Календарно-тематичне планування
уроків УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ за підручником
«Українська мова та читання.»
Автор: К. Пономарьова
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
|
|
Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови в 4 класі, підручником з української мови й умовними позначеннями в ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну (с.1-3) |
|
Повторюю знання про звуки і букви |
|||
|
|
Повторюю знання про звуки і букви. Пригадую, що я знаю про звуки і букви (с.4-5) |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді про свої враження від побаченого. Тема для спілкування: «Враження від осінньої природи» (с. 4-6 зошит «Малюю словом») |
|
|
|
Правильно пишу слова з ненаголошеними звуками [е], [и] в коренях (с.6-7) |
|
|
|
Пригадую слова з подовженими приголосними звуками й апострофом (с.8-9) |
|
|
|
Правильно вимовляю і записую слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці складу (с.9-11) |
|
|
|
Правильно наголошую слова (с.11-14) |
|
|
|
Розташовую слова в алфавітному порядку (с.14-15) |
|
|
|
Правильно поділяю слова для переносу (с.15-16) |
|
|
|
Діагностувальна робота. Діалог (усно). |
|
Спостерігаю за значенням слів |
|||
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Хитрий Карло» (с. 7-9 зошит «Малюю словом») |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи. Розрізняю пряме і переносне значення слів. розгорнутої відповіді на подане запитання (с.17-18) |
|
|
|
Добираю синоніми й антоніми (с.19-18) |
|
|
|
Розпізнаю багатозначні слова (с.21-22) |
|
|
|
Досліджую фразеологізми (с.23-24) |
|
|
|
Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова |
|
Пригадую будову слова |
|||
|
|
Визначаю будову слова (с.25-26) |
|
|
|
Розрізняю співзвучні префікси і прийменники (с.27-29) |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання казки з використанням порівняльного опису. Тема для спілкування: «Казка про яблуню і березу» (с. 10-12 зошит «Малюю словом») |
|
|
|
Досліджую слова із префіксами пре- і при- (с.29-31) |
|
|
|
Утворюю слова за допомогою префіксів і суфіксів. (с.31-32) |
|
|
|
Повторення і закріплення знань про будову слова |
|
Дізнаюся більше про іменники |
|||
|
|
Розрізняю іменники — назви істот і неістот, власні і загальні назви (с.33-34) |
|
|
|
Визначаю рід і число іменників (с.35-37) |
|
|
|
Діагностувальна робота. Списування. |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за одним із поданих зачинів. Тема для спілкування: «Моє ставлення до школи» (с.13-15 зошит «Малюю словом») |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи.Досліджую відмінки і відмінкові питання (с.37-39) |
|
|
|
Змінюю іменники за відмінками (с.39-40) |
|
|
|
Визначаю початкову форму іменників (с.41-42) |
|
|
|
Досліджую закінчення іменників жіночого роду в родовому відмінку однини (с.43-45) |
|
|
|
Вживаю паралельні форми іменників чоловічого роду в давальному і місцевому відмінках однини (с.45-47) |
|
|
|
Спостерігаю за чергуванням приголосних звуків у давальному і місцевому відмінках однини (с.48-50) |
|
|
|
Спостерігаю за чергуванням голосних звуків під час відмінювання іменників (с.50-52) |
|
|
|
Досліджую закінчення іменників жіночого роду в орудному відмінку однини (с.52-55) |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Дві груші й одна» (с. 16-18 зошит «Малюю словом») |
|
|
|
Досліджую закінчення іменників чоловічого роду в орудному відмінку однини (с.55-57) |
|
|
|
Досліджую написання іменників жіночого роду з основою на приголосний звук в орудному відмінку однини (с.58-59) |
|
|
|
Досліджую закінчення іменників у родовому і місцевому відмінках множини (с.60-61) |
|
|
|
Розбираю іменник як частину мови (с.61-62) |
|
|
|
Повторення і закріплення знань про іменник |
|
|
|
Діагностувальна робота з теми «Іменник» Робота з мовними одиницями. |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи . Пригадую вивчене про прикметник (с.63-65) |
|
Дізнаюся більше про прикметник |
|||
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом. Тема для спілкування: «Мій улюблений журнал» (с. 19-21 зошит «Малюю словом») |
|
|
|
Спостерігаю за відмінюванням прикметників (с.65-68) |
|
|
|
Визначаю початкову форму прикметників (с.68-69) |
|
|
|
Досліджую закінчення прикметників жіночого роду в давальному і місцевому відмінках (с.70-71) |
|
|
|
Утворюю прикметники за допомогою префіксів і суфіксів (с.72-74) |
|
|
|
Досліджую прикметники з суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк- (с.74-75) |
|
|
|
Діагностувальна робота. Письмовий переказ. |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи . Визначаю рід, число і відмінок прикметників (с.76-77) |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Шкідливість куріння» (с. 22-24 зошит «Малюю словом») |
|
|
|
Розбираю прикметник як частину мови (с.78-79) |
|
|
|
Закріплення і застосування знань про прикметник |
|
|
|
Розпізнаю числівники в реченні і тексті (с.80-82) |
|
|
|
Досліджую форми родового відмінка числівників 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100 (с.82-84) |
|
Пригадую числівники |
|||
|
|
Правильно вживаю форми числівників на позначення часу протягом доби (с.84-85) |
|
|
|
Діагностувальна робота. Диктант |
|
|
|
Аналіз діагностувальної роботи . Закріплення і застосування знань про числівник |
|
|
|
Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за самостійно складеним планом. Тема для спілкування: «Про розум і вдячність диких тварин» (с. 25-27 зошит «Малюю словом») |
|
Досліджую займенник |
|||
|
|
Розпізнаю займенники (с.86-87) |
|
|
|
Досліджую особові займенники (с.88-89) |
|
|
|
Спостерігаю за відмінюванням займенників 1-ої і 2-ої особи (с.90-92) |
|
|
|
Узагальнення вивченого. Підсумковий урок за І семестр.
|
|