Календарно - тематичне планування " Українська мова 11 клас ( профільний рівень) І семестр

Про матеріал
Це календарно- тематичне планування 11 клас Українська мова І семестр ( профільний рівень) створено за ПРОГРАМОЮ 2017 року для класів філологічного напряму, профілю - українська філологія. Кількість годин -140, 4 години на тиждень .В плані вказані обов'язкові види контролю та кількість контрольних робіт та уроків розвитку мовлення. Ще запропоновані ключові компетентності , які потрібно формувати на уроках української мови та відображена для зручності педагога Соціокультурна змістова лінія.
Перегляд файлу

 

Міністерство освіти і науки України

 

 

 

 

 

 

УКРАЇНСЬКА МОВА

 

 

10-11 класи

 

ПРОГРАМА

для профільного навчання учнів

загальноосвітніх навчальних закладів

 

 

 

 

 

Філологічний напрям,

профільукраїнська філологія

 

 

 

 

2017

 

 

 

Можливості предмета «українська мова»,

профіль – українська філологія

у формуванні ключових компетентностей

 

Ключові компетентності

Компоненти

Спілкування державною мовою

 

- Здатність учнів засобами української мови успішно взаємодіяти у процесі розвязання типових для віку життєвих проблем.

- Уміння:

- усно й письмово тлумачити поняття, факти, висловлювати думки, почуття, погляди;

- реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищу навчанні, на роботі, у громадських місцях, удома, на дозвіллі;

- швидко адаптовуватися до нових умов, вирішувати нестандартні завдання, ви­користовуючи потенціал української мови та відповідні комунікативні стратегії,

- виступати з усним повідомленням, тлумачити поняття, факти, коректно вести діалог, дискусію;

-використовувати різні види читання: ознайомлювальне, вибіркове, навчальне тощо;

-створювати письмові висловлювання різних жанрів;

-толерантно спілкуватися в полікультурному, поліетнічному  суспільстві.

Ставлення:

поцінування української мови як державноїчинника національної ідентич­ності, готовність активно послуговуватися українською мовою в усіх сферах життя.

Навчальні ресурси:

текстоцентризм, напр., дискусія, дебати, діалог, проект щодо ролі державної /рідної мови.

Спілкування іноземними мовами

Уміння:

-виявляти в текстах запозичення з інших мов; пояснювати лексичне значення, правопис та особливості вживання слів іншомовного походження;

обговорювати прочитані або прослухані мовою оригіналу та в перекладі українською фольклорні та літературні твори.

Ставлення:

розуміння ролі іноземної мови як засобу пізнання іншого світу та збагачення власного культурного досвіду;

розуміння потреби популяризувати Україну у світі засобами іноземних мов;

готовність до міжкультурного діалогу, відкритість до пізнання різних культур.

Навчальні ресурси:

перекладні словники, тексти українськомовних перекладів літературних творів та оригінали.

Математична компетентність

Спроможність особистості застосовувати математичні вміння в реальному житті, працювати з числовою інформацією.

Уміння:

абстрактно мислити;  установлювати причиново-наслідкові звязки, виокремлювати головну та дру­горядну інформацію; чітко формулювати визначення і будувати гіпотези; перетворювати інформацію з однієї форми в іншу (текст, графік, таблиця, схема).

Ставлення:

прагнення висловлюватися точно, логічно та послідовно.

Навчальні ресурси:

роздум (визначення тези, добір аргументів, наведення прикладів, формулю­вання висновків), висунення гіпотези та її обґрунтування; тексти, у яких наявні графіки, таблиці, схеми тощо.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях

Здатність орієнтуватися в інформаційному просторі, швидко й ефективно шукати інформацію, використовувати різні види читання для здобуття нових знань;

Уміння:

володіти й оперувати інформацією відповідно до потреб, застосовувати ІКТ у навчанні й повсякденному житті, знаходити, опрацьовувати і систематизовувати інформацію); здатність бути відкритими до інновацій, реалізувати себе в мінливому технологічному, життєвому, навчальному й трудовому середовищі.

змістовно, логічно, послідовно, точно описувати процесс власної діяльності;

спостерігати за подіями, процесами, аналізувати, проводити мовні експерименти, словесно оформ­лювати результати досліджень;

проводити пошукову діяльність;

критично оцінювати результати людської діяльності у природному середовищі, відображені в творах літератури, та регулювати власну поведінку в довкіллі.

Ставлення:

готовність до опанування новітніми технологіями; зберігати природні ресурси для сьогодення та майбутніх поколінь, оперативне реагування на технологічні зміни.

Прагнення поглиблювати уявлення про цілісну наукову картину світу для суспільно-технологічного поступу;

Навчальні ресурси:

науково-пізнавальні і навчальні тексти природничого, технічного та техно­логічного змісту, опис фiзичного або хiмiчного експерименту, аналіз текстів літератури (епізодів) екологічного спрямування, усні / письмові презентації в рамках дослідницьких проектів, інноваційні технології навчання (інтерактивні, інформаційно-комунікаційні).

Інформаційно-цифрова компетентність

Уміння:

  • діяти за алгоритмом, складати план тексту;
  • використовувати інтернет-ресурси для отримання нових знань.

Ставлення:

  • задоволення пізнавального інтересу в інформаційному середовищі;
  • прагнення дотримуватися етичних норм у віртуальному інформаційному просторі;
  • критичне ставлення до медійної інформації.

Навчальні ресурси:

дописи в соціальних мережах і коментарі до них;

інструментальні тексти (алгоритми, інструкції тощо);

складання плану;  

аналіз медіатекстів (виявлення маніпулятивних технологій).

Уміння вчитися впродовж життя

Здатність і внутрішня потреба самостійно здобувати знання і формувати вміння відповідно до поставлених цілей з метою самовдосконалення й самореалізації.

Уміння визначати мету навчальної діяльності та способи її досягнення;

планувати й організовувати власну навчальну діяльність; читати, використовуючи різні види читання: ознайомлювальне, вибіркове, ви­вчальне тощо; постійно поповнювати власний словниковий запас; користуватися різними джерелами довідкової інформації (словники, енциклопедії, онлайн-ресурситощо);

здійснювати самооцінювання результатів власної діяльності, рефлексію;

застосовувати комунікативні стратегії відповідно до мети і ситуації спілкування.

Ставлення:

прагнення використовувати українську мову в різних життєвих ситуаціях;

готовність удосконалювати власне мовлення впродовж життя;

розуміння ролі читання для власного інтелектуального зростання.

Навчальні ресурси:

інструкції з ефективного самонавчання;

довідкова література, зокрема, пошукові системи;

електронні мережеві бібліотеки.

Ініціативність і підприємливість

Інтегрована якість особистості, що базується на креативності, творчості, інноваційності, здатності до ризику, спроможності планувати, самоорганізовуватися й організовувати підприємницьку діяльність, утілювати ідеї у сферу економічного життя, розвязувати конфліктні ситуації, приймати рішення, брати на себе відповідальність, формувати моделі поведінки, необхідні для успішного розвязання нагальних виробничих проблем.

Уміння:

презентувати власні ідеї та ініціативи зрозуміло, грамотно, використовуючи доцільні мовні засоби;

використовувати комунікативні стратегії для формулювання власних пропо­зицій і рішень і виявлення лідерських якостей;

оцінювати економічні ініціативи та економічну діяльність.

Ставлення:

готовність брати відповідальність за себе та інших;

розуміння ролі комунікативних умінь для успішної професійної карєри.

Навчальні ресурси:

тексти офіційно-ділового стилю (резюме, доручення тощо), самопрезентація, зразки реклами, літературні твори, які містять моделі ініціативності.

Соціальна та громадянська компетентності

Усвідомлення громадянської повинності й відповідальності, здатність до реалізації громадянських прав і обовязків.

Уміння:

аргументовано і грамотно висловлювати власну громадянську позицію в суспільно-політичних питаннях;

висловлюватися, не дискримінуючи інших;

критично оцінювати тексти соціально-політичного змісту;

застосовувати комунікативні стратегії в демократичних процедурах.

Ставлення:

поцінування людської гідності;

повага до закону та правових норм, зокрема до норм українського мовного законодавства;

утвердження права кожного на власну думку;

активна діяльність для демократичного громадянства.

Навчальні ресурси:

Інтерактивні технології навчання, твори, які містять моделі демократичної участі (дискусія про активну громадянську позицію).

Обізнаність та самовираження у сфері культури

Здатність учня усвідомлено сприймати надбання культури як цінність, аналізувати й оцінювати досягнення національної та світової культури, орієнтуватися в культурному та духовному контексті сучасного суспільства, застосовувати традиційні для культури українського народу методи самовиховання.

 

Уміння:

Використовувати українську мову як державну для духовного, культурного й національного самовияву;

дотримуватися норм української літературної мови та мовленнєвого етикету, що є виявом загальної культури людини;

читати твори літератури, використовувати досвід взаємодії з творами мисте­цтва в життєвих ситуаціях;

створювати тексти, виражаючи власні ідеї, досвід і почуття та добираючи від­повідні художні засоби;

добирати літературу для читання, щоб одержати насолоду і користь від про­читаного.

Ставлення:

потреба читання літературних творів для естетичної задоволення та рефлексії над прочитаним;

відкритість до міжкультурної комунікації;

зацікавленість світовими культурними набутками.

Навчальні ресурси:

твори мистецтва; мистецькі проекти.

твори різних видів мистецтва;

мистецькі проекти.

Екологічна грамотність і здоровий спосіб життя.

Здатність виявляти активну життєву позицію в питаннях захисту довкілля; готовність дотримуватися здорового способу життя й пропагувати його.

Уміння:

Використовувати ефективні комунікативні стратегії для співпраці в групі;

Враховувати вплив слова на психічне здоровя людини, відповідально вико­ристовувати мовні виражальні засоби;

Застосовувати комунікативні стратегії для протистояння деструктивним та маніпулятивним впливам, що є загрозою здоровому способу життя;

конструктивно спілкуватися в різних соціальних середовищах задля свободи особистості, досягнення соціальної захищеності, сімейного щастя, можливості карєрного зростання та ін.

 не завдавати шкоди довкіллю у процесі власної діяльності;

сприймати довкілля як життєдайне середовище;

бережливо ставитися до природи як важливого чинника реалізації особистості;

розуміти переваги здорового способу життя.

Ставлення

здоровий спосіб життя;

готовність управляти конфліктом;

толерантність до різних поглядів, здатність довіряти й викликати довіру, спів­чувати.

готовність зберігати природні ресурси для сьогодення та майбутнього;

набуття знань  про цілісну наукову картину світу для суспільно-технологічного поступу.

Навчальні ресурси:

тексти, які сприяють гармонізації психоемоційного стану, твори, які містять моделі досягнення свободи особистості, соціальної захищеності, сімейного щастя, карєрного зростання та ін. (дискусiя про людину і довкiлля).

аналіз літературних текстів (епізодів) екологічного спрямування, усні / письмові презентації в рамках дослідницьких проектів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11  к л а с

Українська мова (профільний рівень)

(140 год, 4 год на тиждень)

РМ –62

Фронтальні види контрольних робіт

 

І семестр

ІІ семестр

Перевірка мовної теми

3

3

есе

1

1

переказ

1

1

твір

1

1

диктант

1

1

 

Складене за програмою МОНу:

Українська мова  10-11 класи. Програма для профільного навчання учнів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 10-11 класи. – Профільний рівень / Мацько Л.І., Груба Т.Л., Семеног О.М., Симоненко Т.,В.

 (Наказ МОН України № 1407 від 23.10.2017р.)

Програма з української мови для профільного навчання учнів 10-11 класів (філологічний напрям, профільукраїнська філологія) (далі  - Програма) розроблена на підставі Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 р.  1392, з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 р.  462), Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти (2003), «Рекомендацій Європейського Парламенту та Ради Європи» (2006)

До підручника:

Українська мова (профільний рівень) : підруч. для  11 класу закл. загал. серед. освіти / С.О.Караман, О.М. Горошкіна, О.В.Караман, Л.О.Попова.–Харків: Вид.-во «Ранок», 2019.–272с.

 

11 клас

І семестр

Профіль -  українська філологія

(140 год., 4  год. на тиждень)

Мовна, лінгвістична змістові лінії

Дата

Прим.

Зміст програмового матеріалу

 

Мова, індивід, суспільство( 4 год.)

1

 

 

Мова як особлива система знаків, її місце з-поміж інших знакових систем. Проблеми взаємодії мови і культури, мови і соціуму.

2

 

 

Роль мови у формуванні й самовираженні особистості.

3

 

 

Українська мова в «діалозі культур». Відображення в сучасній українській мові культури інших народів. Українська діаспора.

4

 

 

Лінгвістика як наука про мову.  Історія мовознавства в особистостях. Видатні мовознавці вітчизняної науки.

5

 

 

РМ №1 Норма літературної мови.

6

 

 

РМ №2 Система функціональних стилів сучасної української мови Поняття стилю мовлення.

7

 

 

РМ №3 Підстилі, основні жанри та характерні особливості стилів.

 

Риторика як наука й мистецтво слова ( 8 год.)

8

 

 

Лінгвістична риторика. Основні поняття риторики: логос, етос, пафос, топос.

9

 

 

Ритор і оратор. Риторичні ідеали у різні історичні епохи. Поняття про сучасний риторичний текст.

10

 

 

РМ №4 Виступ під час дискусії (підготовлений і непідготовлений) на суспільну або морально-етичну теми.

11

 

 

Інвенція. Диспозиція.

12-13

 

 

РМ №5-6 Контрольний докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків та ін.).

14

 

 

Методи викладу матеріалу. Теза й аргументація. Різні види аргументації.

15

 

 

Промова. Елокуція й елоквенція як учення про мовну форму промов.

16

 

 

Меморія як система усного запам’ятовування промов.

17

 

 

Акція. Риторична техніка.

18

 

 

РМ №7 Аудіювання текстів різного характеру. Різновиди аудіювання. Аудіювання зразків ораторського мистецтва.

19

 

 

Еристика як мистецтво суперечки. Етика полемічної майстерності.

20

 

 

Контрольна робота №1

 Мова, індивід, суспільство. Риторика як наука й мистецтво слова.

 

З історії риторики й ораторського мистецтва( 4 год.)

21

 

 

Видатні оратори Давньої Греції

22

 

 

Видатні оратори Давнього Риму.

23

 

 

Ораторське мистецтво в Україні.

 

Основи ораторського мистецтва( 8 год.)

24

 

 

Види і жанри ораторського мистецтва і жанри. Академічне красномовство, його характерні ознаки, різновиди (наукове, науково-популярне, навчальне).

25

 

 

РМ №8 Композиція ораторського виступу. Особливості побудови вступу, основної частини, закінчення. 

26

 

 

РМ №9 Мовні засоби оформлення тексту ораторського виступу залежно від мети спілкування й адресата мовлення.

27

 

 

Судове красномовство, особливості захисного і звинувачувального виступу. Духовне красномовство (гомілетика), його жанри і характерні риси.

28-29

 

 

РМ №10-11  Контрольний твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі.

30

 

 

РМ №12 Добір аргументів і способів активізації мислення та емоційно-почуттєвої діяльності аудиторії. Види аргументації. Способи встановлення контакту зі слухачами.

31

 

 

РМ №13 Практична риторика. Добір матеріалу, його систематизація.

32

 

 

Соціально-побутове красномовство, його види (ювілейна промова, привітання, тост тощо). 

33

 

 

Театральна (сценічна) риторика. Педагогічна риторика.

34

 

 

РМ №14 Вимоги до оратора. Постава, виразність міміки і жестів, їх природність, відповідність змісту викладу.

35

 

 

РМ №15 Вимоги до культури мовлення.

36

 

 

РМ № 16 Виголошення промови. Роль початкової фрази перед виступом.

37

 

 

РМ № 17 Техніка мовлення. Тональність виступу. 

38

 

 

РМ №18 Спілкування з аудиторією як творчий процес. Прийоми встановлення і збереження контакту з аудиторією.

39

 

 

Види ораторського мистецтва за метою висловлювання: інформувальні, переконувальні, розважальні та інші виступи. Промова, її види.

40

 

 

РМ № 19 Культура ведення дискусій, полеміки, дебатів професійного характеру. 

41

 

 

РМ № 20 Читання мовчки текстів діалогічного і монологічного характеру, в т.ч. електронного, різних стилів, типів і жанрів мовлення. Види читання. 

42

 

 

Контрольна робота №2

З історії риторики й ораторського мистецтва. Основи ораторського мистецтва.

Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики ( 24 год.)

43

 

 

Загальна характеристика синтаксичних одиниць. Словосполучення як одиниця синтаксису.

44

 

 

Типи словосполучень за морфологічним вираженням головного слова.

45

 

 

Типи підрядного зв’язку у словосполученні. Використання синонімічних дієслівних словосполучень у різних стилях. 

46

 

 

Речення як основна синтаксична і комунікативна одиниця.

47

 

 

Стилістичні функції модальних різновидів речень. Риторичне запитання, його стилістичні функції.

48

 

 

Граматична основа речення. Порядок слів у реченні як стильова ознака мовлення.

49

 

 

Складні випадки координації підмета і присудка.

50

 

 

РМ № 21 Офіційно-діловий стиль: основні ознаки, підстилі, жанри, сфера використання, призначення.

51

 

 

Складні випадки кваліфікації другорядних членів речення.

52

 

 

Написання прикладки.

53

 

 

Порівняльний зворот, його функції в реченні.

54

 

 

РМ № 22 Контрольне есе.

55

 

 

РМ № 23 Діалог, складений відповідно до запропонованої ситуації, діалог – обмін думками, враженнями (офіційна і неофіційна розмова); обговорення самостійно обраної теми.

56

 

 

Складні і багатокомпонентні речення. Особливості структури та семантики сполучникових (складносурядних та складнопідрядних) і безсполучникових, багатокомпонентних речень.

57

 

 

РМ №24 Ділові папери. Автобіографія, заява, характеристика

58

 

 

Складнопідрядні означальні речення і дієприкметникові звороти; складнопідрядні обставинні речення і дієприслівникові звороти.

59

 

 

РМ № 25 Лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості, структура офіційно-ділових текстів різних жанрів.

60

 

 

Контрольний диктант

61

 

 

Складнопідрядні речення з підрядними порівняльними і порівняльні звороти.

62

 

 

Період.

63

 

 

Контрольна робота №3 ( Підсумкова)

 Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики (І частина).

64

 

 

Повторення та узагальнення вивченого.

 

11 клас

Соціокультурна змістова лінія

Учень (учениця):

аналізує праці учених, готує доповіді, повідомлення про риторичні особливості слова;

складає проект власної майбутньої професії, описує пошук перспективних шляхів розвитку Української держави; усвідомлює значення української мови як одного з головних чинників її самовиявлення і світосприйняття;

спроможний критично оцінювати свої дії і вчинки, самобутньо мислить;

обґрунтовує звязки ментальності української людини з іншими соціокультурними чинниками (родина, народ, нація, Батьківщина, держава);створює тексти з мовосимволами української державності;

готує виступ до конференції, дебатів з проблем мовної культури, функціонування української мови в різних сферах суспільного життя;

на основі проведеного опитування аналізує особливості мови жителів міста і села, виступає з повідомленнями про  мову, суспільні події в країні у засобах масмедіа;

на основі текстів історії, фольклору та художньої літератури здійснює історико-культурологічні коментарі до концептів української культури;

виступає з презентацією, укладає етнолінгвістичні альбоми етнографічних районів України;

поглиблює знання про історію, культуру свого регіону, відомості з історичної ономастики, топоніміки й мікротопоніміки.

самостійно опановує художню літературу, різні види мистецтв з метою  збагаченні й гармонізації внутрішнього світу; проводить дослідження, що стосуються вивчення українського фольклору і письменства у  світі;

добирає бібліографічний опис книг з актуальних філологічних проблем;

бере участь у роботі з етнографічними колекціями; готує екскурсії, віртуальні подорожі, виставки з лінгвокраєзнавства;

сприймає, аналізує, оцiнює прочитані, вивчені чи почуті соціокультурні відомості про Україну й світ,  використовує їх для досягнення певної пізнавальної, експресивної, комунікативної чи іншої мети;

усвідомлює національно-культурні відмінності між народами й етносами;

глибше пізнає культуру українського  народу в діалозі інших культур;

розширює уявлення про національну специфіку мовної картини світу, функції мови, взаємозвязок мови і культури;

виявляє особливості української мови на фоні інших у міжкультурній комунікації;

уміє вилучати соціокультурну інформацію з різних джерел, опановує різні способи збору, узагальнення, систематизування лінгвокультурної інформації;

уміє працювати з довідковими матеріалами, центрами української культури;

здійснює етно-, соціолiнгвiстичнi розвiдки у словниках української мови; виконує самостійну пошукову роботу з етнолінгвокультури, соціолінгвістики, прагмалінгвістики, історії мови, теорії мовленнєвої діяльності;

готує тематичні екскурсії, зустрічі, олімпіади, вікторини, ігри, конкурси; укладає тематичний словник-тезаурус;

опановує цифрові технології з професійно орієнтованою  метою;

володіє сучасними методами пошуку, обробки, інтерпретації  відповідної інформації;

користується філологічними, лінгвістичними Інтернет-сайтами, електронними словниками, довідниками; бере участь у вебфорумах, працюєз вебсторінками мовознавців; бере участь в вебконференціях;

укладає власну електронну бібліотеку.

Українська мовна особистість

і Україна

Слово як носій добра, істини й краси.

Риторичний ідеал Ф.Прокоповича.

Українська мовоментальність. Мовосимволи української державності.

Концепти милосердя, захисник, гідність, честь, свобода  в українській літературі, у масмедіа.

Роль громадянина у відродженні і зміцненні української державності.

 

 

 

 

Українська мова і національна історія, духовна культура

Мованосій культури народу-мовотворця

Мовні знакиконцепти української національної культури. Мовосимволи майдан, євромайдан.

Лінгвокультурні особливості етнографічних регіонів України. Родинно-етикетні, родинно-оздоровчі, родинно-громадські традиції, звичаї мешканців,  що живуть поряд з українцями.

Роль художньої літератури, мистецтва у збагаченні й гармонізації внутрішнього світу.

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська мова   і світ

Українська мова і міжкультурна комунікація.

 Збереження національного в період глобалізації.

Відображення в сучасній українській мові культури інших народів. Взаємозбагачення мов як результат взаємодії національних культур.

Українська мова

в Інтернет-джерелах

Філологічні, лінгвістичні Інтернет-сайти, блоги, соціальні мережі. Робота з вебсторінками мовознавців.

Український лінгвістичний портал.

Електронні бібліотеки. Електронні словники, довідники. Укладання власної електронної бібліотеки.

Web-сайти шкіл. Web-форуми, телеконференції. 

 

Українська мовамова професії

Концепт «сродної» праці у художній літературі. Кроки до успіху.

Учення Григорія Сковороди про «сроднупрацю» й розвиток сучасної особистості людини.

Життєвий і професійний вибір особистості.

 

Тематика висловлювань учнів

Висловлювання з власного досвіду, з родинного, шкільного, літературного, мистецько-культурного, суспільно-громадського життя.

 

Тематика текстів

Герої, що залишилися з нами назавжди.

Мованосій культури народу-мовотворця

Моваце історична пам'ять народу

Мова народувідображення Батьківщини і духовного життя народу (К.Ушинський).

Мова росте елементарно, разом з душею народу (І.Франко)

А словострум. А словозброя. А віще слововічове (Л.Костенко)

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бондаренко Олена Василівна
    Дякую. Дуже добре. Бажаю успіхів і натхнення!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
16 грудня 2021
Переглядів
6290
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку