. Самостійна робота № 19 |
розв'язує сюжетні задачі з реальними даними на: знаходження об'єму об'єктів, що мають форму прямокутного паралелепіпеда; |
1 |
|
||||||||
157 |
|
Систематизація знань та підготовка до тематичного оцінювання |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо правильного вибору способу розв язання завдань |
1 |
|
||||||||
|
|||||||||||||
158 |
|
Діагностична робота № 11 «Координатна площина. Куб. Прямокутний паралелепіпед» |
Застосовує знання та вміння розв язувати проблемні ситуації пов язані з координатною площиною, кубом та прямокутним паралелепіпедом |
1 |
|
|
|||||||
Тема 5. ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ (17 год) |
|
|
|||||||||||
159 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Відсотки . Звичайні дроби |
Знає, розпізнає, вміє та застосовує |
|
1 |
|
|
||||||
160 |
|
Звичайні дроби |
Знає, розпізнає, вміє та застосовує |
|
1 |
|
|
||||||
161 |
|
Знаходження дробу від числа і числа за його дробом |
Знає, розпізнає, вміє та застосовує |
|
1 |
|
|
||||||
162 |
|
Відношення і пропорції |
Знає, розпізнає, вміє та застосовує |
|
1 |
|
|
||||||
163 |
|
Відсоткові розрахунки |
Знає, розпізнає, вміє та застосовує |
|
1 |
|
|
||||||
164 |
|
Коло. Круг. Додатні та від’ємні числа. |
Знає, розпізнає, вміє та застосовує |
|
1 |
|
|
||||||
165 |
|
Додатні та від’ємні числа. Модуль числа |
Знає, розпізнає, вміє та застосовує |
|
1 |
|
|
||||||
166 |
|
Додавання і віднімання раціональних чисел |
Знає, розпізнає, вміє та застосовує |
|
1 |
|
|
||||||
167 |
|
Множення і ділення раціональних чисел |
Знає, розпізнає, вміє та застосовує |
|
1 |
|
|||||||
168 |
|
Узагальнення знань, умінь і навичок учнів |
Презентує свої висновки чи способи розв’язання усно або письмово; приймає рішення щодо правильного вибору способу розв язання завдань |
|
1 |
|
|||||||
169 |
|
Підсумкова діагностична робота |
Застосовує знання та вміння розв язувати проблемні ситуації |
|
1 |
|
|||||||
|
|||||||||||||
170 |
|
Аналіз діагностичної роботи. Найпростіші комбінаторні задачі. |
Ознайомитися |
|
1 |
|
|
||||||
171 |
|
Логічні задачі |
Розвиває мислення |
|
1 |
|
|
||||||
172 |
|
Піраміда |
Розпізнає |
|
1 |
|
|
||||||
173,174
|
|
Ймовірність випадкової події. Найпростіші задачі на знаходження ймовірності.
|
Вміє розв язувати найпростіші задачі на знаходження ймовірності |
|
1
|
|
|
||||||
|
|||||||||||||
175 |
|
Підсумковий урок |
|
|
1 |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||
За підручником « Математика 5 клас» ( автор О.С.Істер, Київ « Генеза», 2022р.)
відповідно до Модельної навчальної програми адаптаційного циклу для закладів загальної середньої освіти (автор Істер О.С.), затвердженою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 12.07.2021 р. №795)