Календарно - тематичне планування міжгалузевого інтегрованого курсу "Драматургія і театр " 6 кл. 2023/2024 н.р.

Про матеріал
Календарно - тематичне планування міжгалузевого інтегрованого курсу "Драматургія і театр " 6 кл. за модельною навчальною програмою «Драматургія і театр. 5-6 клас» (міжгалузевий інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (автори: Старагіна І. П., Чужинова І. Ю., Івасюк О. М.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Перегляд файлу

Модельна навчальна програма

«Драматургія і театр. 5-6 клас» (міжгалузевий інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти

(автори: Старагіна І. П., Чужинова І. Ю., Івасюк О. М.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

Пропонований зміст навчального предмета/інтегрованого курсу

6 клас.  Усього: 35 год.

Розділ 1. Театр та його різновиди ( 2 год. )

Розділ 2. Вибір театральної форми ( 2 год. )

Розділ 3. Складові акторської майстерності ( 8 год. )

Розділ 4. Характер персонажа та сценічний образ ( 1 год. )

Розділ 5. Проєктування вистави ( 2 год. )

Розділ 6. Вибір та постановка вистави( 3 год. )

Розділ 7. Художній та музичний виміри вистави ( 4 год. )

Розділ 8. Моновистава як особлива форма ( 5 год. )

Розділ 9. Уявлення про театральну критику ( 6 год. )

Діагностувальні роботи2 год.

Оцінювання

Оцінювання має бути зорієнтованим на очікувані результати навчання, ключові компетентності та наскрізні вміння.

Вибір форм поточного та підсумкового оцінювання результатів навчання здійснюється залежно від дидактичної мети. Зважаючи на особливості змісту та види навчальної діяльності, передбачені модельною навчальною програмою «Драматургія і театр», поточне та підсумкове оцінювання може здійснюватися із застосування таких основних форм:

● практичної, зокрема шляхом планування та реалізації театральних проєктів, виготовлення виробів (театрального реквізиту), виконання та/або взаємодії з існуючими мистецькими творами тощо;

● письмової, зокрема створення письмових текстів, тестування;

● цифрової, зокрема шляхом тестування в електронному форматі;

● усної, зокрема шляхом опитування.

 

Драматургія і театр.  6 клас

Навчально-тематичне планування

Дата

Тема

Дист.

навч.

При-

мітки

1.

 

Розділ 1. Театр та його різновиди ( 2 год. )

Театр та його різновиди: театр і цирк, театр і естрада, театр і масові дійства, театр і театралізація.

Різні форми публічних виступів та навички акторської майстерності в житті.

 

 

2.

 

Ляльковий театр. Види лялькового театру: театр горішніх ляльок, маріонетковий театр, синтезовані види, вертеп, театр тіней.

 

 

3.

 

Розділ 2. Вибір театральної форми ( 2 год. )

Від чого залежить спосіб репрезентації та які форми можуть бути обрані (театр ляльок, естрадний концерт, музичний театр, циркове шоу).

 

 

4.

 

Зв’язок форми і змісту. Чи всі теми/жанри літератури можуть бути репрезентовані через театральні форми?

 

 

5.

 

Розділ 3. Складові акторської майстерності ( 8 год. )

Вокал. Мистецтво театрального співу. Техніки мовлення та словесної дії. Базові елементи техніки музичного актора.

 

 

6.

 

Основи сценічного вокалу. Техніка сольного співу. Властивості співацького голосу. Вправи для розвитку власного голосу. Засоби збереження голосу.

 

 

7.

 

Хореографія. Хореографія як вид театрального мистецтва. Балетний театр. Народний танець у театрі.

 

 

8.

 

Синтез напрямів хореографічного мистецтва. Танець як засіб художнього спілкування. Виховання засобами хореографічного мистецтва "музичного тіла".

 

 

9.

 

Пластика. Основи пластики. Пластика на сцені: форми та види. Пластика рук. Основи пантоміми. Створення сценічного образу без допомоги слів. Вправи для розвитку пластики тіла. Пластичний театр.

 

 

10.

 

Клоунада. Циркові навички. Основи акробатики. Навички сценічних трюків та фортелів: жонглювання, театральне падіння та боротьба на сцені. Ази фокусів.

 

 

11.

 

Актор і лялька. Принципи роботи театру ляльок. Актори лялькового театру: замасковані та відкриті. Передавання емоцій ляльки-героя рухами.

 

 

12.

 

Передавання емоцій ляльки-героя голосом. Оповідач у ляльковій виставі.

 

 

13.

 

Розділ 4. Характер персонажа та сценічний образ ( 1 год. )

Психологія людини: - різні типи характерів і різні моделі поведінки; - чи буває “неправильна поведінка” і від чого це залежить; - як приймати позитивних / негативних персонажів і чого вони мають навчити; - засвоєння досвіду через спостереження над іншими людьми / над персонажами у виставі.

 

 

14.

 

Розділ 5. Проєктування вистави ( 2 год. )

Вибір теми / літературного твору і відповідної форми (театр ляльок, естрада, мюзикл, драматичний театр, фізичний театр тощо) для втілення на сцені: усвідомлений вибір (знання, досвід), пріоритети, ресурси (організація задля реалізації ідеї).

 

 

15.

 

Реалізація театрального проєкту. Практична робота.

 

 

16.

 

Діагностувальна робота № 1. Тестування.

 

 

17.

 

Розділ 6. Вибір та постановка вистави ( 3 год. )

Індивідуальність актора, уникнення стереотипів. Роль імпровізації.

 

 

18.

 

Ляльковий театр. Види театральних ляльок та різних способів водіння ляльки (маріонетка, тростяна, «петрушка», планшетна лялька тощо)

Синтез мистецтв у ляльковому театрі. Створення «живого» персонажа засобами акторського мистецтва.

 

 

19.

 

Пантоміма. Жанрові різновиди пантоміми. Алегорія. Техніка пантоміми. Міміка і жести. Пластична композиція. Театр тіней.

 

 

20.

 

Розділ 7. Художній та музичний виміри вистави ( 4 год. )

Музика у театрі. Вибір музичного супроводу

 

 

21.

 

Уявлення про сценографію

Дизайн. Інтер’єр. Театральна дія.

 

 

22.

 

Мала сцена. Глибока та «плоска» сцена. Сцена-арена.

 

 

23.

 

Художник-постановник (сценограф). Зв’язок режисера та сценографа.

 

 

24.

 

Розділ 8. Моновистава як особлива форма

( 5 год. )

Фізичний театр або театр пластики: жести у житті та на сцені; виразність рухів; передача емоцій через міміку та жести; підбір рухів для окремих вистав; жест як метафора; музичний супровід у моновиставі.

 

 

25.

 

Сцена як місце дії та місце життя; значення одягу та декорацій у театрі жестів.

 

 

26.

 

Моновистава як особливий вид театру: від монологу до розповіді цілісної історії. Декламування.

 

 

27.

 

Поетичний театр: особливості поетичного театру; поетичний театр як спосіб іншого бачення поезії. Поет / поетеса на сцені.

 

 

28.

 

Пісенна вистава в поетичному театрі; актор як співавтор поетичної вистави; власне трактування поезії актором: за і проти; поетична вистава як спосіб виховання художнього смаку глядача; особисті переживання актора та почуття ліричного героя; поетичний театр онлайн.

 

 

29.

 

Розділ 9. Уявлення про театральну критику ( 6 год. )

Що таке театральна критика і хто такий театральний критик (загальні уявлення).

 

 

30.

 

Театральні блоги. Як обрати платформу? Мова блогу.

 

 

31.

 

Часописи: театральний часопис: на межі мистецтва та науки; існування театрального часопису онлайн.

 

 

32.

 

Сайти: місце зустрічі поза театром: театрали, критики, глядачі; сайт як спосіб демонстрації різного виду інформації (Театральний портал Театрал, TEATRE: театральний портал, Театраріум, Theatre.Love).

 

 

33.

 

Популярність відеоконтенту. показати все: відеоблог як можливість не лише прочитати, а й побачити.

 

 

34.

 

Есе: як встигнути за театральним життям?

 

 

35.

 

Діагностувальна робота № 2. Тестування або захист проєктів.

 

 

 

 

Список пропонованих текстів

6 клас

Андрусяк Іван. Як подружитися з Чакалкою

Багряна Анна. Шовкова зоря, або навчи мене співати!

Бардієвська Ліліана. Нарешті бал!

Блек Ярослава. Пан Чимерник і зоряна таємниця

Бойко Вадим. Без няньок, Незвичайний урок

Вовк Віра. Казка про вершника, Скарб царя Гороха

Гарець Ірина. Навіщо Лемуру хвіст Чупакабри

Жолдак Богдан , вірші Єви Нарубиної. Знай, хто Мамай ..

Каттіно Марі-П’єр. Переклад із французької Неди Нежданої. Долина яблук

Майданська Софія. Чарівна шабля-веселка з гаптованої хмарки

Мензатюк Зірка. Дочка Троянди

Метерлінк Моріс. Синій птах

Неда Неждана. Зоряна мандрівка , Мандрівка у Віртуляндію

Надія Симчич. Свято зірки, або бажання, здійснись! ....

Томенко Микола. Орел-Срібнокрилець

Шейко-Медведєва Неля. Лисиця, що впала з неба

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Засипко Ольга Василівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 вересня 2023
Переглядів
1729
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку