ІІ семестр
Тема ІІ. Світ мистецтва навколо нас
№ п/п |
Тема |
Дата |
Мистецькі поняття для ознайомлення |
Сприймання та інтерпретація мистецтва |
Художньо-творча діяльність |
Комунікація через мистецтво |
||
|
Народні зимові свята |
|
Вертикальне і горизонтальне положення аркуша. |
Ілюстрації: Дитяча робота (А. Левчук) С. Феденко. Ангел
|
Виготовлення поробки «Янгол»
|
Обговорення на тему «Симетрія в природі», «Як створюють симетричні форми?» Визначення власних емоцій від роботи
|
||
|
У театрі |
|
Декорації в театрі. |
Ю. Пацан. Ніч перед Різдвом І. Роп’яник. Різдво
|
Створення зимових декорацій до лялькової вистави.(аплікація) |
Обговорення на тему «Декорація в театрі», «Як створюють декорації?» Визначення власних емоцій від роботи над декораціями. Демонстрація власних творчих досягнень |
||
|
Танцювальні барви
|
|
Балет. |
П. Чайковський. «Танець сніжинок» з балету «Лускунчик». |
Аналіз картин. (робота з підручником) Створення об’ємної аплікації «Балерина».. Пластична імпровізація танцю сніжинок.
|
Обговорення на тему «Балерини в картинах художників». Визначення власних емоцій від роботи Демонстрація власних творчих досягнень |
||
|
Ми мандруємо по землі |
|
Пейзаж. Зимовий пейзаж. |
К. Моне. Сорока А. Куїнджі. Сніг І. Вельц. Українська ніч. Зима Д. Кустанович. Зима |
Створення малюнку – зимовий пейзаж. (за підручником) Визначення кольорів в зимових пейзажних картинах.
|
Обговорення на тему «Зима в картинах художників», «Що таке пейзаж?» Визначення власних емоцій від роботи над зимовим пейзажем. Демонстрація власних творчих досягнень |
||
|
Настрій у творі
|
|
Настрій в творі образотворчого мистецтва. Засоби виразності |
В. Косенко. «Не хочуть купити ведмедика», «Купили ведмедика». Радісне, здивоване, засмучене обличчя.
|
Створення прикладів радісного, здивованого та засмученого обличчя. Малюємо лице із емоціями.
|
Обговорення на тему «Настрій у творі», «Як створюють настрій?» Визначення власних емоцій від роботи над малювання емоцій. Демонстрація власних творчих досягнень |
||
|
Казкові пригоди.
|
|
Музична казка.
|
Ілюстрації героїв казки
|
Дрібна пластика. Ліплення героїв казки «Рукавичка» (мишка, ведмідь тощо)
|
Обговорення на тему «Музична казка». Визначення власних емоцій від роботи над гірляндою. Демонстрація власних творчих досягнень |
||
|
В гостях у майстрів |
|
Інструменти гончарів. Гончар. Орнамент. Геометричні та рослинні орнаменти. |
Р. Друк. Гончарні вироби Т. Яблонська. Гончар
|
Створення дрібної поластики «Дзвіночок». Прикрашення візерунком дзвіночка.
|
Обговорення на тему «Хто такий гончар?» Визначення власних емоцій від роботи над гірляндою. Демонстрація власних творчих досягнень |
||
|
Свято весни |
|
Весняні пейзажі. Передній, середній та задній план в картинах. |
А. Куїнджі. Рання весна А. Сокол. Київська весна
|
Створення весняного пейзажу
|
Обговорення на тему «Весняні пейзажі». Визначення власних емоцій від роботи над пейзажем Демонстрація власних творчих досягнень |
||
|
У світі іграшок |
|
Різновиди народних іграшок |
О. Маруняк. Коник С. Ковальова. Русана Л. Нікітюк. Музиканти М. Петрів. Вершники Л.-К. Дакен. «Зозуля». |
Створення дрібної пластики «Пташка»- техніка виконання пластилін Порівняння народних іграшок із сучасними (робота в альбомі)
|
Обговорення на тему «Різновиди народних іграшок» Визначення власних емоцій від роботи над ліпленням пташки. Демонстрація власних творчих досягнень |
||
|
Стежками мистецтва
|
|
Повторення матеріалу |
А. Варваров. Весняне сонце вже близько І. Левітан. Весна. Велика вода |
Створення аплікації «Весняні котики»
|
Обговорення на тему «Весна в картинах художників» Визначення власних емоцій від роботи над аплікацією. Демонстрація власних творчих досягнень |
||
|
Весняні мотиви |
|
Писанка. Символи та кольори писанки |
В. Манько. Писанки Ю. Мацик. Світле свято Н. Курій-Максимів. В передчутті свята |
Відео-перегляд відеозапису майстер-класу М. Кібкало з розписування великодніх яєць Писанка на картонному шаблоні (робота за зразком підручника)
|
Обговорення на тему «Писанка. Символи та кольори писанки» Визначення власних емоцій від роботи над розписом шабону писанки. Демонстрація власних творчих досягнень |
||
|
У країні мультфільмів |
|
Мультфільм. Замок.. |
Кадр з м/ф «Софія Перша: Жила собі принцеса», реж. Дж. Мітчел Кадр з м/ф «Щенячий патруль», реж. Дж. Вітні
|
Створення малюнку улюбленого героя мультфільму (робота в альбомі)
|
Обговорення на тему «Що таке мультфільм», «Як створюють мультфільми?» Визначення власних емоцій від роботи над замком. Демонстрація власних творчих досягнень |
||
|
У світі кінофільмів |
|
Знайомство з кіномистецтвом. Роль художника в кіномистецтві. Афіша. |
Афіші відомих фільмів
|
Створення власної кіноафіші до улюбленого фільму.
|
Обговорення на тему «Роль художника в кіномистецтві» Визначення власних емоцій від роботи над паперовим літачком. Демонстрація власних творчих досягнень |
||
|
У цирку |
|
Циркові костюми. |
Ф. Бріджмен. Цирк у Франції Ж. Сера. Цирк Ю. Мацик. Браво! |
Перегляд картини – деталі костюму клоуна. Створення аплікації з кольорового паперу «Веселий клоун» техніка викладання кольоровий папір.
|
Обговорення на тему «Костю клоуна» Визначення власних емоцій від роботи над аплікацією. Демонстрація власних творчих досягнень |
||
|
Як створюють мистецтво |
|
Процес створення твору образотворчого мистецтва. Витинанка. |
Схема «Як народжується твір образотворчого мистецтва». Витинанки народної майстрин Галини Дудар.
|
Створення витинанки «Метелик» |
Обговорення на тему «Хто створює твори образотворче мистецтво?» Оцінювання творчої діяльності Визначення власних емоцій від творчої діяльності |
||
|
Як ми бачимо мистецтво |
|
власних творчих С досягнень приймання мистецтва. Весняний пейзаж. |
Ю. Томеско-Мазманян. Червоні тюльпани С. Васильківський. Етюд моря. Венеція
|
Створення малюнку з букетів тюльпанів
|
Обговорення на тему «Які квіти ти любиш?Які квіти зобразити найважче?» Визначення власних емоцій від роботи над букетом квітів. Демонстрація
|
||
|
Твій мистецький край |
|
Видатні люди та майстри мистецтва рідного краю. Петриківський розпис. Елементи і значення петриківського розпису. |
Л. Бебешко О. Альошкін І. Роп’яник Ф. Куркчі
|
Створення розпису на паперових тарілочках (за зразком)
|
Обговорення на тему «Види розпису» Визначення власних емоцій від роботи над створенням елементів петриківського розпису. Демонстрація власних творчих досягнень
|
||
|
Світ мистецтва навколо нас |
|
Повторення матеріалу |
А. Варваров. Весняне сонце вже близько І. Левітан. Весна. Велика вода |
Створення пейзажу «Моє веселе літо»
|
Обговорення на тему «Улюблені твори живопису» Визначення власних емоцій від роботи над твором живопису.
|
||
|
|
|||||||