Календарно-тематичне планування з біології
для загальноосвітніх навчальних закладів
9 клас
на 2020-2021 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
Навчальна програма з біології для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
Підручник: Андерсон О.А.та ін. Біологія: підручник для 9 кл. загальноосвітніх навчальних закладів /.- К.: Школяр, 2017. – 256 ст., іл.
За рік |
|||
|
I семестр |
II семестр |
Всього за рік |
Контрольні роботи |
1 |
1 |
2 |
Тематичний контроль |
3 |
3 |
6 |
Лабораторна робота |
1 |
__ |
1 |
Лабораторних досліджень |
2 |
1 |
3 |
Практичних робіт |
2 |
1 |
3 |
Дослідницьких практикумів |
__ |
__ |
__ |
Проектів |
___ |
2 |
2 |
Календарно-тематичне планування
Біологія 9 клас
на 2020-2021 н. р.
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)
№ п/п |
Теми уроків |
Лабораторні роботи, дослідження, проекти |
Д/з |
Дата |
||||
ТЕМА 5. ЗАКОНОМІРНОСТІ УСПАДКУВАННЯ ОЗНАК (10год) |
||||||||
|
Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі. |
|
|
|
|
|
||
|
Закони Менделя. Ознака як результат взаємодії генів.
|
|
|
|
|
|
||
|
Практичні роботи №3. Складання схем схрещування. |
Практичні роботи №3. Складання схем схрещування. |
|
|
|
|
||
|
Поняття про зчеплення генів і кросинговер. |
|
|
|
|
|
||
|
Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю. |
|
|
|
|
|
||
|
Форми мінливості.
|
Лабораторні дослідження мінливості в рослин і тварин. |
|
|
|
|
||
|
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій. |
|
|
|
|
|
||
|
Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування.
|
Проект Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня) |
|
|
|
|
||
|
Сучасні методи молекулярної генетики |
|
|
|
|
|
||
|
Контрольна робота №2 з теми: «Закономірності успадкування ознак» |
|
|
|
|
|
||
ТЕМА 6. ЕВОЛЮЦІЯ ОРГАНІЧНОГО СВІТУ(7 год.) |
||||||||
|
Популяції живих організмів та їх основні характеристики. |
. |
|
|
|
|
||
|
Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін. |
|
|
|
|
|
||
|
Механізми видоутворення. |
|
|
|
|
|
||
|
Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна. Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції. |
|
|
|
|
|
||
|
Еволюція людини. Етапи еволюції людини. |
|
|
|
|
|
||
|
Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя |
|
|
|
|
|
||
|
Узагальнення знань з теми «Еволюція органічного світу» |
|
|
|
|
|
||
ТЕМА 7. БІОРІЗНОМАНІТТЯ ( 4 год) |
||||||||
|
Основи еволюційної філогенії та систематики. |
|
|
|
|
|
||
|
Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти. |
|
|
|
|
|
||
|
Огляд основних еукаріотичних таксонів |
|
|
|
|
|
||
|
Неклітинні форми життя: віруси. |
|
|
|
|
|
||
ТЕМА 8. НАДОРГАНІЗМОВІ БІОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ ( 7 год) |
|
|||||||
|
Екосистема. Різноманітність екосистем |
|
|
|
|
|
||
|
Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах. |
|
|
|
|
|
||
|
Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори |
|
|
|
|
|
||
|
Стабільність екосистем та причини її порушення |
|
|
|
|
|
||
|
Біосфера як цілісна система. |
|
|
|
|
|
||
|
Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища
|
Проект (дослідницький) Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості |
|
|
|
|
||
|
Узагальнення знань з тем: «Біорізноманіття», «Надорганізмові біологічні системи». |
|
|
|
|
|
||
ТЕМА 9. БІОЛОГІЯ ЯК ОСНОВА БІОТЕХНОЛОГІЇ ТА МЕДИЦИНИ (9 год ) |
||||||||
|
Поняття про селекцію. Введення в культуру рослин. Методи селекції рослин. |
|
|
|
|
|
||
|
Одомашнення тварин. Методи селекції тварин. |
|
|
|
|
|
||
|
Огляд традиційних біотехнологій. |
|
|
|
|
|
||
|
Основи генетичної та клітинної інженерії |
|
|
|
|
|
||
|
Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині. |
|
|
|
|
|
||
|
Генетично модифіковані організми |
|
|
|
|
|
||
|
Узагальнення знань з теми «Біологія як основа біотехнології та медицини» |
|
|
|
|
|
||
|
Повторення вивченого |
|
|
|
|
|
||