"Календарно - тематичне планування з “Історії рідного краю. Запорізька область" для 5 класу"

Про матеріал

"Календарно - тематичне планування з “Історії рідного краю. Запорізька область" для 5 класу"

Перегляд файлу

 

 

«ПОГОДЖЕНО»

 Заступник директора з НВР

__________________О.Л. Лаврухіна

__________________О.Л. Лаврухіна

«____» ______________ 20___ р.

«____» ______________ 20___ р.

 

«ЗАТВЕРДЖЕНО»

                            Директор школи                                

___________________Т.О. Лисенко

___________________Т.О. Лисенко

 «____» _______________ 20___ р.

 «____» _______________ 20___ р.

 

Календарно - тематичне планування                                                                         з «Історії рідного краю. Запорізька область»                                             варіативної складової робочого навчального плану                                                      КЗ “Нововодянська загальноосвітня школа I-III ступенів”                      Водянської сільської ради, Кам'янсько - Дніпровського району, Запорізької області                                                                                               для 5 класу на 2019 - 2020 навчальний рік.                                                        

Відповідає чинній програмі Міністерства освіти і науки « Історія рідного краю. Запорізька область » 5 клас (авт. І.Я. Щупак): Видавництво «Прем`єр», 2000

 

 

Вчитель історії                                                                                                        Кваліфікаційної категорії спеціаліст                                                                                  Юрченко Людмила Миколаївна

 

Розглянуто на засіданні методичного об'єднання вчителів суспільно - гуманітарного  циклу

 

Протокол №______ від «____»________________2019р.

Голова МО________ А.А. Назаренко

 

Інструктивно - методичні рекомендації на 2019 - 2020 навчальний рік.                      З курсу історії «Історія рідного краю. Запорізька область»                                                           для 5 класу                                                                                                                      (17 годин на рік)                                                                                                                  

      Програма курсу з історії «Історія рідного краю. Запорізька область» призначена для учнів 5-11 класів загальноосвітніх середніх навчальних закладі і складена, виходячи із цілей, вимог і змісту сучасного навчання історії у школі, закладених у Державному стандарті базової і повної середньої освіти (освітня галузь «Суспільствознавство»). Програма базується на основі курсу історії України із давніх часів до сьогодення і поєднує проблемно-тематичний, хронологічний, цивілізаційний та культурологічний принципи. Курс має на меті поглибити інтерес до вивчення історії України та всесвітньої історії та зацікавити учнів історією рідного краю.       

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

     Виходячи із положень Національної доктрини розвитку освіти, де головною метою навчального процесу вітчизняної освіти є виховання громадянина України, соціально зрілої, працелюбної, творчої особистості, базуючись на цілях, вимогах і змісті навчання історії у школі (освітня галузь «Суспільствознавство»), закладених у Державному стандарті базової і повної середньої освіти, автори програми з історії рідного краю визначили головну мету даного курсу. Вона має забезпечувати:

формування в учнів історичної свідомості, відродження національної самосвідомості, що ґрунтується на системі вивірених історичних знань та знанні історії рідного краю;

усвідомлення школярами своєї приналежності до української нації, до України, причетності до рідного краю;

толерантне розуміння сучасною молоддю історії свого регіону, усвідомлення спільного минулого і майбутнього та створення реальних можливостей для обговорення різноманітних та історичних та суспільних проблем;

розвиток історичного мислення школярів, їх умінь осмислювати тексти та зображення історичного змісту і застосовувати отримані знання для самостійної пізнавальної та дослідницької діяльності;

розвиток і збагачення духовно-моральних цінностей та загальнолюдських вартостей кожного учня;

поглибити інтерес до історії взагалі та до історії Запоріжжя зокрема.

 

   

 

Календарно - тематичне планування                                                                          з “Історії рідного краю. Запорізька область                                                          для 5 класу                                                                                                                                      (17 годин на рік)                                                                                                                       зі змінами згідно Наказу МОН № 236 від 21.02.2019 р.

Підручник: «Історія рідного краю. Запорізька область»                                                                                                                                     авт. І.Я. Щупак                                                                                                                                  Видавництво: «Прем'єр», 2000

 

№ уроку

 Дата проведення уроку

 

Тема уроку

К-сть годин

 

Примітки

1

 

ВСТУП. Що таке історія. Навіщо потрібно її вивчати.                                                                          

 

1

 

Результати навчально-пізнавальної діяльності:

  • Учень (учениця):

-  користується підручником (орієнтується в його структурі, користується методичним апаратом тощо);

-  застосовує поняття «історія»;

- свідомо читає адаптований історичний текст, знаходить у ньому історичну інформацію.

Розділ І. Давні часи.

Результати навчально-пізнавальної діяльності:

  • Учень (учениця):

- переказує зміст історичних міфів та легенд з історії краю;

- використовує сучасні дані про географічну історію краю.

- показує на карті місця знахідок решток найдавніших людей, стоянки давніх людей на території України та рідного краю, на території розселення носіїв трипільської культури;

- застосовує і пояснює на прикладах поняття: «рід», «плем’я»; «родова община», «сусідська община», «рада старійшин», «вождь»;

- описує головні винаходи людства доби кам’яного і мідно-бронзового віків, знайдених на території краю;

- розповідає про первісні форми релігійних вірувань і мистецтво людей за первісної доби;

- називає хронологічні межі розселення скіфів, сарматів, кіммерійців на території краю;

- показує на карті територію розселення кіммерійців та скіфів, напрямки грецької колонізації;

- застосовує та пояснює на прикладах поняття: «колонія», «метрополія», «колонізація»; «місто-держава», «пектораль», «скіфський курган»;

- характеризує діяльність Дарія І, суспільне, господарське життя та культурну спадщину племен і народів залізного віку, що проживали на території України, внесок цих цивілізацій у культурну;

- показує на карті територію Київської держави (Русі-України) за правління перших князів; Візантія;

- характеризує розвиток господарства і торгівлі; повсякденне життя мешканців краю;

- називає роки правління князів Святослава та Ярослава Мудрого, княгині Ольги; рік запровадження християнства як державної релігії;

- тлумачить поняття «християнство», «священик», «митрополит», «монастир», «чернець».

2

 

Легендарний край. Перші люди на берегах Дніпра.

 

1

 

3

 

Скіфська столиця на запорізькій землі. Скіфські кургани. Кам'янське городище.

 

1

 

4

 

Войовничі кочівники. Сармати. Хвилі кочівників (гуни, авари, печеніги).

 

1

 

5

 

Давні слов'яни. Табори слов'ян на берегах Дніпра. Анти. Черняхівські племена.

 

1

 

Розділ II. Козацька Доба.

Результати навчально-пізнавальної діяльності:

  • Учень (учениця):

- показує на карті місця Запорізьких Січей — фортець та володіння Запорізької Січі, місця найважливіших подій та створення найвизначніших культурних пам’яток козацтва;

- застосовує та пояснює на прикладах поняття і терміни: «Запорізька Січ», «козацька республіка»; «конституція»;

- характеризує та оцінює діяльність князя Дмитра Вишневецького-Байди; П. Орлика;

- показує на карті розташування Ігрені; фортеці Кодак; козацькі поселення на території краю;

- встановлює хронологічну послідовність подій періоду;

- характеризує та оцінює діяльність П. Конашевича-Сагайдачного, І. Сулими; Богдана Хмельницького, Івана Мазепи, Петра Калнишевського;

- визначає причини, суть та наслідки основних явищ і подій періоду;

- висловлює ставлення до історичних діячів доби, судження про доленосні події доби;

- висловлює ставлення до історичних діячів доби, судження про доленосні події доби; про роль краю у розвитку українських земель.

6

 

Лицарі української землі.

 

1

 

7

 

Козацька слава. Походження і заняття українських козаків.

 

1

 

8

 

Запоріжжя проти гнобителів.

1

 

Тематичне оцінювання

Розділ III. Наш край у XVIII – XX cт.

Результати навчально-пізнавальної діяльності:

  • Учень (учениця):

- висловлює ставлення до історичних діячів тієї доби, судження про доленосні події у краї;

- показує на карті розташування вказані міста та містечка краю; великі та малі поселення;

- встановлює хронологічну послідовність розвитку подій цього періоду;

- порівнює господарське життя різних поселень краю і розповідає про розвиток економічного та культурного життя краю;

- пояснює походження територіальних назв;

- висловлює ставлення до історичних діячів доби, судження про доленосні події доби; про роль краю у розвитку українських земель;

- використовує карту як джерело інформації про основні революційні події на українських землях;

- визначає хронологічну послідовність подій періоду;

- орієнтується в історичній термінології: Центральна рада, Лютнева революція, Жовтнева революція;

- творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: М. Грушевський, Н.Махно, П.Скоропадський;

- використовує карту як джерело інформації про регіони голоду 1921—1923 рр,; Голодомору 1932—1933 рр.; основні індустріальні новобудови в Запоріжжі;

- висловлює і аргументує власні судження щодо порушення прав людини в умовах тоталітарного режиму;

- дає аргументовану оцінку Голодомору 1932—1933 рр. як геноциду українського народу;

- використовує карту як джерело інформації про радянсько-німецьку війну у нашому краї;

- висловлює і аргументує власні судження щодо життя населення краю в умовах нацистської окупації та евакуації; внесок населення краю у перемогу над нацизмом.

9

 

Олександрівськ - місто і фортеця.

1

 

10

 

Революційна хвиля 1905 - 1920 рр.

1

 

11

 

Махновський рух.

1

 

12

 

Індустріалізація в Запоріжжі.

1

 

13

 

Війна на запорізькій землі. Звільнення краю. Наслідки війни в Запорізькому краї.

 

1

 

14

 

Відбудова міста Запоріжжя.

1

 

Розділ IV. Слава землі запорізької.

Результати навчально-пізнавальної діяльності:

  • Учень (учениця):

- використовує карту як джерело інформації про основні події в політичному, соціально-економічному і культурному житті повоєнної України; Чорнобиль;

- аналізує і робить висновки щодо рівня життя населення краю після розпаду СРСР;

- використовує карту як джерело інформації про основні події краю в умовах незалежної України;

- визначає причини і наслідки впливу світової економічної кризи на розвиток України та краю;

- орієнтується в історичній термінології: без’ядерний статус, євроінтеграція, корупція, Помаранчева революція, Революція гідності тощо;

- творчо застосовує набуті знання під час складання характеристики історичних персоналій: Л.Кучма, В.Ющенко, В.Янукович, П. Порошенко.

15

 

Слава землі запорізької. Запоріжжя учора і сьогодні.

 

1

 

16

 

Любіть Батьківщину. Заключне слово.

1

 

17

 

Підсумковий урок. Підсумкове оцінювання.

 

1

 

Тематичне оцінювання

 

doc
Додано
29 вересня 2019
Переглядів
1548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку