Календарно - тематичне планування . Пізнаємо природу. 6 клас. Коршевнюк Т.В.

Про матеріал
Календарно - тематичне планування з інтегрованого курсу " Пізнаємо природу. 6 клас" Автор . Коршевнюк Т.В.
Перегляд файлу

                   Календарно – тематичний план з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» . 6 клас. Автор Коршевнюк Т.В.

за/п

К-ть годин

Дата проведення

Теми розділів та уроків

Примітка

Тема 1. ВЧИМОСЯ ДОСЛІДЖУВАТИ ПРИРОДУ

Як розвиваються наукові знання про природу

1

1

 

Інструктаж з БЖД. Природничі науки. Розвиток знань про природу, використання їх людиною.

 

2

1

 

Видатні природодослідники України і світу.

 

Як проводити дослідження об’єктів та явищ природи

3

1

 

Правила безпеки життєдіяльності під час досліджень природи. Вибір джерела знань про природу. Вимірювання фізичних характеристик тіла різними способами.

 

4

1

 

Організація власних спостережень за природою. Спостереження тіл та явищ природи (за вибором учнів). Планування і проведення спостереження об’єктів природи

 

5

1

 

Моделювання у вивченні природи. Використання експерименту для отримання знань про природу. Планування і проведення експерименту (за вибором учнів).

 

6

1

 

Відповідальність природодослідника. Добір інформації про об’єкт/явище природи у різних джерел (за вибором учнів). Екскурсія до природничого музею

 

7

1

 

Узагальнення.  Пізнання природи – захоплююча, важлива і відповідальна справа.

 

Тема 2. ДОСЛІДЖУЄМО ТІЛА, РЕЧОВИНИ, ЯВИЩА

З чого складаються та як використовуються речовини

8

1

 

Молекули, атоми. Різноманітність речовин. Моделювання молекул речовин.

 

9

1

 

Метали і неметали, їх властивості та історія використання людиною.

 

10

1

 

Речовини природного походження і створені людиною, їх застосування.

 

11

1

 

Розчини: склад і виготовлення. Дослідження розчинності речовин у воді. Виготовлення водного розчину з різним вмістом розчиненої речовини.

 

12

1

 

Розчини у природі і побуті.

 

13

1

 

Використання речовин і знань про їхні властивості.

 

Які зміни відбуваються з тілами й речовинами

14

1

 

Різноманітність явищ: механічні, електричні, магнітні, хімічні. Дослідження властивостей магнітів. Дослідження умов плавання тіл.

 

15

1

 

Механічні явища. Реактивний рух у природі і техніці. Cила пружності.

 

16

1

 

Виштовхувальна сила (тіло в рідині). Плавання тіл. Переміщення тіл у воді й повітрі.

 

17

1

 

Статична електрика: причини виникнення, небезпека для здоров’я і способи захисту.

 

18

1

 

Електричний струм. Електропровідність. Електричний ланцюг. Безпечне користування побутовими електроприладами. Спостереження статичної електрики, практикування способів захисту від цього явища.Складання простих електричних схем.

 

19

1

 

Виробництво і постачання електроенергії. Спостереження перетворення електричної енергії у світлову, теплову, механічну, звукову Навчальний проєкт Світ без електрики: переваги і недоліки.

 

20

1

 

Магнітні явища. Властивості й використання магнітів.

 

21

1

 

Хімічні явища. Ознаки хімічних реакцій. Спостереження ознак хімічних явищ. Навчальний проєкт Хімічна мова. Складання картотеки речовин і хімічних явищ із найближчого оточення

 

22

1

 

Вивчені явища у природі, побуті, техніці, технологіях. Моделювання іграшок, які рухаються під дією реактивної сили.

 

23

1

 

Узагальнення. Для дослідження тіл, речовин, явищ використовують спостереження, вимірювання, моделювання, експеримент, класифікування.

 

Тема 3. ДІЗНАЄМОСЯ ПРО ЗЕМЛЮ І ВСЕСВІТ

Які зв’язки між оболонками Землі й людиною

24

1

 

Зміни у гідросфері, атмосфері, літосфері, пов’язані з діяльністю людини.

 

25

1

.

Природні ресурси. Енергія вітру, Сонця, води

 

26

1

 

Корисні копалини, їх різноманітність, поширення, використання. Охорона природних ресурсів.

 

27

1

 

Ґрунти – цінний природний ресурс нашої країни. Склад і властивості ґрунту, роль у природі і використання людиною.

 

28

1

 

Природні умови і господарська діяльність людини.

 

29

1

 

Роль науки, техніки і технологій у природокористуванні.

 

30

1

 

Природні умови і ресурси рідного краю, їхній зв'язок з господарською діяльністю людини.

 

31

1

 

Традиції шанобливого ставлення українського народу до води, ґрунту, повітря.

 

 

З чого складається Всесвіт та як його досліджують

32

1

 

Речовини Всесвіту. Сонячна система. Ознайомлення з джерелами знань про небесні тіла (зоряними мапами й каталогами, комп’ютерними програмами, віртуальними планетаріями та обсерваторіями тощо).

 

33

1

 

Земля та інші планети Сонячної системи. Спостереження за небом неозброєним оком і з допомогою приладів.

 

34

1

 

Характеристики і рухи планет. Земля – жива планета. Моделювання відносного розміру, розташування і руху планет, Місяця й Сонця в Сонячній системі

 

35

1

 

Малі небесні тіла. Зорі, сузір’я, галактики.

 

36

1

 

Карта зоряного неба. Вплив космічних чинників на Землю. Спостереження за рухом Сонця, зміною фаз Місяця, зоряним небом

 

37

1

 

Дослідження Всесвіту. Розвиток уявлень про Всесвіт. Екскурсія (віртуальна) до планетарію

 

38

1

 

Особливості відстаней і часу в космосі. Навчальний проєкт Подорожуємо Місяцем.

 

39

1

 

Космонавтика в Україні. Здобутки і проблеми людства в освоєнні космічного простору й дослідженні Всесвіту. Навчальний проєкт У пошуках життя на інших планетах

 

40

1

 

Узагальнення. Земля – планета, що змінюється. Значення науки, техніки і технологій для пізнання природи Землі й проведення досліджень у Всесвіті.

 

Тема 4. ВИВЧАЄМО ЖИВУ ПРИРОДУ ЗЕМЛІ

Хто такі мікроорганізми та як їх вивчають

41

1

 

Мікросвіт і мікроскоп. Одна клітина – цілий організм.

 

42

1

 

Різноманітність одноклітинних організмів, їх роль у природі й житті людини.

 

43

1

 

Поняття інфекційних хвороб: причини розвитку і заходи профілактики. Навчальний проєкт Невидимі друзі і вороги.

 

Як розмножуються, розвиваються і ростуть організми

44

1

 

Розмноження і розвиток тварин. Навчальний проєкт Як спілкуються тварини.

 

45

1

 

Способи розмноження рослин. Спостереження різноманітності насінин і плодів.

Дослідження умов росту і розвитку рослин.

 

46

1

 

Схожість нащадків з батьками і відмінності між ними.

 

47

1

 

Вплив середовища на ріст і розвиток організмів. Вирощування рослини з насінини й висаджування її.

 

Що допомагає людині зорієнтуватись в різноманітті організмів

48

1

 

Способи групування організмів. Ознайомлення з викопними організмами, властивими певному періоду.

 

49

1

 

Наукова класифікація організмів. Поняття виду організмів. Виявлення і класифікація організмів на основі спостережень і використання простих дихотомічних ключів

 

50

1

 

Історія життя на Землі. Навчальний проєкт Існування і причини зникнення динозаврів.

 

Як організми взаємодіють між собою та середовищем життя

51

1

 

Екосистеми: компоненти й зв’язки між ними. Харчові ланцюги. Зміни в екосистемах: причини і наслідки. Моделювання екосистеми.

 

52

1

 

Біосфера – жива оболонка Землі. В.І. Вернадський – видатний український природодослідник. Компоненти біосфери і зв’язки між ними. Дослідження екосистем своєї місцевості (виявлення компонентів і зв’язків між ними).

 

53

1

 

Космічна роль зелених рослин. Різноманітність екосистем біосфери. Екскурсія(віртуальна) до дендропарку.

 

54

1

 

Штучні екосистеми. Природні екосистеми України. Навчальний проєкт Живий світ в околицях моєї школи. Створення штучної екосистеми та підтримання її функціонування

 

55

1

 

Узагальнення. Розмноження організмів забезпечує безперервність життя на Землі. Класифікація як спосіб впорядкування знань про різноманітність організмів. Екосистеми – цілісні системи.

 

Тема 5. ПІЗНАЄМО ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ У ЙОГО СЕРЕДОВИЩІ ІСНУВАННЯ

Що важливо знати про нервову систему, ріст і розвиток організму людини

56

1

 

Нервова система та органи чуття. Гігієна зору, слуху, нервової системи. Ознайомлення з сучасними засобами дослідження організму людини.

 

57

1

 

Режим праці і відпочинку. Сон. Ріст і розвиток організму людини. Самоспостереження: вимірювання свого зросту. Навчальний проєкт Як створити здорове середовище життя людини.

 

 

58

1

 

Вплив навколишнього середовища на ріст і розвиток людини. Складання пам’ятки з безпечного для організму використання комп’ютера, смартфону та інших гаджетів.

 

 

Як знання, природа і техніка допомагають людині піклуватися про здоров’я

59

1

 

Залежність здоров’я від природних і технологічних чинників. Дослідження тіл, матеріалів і речовин у найближчому оточенні людини. Навчальний проєкт Ідеальне житло для сучасної людини

 

60

1

 

Матеріали, техніка і технології для комфортного існування людини. Житло людини як штучна екосистема. Моделювання екосистеми житлового приміщення.

 

61

1

 

Використання технічних пристроїв і знань про власний організм задля підтримання і зміцнення здоров’я. Навчальний проєкт Гаджети і здоров’я.

 

62

1

 

Узагальнення. Організм людини - цілісна система, на яку впливає навколишнє середовище. Людина змінює середовище свого існування.

 

Тема 6. ВЧИМОСЯ У ПРИРОДИ І ДБАЄМО ПРО ЇЇ ЗБЕРЕЖЕННЯ

Як людина використовує ідеї природи

63

1

 

Взаємодія природи і людини: від первісної до сучасної людини. Природа, творчість, техніка. Моделювання рукотворного об’єкту (конструкції, виробу тощо) за природним зразком.

Навчальний проєкт  Як змінювалось ставлення людини до природи у різні часи.

64

1

 

Зміни середовища існування людини. Залежність життя й діяльності людини від природи. Виявлення змін в екосистемах своєї місцевості внаслідок діяльності людини. Складання екологічного паспорту пришкільного подвір’я.

 

 

Що робить людство для збереження природи

65

1

 

Традиції українського народу щодо збереження природи. Підбір рослин для озеленення пришкільної території

 

66

1

 

Екологічні проблеми сучасності: причини і способи подолання. Навчальний проєкт Наука і мистецтво.

 

67

1

 

Енерго- і ресурсозбережувальні технології в житті людини, країни, планети. Еко звички. Розроблення пам’ятки «Відповідальний споживач». Навчальний проєкт Заощадливо, безпечно, зручно

 

68

1

 

Співпраця України з іншими країнами у справі охорони природи. Роль природничих наук і технологій у збереженні природи. Спостереження природоохоронної діяльності людини в своїй місцевості.

 

69

1

 

Узагальнення. Природні об’єкти як моделі для техніки і технологій. Взаємодія з природою задля її збереження. Навчальний проєкт Збережемо природу у місці нашого проживання - збережемо чистоту на планеті Земля

 

70

1

 

Підсумок навчальних досягнень учнів з курсу

 

 

Практичні завдання в темі уроку виділені курсивом

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 7
Оцінки та відгуки
  1. Гутник Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Абарбарчук Вікторія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Колєсніченко Аліна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Олійник Лариса Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Губарець Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Миронюк Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Костіна Неля Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 4 відгука
docx
Додано
19 серпня 2023
Переглядів
20911
Оцінка розробки
5.0 (7 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку