Зарубіжна література 6 клас
Календарно-тематичне планування
Зарубіжна література. Підручник для 6 класу - Волощук Є.В.
Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автор Волощук Є.В.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 р. № 795)
Рекомендована кількість годин: 1, 5 год. на тиждень (52,5 год. за навчальний рік)
І семестр
№ |
Тема |
Дата |
1 |
Вступ Художня література як мистецтво слова. Художній образ. Традиційні образи в національних літературах. Розмаїття літературних традицій. |
|
2 |
Роль літератури в пізнанні дійсності. Цифрові текстові джерела інформації та особливості їх опрацювання. Значення художньої літератури для самопізнанні людини. Художня література серед інших видів мистецтва. |
|
3 |
Біблійні перекази Біблійні «вічні образи». Засудження братовбивства в історії про Каїна та Авеля. |
|
4 |
Новий початок земної історії в оповіді про Ноя та Великий потоп. Біблійне пояснення виникнення різних мов у сюжеті про вавилонську вежу. |
|
5 |
Підступність і зрада в історії Самсона та Даліли. Руйнівні сили людської душі та відповідальність за порушення моральних законів буття. |
|
6 |
Євангельські оповіді про Христа. Розп’яття і Воскресіння Христа. |
|
7 |
Повчальний зміст і система образів притчі про сіяча. Цінність прощення в притчі про блудного сина; інакомовний зміст образів батька, блудного сина та його брата. |
|
8 |
Розвиток мовлення (усно). Мовна виразність біблійних афористичних виразів. |
|
9 |
Діагностування прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
|
10 |
Злети людської фантазії у міфах народів світу Виникнення міфів та їхня роль у житті давніх людей. Осмислення законів природного та людського життя в образних картинах, що постають у міфах. Тематичні групи міфів. |
|
11 |
Міфології різних народів; їхні спільні сюжетні елементи та відмінності. Відмінності між міфом і казкою. З давньослов'янських міфів. |
|
12 |
Міфологія як основа культури давньогрецької цивілізації. Боги й герої міфів Еллади. Гуманістична сутність подвигу Прометея; символічне значення його постаті. Аудіювання. |
|
13 |
Оспівування могутності людської природи в образі Геракла. |
|
14 |
Людські злети й падіння в міфі про Дедала та Ікара. |
|
15 |
Критика егоїзму та самозакоханості в міфі про Нарциса. |
|
16 |
Розвиток мовлення (письмово). Відгук про переглянуту кіно- чи мультиплікаційну стрічку на основі міфічного сюжету. |
|
17 |
Діагностування прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
|
18 |
Людські чесноти й вадив дзеркалі байки Особливості байки як літературного жанру. Повчальний зміст байок. Традиції фольклору й народного гумору. Видатні байкарі. Езоп (VІ ст. до н. е.). «Вовк і Ягня».«Лисиця і виноград». «Мурашки й цикада». Напам'ять (1 байка). |
|
19 |
Жан де Лафонтен. “ Зачумлені звірі”. Життя та творчість поета. Алегоричні образи в байках. Народний характер і афористичність байок.
|
|
20 |
Дивні мандрівки й відкриття душевних скарбів Роберт Льюїс Стівенсон (1850–1894). «Острів скарбів» (уривки). Стислі відомості про автора. Історія написання роману «Острів скарбів». Сюжет пошуків піратських скарбів як основа історії морального загартування головного героя |
|
21 |
Протиставлення Джима піратському ватажкові Сільверу; риси характерів обох героїв. |
|
22 |
Моральні перемоги героїв твору. Тема справжніх і хибних скарбів у романі.
|
|
23 |
Чарлз Дікенс (1812–1870). «Різдвяна пісня в прозі». Стислі відомості про письменника. Час і місце дії в повісті. Композиція повісті. |
|
24 |
Викриття бездушного світу зиску. |
|
25 |
Подорож Скруджа в різдвяну ніч як шлях до переосмислення і зміни власного життя. Фантастичні елементи у творі. Читання вголос.* |
|
26 |
Подорож Скруджа в різдвяну ніч як шлях до переосмислення і зміни власного життя. |
|
27 |
Діагностування прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
|
28 |
Позакласне читання. Жуль Верн. «П'ятнадцятирічний капітан» |
|
ІІ семестр
№ |
Тема |
Дата |
1 |
Микола Гоголь. Стислі відомості про автора. Україна у творчості письменника. Загальна характеристика збірки «Вечори на хуторі біля Диканьки». |
|
2 |
«Ніч перед Різдвом». Основні сюжетні лінії повісті «Ніч перед Різдвом». |
|
3 |
«Ніч перед Різдвом». Образи Оксани та Вакули. |
|
4 |
«Ніч перед Різдвом». Перемога світлих сил у повісті. Фольклорні традиції, гумор і фантастичні елементи у творі. Уривок напам'ять. |
|
5 |
Читання напам'ять уривка |
|
6 |
Краса природи та поезія серця Українські пейзажі в німецькомовній поезії Буковини. Буковинська німецькомовна поезія. Українські картини у творчості буковинських поетів. Альфред Марґул-Шпербер. «Український степ». Стислі відомості про автора. Поетична картина українського степу. |
|
7 |
Українські пейзажі в німецькомовній поезії Буковини. Йона Ґрубер. «Місяць». Стислі відомості про автора. Чарівні перетворення нічного пейзажу у вірші. |
|
8 |
Мацуо Басьо. Стислі відомості про автора. Місце хайку в японській культурі. Особливості побудови та сприйняття хайку. |
|
9 |
Мацуо Басьо. Хайку. Зв’язок між природою та людським життям. Лаконізм, інакомовний зміст і роль промовистої художньої деталі. Напам'ять 1-2 хайку. |
|
|
Розвиток мовлення (усно). Створення власного хайку або етюду за опрацьованими поетичними творами |
|
10 |
Діагностування прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
|
11 |
Хибні та справжні цінності людського життя Джек Лондон. «Жага до життя». Стислі відомості про автора. Джек Лондон – відкривач Американської Півночі в літературі. Історичне тло повісті «Жага до життя». |
|
12 |
Фізичні та моральні випробування головного героя повісті «Жага до життя». Його стосунки з природою. |
|
13 |
Моральний зміст боротьби за життя. Тема зради у творі. |
|
14 |
О. Генрі. Стислі відомості про автора. Новела «Останній листок» – гімн людині, яка здатна на самопожертву заради ближнього |
|
15 |
Специфіка розкриття образів новели. Особливості художньої мови новели. Моральні цінності в новелі «Останній листок». Аудіювання. |
|
16 |
Рей Дуґлас Бредбері. «Усмішка». Стислі відомості про автора. Сатиричне викриття руйнівних наслідків науково-технічного прогресу. |
|
17 |
Критика бездуховного суспільства майбутнього та його протиставлення культурним досягненням минулого. Символічний зміст картини Леонардо да Вінчі «Мона Ліза» («Джоконда») в оповіданні. Моральні якості Тома. Іронія у творі. |
|
|
Розвиток мовлення (письмово). Твір-роздум «Хибні та справжні життєві цінності» ( на прикладі одного з опрацьованих художніх творів) із залученням власного життєвого досвіду. |
|
18 |
Діагностування прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
|
19 |
Астрід Ліндґрен. «Міо, мій Міо» (фрагменти). Стислі відомості про авторку. Тематика її творів та особливості зображення дитячого світу в її творах. |
|
20 |
«Міо, мій Міо» (фрагменти). Сенс випробувань головного героя; зображення його внутрішнього світу. Читання вголос.* |
|
21 |
«Міо, мій Міо» (фрагменти). Сенс випробувань головного героя; зображення його внутрішнього світу |
|
22 |
«Міо, мій Міо» (фрагменти). Сенс випробувань головного героя; зображення його внутрішнього світу |
|
23 |
«Міо, мій Міо» (фрагменти). Фантастичні елементи у творі |
|
24 |
Позакласне читання. Астрід Ліндгґрен. «Брати Лев’яче Серце». |
|
25 |
Діагностування прогресу набуття учнями літературних знань і компетентностей |
|