Календарно - тематичне планування Українська мова 5 клас (НУШ) 4 години на тиждень (140 годин на рік)

Про матеріал
Календарно - тематичне планування Українська мова 5 клас (НУШ) 4 години на тиждень (140 годин на рік) Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)
Перегляд файлу

Календарно - тематичне планування

Українська  мова

      5 клас  (НУШ)

4 години на тиждень (140 годин на рік)

 

Модельна навчальна програма «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

(автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.)

 «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795)

 

 

 

КОНТРОЛЬНІ РОБОТИ

 

Об'єкти і форми контролю

І семестр

ІІ семестр

Критерії оцінювання 

Фронтальні види контрольних робіт

Перевірка мовної теми

4

4

-

Письмо:

переказ

 

1

 

1

100-150 слів;

обсяг творч.завд. – 0,3-0,5 ст.

твір

-

1

0,5-1,0 сторінки

Правопис:

диктант

 

1

 

1

 

90-100 слів

Індивідуальні види контрольних робіт

Говоріння:

діалог

 

1

 

-

 

6-7 реплік

переказ

1

-

3-5 хвилин

твір

-

1

-

Читання вголос

-

1

80-120 слів за хвилину

 

 

 

 

Дата

Зміст програмного матеріалу

 

Примітки

 

 

І семестр

ВСТУП

 

  1.  

 

Значення мови в житті людини й суспільства. Українська мова — державна мова України

 

  1.  

 

РМ. Загальне уявлення про мовлення як діяльність.

 

  1.  

 

Спілкування та мовлення. Види мовленнєвої діяльності

 

  1.  

 

РМ. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів

 

  1.  

 

РМ. Читання мовчки тексту, аналіз прочитаного, відповіді на запитання за змістом прочитаного та виконання тестових завдань

 

  1.  

 

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ Текст. Речення. Слово

Текст, його основні ознаки. Тема, основна думка тексту, мікротема, тематичне речення, абзац. Зміст, заголовок тексту

 

  1.  

 

Поділ зв’язного висловлення (тексту) на речення. Інтонація речень, різних за метою висловлення. Розділові знаки в кінці речення

 

  1.  

 

РМ. Текст. Змістова й композиційна єдність, зв’язність тексту. Простий план. Будова тексту

 

  1.  

 

Слово як компонент речення. Лексичне значення слова. Слово як частина мови. Роль слів різних частин мови. Граматичні форми слів різних частин мови (практично)

 

  1.  

 

 Визначення в слові орфограм. Розв’язання ситуаційних завдань, пов’язаних з неправильним уживанням слів. Робота зі словниками та довідковими джерелами. Добирання слів для доповнення речення. Складання речень певного змісту

 

  1.  

 

 РМ. Типи мовлення: розповідь, опис, роздум, оцінка предмета (явища). Особливості будови опису предмета (тварини)

 

  1.  

 

РМ. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом. Редагування переказу

 

  1.  

 

ЛЕКСИКОЛОГІЯ

Загальне поняття про лексику та лексикологію. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова

 

  1.  

 

Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях. Роль слів у переносному значенні в художньому стилі мовлення

 

  1.  

 

Лексична помилка та її умовне позначення. Тлумачний словник

 

  1.  

 

Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Використання синонімів як засобу зв’язку речень у тексті та для уникнення невиправданих повторів слів. Словник синонімів

 

  1.  

 

Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках. Словник антонімів

 

  1.  

 

РМ. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом)

 

  1.  

 

Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів. Словник омонімів

 

  1.  

 

Пароніми. Словник паронімів

 

  1.  

 

Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Написання слів іншомовного походження. Словник іншомовних слів

 

  1.  

 

Активна й пасивна лексика української мови: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми. Письменницькі новотвори

 

  1.  

 

Групи слів за вживанням: загальновживані й обмеженого вживання. Стилістично забарвлені слова. Діалектні, професійні слова й терміни, сленг, просторічні слова. Лексична помилка. Суржик

 

  1.  

 

РМ. Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми (за самостійно складеним простим планом). Редагування переказу

 

  1.  

 

Діагностична робота. «Лексикологія» (тест)

Тематична

  1.  

 

ФРАЗЕОЛОГІЯ

Фразеологізми. Різновиди фразеологічних одиниць(прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми)

 

  1.  

 

Джерела українських фразеологізмів. Фразеологічний словник

 

  1.  

 

Фразеологізми у мовленні людини

 

  1.  

 

БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ

Основа слова й закінчення. Незмінні й змінні слова (повторення і поглиблення)

 

  1.  

 

Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті

 

  1.  

 

Префікс і суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси та префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності

 

  1.  

 

Правопис значущих частин слова (повторення). Написання префіксів пре-, при-, прі-

 

  1.  

 

Значущі частини слова (узагальнення). Фемінітиви. Найуживаніші суфікси для творення фемінітивів

 

  1.  

 

Діагностична робота. «Будова слова. Орфографія» (тест)

 

  1.  

 

РМ. Написання твору-опису тварини (або предмета) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності(у художньому стилі). Редагування твору-опису

 

  1.  

 

РМ. Аналіз письмового твору-опису

Тематична

  1.  

 

ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос

Звуки мови і звуки мовлення. Їхня відмінність від інших звуків, які створює людина (кашляння, свист), звуків природи, фізичних явищ тощо. Голосні і приголосні звуки. Фонетична транскрипція

 

  1.  

 

Приголосні тверді і м’які, дзвінкі і глухі, шиплячі (повторення). Напівпом’якшені(пом’якшені) приголосні

 

  1.  

 

Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г

 

  1.  

 

РМ. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму

 

  1.  

 

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука). Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення)

 

  1.  

 

Фонетичний розбір слова

 

  1.  

 

Склад. Основні правила переносу

 

  1.  

 

Наголос. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням

 

  1.  

 

Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично)

 

  1.  

 

Повторення вивченого про звуки і букви

 

  1.  

 

Діагностична робота. «Звуки мови й звуки мовлення. Позначення звуків мовлення на письмі. Склад. Наголос. Основні правила переносу» (тест)

 

  1.  

 

РМ. Написання твору-розповіді на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом). Редагування твору. Аналіз твору-розповіді

Тематична

  1.  

 

          ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-

   Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях    слів.    Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і   поглиблення)

 

  1.  

 

Орфографічний словник. Орфограма (практично)

 

  1.  

 

Орфографічна помилка, її умовне позначення (практично)

 

  1.  

 

Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків

 

  1.  

 

Написання слів із сумнівними приголосними

 

  1.  

 

Записування слова фонетичною транскрипцією

 

  1.  

 

Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-

 

  1.  

 

Спрощення в групах приголосних

 

  1.  

 

Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично): [о] — [а], [е] — [і], [е] —[и]; [о], [е] з [і]; [и] — [і] після [ж], [ч], [ш], [шч] та [г], [к], [х] у коренях слів

 

  1.  

 

Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично): [г], [к], [х] — [ж], [ч], [ш] — [з′], [ц′], [с′]; [д] — [дж]; [зд] — [ждж]

 

  1.  

 

Основні випадки чергування [у] — [в], [і] — [й]; уживання прийменника з і його варіантів із, зі (зо) (правила милозвучності

 

  1.  

 

Складання усного висловлення, пов’язаного з конкретною життєвою ситуацією. Особливості складання есе

 

  1.  

 

РМ. Написання есе про красу й милозвучність української мови. Редагування есе

 

  1.  

 

Діагностична робота. «Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-» (тест)

 

  1.  

 

Діагностичний диктант за І семестр

 

  1.  

 

Аналіз семестрового диктанту та діагностичної роботи

 

  1.                           

 

Узагальнення та систематизація навчального матеріалу за І семестр

Зошит

Тематична

Аудіювання

Говоріння

Читання

Письмо

І семестр

Річна

Скоригована

 

Погоджено

ЗДНВР ЗЗСО І-ІІІ ст.. С. Розтоки

_____ Г.А. Цубера

__. 09. 2023 р.

 

doc
Додав(-ла)
Шемота Алла
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку