ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
3 клас
Календарно-тематичне планування уроків
розроблено відповідно до типової освітньої програмо, розробленої під керівництвом О.Я.Савченко
(наказ МОН України від 12.08.2022 № 743-22)
до підручника «Мистецтво» для 3 класу
(автори Л. Масол, О. Гайдамака, О. Колотило)
35 години на рік, 1 година на тиждень
№ з/п |
Дата |
Тема |
Художньо-творча діяльність |
Поняття |
Примітка |
|
І семестр |
||||||
Розділ І. Мистецькі мандри ліричних персонажів і легендарних героїв |
||||||
1 |
|
Організація робочого місця для занять образотворчим мистецтвом. Освоєння інструментарію для образотворчої діяльності. Розміщення зображень на аркуші. Ілюстрація, художник-ілюстратор. |
Виконання ілюстрації "Країна Мистецтв". |
|
|
|
2 |
|
Портретна галерея. Портрет. Пропорції - співвідношення між частинами обличчя. |
Створення портрету свого улюбленого персонажу із казки «Пригоди Буратино» (акварель) |
Портрет |
|
|
3 |
|
Ліричні персонажі. Композиція. Компонування елементів композиції. |
Створення портрету казкового героя/героїні в повний зріст |
|
|
|
4 |
|
Ліричні персонажі. Розміщення об'єктів у форматі з дотриманням засобів та правил композиції, для підсилення композиційного центру. |
Створення портрету казкового героя/героїні в повний зріст |
Пейзаж |
|
|
5 |
|
Людина і природа – єдині. Пейзаж. Контрасти і відтінки кольорів. Правила композиції. |
Створення пейзажу «Настрій моря» (акварель). |
|
|
|
6 |
|
Людина і природа – єдині. Пейзаж, колорит, композиційний центр. Спостереження за довкіллям та його втіленням у художніх образах. |
Малювання осіннього пейзажу, зображуючи дерева знайомими способами. |
|
|
|
7 |
|
Дружба та братерство – найбільше багатство. Скульптура. Фактура. Створення художнього образу засобами декоративної насиченості форми (продряпування). Правила роботи з пластиліном. |
Ліплення з пластичних матеріалів різними прийомами і способами «Песик» |
Скульптура |
|
|
8 |
|
Дружба та братерство – найбільше багатство. Рельєф. Правила роботи з пластиліном. |
Зображення веселого друга папуги |
Рельєф |
|
|
9 |
|
Героїзм у мистецтві. Книжкові ілюстрації. Буквиця. Поняття про декор, як засіб наповнення і збагачення форми. |
Створення декоративної літери – буквиці (матеріали на вибір) |
Буквиця |
|
|
10 |
|
Богатирі в мультиплікації. Художники – мультиплікатори. |
Створення портрету Котигорошка на смужці паперу (матеріали за вибором) |
|
|
|
11 |
|
Козацькому роду нема переводу. Сприймання засобів виразності у скульптурі. Кругла скульптура та рельєф. |
Створення сувеніру-магніту з веселим козаком |
|
|
|
12 |
|
Козацькому роду нема переводу. Сприймання засобів виразності у скульптурі. Кругла скульптура та рельєф. |
Створення сувеніру-магніту з веселим козаком |
|
|
|
13 |
|
Наша слава і велич. Сприймання засобів виразності в скульптурі: симетрія, барельєф, горельєф. |
Створення барельєфу «Дерево життя» |
Дерево життя |
|
|
14 |
|
Новорічний калейдоскоп. Вирізування, конструювання з паперу. |
Створення новорічного будиночка-сувеніру в техніці паперопластики |
Паперопластика |
|
|
15 |
|
Новорічний калейдоскоп. Самовираження в художньо-творчій діяльності. |
Виготовлення новорічної листівки |
|
|
|
16 |
|
Розуміння значення мистецтва в житті людини. Презентація власних творчих досягнень. Завдання Барвика |
|
|
|
|
|
||||||
ІІ семестр |
||||||
Розділ ІІ. Фантастичні та комічні персонажі в мистецтві |
||||||
17 |
|
Мандрівка у світ фантастики. Мій помічник – робот. |
Зображення робота з простих форм для комп’ютерної гри (кольорові олівці) |
|
|
|
18 |
|
Мандрівка у світ фантастики. Фантастичний персонаж. Зіставлення художніх образів, подібних за сюжетом та втілених у різних видах мистецтва. |
Зображення фантастичного джина |
|
|
|
19 |
|
Чарівні дива. Зіставлення художніх образів, подібних за сюжетом та втілених у різних видах мистецтва. |
Створення палацу Снігової Королеви в техніці аплікації |
|
|
|
20 |
|
Чарівні дива. |
Зображення зимового пейзажу акварельними фарбами |
|
|
|
21 |
|
У світі реального та уявного. Контрастні кольори. |
Декоративне зображення пташки серед квітів |
|
|
|
22 |
|
У світі реального та уявного. Стилізація. Елементарна стилізація форм та оздоблювальних елементів різних видів декоративно-прикладного мистецтва. Ліплення з пластичних матеріалів різними прийомами і способами. |
Створення рельєфного зображення рибки (пластилін, глина, солоне тісто) |
|
|
|
23 |
|
Картинки з вистави. Фантастичні пригоди в країні див. |
Ліплення фантастичного персонажа з мультфільму. |
|
|
|
24 |
|
Картинки з вистави. Поняття про декор як засіб наповнення й збагачення форми. Декоративне зображення |
Створення декоративного натюрморту, який складається з предметів чарівника |
натюрморт |
|
|
25 |
|
Картинки з вистави. Декорації до вистави. |
Зображення декорацій до улюбленої казки за зразком або власним задумом (фарби) |
|
|
|
26 |
|
Політ фантазії. Ознайомлення з елементами поняття кольорознавства та композиції. Відтінки кольору. Відтворення плановості простору в площинних зображеннях. |
Зображення фантастичного космічного пейзажу (фарби) |
|
|
|
27 |
|
Гумор у мистецтві. Веселі клоуни. |
Зображення смішних клоунів фарбами |
|
|
|
28 |
|
Будинок казкового героя |
Зображення будинку казкового героя |
|
|
|
29 |
|
Ляльки-іграшки в житті та мистецтві. Підставка – курочка |
Виготовлення підставки-курочки для писанки |
|
|
|
30 |
|
Ляльки-іграшки в житті та мистецтві. Самовираження в художньо-творчій діяльності |
Виготовлення іграшки-киці за зразком |
|
|
|
31 |
|
Мистецька подорож до Європи. Ляльковий театр. Пальчикові ляльки. |
Створення пальчикових ляльок. Добір реквізиту, бутафорії, деталей костюмів. |
|
|
|
32 |
|
Мистецька подорож до Європи. Вуличні музиканти. |
Ліплення з пластичних матеріалів різними прийомами і способами |
|
|
|
33 |
|
Запальні танці. Танець – один із видів мистецтва |
Зображення фломастери танцюристів. |
|
|
|
34 |
|
Подарунок мамі. Святкова листівка |
Зображення святкового букета для мами |
|
|
|
35 |
|
Презентації мистецьких проектів (індивідуальних, групових, колективних)
|
|
|
|
|