Орієнтовне календарно-тематичне планування курсу
«Драматургія і театр. 6 клас»
(міжгалузевий інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти
( автори: Старагіна І.П., Чужинова І.Ю., Івасюк О.М.), 2 год на тиждень.
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
II семестр |
|||
Розділ 4. Характер персонажа та сценічний образ
|
|||
1. |
|
Психологія людини: чи буває “неправильна поведінка” і від чого це залежить. |
|
2. |
|
Психологія людини: як приймати позитивних / негативних персонажів і чого вони мають навчити. |
|
3. |
|
Психологія людини: засвоєння досвіду через спостереження над іншими людьми / над персонажами у виставі. |
|
Розділ 5. Проєктування вистави
|
|||
4. |
|
Вибір теми / літературного твору і відповідної форми (театр ляльок, естрада, мюзикл, драматичний театр, фізичний театр тощо) для втілення на сцені. |
|
5. |
|
Вибір теми / літературного твору і відповідної форми: усвідомлений вибір (знання, досвід), пріоритети, ресурси(організація реалізації ідеї).
|
|
Розділ 6. Вибір та постановка вистави
|
|||
6. |
|
Індивідуальність актора, уникнення стереотипів. |
|
7. |
|
Роль імпровізації. Створення імпровізованих сценок за заданою темою |
|
8. |
|
Від чого залежить спосіб репрезентації. |
|
9. |
|
Ляльковий театр. Види театральних ляльок та різних способів водіння ляльки(маріонетка, тростяна, «петрушка», планшетна лялька ,тощо). |
|
10. |
|
Синтез мистецтв у ляльковому театрі. |
|
11. |
|
Створення «живого» персонажа засобами акторського мистецтва. |
|
12. |
|
Пантоміма. Жанрові різновиди пантоміми. |
|
13. |
|
Алегорія. Техніка пантоміми. Міміка і жести. |
|
14. |
|
Пластична композиція. |
|
15. |
|
Театр тіней. |
|
16. |
|
Узагальнення з тем: «Характер персонажа та сценічний образ», «Проєктування вистави», «Вибір та постановка вистави». |
|
Розділ 7. Художній та музичний виміри вистави
|
|||
17. |
|
Музика у театрі. Вибір музичного супроводу. |
|
18. |
|
Уявлення про сценографію. Моделювання ролі художника-постановника. |
|
19. |
|
Дизайн. Інтер’єр. Театральна дія. |
|
20. |
|
Мала сцена. Глибока та «плоска» сцена. Сцена-арена. Написання есе про музику в театрі. |
|
21. |
|
Художник постановник (сценограф). Зв’язок режисера та сценографа. |
|
Розділ 8. Моновистава як особлива форма
|
|||
22. |
|
Фізичний театр, або театр пластики: жести у житті та на сцені; виразність рухів.
|
|
23. |
|
Передача емоцій через міміку та жести; підбір рухів для окремих вистав; жест як метафора. |
|
24. |
|
Музичний супровід у моновиставі. Вивчення напам’ять поетичних текстів |
|
25. |
|
Сцена як місце дії та місце життя; значення одягу та декорацій у театрі жестів. |
|
26. |
|
Моновистава як особливий вид театру: від монологу до розповіді цілісної історії. |
|
27. |
|
Декламування. Поетичний театр: особливості поетичного театру. |
|
28. |
|
Поетичний театр як спосіб іншого бачення поезії. Поет / поетеса на сцені. |
|
29. |
|
Пісенна вистава в поетичному театрі; актор, як співавтор поетичної вистави; власне трактування поезії актором. |
|
30. |
|
Поетична вистава, як спосіб виховання художнього смаку глядача; особисті переживання актора та почуття ліричного героя; поетичний театр онлайн. |
|
Розділ 9. Уявлення про театральну критику |
|||
31. |
|
Що таке театральна критика і хто такий театральний критик (загальні уявлення). |
|
32. |
|
Театральні блоги. Як обрати платформу? Мова блогу. |
|
|
|
Часописи: театральний часопис: на межі мистецтва та науки; існування театрального часопису онлайн. |
|
33. |
|
Сайти: місце зустрічі поза театром: театрали, критики, глядачі; сайт як спосіб демонстрації різного виду інформації. |
|
34. |
|
Популярність відео контенту. показати все: відеоблог, як можливість не лише прочитати, а й побачити |
|
35. |
|
Узагальнення з теми «Художній та музичний виміри вистави», «Моновистава як особлива форма», «Уявлення про театральну критику» Есе: як встигнути за театральним життям? |
|
36. |
|
Підведення підсумків за ІІ семестр. |
|
37. |
|
Підведення підсумків за рік. |
|