Календарно - тематичне планування
Українська мова
5 клас (НУШ)
4 години на тиждень (140 годин на рік)
Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти
(автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.)
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ
Об'єкти і форми контролю |
І семестр |
ІІ семестр |
Критерії оцінювання |
Фронтальні види контрольних робіт |
|||
Перевірка мовної теми |
4 |
4 |
- |
Письмо: переказ |
1 |
1 |
100-150 слів; обсяг творч.завд. – 0,3-0,5 ст. |
твір |
- |
1 |
0,5-1,0 сторінки |
Правопис: диктант |
1 |
1 |
90-100 слів |
Індивідуальні види контрольних робіт |
|||
Говоріння: діалог |
1 |
- |
6-7 реплік |
переказ |
1 |
- |
3-5 хвилин |
твір |
- |
1 |
- |
Читання вголос |
- |
1 |
80-120 слів за хвилину |
№ |
Дата |
Зміст програмного матеріалу
|
Примітки |
|
|
І семестр ВСТУП |
|
|
|
Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України |
|
|
|
РМ. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. |
|
|
|
Спілкування та мовлення. Види мовленнєвої діяльності |
|
|
|
РМ. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів |
|
|
|
РМ. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного та виконання тестових завдань |
|
|
|
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ Текст. Речення. Слово Текст, його основні ознаки. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення, абзац. Зміст, заголовок тексту |
|
|
|
Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення |
|
|
|
РМ. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Простий план. Будова тексту |
|
|
|
Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично) |
|
|
|
Визначення в слові орфограм. Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з неправильним уживанням слів. Робота зі словниками та довідковими джерелами. Добирання слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту |
|
|
|
РМ. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). Особливості будови опису предмета (тварини) |
|
|
|
РМ. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом. Редагування переказу |
|
|
|
ЛЕКСИКОЛОГІЯ Загальне поняття про лексику та лексикологію. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова |
|
|
|
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях. Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення |
|
|
|
Лексична помилка та її умовне позначення. Тлумачний словник |
|
|
|
Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті та для уникнення невиправданих повторів слів. Словник синонімів |
|
|
|
Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів |
|
|
|
РМ. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом) |
|
|
|
Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів |
|
|
|
Пароніми. Словник паронімів |
|
|
|
Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Написання слів іншомовного походження. Словник іншомовних слів |
|
|
|
Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. Письменницькі новотвори |
|
|
|
Групи слів за вживанням: загальновживані й обмеженого вживання. Стилістично забарвлені слова. Діалектні, професійні слова й терміни, сленг, просторічні слова. Лексична помилка. Суржик |
|
|
|
РМ. Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом). Редагування переказу |
|
|
|
Діагностична робота. «Лексикологія» (тест) |
Тематична |
|
|
ФРАЗЕОЛОГІЯ Фразеологізми. Різновиди фразеологічних одиниць(прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми) |
|
|
|
Джерела українських фразеологізмів. Фразеологічний словник |
|
|
|
Фразеологізми у мовленні людини |
|
|
|
БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ Основа слова й закінчення. Незмінні й змінні слова (повторення і поглиблення) |
|
|
|
Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті |
|
|
|
Префікс і суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси та префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності |
|
|
|
Правопис значущих частин слова (повторення). Написання префіксів пре-, при-, прі- |
|
|
|
Значущі частини слова (узагальнення). Фемінітиви. Найуживаніші суфікси для творення фемінітивів |
|
|
|
Діагностична робота. «Будова слова. Орфографія» (тест) |
|
|
|
РМ. Написання твору-опису тварини (або предмета) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності(у художньому стилі). Редагування твору-опису |
|
|
|
РМ. Аналіз письмового твору-опису |
Тематична |
|
|
ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос Звуки мови і звуки мовлення. Їхня відмінність від інших звуків, які створює людина (кашляння, свист), звуків природи, фізичних явищ тощо. Голосні і приголосні звуки. Фонетична транскрипція |
|
|
|
Приголосні тверді і м’які, дзвінкі і глухі, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені(пом’якшені) приголосні |
|
|
|
Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г |
|
|
|
РМ. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму |
|
|
|
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення) |
|
|
|
Фонетичний розбір слова |
|
|
|
Склад. Основні правила переносу |
|
|
|
Наголос. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням |
|
|
|
Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично) |
|
|
|
Повторення вивченого про звуки і букви |
|
|
|
Діагностична робота. «Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос. Основні правила переносу» (тест) |
|
|
|
РМ. Написання твору-розповіді на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом). Редагування твору. Аналіз твору-розповіді |
Тематична |
|
|
ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення) |
|
|
|
Орфографічний словник. Орфограма (практично) |
|
|
|
Орфографічна помилка, її умовне позначення (практично) |
|
|
|
Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків |
|
|
|
Написання слів із сумнівними приголосними |
|
|
|
Записування слова фонетичною транскрипцією |
|
|
|
Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- |
|
|
|
Спрощення в групах приголосних |
|
|
|
Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично): [о] — [а], [е] — [і], [е] —[и]; [о], [е] з [і]; [и] — [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів |
|
|
|
Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично): [г], [к], [х] — [ж], [ч], [ш] — [з′], [ц′], [с′]; [д] — [дж]; [зд] — [ждж] |
|
|
|
Основні випадки чергування [у] — [в], [і] — [й]; уживання прийменника з і його варіантів із, зі (зо) (правила милозвучності |
|
|
|
Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією. Особливості складання есе |
|
|
|
РМ. Написання есе про красу й милозвучність української мови. Редагування есе |
|
|
|
Діагностична робота. «Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-» (тест) |
|
|
|
Діагностичний диктант за І семестр |
|
|
|
Аналіз семестрового диктанту та діагностичної роботи |
|
|
|
Узагальнення та систематизація навчального матеріалу за І семестр |
Зошит Тематична Аудіювання Говоріння Читання Письмо І семестр Річна Скоригована |
Погоджено
ЗДНВР ЗЗСО І-ІІІ ст.. С. Розтоки
_____ Г.А. Цубера
__. 09. 2023 р.